Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

Insignia-Passat párbaj dízelmotorral

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.06.30. 06.00

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél – gondolnánk. De az élet azt mutatja, hogy ez nem így van.

Ha hiszitek, ha nem, rengeteget tanulunk olvasóinktól. Még akkor is, ha valaki eredetileg tőlünk kér segítséget, például az az úr, aki autóvásárlási tanácsért fordult hozzánk. Íme, első levele:

“Tisztelt Szerkesztőség!

Segítségüket kérem új autó vásárlásában. A rendelést a napokban le kellene zárnom, így várnám szíves válaszukat. Két autó között választhatok:

– új Volkswagen Passat a 190 lóerős TDI motorral. Kézi váltós, elsőkerekes, Highline-felszereltséggel
– Opel Insignia, az új 170 lóerős CDTI motorral, 4×4 hajtással, kézi váltóval és Cosmo-felszereltséggel.

Mindkettőben adottak lennének a hasonló extrák, többek között a navigáció, az adaptív lengéscsillapítás és a sportülés. Opelből már két Insigniát használtam, az autóval alapvetően meg vagyok elégedve, de ismerem hibáit is, amik inkább minőségi jellegűek. Ugyanakkor nagyon jókat írtak a felújított 170 lóerős dízelmotorról. Volkswagenem soha nem volt. Alaposan megnéztem és kipróbáltam a Passatot. Szép és minőségi, de a kettő között hatalmas különbséget nem érzek és ehhez képest a Passat nekem kicsit túlárazott. Melyiket javasolják?

Köszönettel, hű olvasójuk”

Mindkét autóban kedvező a minőségérzet és jók az anyagok, de a Passat elegánsabb

Mivel az illetőnek kisgyermeke van, nem azt válaszoltuk neki, hogy kilencmillióból vegyen Toyota GT86-ot vagy várjon az új kétliteres MX-5-re, sperrdifivel. Hanem ezt:

Kedves Olvasónk!

Úgy látszik, ez többeket érintő dilemma. Legutóbb egy felhasználónk az Insignia, az új Mondeo és az új Passat közötti döntéshez kérte véleményünket. Ő végül a 150 lóerős Passat 2,0 TDI-t rendelte meg Comfortline kivitelben egy Škoda Octavia 1,8 TSI után, mert a harmadik generációs Superb Combit nem kívánta megvárni.

Ebben a kategóriában választani valóban édes teher. Szerencsére csak jól tud járni: az Insigniával jól, a Passattal még jobban. Ha a 4×4 létszükséglet, akkor fordul a kocka, de normál használatra a Passat valamivel jobb autó, mert frissebb fejlesztés, takarékosabb és tágasabb. De a két típus között valóban nincs hatalmas különbség.

Üdvözlettel, Szörényi András
 

170 lóerővel és 400 Nm-rel az Insignia átdolgozott motorja erősebb a 340 Nm nyomatékú és 150 lóerős 2,0 TDI-nél. A Passat jóval csekélyebb súly kiegyenlíti a lóerőhátrányt

Olvasónk, akire vezessük be az Antal jelölést, ritka helyzetben van: a cégautók által uralt magyarországi újautó-értékesítésen belül mindössze 9,9 százalék volt tavaly a középkategóriás autók aránya. (Mi a nyugat-európai felfogáshoz igazodva a Laguna, a Mazda6 stb. szegmensét középkategóriának hívjuk. Itthon a C-szegmensű vagy kompakt autókat gyakran nevezik középkategóriásnak, mi azonban a D-szegmens autóit értjük rajta, például az Avensist, az 508-ast vagy a Mondeót. A statisztika által ide sorolt Octaviát nem.)

Kevesebbe kerül a Focus és a 308?

Mivel ez egy magánhasználatú céges autó lesz, a beszerzése előtt olvasónk az Opelen és a Volkswagenen kívül más szalonokban is járt. Kisebb méretű, de nagyobb teljesítményű, élvezetesebben vezethető autókban gondolkodott, a Ford Focus ST kombi jött szóba az új dízelmotorral illetve a Peugeot 308 SW GT tetszett meg neki, szintén kétliteres turbódízellel, amely csak hatgangos automatikus váltóval kapható.
 

919 500 forintos kedvezménnyel 8,3 millió forintból jött volna ki a kompakt kombi az erős dízelmotorral és a szériában járó automatikus váltóval

Ám az összegeket kézhez kapva legalább annyira meglepődött, mint mi: a kisebb autók százalékosan alig olcsóbbak, főleg az összkerékhajtása és a kedvező tapasztalatok miatt preferált Insigniához képest. A vevőjelölteknek készített árajánlat nem feltétlenül publikus, ezért a képgalériában csak az ajánlatok kivonata található meg.

Típus Motor Alapár, Ft Listaár+extrák, Ft Árajánlat, Ft
Ford Focus ST 2,0 TDCi kombi ST3 185 LE, 400 Nm 9 070 000 9 870 000 8 550 000
Peugeot 308 SW GT 2,0 Blue HDi aut. 180 LE, 400 Nm 8 855 000 9 195 000 8 275 500
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI AWD Cosmo 170 LE, 400 Nm 10 120 000 11 607 000 8 911 000
Volkswagen Passat 2,0 TDI Highline 190 LE, 400 Nm 9 887 330 11 488 800 9 233 191

Listaáron jóval nagyobb az eltérés a középkategóriás és a sportos kompakt autók között, de a kedvezményszint összekuszálja a viszonyokat. Az Insignia hetedik éve van piacon, nem meglepő a nagyvonalúan kalkulált listaár több mint ötödét jelentő, 2 696 000 forintos akció.

Masszív árengedmények

Váratlanabb, hogy a vadonatúj, kategóriájában a legjobb autónak mondható és hasonlóan erős arculatú Passat árának 19,6 százalékát elengedi a márkakereskedés meg az importőr. Mivel a flottavevők számára a kedvezmény mértéke legalább olyan fontos, mint a tényleges ár, a középkategóriában elméleti listaárak uralják a piacot, jókora engedményekkel. Ez általában nem használ a márka presztízsének, rontja a típus értéktartását és serkenti a vevők alkudozási hajlamát, de ez van.

Céges autók – Multicégnél sok a tilalom

11,5 millió forintos autókból 9 millió körüli modellekké váltak az árkedvezményekkel. Alig van köztük árkülönbség

11,5 millió forintos autókból 9 millió körüli modellekké váltak az árkedvezményekkel. Alig van köztük árkülönbség


Egy magyar magánvállalkozásnál, amit a tulaj igazgat, a főnök olyan autót vehet magának, amilyet nem szégyell. Legfeljebb a talpasok morognak az új kocsi láttán, hogy ezt is ők hordták össze. Egy multinacionális cégnél a – többnyire flottabérleti konstrukcióban beszerzett – vállalati autóknak tucatnyi szempontnak kell megfelelniük.

A tenderkiírók kiköthetik, hogy a flottakezelők nem tehetnek ajánlatot SUV-ra vagy kabriókra. “Gyakori a szén-dioxid-emissziós korlát is, például 150 g/kilométer, amivel indirekt módon limitálható az autó teljesítménye, és ha az automatikus váltó vagy négykerék-hajtás a határérték fölé vinné a fogyasztást, egyben felszereltsége is” – említ példákat Tekse Kálmán, az Arval Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A kocsi többnyire nem lehet kétajtós (kupék és kabriók eleve kiesnek), nem engedélyeznek négyülésest (ezzel pl. a facelift előtt Volkswagen Passat CC-t is kizárva). A tenderkiírások kiköthetik, hogy a flottakezelők nem tehetnek ajánlatot SUV-ra. Természetesen döntő szempont a havi flottabérleti költség is.

Végül Passat vagy Insignia?

Antal mérlegelte a lehetőségeket. A mezőny az Insigniára és a Passatra szűkült, mert hasonló áron a 190 lóerős Passat és a fejlett négykerék-hajtású Insignia vonzóbbnak tűnt a sportosabb kompakt kombiknál. Az Opel, konkurensével szemben, ötajtós modellt is gyárt, ami a lépcsőshátúval kapcsolatos használhatósági és a kombikhoz kötődő esztétikai aggályok miatt rokonszenves volt Antal számára.

Megnehezíti az eleve kisebb csomagtér telerámolását az Insignia széles csomagtérküszöbe

Opeles család sarjaként Antaléknál két lépcsőshátú Astra F 1,6, az 1,8-as Astra G, összesen öt C Vectra előzte meg 2009-ben 160 lóerős CDTI Insigniát, majd a 2011-ben vásárolt 4×4-es Insigniát. A kötődés és az Opel remek futóműve ellenére  Antal végül a Passat mellett döntött, de tart tőle, hogy ez az elágazás nem lesz-e zsákutca is egyben.

Készül a teszt is

Szavazás

Te melyik autót vennéd?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ahány ember, annyiféle igény és preferencia. Ezért is vagyunk kíváncsiak, hogy ki melyiket vette volna a négy autó közül, ha neki van lehetősége választani. Kisebb, de élvezetesebben vezethető kompakt autót vagy nagyobb presztízsű, de valamivel tompább középkategóriás modellt? Szavazzatok!

Nálunk hamarosan összehasonlító teszt követi az autóvásárlós sztorit. Terveink szerint a kategória meghatározó autóit, a Ford Mondeót, a Mazda6-ot, az Opel Insigniát és a Volkswagen Passatot hasonlítjuk össze.

Egyikből a másikba átülve kiderül, hogy 180 lóerős dízelként a Mondeo képes-e meglepetést okozni, miként áll helyt új motorjával az Insignia, és mire elegendők a Mazda6 kvalitásai a Passat ellenében.

Kommentek

  • AMDPower

    Ezek sem normálisak… egy 2008 kiadású Insignia vs 2015 Passat?!

  • menőmanó

    Korrekt hozzáállás a VW részéről, hogy a teljesen nevetséges és irreális árat leviszik a normál kategóriába.
    Ettől az autó nem lesz jobb, de legalább az ára közelít a tartalomhoz. :)

  • subtotal

    Octavia Kombit vettem volna, RS-t vagy összkerekest fullra extrázva.

  • ballac_86

    Érdekes merítés. Ha multinál dolgozik, lehet ő is csak európai (ebbe ne menjünk bele mélyebben) márkák közül válogathat – nálunk ez is része volt régebben a policynak. De azt mondja a Superb kombit nem akarja megvárni, a Passat meg Insignia kombival meg esztétikai aggályai vannak? Nem értelek, Tóni. Én is a Passatot vettem volna, esetleg Mondejót.

  • ballac_86

    Ja nem, én is RS kombit szénné extrázva.

  • oszkopeter

    Kicsit félrevezető az összehasonlítás így ebben a formában.

    1. Hajtáslánc: A Peugeot ugyebár automata váltóval, az Insignia pedig 4×4 hajtással szerelt. Ezek önmagukban 600-800 ezer Ft-os felárat jelentenek.

    2. Ugyanígy a Focus ST és a Peugeot GT sport kivitel, teljesen más megjelenéssel, ülésekkel, felnikkel, ami szintén további min. 400-500 ezer Ft lenne, ha külön meg kellene venni. Valószínűleg a futóművükben is van többlet technika.

    3. Kisebb, könnyebb kompakt autó esetén ugyanazt a dinamikát egy alacsonyabb teljesítményű dízel is tudja, esetünkben 150-160 LE közötti dízelek, amelyek legalább 300-400 ezer forinttal olcsóbbak. Az Insignia 1,8 tonnájával szemben pl. a Peugeot csak 1,3 tonna, ami ugye 500 kiló, tehát valószínűleg a 150 LE-s HDi még dinamikusabban is mozgatja mint az Insigniát a 170 LE-s CDTi, tehát fölösleges a 180 LE-s automatával összehasonlítani.

    Összességében eggyel kisebb motorral, alacsonyabb felszereltséggel és AWD hajtás nélkül kéretik elvégezni az összehasonlítást, így jóval vaskosabbak lesznek a különbségek. Másrészt akinek mondjuk 8,5 milliós (cégautó) kerete van, annak hiába magyarázzuk hogy csak fél millióval drágább a nagyobb kocsi, ha nem fér bele, akkor nincs választási lehetőség vagy csak nagy kompromisszumokkal.

  • cszoli

    AMDPower: nekem is épp ez ugrott be, hogy hol itt a dilemma? Illetve ha a megszokás miatt ragaszkodik az Opelhez, miért nem várja meg az új Insigniát?

    Dehát ízlések és pofonok, nekem például nem kellene ekkora bálna, több hátrányát látnám, mint előnyét. Az új Octavia egészen jónak tűnik, majd veszek egy 2-3 éves 1.8 TSI-t, vagy ha túl sok lesz a pénzem, egy hasonló A4-et – ezt a Passat-Insignia dilemmát nem igazán értem.

  • DTF

    Haaaat… 8-9 millioert uj autot? Foleg agyonturbozott dizelt? En tuti a mazda6 kombit vennek, 2,5 mitorral, fullosan. Vagy az zj avensis 2.0. Turbost soha. Dizelt meg plane nem :)

  • a.szorenyi

    Kedves Ballac_86! A Superb Combi egy másik olvasó ügye volt (Úgy látszik, ez többeket érintő dilemma. Legutóbb egy felhasználónk…).

    Kedve Oszkopeter! Azért is dolgoztuk fel ezt a témát, mert az autóvásárlás cseppet sem olyan egzakt dolog, mint a Te teljesen korrekt kategória-összehasonlításod súly-lóerő arányokkal. Az embereknek tetszik ez a kocsi, tetszik az az autó és többen gondolkodnak lóerőben, mint tömeg/teljesítmény arányban.

  • a.szorenyi

    Kedves DTF! Avensis 2,0 csak CVT váltóval van, az 1,8-as benzinesnél összesen 5 lóerővel nagyobb teljesítménnyel, a dízelekhez képest nem egészen feleannyi nyomatékkal kétszeres fordulaton (189 Nm/40000), ami az illetőnek nem alternatíva a remekül húzó turbódízelekkel szemben. De ettől szép a világ, hogy Neked meg az Avensis kéne.

  • Iceman.

    A kérdés is röhejes. Passat. Bár ha nem érez egetverő különbséget, akkor az Insignia is ugyanolyan jó lesz neki, de akkor maradjon az érzelmi alapú döntésnél és kész.

  • oszkopeter

    Kedves András!
    Nincs ezzel semmi baj, ez egy “életszagú” példa volt egyszerű alternatívákkal és egy olyan emberkével akinek erőteljesen az Opel felé húz a szíve. Viszont azt gondolom, hogy éppen azért lennének jók ezek a cikkek, hogy rávilágítsanak olyan finomságokra mint pl. a Kg / LE arány, a felszereltség különbségek vagy a vezetési élmény. Sajnos sokan csak néhány alapadat és az ár alapján választanak, vagy az alapján hogy meg voltak elégedve egy márka régebbi modelljével. Sajnos mindegyik nagyon félreviheti a választást ld. a tömeg / LE arányt vagy nézz meg egy 10 éves és egy új Corollát…

  • Benics

    sztem a középkategóriában ez a két kocsi (passat-insignia) a legszebb és legjobb.Mindkettő német és jól tartják az árukat. Persze mindenképp a Passatot éri meg venni,újabb,tágasabb,minőségibb,de ha csak dizájnt nézzük sztem formásabb az Insignia kívülről/belülről

  • v_johny

    Ha a formavilág/megjelenés (legyen benne egy kis “élet”) is a főbb szempontok közt van, akkor egyértelműen Insignia.

  • Kanyaró Malvin

    Engem meglepett, hogy ennyit engednek a zsír új Passatból. Közel egy árban, erősebb motorral, még 4×4 nélkül is azt választanám. A 4×4-es Insignia annak jó, akinek mindene a kanyargás, mert FlexRide futóművel én jobbnak tartom vezethetőségét, mint a Passatét adaptívval és a 4×4 nagy érték. Ha lenne köztük egymillió forint, gondolom a sok Opel után az illető is maradt volna a márkánál, de így tényleg nem csodálom, hogy megkockáztatja a várhatóan magasabb szervizköltségű Passsatot.

    Súly-lóerőben tényleg adna ennyit egy sima 308 SW 2,0 HDI is, nem kell a GT, amiről nagyon jókat írtak. Én sajnos még nem vezettem.

  • tcsab

    Én ahhoz az elenyésző kisebbséghez tartozom akik a 308-ra szavaztak. Dízel is, automata is, nekem maga a tökély.
    Az Insignia vs. Passat kérdéshez még talán annyit fűznék hozzá, hogy nyilván jobb a 2015-ös
    Passat, mint a 2008-as Opel.Na meg az Opel hamarosan kijön az új Insigniával, így a mostani modell értékvesztése is nagyobb lesz, mint a még legalább 3-4 évig változatlan Passaté.Arra azonban nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy szerepel az Insignia(a mostani természetesen) a Mondeo ellen. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a Ford nagyot hibázott azzal, hogy így eltolta a gyártást.Nekem már most unalmas a formája és ahogy olvasom a teszteket nagyon nincs egy szinten a Passattal. Azt hiszem kár volt elvesztegetni 3 évet.

  • Hawaii-

    A tesztbe bevehetnétek a Peugeot 508-at is. (Ha más nem elrettentő példának. :) )
    Azt nem tudja valaki, hogy szigorúan előítélettől mentesen, objektív mércével mérve, milyen hátulütői vannak az 508SW-nek? Milyen hibáira derült fény az eddigi tapasztalatok alapján? Hahu-n látom, hogy a 2-4 éves példányok komoly értékvesztésen vannak túl. Ez puszta előítélet a márkával szemben, vagy van alapja? Esetleg a nagy, osztatlan, fix napfénytető okán már korán jelentkeznek a karosszéria merevségével kapcsolatos hiányosságok?

  • Holiday

    Hawaii!
    A nejem autója egy 508 limuzin. 3 éves, most olyan 85000 km van benne. Teljesen hibamentes autó. Kényelmes, az apró diesel motor ellenére kellően fürge, alig fogyaszt többet 5 liternél. Valószínűleg az előítéletek miatt nagyobb az értékvesztése, mint pl. a Passatnak.

  • Szuperjeno

    Kedves Havaii!
    Nálunk volt / van több Peugeot 508 is a cégnél. Néhány apróságtól eltekintve komolyabb baj egyikkel sem volt. Volt nálunk régi Passat is, azzal több volt a gond, Mondeo kb. hasonló, ugyanazok a dízel motorok. Tágas, kényelmes, jó minőségű, megbízható autó az 508. A futómű korrekt, a GT kifejezetten élvezetesen vezethető. Összhatásában sokkal meggyőzőbb mint egy Insignia vagy Avensis, nyílván az új Passat már egy modernebb kocsi. Nálunk döntően 2 literes HDi változatok vannak, de van 1.6-os is, az is elég hozzá. A napfénytető nem hogy ront, hanem javít is a merevségen mivel egy darab hatalmas, többrétegű ragasztott üvegből áll, nehezebb is mint egy sima acél tető. Volt hogy ráesett egy tetőcserép az egyikre 4 emelet magasból, egy karcoláson kívül semmi baja nem lett, még csak be se repedt! Valószínűleg azért nem tartja az árát mert már újkorában is jókora kedvezménnyel adják, főleg ha flottában veszed, másrészt nem ismerik és nem olyan jó a megítélése, az emberek leginkább a Mondeot meg a Passatot keresik, néha Toyotát. Persze a visszatekert órás behozott autókkal vigyázni kell! Mivel ez nem teszt, hanem egy konkrét esetet dolgoztak fel, szerintem ezért nem vették be az összehasonlításba, amire amúgy én is kíváncsi lennék.

  • Hawaii-

    Köszönöm a visszajelzéseket! Ha netalán még akad valakinek, ne kíméljen! :)

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.