A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 14.00

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés miatt aggódik. Szakértőnk válaszol.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi András!

Régi autóm egy 1,4 -es 75 LE Opel E Kadett 3 ajtós közel 30 éves modell volt, sajnos a karosszériája teljesen korrodált volt, emiatt kellett megválni tőle. Egyébként igen megbízható, házilag jól javítható autó volt. Fogyasztása, ha én vezettem még télen is rövid, 30-40 km-es távokon használva 6,5-7 liter/100 körül fogyasztott. Nyáron hosszú úton 6,2-6,3 l körül, ami szerintem nem sok. 

De hát a kor /rozsdásodás/ miatt megváltunk tőle. Kicseréltük egy 1,4 16V Renault Clio 98 LE 2004-re. Csalódva vettem észre, hogy a kb. 20 évvel fiatalabb, igaz 20 LE-vel erősebb autóval hasonló körülmények között, 1-2 személyes terheléssel, még nyáron is nehezen tudom 7 l/100 km környékére leszorítani. A vezetési stílusom nem változott. Ön szerint reális a különbség?
Üdvözlettel: István

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
A 7-7,5 liter szerintem is elfogadható ettől a motortól. Utánanéztem a Spritmonitoron is, ahol a csepp Kadett 1,3S-ről 43-an vezetnek naplót, és 7,17 l/100 kilométer az átlagfogyasztása. A Clio II 1,4 16V átlaga 7,06 l/100 kilométer, amit ide kattintva megtalál. Ebből arra következtethetünk, hogy az Ön autójánál nem áll fenn túlfogyasztás. A két típus között nem 30, inkább 15 év van, mert az E Kadett 1984-ben jött ki, a Clio II 1998-ban, és az emissziójuk nagyon eltérő, amiben látható a fejlődés. Ettől függetlenül én sem volnék boldog a 7-7,5 litert fogyasztó kisautóval, ezt egy korabeli G Astra 1,4 simán tudja. Talán a Cliónak rövidebb áttételezésű a váltója, mint a csepp Kadetté volt.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Vezess.hu!

Sokat gondolkodom autócserén. VW Polót nagyobbra. Nézem a használtautó-piacokat, de félek, hogy sokat tekergetik vissza a kilométerórát. Van-e alapja a dolognak? Különben 1.6 körüli benzinesben gondolkodom. Válaszát előre is köszönöm.

Szakértőnk válaszol
Tisztelt Hingyi úr!
Sajnos az óratekerés valós veszély, amit legkönnyebben úgy mérsékelhet, ha lehetőség szerint márkakereskedések használtautó-üzletágától vásárol állapotlappal ellátott használt autót. Ragaszkodjék a szervizkönyvhez és az adott karbantartási munkákról kapott számlák meglétéhez. Ezzel jócskán meghosszabbodhat a keresés, de inkább rászánnék pár hónappal többet egy több évre vásárolt autó megtalálására.
Ebben a cikkben a kilométeróra-manipulálás leleplezéséről írunk, itt pedig átvert ügyfelek valós történeteit közöljük olvasóink okulására.
Nem írt árat, de típusként a Daewoo/Chevrolet Lacetti előrelépés lehet egy korábbi Polo után, amely nyomott ára miatt nem nagy ugrás anyagilag. Egymillió forintig ígéretes a Focus I és a G Astra is. 1,5 millió forintot szánva a kocsira, bevonnám a keresésbe a Nissan Note-ot, ha nagyobb kocsira vágyik, akkor a Mazda6-ot is, de a Mazdát érdemes megemelni, mert a 2002 utáni Mazda6 képes csúnyán korrodálni.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi
Sötétben, autópályán “ballag” előttem valaki 100 km/h sebességgel. Megelőzném, de amikor közeledem felé, le kell kapcsolnom az országúti fényt, hogy ne zavarjam őt. Így viszont nem mehetek száznál gyorsabban, mert “vakon” vezetek. Mit tehetek szabályosan?

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
Amikor mellé ér, és az őt már nem zavarja, kapcsolja fel a fényszórót, figyelembe véve, hogy nem zavar -e másokat ezzel azok közül, akik az elválasztó sáv másik oldalán közlekednek.
Tompítottal közlekedni 100 fölött akár autópályán, valóban vakon vezetésnek számít. A sűrű forgalom miatt nagyon ritkán lehet a fényszórót használni.
Egy kicsit mindenki abban bízik, ha az előtte haladó fékez, vagy kerül, majd ő is ugyanezt fogja tenni. Esőben még rosszabb a helyzet, de tapasztalatom szerint a tempón néha ez nem látszik meg, mindenki nyomja ugyanúgy ezerrel.
Üdvözlettel Székely Gyula 

Kommentek

  • clior

    Nekem kettő 1,4 16v Clio-hoz is volt szerencsém. Az első 2001-es, majd egy 2005-ös évjáratú volt, Az első klíma nélkül, nagyon jó bejáratási periódussal és klma nélküli modell volt 5,6-6,2 között fogyasztott a második előéletét nem ismertemés klímás volt 6,5-6,9 között kért, leginkább rövid kisvárosi közlekedéssel. Szerintem a 7 feletti fogyasztás nagyon kis távolságok esetén fogadható el vagy eléggé kopott motor esetén…

  • v_johny

    Az első és egyben legnagyobb hiba, hogy egy Opel-t lecserélt egy… Ez csak a poénkodás része. :-) De melyik motorkód az az 1.4-es ami 75Le és majdnem 30 éves???? Szerintem azért a vezetési stílus sem ua, gondolom a Clio azért az erősebb motorral és kisebb tömeggel rugalmasabb (jobban pörgeti/kergeti)…

  • v_Petya25

    Kisautótól a 7 liter az tényleg szar. Nálunk a Corsa D 5,9-es eszik sokéves átlagban többnyire városban használva, az Astra H Caravánommal múlt héten voltam Gyulán, 4 személlyel, csomagokkal, klímával, nem spórolva 6,1 jött ki….

  • a.szorenyi

    Kedves Johny! Volt az átdolgozott Kadettból porlasztós 1,4S 75 lóerővel, ami az A Vectrában is szerepelt egy időben. De tankolási naplót csak az 1,3S-re, szintén 75 lóerővel találtam.

    Üdv, András

  • subtotal

    Anno 1.8i Vectra A 7,5 litert evett, akár város, akár országút akár pálya. Kivéve -20C városban, akkor 18-at :D

    7liter Clio-tól 30-40km-es utakon sok, kivéve ha pálya.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.