A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 14.00

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés miatt aggódik. Szakértőnk válaszol.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi András!

Régi autóm egy 1,4 -es 75 LE Opel E Kadett 3 ajtós közel 30 éves modell volt, sajnos a karosszériája teljesen korrodált volt, emiatt kellett megválni tőle. Egyébként igen megbízható, házilag jól javítható autó volt. Fogyasztása, ha én vezettem még télen is rövid, 30-40 km-es távokon használva 6,5-7 liter/100 körül fogyasztott. Nyáron hosszú úton 6,2-6,3 l körül, ami szerintem nem sok. 

De hát a kor /rozsdásodás/ miatt megváltunk tőle. Kicseréltük egy 1,4 16V Renault Clio 98 LE 2004-re. Csalódva vettem észre, hogy a kb. 20 évvel fiatalabb, igaz 20 LE-vel erősebb autóval hasonló körülmények között, 1-2 személyes terheléssel, még nyáron is nehezen tudom 7 l/100 km környékére leszorítani. A vezetési stílusom nem változott. Ön szerint reális a különbség?
Üdvözlettel: István

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
A 7-7,5 liter szerintem is elfogadható ettől a motortól. Utánanéztem a Spritmonitoron is, ahol a csepp Kadett 1,3S-ről 43-an vezetnek naplót, és 7,17 l/100 kilométer az átlagfogyasztása. A Clio II 1,4 16V átlaga 7,06 l/100 kilométer, amit ide kattintva megtalál. Ebből arra következtethetünk, hogy az Ön autójánál nem áll fenn túlfogyasztás. A két típus között nem 30, inkább 15 év van, mert az E Kadett 1984-ben jött ki, a Clio II 1998-ban, és az emissziójuk nagyon eltérő, amiben látható a fejlődés. Ettől függetlenül én sem volnék boldog a 7-7,5 litert fogyasztó kisautóval, ezt egy korabeli G Astra 1,4 simán tudja. Talán a Cliónak rövidebb áttételezésű a váltója, mint a csepp Kadetté volt.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Vezess.hu!

Sokat gondolkodom autócserén. VW Polót nagyobbra. Nézem a használtautó-piacokat, de félek, hogy sokat tekergetik vissza a kilométerórát. Van-e alapja a dolognak? Különben 1.6 körüli benzinesben gondolkodom. Válaszát előre is köszönöm.

Szakértőnk válaszol
Tisztelt Hingyi úr!
Sajnos az óratekerés valós veszély, amit legkönnyebben úgy mérsékelhet, ha lehetőség szerint márkakereskedések használtautó-üzletágától vásárol állapotlappal ellátott használt autót. Ragaszkodjék a szervizkönyvhez és az adott karbantartási munkákról kapott számlák meglétéhez. Ezzel jócskán meghosszabbodhat a keresés, de inkább rászánnék pár hónappal többet egy több évre vásárolt autó megtalálására.
Ebben a cikkben a kilométeróra-manipulálás leleplezéséről írunk, itt pedig átvert ügyfelek valós történeteit közöljük olvasóink okulására.
Nem írt árat, de típusként a Daewoo/Chevrolet Lacetti előrelépés lehet egy korábbi Polo után, amely nyomott ára miatt nem nagy ugrás anyagilag. Egymillió forintig ígéretes a Focus I és a G Astra is. 1,5 millió forintot szánva a kocsira, bevonnám a keresésbe a Nissan Note-ot, ha nagyobb kocsira vágyik, akkor a Mazda6-ot is, de a Mazdát érdemes megemelni, mert a 2002 utáni Mazda6 képes csúnyán korrodálni.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi
Sötétben, autópályán “ballag” előttem valaki 100 km/h sebességgel. Megelőzném, de amikor közeledem felé, le kell kapcsolnom az országúti fényt, hogy ne zavarjam őt. Így viszont nem mehetek száznál gyorsabban, mert “vakon” vezetek. Mit tehetek szabályosan?

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
Amikor mellé ér, és az őt már nem zavarja, kapcsolja fel a fényszórót, figyelembe véve, hogy nem zavar -e másokat ezzel azok közül, akik az elválasztó sáv másik oldalán közlekednek.
Tompítottal közlekedni 100 fölött akár autópályán, valóban vakon vezetésnek számít. A sűrű forgalom miatt nagyon ritkán lehet a fényszórót használni.
Egy kicsit mindenki abban bízik, ha az előtte haladó fékez, vagy kerül, majd ő is ugyanezt fogja tenni. Esőben még rosszabb a helyzet, de tapasztalatom szerint a tempón néha ez nem látszik meg, mindenki nyomja ugyanúgy ezerrel.
Üdvözlettel Székely Gyula 

Kommentek

  • clior

    Nekem kettő 1,4 16v Clio-hoz is volt szerencsém. Az első 2001-es, majd egy 2005-ös évjáratú volt, Az első klíma nélkül, nagyon jó bejáratási periódussal és klma nélküli modell volt 5,6-6,2 között fogyasztott a második előéletét nem ismertemés klímás volt 6,5-6,9 között kért, leginkább rövid kisvárosi közlekedéssel. Szerintem a 7 feletti fogyasztás nagyon kis távolságok esetén fogadható el vagy eléggé kopott motor esetén…

  • v_johny

    Az első és egyben legnagyobb hiba, hogy egy Opel-t lecserélt egy… Ez csak a poénkodás része. :-) De melyik motorkód az az 1.4-es ami 75Le és majdnem 30 éves???? Szerintem azért a vezetési stílus sem ua, gondolom a Clio azért az erősebb motorral és kisebb tömeggel rugalmasabb (jobban pörgeti/kergeti)…

  • v_Petya25

    Kisautótól a 7 liter az tényleg szar. Nálunk a Corsa D 5,9-es eszik sokéves átlagban többnyire városban használva, az Astra H Caravánommal múlt héten voltam Gyulán, 4 személlyel, csomagokkal, klímával, nem spórolva 6,1 jött ki….

  • a.szorenyi

    Kedves Johny! Volt az átdolgozott Kadettból porlasztós 1,4S 75 lóerővel, ami az A Vectrában is szerepelt egy időben. De tankolási naplót csak az 1,3S-re, szintén 75 lóerővel találtam.

    Üdv, András

  • subtotal

    Anno 1.8i Vectra A 7,5 litert evett, akár város, akár országút akár pálya. Kivéve -20C városban, akkor 18-at :D

    7liter Clio-tól 30-40km-es utakon sok, kivéve ha pálya.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.