A modern Clio többet eszik, mint a 30 éves Opel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 14.00

Olvasónk harmincéves Opeljét cserélte Renault Clióra, de nem elégedett a fogyasztással, másik kérdezőnk a kilométeróra-tekerés miatt aggódik. Szakértőnk válaszol.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szörényi András!

Régi autóm egy 1,4 -es 75 LE Opel E Kadett 3 ajtós közel 30 éves modell volt, sajnos a karosszériája teljesen korrodált volt, emiatt kellett megválni tőle. Egyébként igen megbízható, házilag jól javítható autó volt. Fogyasztása, ha én vezettem még télen is rövid, 30-40 km-es távokon használva 6,5-7 liter/100 körül fogyasztott. Nyáron hosszú úton 6,2-6,3 l körül, ami szerintem nem sok. 

De hát a kor /rozsdásodás/ miatt megváltunk tőle. Kicseréltük egy 1,4 16V Renault Clio 98 LE 2004-re. Csalódva vettem észre, hogy a kb. 20 évvel fiatalabb, igaz 20 LE-vel erősebb autóval hasonló körülmények között, 1-2 személyes terheléssel, még nyáron is nehezen tudom 7 l/100 km környékére leszorítani. A vezetési stílusom nem változott. Ön szerint reális a különbség?
Üdvözlettel: István

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
A 7-7,5 liter szerintem is elfogadható ettől a motortól. Utánanéztem a Spritmonitoron is, ahol a csepp Kadett 1,3S-ről 43-an vezetnek naplót, és 7,17 l/100 kilométer az átlagfogyasztása. A Clio II 1,4 16V átlaga 7,06 l/100 kilométer, amit ide kattintva megtalál. Ebből arra következtethetünk, hogy az Ön autójánál nem áll fenn túlfogyasztás. A két típus között nem 30, inkább 15 év van, mert az E Kadett 1984-ben jött ki, a Clio II 1998-ban, és az emissziójuk nagyon eltérő, amiben látható a fejlődés. Ettől függetlenül én sem volnék boldog a 7-7,5 litert fogyasztó kisautóval, ezt egy korabeli G Astra 1,4 simán tudja. Talán a Cliónak rövidebb áttételezésű a váltója, mint a csepp Kadetté volt.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Vezess.hu!

Sokat gondolkodom autócserén. VW Polót nagyobbra. Nézem a használtautó-piacokat, de félek, hogy sokat tekergetik vissza a kilométerórát. Van-e alapja a dolognak? Különben 1.6 körüli benzinesben gondolkodom. Válaszát előre is köszönöm.

Szakértőnk válaszol
Tisztelt Hingyi úr!
Sajnos az óratekerés valós veszély, amit legkönnyebben úgy mérsékelhet, ha lehetőség szerint márkakereskedések használtautó-üzletágától vásárol állapotlappal ellátott használt autót. Ragaszkodjék a szervizkönyvhez és az adott karbantartási munkákról kapott számlák meglétéhez. Ezzel jócskán meghosszabbodhat a keresés, de inkább rászánnék pár hónappal többet egy több évre vásárolt autó megtalálására.
Ebben a cikkben a kilométeróra-manipulálás leleplezéséről írunk, itt pedig átvert ügyfelek valós történeteit közöljük olvasóink okulására.
Nem írt árat, de típusként a Daewoo/Chevrolet Lacetti előrelépés lehet egy korábbi Polo után, amely nyomott ára miatt nem nagy ugrás anyagilag. Egymillió forintig ígéretes a Focus I és a G Astra is. 1,5 millió forintot szánva a kocsira, bevonnám a keresésbe a Nissan Note-ot, ha nagyobb kocsira vágyik, akkor a Mazda6-ot is, de a Mazdát érdemes megemelni, mert a 2002 utáni Mazda6 képes csúnyán korrodálni.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi
Sötétben, autópályán “ballag” előttem valaki 100 km/h sebességgel. Megelőzném, de amikor közeledem felé, le kell kapcsolnom az országúti fényt, hogy ne zavarjam őt. Így viszont nem mehetek száznál gyorsabban, mert “vakon” vezetek. Mit tehetek szabályosan?

Szakértőnk válaszol
Kedves István!
Amikor mellé ér, és az őt már nem zavarja, kapcsolja fel a fényszórót, figyelembe véve, hogy nem zavar -e másokat ezzel azok közül, akik az elválasztó sáv másik oldalán közlekednek.
Tompítottal közlekedni 100 fölött akár autópályán, valóban vakon vezetésnek számít. A sűrű forgalom miatt nagyon ritkán lehet a fényszórót használni.
Egy kicsit mindenki abban bízik, ha az előtte haladó fékez, vagy kerül, majd ő is ugyanezt fogja tenni. Esőben még rosszabb a helyzet, de tapasztalatom szerint a tempón néha ez nem látszik meg, mindenki nyomja ugyanúgy ezerrel.
Üdvözlettel Székely Gyula 

Kommentek

  • clior

    Nekem kettő 1,4 16v Clio-hoz is volt szerencsém. Az első 2001-es, majd egy 2005-ös évjáratú volt, Az első klíma nélkül, nagyon jó bejáratási periódussal és klma nélküli modell volt 5,6-6,2 között fogyasztott a második előéletét nem ismertemés klímás volt 6,5-6,9 között kért, leginkább rövid kisvárosi közlekedéssel. Szerintem a 7 feletti fogyasztás nagyon kis távolságok esetén fogadható el vagy eléggé kopott motor esetén…

  • v_johny

    Az első és egyben legnagyobb hiba, hogy egy Opel-t lecserélt egy… Ez csak a poénkodás része. :-) De melyik motorkód az az 1.4-es ami 75Le és majdnem 30 éves???? Szerintem azért a vezetési stílus sem ua, gondolom a Clio azért az erősebb motorral és kisebb tömeggel rugalmasabb (jobban pörgeti/kergeti)…

  • v_Petya25

    Kisautótól a 7 liter az tényleg szar. Nálunk a Corsa D 5,9-es eszik sokéves átlagban többnyire városban használva, az Astra H Caravánommal múlt héten voltam Gyulán, 4 személlyel, csomagokkal, klímával, nem spórolva 6,1 jött ki….

  • a.szorenyi

    Kedves Johny! Volt az átdolgozott Kadettból porlasztós 1,4S 75 lóerővel, ami az A Vectrában is szerepelt egy időben. De tankolási naplót csak az 1,3S-re, szintén 75 lóerővel találtam.

    Üdv, András

  • subtotal

    Anno 1.8i Vectra A 7,5 litert evett, akár város, akár országút akár pálya. Kivéve -20C városban, akkor 18-at :D

    7liter Clio-tól 30-40km-es utakon sok, kivéve ha pálya.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.