BMW-t venne egy olvasó, nem beszéljük le róla

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.07.08. 18.00

Fenntartani drága lesz, de vélhetően sok örömöt hoz majd az olvasónk által kiszemelt E91-es BMW 330d.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szakértő!

Lehetőségem lenne megvenni egy 2006-os E91 330d BMW-t manuális váltóval, M-packettel, szervizkönyvvel. Mit kell tudni erről a típusról, illetve motorról? Menetteljesítményei milyenek?

Köszönettel, Zsolt


Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt!
Nálunk volt egy 30 000 kilométeres hosszabb teszten, és nagyon szerettük, bár az xd volt. Ez az autó rengeteg örömöt tartogat majd, de lesz vele kiadás. A részecskeszűrőjével az a gond, hogy előbb-utóbb eltömődik a hamutól, ami a regenerálásakor elégő koromból marad vissza, és a szűrőt cserélni kell, ami nagy tétel lesz. 
A legfőbb hibaforrás a szívósor pillangószelepe a lapáttengely törése miatt. Ezt érdemes megnézetni a vásárlás után, mert ha beszippantja a motor a pillangószelepet, az súlyos károsodást eredményez. A befecskendező-rendszerével csak pont annyi baj lehet, mint bármely közös nyomócsöves dízellel, ez nem tartana vissza. 
Egy turbócsere 150-200 000 kilométer után meg nem a világ, bár a változó geometriás feltöltő nem lesz olcsó (250-300 000 Ft körüli tétel). Csak biztos, nagy forgalmú kútról tankoljon gázolajat. A kézi váltó miatt várható a kettős tömegű lendkerék cseréje, ennek költségéről és a javítás lehetőségeiről itt olvashat. 
Összefoglalva: az autót várhatóan imádni fogja, de a karbantartási költségei elég magasak lesznek.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Nemrég vásárolt autóm /BMW z4/ vittem ellenőrzésre, ahol azt javasolták, hogy a jelenlegi defekttűrő abroncsokat a következő gumicserénél nyugodtan felejtsem el, vásároljak normál abroncsot. 

Ettől sokkal lágyabb és kellemesebb lesz az autó, és az esetleges defektet az autó számítógépe kijelzi, és vásároljak defektjavító habot, amivel bőven eljutok a legközelebbi gumis műhelyig. 
Mi az igazság Ön szerint? 

Köszönettel, László

BMW-t venne egy olvasó, nem beszéljük le róla 1


Szakértőnk válasza

Kedves László!
Az autógyárak a fejlesztéseket, teszteléseket azokkal az abroncstípusokkal végzik, amelyekkel később forgalmazni szeretnék a járművet. A futómű és az ESP hangolásánál, a menetdinamikai méréseknél ezt figyelembe veszik.

Az autó gyári kezelési utasítása tartalmazza azokat a felni- és gumiméreteket, amelyeket a gyár javasol. Alapesetben ettől eltérni nem célszerű. 
A defekttűrő gumit több ok miatt sokan nem szeretik: viszonylag drága, nehezebben beszerezhető, kisebb belőle a választék, és nem utolsósorban nem javítható, csak cserélhető.

A hagyományos felépítésű gumival valóban valamivel lágyabb futású a jármű, normál használatnál ez nem befolyásolja negatívan az autó kezelhetőségét. Egy esetleges defekt esetén defektjavító hab használatával szerencsés esetben el tud jutni a gumishoz, aki az abroncsot, ha lehet, meg tudja javítani, és az tovább használható.

Minden defekttűrő abronccsal szerelt autó tudja követni az aktuális nyomásértékek alakulását, és azt a műszerfalon jelzi, ha nyomásvesztést észlelne. A mai új autók nagy része még hagyományos abronccsal szerelt, de már ezek is rendelkeznek nyomásellenőrző rendszerrel.

Üdvözlettel, Székely Gyula 

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A VII., Dob utca és Csengery utca sarkon álló kb. 4-5 emeletes ház kissé romos és hullik a vakolata kisebb-nagyobb darabokban. A tulajdonos kiszögezett egy táblát a ház falára, hogy az utcán a háza előtt csak saját felelősségünkre parkolhatunk, a hulló vakolat által okozott károkért nem vállalnak felelősséget.
Kérdésem: Ez a tábla valóban mentesíti a tulajdonost az okozott károk megtérítése alól?

Télen pedig kiírják, hogy a tetőről leeső hóért sem vállalnak felelősséget. Ennek alapján Budapesten télen az utcákban kevés hely maradna a parkolásra. Mit tehetünk a fenti két esetben?

Üdvözlettel: Murányi Éva

BMW-t venne egy olvasó, nem beszéljük le róla 2

Szakértőnk válasza

Tisztelt Murányi Éva!

A veszély elhárítása minden esetben a társasházak, épületek tulajdonosainak kötelessége. A vakolat és télen az olvadó hó miatt balesetveszély is kialakulhat: a tetőkön felgyülemlett hó és jég bármikor lezúdulhat, és kárt okozhat. Semmi esetre sem mentesülhet a tulajdonos a felelősségre vonás alól, ha kizárólag figyelmeztető táblát helyez ki. Amennyiben a vakolat hullása igen intenzív és sérti a köz- és vagyonbiztonságot, a terület elkerítésével a parkolást fizikailag meg kell akadályoznia a tulajdonos közösségnek.

Az önkormányzatnál tudnak bejelentést tenni ügyükkel kapcsolatban.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • subtotal

    Abban a méretkategóriában, ahol én keresgéltem gumit, nem volt eltérés, inkább a defekttűrő volt olcsóbb. Amúgy a defekttűrő abroncsok is sokat fejlődtek (állítólag).
    Kézi váltós 330d menetteljesítményeire nem kapott a kérdező választ:
    http://www.vezess.hu/teszt/teszt_bmw_316i_vs_330xd/7696/

  • DTF

    Vki osszekapar 2-3 millio ft-ot es mar is egy nagy dizel bmw-t venne.. Hol vanitt a logika es a racionalitas? Ramegy a gatyaja is, nem beszleve a gynege belso anygaminosegreol (kopik sok helyen amuanyg, aztantorik). Ennyi pnezbol inkabb egy szivo 1.8-2.0 motorral v,i ertekmesebb valsztas kene.
    Persze csabito ilyen olcosnegy9-10 evesbmw-t venni,decsk azet mertbmw… Kbmindnjnekmar ilyenvanitthon, a sok kormos dizel…

  • demagóg

    3-as dízelt 2008 utánit érdemes venni, tudtommal ott már nincs szívósori gebasz.

  • subtotal

    demagóg: egy komplett szívótorok 150-200eFt, nem egy nagy kaland. Egy nagyobb futóműfelújítás legalább ennyibe kerül.

    DTF: racionálisan majd ráér akkor dönteni, mikor mosógépet, meg hűtőt vesz. A kocsivásárlásnál az emberek csak azt mondják, hogy racionálisak, pedig dehogy…csak kevesen vallják be.

  • Kempelen

    DTF, mi a racionalitás?

    Ha nagyon szigorúan vesszük a racionalitást, akkor a Hindustan Ambassadoron kívül nem lenne személyautó az utakon.

  • BeZol

    Én most járok 170ezer km-nél a 330d-mel (231 lóerős). M-paket miatt 115ezernél első lengőkarokat kellett cserélni, mert kanyar közben jobbra-balra mozgott a kormány a kezemben.
    A futóműben hátul a szilenteket 155ezernél cseréltettem, mert már kikoptak a gumik egyes helyeken, 168ezernél pedig a lengéscsillapítók lettek elhasználtak, legalábbis 140 felett érezhetően instabil volt a kocsi kanyarban, azóta ez a probléma megoldódott.
    Kettőstömegűnek még semmi baja. Turbonak semmi baja. Vezérműlánc cserét viszont mindenképpen tennék (324k volt nekem olajokkal és szűrőkkel együtt). Én 167ezernél cseréltettem, és mint utóbb kiderült, már több mint fél cm-rel meg volt nyúlva, és a szerelő szerint max 10k km és szakad és akkor mehet bele új/bontott motor milliós összegekért (ez egyébként az összes dieselre igaz, bmw betegség).
    A kocsit túlmotorizáltnak tartom, egy 320d is tökéletesen megfelelne, és akkor 6-6,5 literekkel lehetne járkálni a 8-8,5 helyett, legalábbis nálam ugyanolyan dinamikával ilyen értékek jöttek ki. A sor4es 320d hangja viszont elég zajos, ilyen szempontból inkább 330d, de mivel ez még korábbi széria, itt még a 325d is sor6os 3literes, csak kisebb turbóval ;)
    Amit csak lehet maszekokkal kell javíttatni, érdemes bmw-s fórumokban kutakodni, hogy ki mit ajánl, és csak szükség esetén érdemes márkaszervízbe menni, ahol példának okáért a vezérműlánc csere 550k lett volna, és az akksicsere 155k… Felesleges leraboltatni magadat.
    A gumis témával kapcsolatosan: gyárilag michelin pilot sport 2-esek jártak a kocsihoz, ami merevített oldalfalú. Kanyarban pattogott le az ívről a kocsi, egyébként nem volt zavaró a gumi, egészen addig, amíg mikor elkoptak, helyettük michelin pilot sport 3-asokat vettem, ami sima gumi. Na azóta megszűnt az elpattogás, az autó pedig sokkalta puhábban nyeli el az úthibákat (kb mintha komfortfutóműre váltottam volna a sportról, ami közben továbbra is jól fekszi a kanyarokat), persze cserébe defekt esetén én még habot sem vettem (amiről tudni kell, hogy befújod, és talán 1-2 órát kell várni utána, és csak akkor mehetsz tovább, nem hat azonnal!!!), úgyhogy nekem marad a trailer, de inkább az, mint a rázósabb kocsi, pattogósabb kocsi.

  • BeZol

    A részecskeszűrővel (DTF) soha nem lesz semmi baj, ha több városi használat után megkocsikáztatod a kocsit autópályán. Nekem egyébként a fentebb leírt problémákon kívül semmi sem volt a kocsival. Egy biztos, vételi áron felül 1-1,5M Ft tartalék legyen, és akkor nem érhet meglepetés.

  • demagóg

    subtotal:
    azt nem kalkuláltad bele, hogy a széthulló pillangószelep milyen egyéb károkat okozhat. sok százezer forintról beszélünk, ehhez képest a 200 ezres csere tényleg bagatell…
    úgy gondolom, hogy jobb eleve olyan típust venni, ahol nem kell attól rettegni, hogy mikor jelentkezik a típushiba.

  • zoldfulu2000

    Ez egy remek autónak tűnik, ha van tartalék javításokra én belevágnék, feltéve hogy ismert az előélete. Azt bele kell kalkulálni hogy ez az autó nem mai darab, közel 10 éves példány. Manapság semmitől sem várunk el ekkora élettartamot, valamiért az autó ebben kivétel.

  • Kempelen

    Demagóg! Az útra sem kell kimenni, autót sem kell venni és mennyi pénz marad a zsebedben.

    Azt sorozatosan elfelejtitek, hogy ezek nagyon komoly, bonyolult szerkezetek, nem motoros fűrészek. Az, amit a kormány mögött ülve vigyorfaktornak hívnak, lefordítható műszaki megoldásokra, amik bonyolultak, összetettek és mindenek előtt láéteznek, fizikai valójukban benne vannak az autóban. Minden másodpercben a te vigyorod előcsalogatása a feladatuk, ne ródd már fölé hibának, hogy vannak, s mint ilyenek, elromlanak.

    Az emberi szervezet egy csoda, mégis megtámadják nem ritkán halálos kórok. Fikázd már le akkor mindegyik beteg embert is, vagy a Teremtőt (legyen az bárki is), hogy szart alkotott….

  • subtotal

    demagóg: bekalkulálod a vásárlási árba, mert ez nem egy olyan dolog amit le lehet vásárlás előtt ellenőriztetni, majd az első olajcserénél megnézetteted és ha cinkes kicserélteted. Ha nem a pénz addig is a tied :). Az ellenőrzést kétévente ismétled. Ja, és minőségi üzemanyagot tankolsz, ha már minőségi autót vettél.

    BeZol: és csörgött is a lánc a csere előtt?

  • ACC.600

    bmw:
    futásteljesítménytől függ.
    nagy futásteljesítmény= pénztemető. nem nyújt annyit, amennyit rákölt a tulaj.
    kis futásteljesítmény= jóval kulturáltabb és olcsóbb egy benzinmotorral.
    utóbbit javaslom.

  • BeZol

    subtotal: nem, nem csörgött, mert a 231 lóerősek még elől láncosak, de a szerelő mondta mikor kész lett a kocsim, hogy pont most hívta egy muki telefonon, hogy csörög a lánc, mi tévő legyen? :D (a 245 lóerősek már hátul láncosak, ergo behallani az utastérbe, és pedig azokra nem mondják h láncbajosak… Gondolom ugyanez igaz a mostani 258 lóerősekre is, hiszen motorkód alapján a 245 lóerősek már alublokkosak és új konstrukció, még a 231 lóerős 30d-ket motorkód alapján 1999 óta reszelgették)
    Ha diesel bmw, akkor biztos ami biztos, 160ezrenként lánccsere, és akkor nem érhet meglepetés, mert ugye ha pl. pályán vagy nagyobb forgalomban elszáll, akkor ilyenkor féked sincsen, csak nagyon pici ideig ami maradt nyomás benne. (lejtőn lefele gurulgatásnál a 3. fékezésnél nálam már nem volt fék, mikor leállított motorral gurulgattam, a kézifék segített, de most nagy sebességnél ki lehet törölni vele)

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.