Családi autót 3 millió forintért?

Válogatás szakértői levelesládánkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.15. 18.00

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Az idén nem csak a leányunk, hanem 17 éve vásárolt FORD ESCORT 1.3C, ez a teljesen fapados robotos is eladó sorba kerül. A szilentperselyek kotyognak meg néhol kiütött rajta a rozsda, különben jónak látszik. Futásteljesítmény: 120.000 km. Főként Erdélybe jártunk vele, ahol kis hasmagassága sokszor kínos volt.

Az ő 5 ajtós utódját keresve kérem tanácsát. Szóba jött már használt vagy tesztautóként alig futott KIA SOUL, TOYOTA COROLLA, SKODA FABIA, de kedvező hasmagassága miatt leginkább DACIA SANDERO (STEPWAY?) esetleg DUSTER is. Fantáziámat meglódította a benzin/LPG üzemű autókra vonatkozó kedvező megítélés is. Van ennek ilyen kis futásteljesítmény esetén létjogosultsága? (Az autó nálunk a szuterénben lakna.) Mindez, mondjuk 3 MFt határon belül. Kérem, segítsen tisztán látni az ügyben.

Köszönettel és üdvözlettel Tamás

Családi autót hárommillió forintért? A Dacia Dokker józan, ésszerű választás!

Szakértőnk válasza

Kedves Tamás!

Hárommillió forint nagyon sok pénz, ennek megfelelően sokféle autót vehet belőle. Az említett típusok közül a Soul főleg városi használatra szolgál, bár nagy lábtere miatt négyen is elutazhatnak vele. Hátránya a nagyon kényelmetlen rugózás és a kis csomagtér. Mivel emelt hasmagasságú autóra lenne szüksége, a normál nyugati autók alacsony építésük miatt kiesnek, így a Fabia is. Az Octavia II pl. kiváló autó, de csak a rossz út csomaggal felszerelt, alsó védőlemezes és nagyobb hasmagasságú verziók jönnének szóba.

Az érintett típusokról itt talál összehasonlító tesztet, a négy közül bármelyik jó. A Duster és a Sandero Stepway gyakorlatilag tökéletesen megfelel az igényeinek és mivel ezek újként is elérhetőek a megcélzott összegből, mindkettőt jó ötletnek tartom. Érdemes elolvasnia az autógázos Duster és a benzines Citroën C-Élysée 1,2 összehasonlító tesztjét illetve a hárommillió forintból megvehető új autókról szóló piacfelmérésünket, amelyben további alternatívákat talál. Magamnak az új Duster ill. a Dacia Dokker, az új FIAT Fiorino vagy a rossz út csomagos használt Octavia II közül választanék egyet.

Üdvözlettel, Szörényi András 

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Vezess.hu!

Ford Mondeot szeretnék vásárolni (2000-2007), de az örök dilemma?? Diesel, vagy benzines? Németországban élek, és dolgozom. Sok szép, szervizkönyves közül lehet válogatni. Olvastam az Önök ezzel kapcsolatos írásait, és tudom, hogy a benzinest ajánlják inkább. Éves szinten, kb 18-20 ezer km-t vezetek.Napi szinten, csak 30-40 km,de ehhez még hozzájön, évente 4-5 ször hosszabb autópályázás, amikor haza látogatunk (kb. 8000 km) Semmi bajom a benzinesekkel, de a szívem mégis a diesel fele hajlik. 

Az lenne a kérdésem, hogy mikor,(hány ezer km-nél), és milyen szervizköltségei vannak, mind a benzinesnek (1,8 125 vagy 130Le), és mind a dieselnek (2,0 TDCI 130Le). Gondolok itt azokra az alkatrészekre, és munkadíjra amiket előbb-utóbb cserélni kell: koromszűrő, kuplung, injektorok, gyertyák, kettős-tömegű lendkerék, turbó….stb.

Esetleg mire figyeljek még oda a vásárlásnál, vagy Önök melyik erőforrást ajánlanák…mi az Ön, vagy Önök véleménye?

Köszönettel: Tarsoly Csaba

Szakértőnk válasza

Kedves Csaba!
Az Mk3-as Mondeóval és a dízel-benzines kérdéssel kapcsolatban itt talál információkat. Részletes vásárlási tanácsadót itt olvashat a típusról.
Városba és a napi rövid utakra a benzines alkalmasabb. A dízel mellett szól azonban az ereje, ami német autópályákon jól jön és a 180-nál 3000-et forgó TDCi-vel utazni valóban jobb érzés, mint 150-nél 4500-at forgó benzinest hallgatni. 
Egy injektor cseréje feltanítással kb. 120 000 Ft
Nagynyomású szivattyú cseréje 350 000 Ft
Turbócsere 160-280 000 Ft attól függően, változó lapátgeometriájú-e
Turbófelújítás és ki-beszerelés kb. 120 000 Ft
A részecskeszűrő is gond. Azt nem tudom, a német Mondeóké milyen, de a 110 lóerős 1,6 TDCi II-es Focuséba az adalék márkaszervizben 55 000 Ft minden 60 000 kilométer után. Előbb-utóbb telítődik hamuval a koromkiégetések után,. ezért cserélni is kell, ami a Focushoz 275 000 Ft alkatrészköltség, plusz a munkadíj.
Ezeket a speciális dízelcuccokat nem gyártja 20 féle cég olyan árszórással, mint pl. a féktárcsákat, tehát ezekre az árakra érdemes készülnie. Én akkor vennék dízelt, ha sokáig megtartja az autót és az esetleges javítások árát ki tudja autózni az alacsonyabb fogyasztással, ami német árakon gyorsabban megy, mint itthon, a gázolaj nagyobb árelőnye miatt. Mivel nekem egyetlen ilyen mértékű kiadás is elvenné a kedvemet, maradnék az 1,8 vagy a 2,0 literes benzinesnél, de azonnal autógázra alakíttatnám át. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tiszteletem Székely úr!

Az állítható magasságú biztonsági övet milyen magasságba kell állítani?
(Kb. fül,váll kettő közé?)Válaszát várva üdvözletem.

Iván Lajos

Hova állítsuk az övet? Nem mindegy, mert egy baleset esetén fontos, hogy ott fogjon az öv, ahova tervezték

Szakértőnk válasza

Tisztelt Iván Úr !

A vállunkat érintse az öv, ez a legbiztonságosabb.
Ha mélyre állítjuk, kicsit feszíti a vállunkat, és kényelmetlen.
Amennyiben nagyon magasra állítanánk, egy baleset esetén az előrelendülő felsőtestünket nem tudná azonnal, időben fogni az öv.

Amikor a háttámlát beállította, utána célszerű utoljára beállítani az öv magasságát.
A www.videosmart oldalon, talál egy videót, amit azért készítettünk, hogy
egyértelműek legyenek az ülésbeállítások.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

Volt egy balesetem, és szeretném kikérni a véleményét.
Autóval szerettem volna balra kanyarodni irányjelző használata és megfelelő körültekintéssel. A kanyarodás megkezdése előtt egy motoros előzött, és őt elengedtem, a forgalom viszonylag nagy volt, legalább 5-6 autó állt mögöttem, ezután megkezdtem a kanyarodást. Ekkor meghallottam, hogy egy motoros nagy gázt ad, ekkor megláttam, hogy a kocsisort előzi, elkezd fékezni és eldőlni a motorral (1000 cm3), mivel láttam, hogy nem tud megállni, megpróbáltam átérni előtte az úton, de belém csúszott, megpördültem az úton.

Nem érzem magam hibásnak, teljesen szabályosan kanyarodtam, büntetőeljárást indítottak, és én lettem a gyanúsított.
Mit lehet tenni ilyen esetben?
Köszönöm,
Attila 

A hirtelen gyorsulása képes motorok komoly rizikófaktort jelentenek a közlekedésben

Szakértőnk válasza

Kedves Attila,

Levele alapján közúti baleset gondatlan okozásának vétsége gyanújával indítanak Ön ellen büntetőeljárást. A nyomozás feladata tisztázni az okfolyamatot. Abban az esetben, ha az Ön felelősségét állapítják meg pénzbüntetésre, és járművezetéstől eltiltásra kell számítania.
Mindenképpen javaslom, hogy vegye igénybe kifejezetten közlekedési jogban jártas ügyvéd segítségét.

Üdvözlettel,
Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • DTF

    Tarsoly csaba mondeot venne. Keressek nemtben. Nem tudom miert dilemma hasznalt 10-22 eves autonal h dizel legyen vagy benzines, mett evyertelmu h utobbi…
    3 milliobol dacia? Na ne! 3,5-ert par eves cr-vt kapni pl… Az emberek tobbsege nem nagyon logikus es racionalis…

  • mtbe

    DTF
    “Az emberek többsége nem nagyon logikus és racionális…”
    azért mert Daciát vesz használt helyett? én fordítva gondolom
    mi a konkrét baj a Daciával? semmi

  • demagóg

    mtbe:
    daciaval mi a gond? például zajosak, szagosak, kevésbé biztonságosak, műszakilag igénytelenebbek. Minden alkatrészükről, megoldásukról süt az olcsóság.
    Bóvdenes fényszórómagasság állítás 2015-ben? Hello!

  • v_johny

    demagóg – 2015.07.16 13:20

    “Bóvdenes fényszórómagasság állítás 2015-ben? Hello!”
    Örök mint a nyomorúság a bovdenes megoldás. De ha mégsem, olcsón és gyorsan javítható nem úgy mint az elektronikus állítómotorok vagy a vezérlésük. Ez sokaknak fontos ám helló!

  • demagóg

    “olcsón és gyorsan javítható nem úgy mint az elektronikus állítómotorok vagy a vezérlésük. Ez sokaknak fontos ám”

    Ha annyira csóróság van, hogy ez fontos szempont új autó vásárlásnál, akkor tán nem kéne új autót venni, ami évente százezreket veszít az értékéből.

  • DTF

    én évekig új aiutókat vettem (votl amleyik közelítette a 20-at) és jókora bukta volt, az értkvesztés miatt. most már tuti oylat vezsek majd ami 1-2 éves, van benne reális km és az értékévezstése már nem szíámt. soáig hazsnált ellense voltma, de meggyőztem magam, miután megnéztrm pár 1-2 élves hazsnált 20-30 ekm-et futtott autót: mint az új (persze alaposan kimosod, ha kell áthúzod abőet, stb.)

  • mtbe

    demagóg,
    én próbáltam és szerintem nem zajos, nem szagos
    a Renault, motorjaikkal sincs semmi gond
    természetesen vannak bántó részletek, pl. a kapaszkodó és a sminktükör hiánya, ami tényleg filléres dolog lenne
    és amit mondtál, a fényszóróállítás, persze, olcsó megoldás de ezekkel együtt is a legjobb ár/érték arányú autók
    biztonságról meg annyit, hogy másban is meg lehet halni

  • mtbe

    még annyit, hogy egy ezerkettes szívóval vagy a DCi-kkel teljesen megbízható autók sok-sok évig, a karosszéria meg már nem olyan, mint a régieknél, hogy minden csavart meg kell otthon húzni

  • v_johny

    demagóg – 2015.07.16 15:19

    El vagy tévedve több kérdésben is:
    1, Szerinted minden olyan ember akinek futja új autóra, az a high-tech technológiákra izgul fel? Akik mozognak autós körökben (értsd: gyártónál vagy szerviznél dolgozik), azok valamiért kerülik az agyonelektronikázott autókat.
    2, Van aki tudatosan nem kér az ilyen izgalmakból, ők veszik most is a sima szívó benzines új autókat.
    3, Vehetsz használtan is modern vasat, meglepődsz hogy ezek a sztárolt elektromos rendszerek mennyi időt fognak csak teljesíteni gond nélkül. Most megy ez a LED-et mindenben buzulás, majd lehet csodálkozni 5-8-10 év múlva (ha nem előbb). Pl a Kuga led-es fényszórója kapásból konstrukció hibás (de sorolhatnék még Valeo-s led rendszert hogy mibe szerelik és gázos), majd kíváncsi leszek hogy az egyszerű ember aki megveszi 10 évesen a furán pislákolós lámpájú autót, mit szól majd ahhoz hogy az egész komplett lámpatestet cserélnie kell durva összegért…

  • demagóg

    mtbe:
    a dacia motorokkal tényleg nincs gond, mert mind a renault-tól jönnek, szóval az ipari átlagot megütik.

    a bántó részletekből egy kettőt még elnéz az ember, de pl. a dokkerben nem kettő van, hanem ennél több. akinek persze ez is megfelel, akkor megfelel, de mindenesetre nem egy melengető családi autó belső…

    és tekintettel arra, hogy a jóember sokkal kulturáltabb autókban is gondolkozik, ezért csak feltételekkel javasolnám a daciát.

  • demagóg

    v_johny
    1. szalmabáb érvelési hiba… a motoros fényszóró magasság állítás nem high-tech. közel sem.
    2. újonnan milyen izgalamakat okoz egy turbós benzines/dízel autó, amikor a legtöbb gyártónál 3, sőt 5 vagy még több év garanciáról beszélünk. nincs anyagi kockázat.
    használtként viszont felértékelődhet a sima szívómotorok értéke… ez igaz.
    3. jövőbe látó vagy? majd meglátjuk.

  • v_johny

    demagóg – 2015.07.17 10:15

    1, nem az, mégis sok autónál akad vele probléma (beázás/pára, az olcsó kínai alkatrészek halála). Ha nincs egy jó ismerősöd aki ért a PCBA részhez és kézzel vállal SMD/SMT alkatrész cserét, akkor már mehetsz is venni újat “olcsón”.
    2, A magánvásárlók (és jelen esetben erről van szó ugyebár) egy jelentős hányada nem 3-5 évre vesz autót, utána jöhetnek a zsebből fizethető finomságok és izgalmak (szelephibák, turbóhibák, elektromos hibák)…
    3, Bár az lennék… Legyen annyi elég, hogy minőségbiztosítás oldalon 7 éve nekik dolgozom, portógyártástól a tesztekig, kevés olyan beszállítójuk van akikkel nem voltam/vagyok kapcsolatban…

  • mtbe

    demagóg,
    a DCi motorok nemhogy megütik, hanem az egyik legjobbak a kategóriában (ha nem a legjobbak), volt 1.5 DCi-m (meg 1.2 és 1.4 benzines is, azok se ettek sokat, utóbbi max 7-et, de akkor tényleg 50-100-145-tel kellett menni és nem volt bajuk a 4500-as fordulatszámmal se)

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.