180 lóerővel térhet vissza a Lada

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.07.14. 17.00

Jutányos autókkal és izgalmasnak ígért sportmodellekkel térhet vissza Magyarországra a Lada. Azt ígérik, bírni fogják a rossz utakat.

Ma délelőtt sajtótájékoztatót tartott a LADA Hungary Disztribúció Kft. vezetése a márka visszatéréséről. Ormos István, a Duna Autó Zrt, tulajdonosa, aki 1958 óta van az autós szakmában, a márkakereskedői szerepből a Lada esetében importőrré is válik.

Budán kezd a Lada

Egyelőre az észak-budai helyszín biztos, ahol az Autóvárosban meglévő tíz mellé 350 négyzetméteres új szalon épül, mintegy 150 millió forintos beruházással. A központi szalon megnyitását november 1. és 10. közé tervezi a vezérképviselet. Még idén két-két kelet-magyarországi és dunántúli márkakereskedés létrehozása a cél.

Jövőre lesz 40 éves a 4x4-es matuzsálem. Hajtásláncát tekintve azonos a 4x4 és a 4x4 Urban, amely a régi Nivából ismeretlen kényelmi funkciókat kínál, köztük ülésfűtést és légkondicionálót. A Lada nem használhatja a Niva nevet, az a General Motorsé maradt a Chevy Niva nyomán

A tervezett piaci részesedésről nem hivatalosan azt sikerült megtudni, hogy akár három százalékot is elképzelhetőnek tart a menedzsment. Viszonyításképp a Dacia 5-5,5 százaléknál tart, amit több mint 10 év alatt sikerült elérni, a Renault-szalonokra épülő, jóval szélesebb kereskedőhálózattal és agresszív árpolitikával.

Árak: majd ősszel

Drágák a Lada újdonságai sem lesznek az ígéretek szerint. “Tetszetős autókat kell adni, jó áron” – mondta az alapvető célkitűzésről Markó Zoltán projektigazgató. Konkrét összegeket még nem tudni, de Ormos István, az importőr tulajdonosa célcsoportként azokat a használtautó-vásárlókat is megemlítette, akik 1,5 millió forintot szánnak autóra. Egy részüket valóban elcsábíthatja egy új autó, amelyhez összesen fél- vagy egymillió forintot kell felvenni hitelként.

Öt éve szűnt meg a személyautók forgalmazása, a képen a 110-es sorozat kombija, a 2112. Azóta a Nivák szerepeltek kisebb cégek kínálatában

Egyelőre az importőr a ladaauto.hu honlapon lesz elérhető, de a weboldal még nem működik. A lada.hu domaint jelenleg a Nivák értékesítésével foglalkozó Park Autójavító Bt. üzemelteti. (Náluk a Nivák listaára 3 355 000-5 259 000 között mozog.) Apropó, Niva: az új importőr azért használja a Lada 4×4 nevet, mert a Niva a Chevy Niva gyártása kapcsán az amerikai partnernél maradt. A jövőre 40 éves típus Lada 4×4 és Lada 4×4 Urban néven lesz kapható.

A Lada választéka a ferdehátú ötajtósoktól a Niva pickupon át a dobozos Kocka Ladákon át korábban is viszonylag széles volt, más kérdés, mi jutott el ebből Magyarországra. A viszonylagos siker feltétele a választék bővítése.

Granta: a Lada Loganja

Indulásként a lépcsőshátú Granta lesz az alapmodell, nagyjából ez a Lada Loganja. Nagyobb valamivel a Granta ötajtós változata, a harmadik kivitel a Granta Sport. A korábban általunk is vezetett Kalina modellfrissítés utáni változatban érkezik hozzánk. Lesz belőle ötajtós ferdehátú és a kiskocsik között ritka kombi is, amely a SEAT Ibiza ST, a Škoda Fabia Combi és a Renault Clio Grandtour olcsó alternatívája lehet. A Kalina Cross három centivel nagyobb hasmagasságú verzió, marconább külsővel, de elsőkerék-hajtással, ami mostanság divatos.

Lesz gyári alkatrész a kínálatból rég kifutott autók számára is. Erről az Ezeröcsiről itt olvashat részletesen

Induláskor csak 1,6 literes benzines motorok lesznek elérhetők, 8 és 16 szelepes változatban. Mivel az európai homoligizáció még folyik, nincsenek róluk végeleges műszaki adatok, így teljesítményüket sem ismerjük. A hengerenként kétszelepes 80-85, a négyszelepes 100-105 lóerős lehet. Az biztos, hogy ötfokozatú kézi váltó mellett automatikus is lesz a Kalinához.

Sportos Ladák, turbómotorral

20 lóerővel erősebb a Kalina Sport az alapváltozatnál. Többek között más a futóműve, a vezérlése, a fékje és a belső tere

20 lóerővel erősebb a Kalina Sport az alapváltozatnál. Többek között más a futóműve, a vezérlése, a fékje és a belső tere


A Lada Sport tevékenysége nem korlátozódik a WTCC túraautó világbajnokságra. Termékvonalként már novembertől megjelennek nálunk is a Lada Sport modellváltozatok. Gyári tuningváltozat egyelőre a Kalinából és a Grantából készül.

Sportfutómű, nagyobb fék, eltérő gumiabroncs, új váltó-áttételezés, áthangolt elektronika és hegyesebb vezérműtengely különbözteti meg ezeket a modelleket az alapverzióktól. A szívómotor 20 lóerővel erősebb lesz, de a motorblokkban bőven vannak még tartalékok. A gyárban már készül a turbófeltöltéses változat, amely 180 lóerős.

A HungaroLada végelszámolása óta, tehát öt évig szünetelt a személyautók importja. Az új importőr nyitni kíván a régi ladás közönség felé, biztosítva a rég kifutott modellek alaktrészellátását. A gyár vállalása szerint a korábbi modellekhez is lesznek gyári alkatrészek, egészen az 1970-es évekig visszamenőleg, ami fontos a még forgalomban lévő, mintegy 73 000 autó gazdája számára.

Kommentek

  • oszkopeter

    Honlap nem működik, szalon nincs, autót még egy darabot sem hoztak be, árakat nem tudnak mondani. Kipróbálni, megnézni nem lehet. Nekem elég komolytalannak tűnik az egész. Még a Daciának is évekbe telt mire úgy ahogy elfogadtatta az új modelleket a magyar vásárlókkal, sok kitartást kívánok ehhez a Ladásoknak!

  • Kempelen

    Elolvastad a cikket?

  • sandorhomoki

    Ne felejtsük el,hogy a Zsigulik és Ladák megbízható autók voltak a Dácsiákkal szemben,reméljük így lesz ez most is.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.