Csak gokartozni akartunk, szexi csajokkal és gazdasági miniszterrel nem számoltunk

De voltak még ott különböző celebek is

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.06.13. 07.00

Mi csak gokartozni mentünk, arra nem számítottunk, hogy gazdasági miniszterbe, milliárdos beruházásba, szemtelenül rövid nadrágokba és celebekbe botlunk.

A héten befutott egy meghívó a szerkesztőségbe, hogy próbáljuk ki a HELL Miskolctapolcán megépült zsír új elektromos gokartpályáját – persze nem a pálya elektromos, csak a gokartok –, ami egy erdő közepén van és állítólag párját ritkítja még Európában is. Ez elég volt ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket, így naná, hogy megnéztük.

Az idei év legnagyobb hazai turisztikai magánberuházásának (5,5 milliárdról van szó, 5 hektáron!) első ütemét adták át pénteken, az Avalon élményparkot, aminek része a fent említett pálya is. A létesítményt autóval nem engedték megközelíteni, legalábbis nem mindenkinek, így a néhány kilométerre lévő parkolóból vitte a meghívottakat egy kisvasút a helyszínre.
A vonatra felszállva már éreztem, hogy itt valami nincs rendben: durván harminc magyar és külföldi öltönyös várakozott a járművön, hogy elinduljunk végre. Nem éreztem kellemetlenül magam, a 35 fokban kényelmesebb volt a rövidgatya póló kombináció, mint az öltönyfelső fényeslépő, de a baseballsapkát azért levettem. Most mit mondjak? Dresszkód nem volt a meghívóban, én pedig egy laza délutáni gokartra készültem…
A bejáratnál olasz gengszterfilmeket megszégyenítő jelenet játszódott (azzal a különbséggel, hogy a parkolóban néhány román rendszámmal ellátott luxusautó állt) a fogadóbizottság sűrű ölelések közepette üdvözölte a rég nem látott ismerősöket, üzlettársakat. Mikor már én is majdnem benyaltam egy brezsnyevi cuppanóst, egy csinos hosztesz kimentett, és megmutatta, hogy a sajtós regisztráció pár méterrel arrébb van.
Aztán jött körülbelül egy óra várakozás, miközben befutott a 2015-ös Miss Universe Hungary teljes mezőnye, hiszen mégiscsak kellemesebb őket nézegetni, mint öltönyös férfiakat – akikből egyre több érkezett a fel-le mászkáló kisvonattal -, és megjött a sztárvendég is, akarom mondani a nemzetgazdasági miniszter, Varga Mihály, aki ünnepélyes keretek között adta át a parkot, hogy aztán ő is fusson néhány kört az elektromos gokartokkal. Na ezen a ponton kezdett nem tipikus autós rendezvénnyé változni a történet, legalábbis én nem ehhez szoktam.

A tavaly augusztusban megkezdett, 5,5 milliárd forint összértékű beruházás több mint 90 új munkahelyet teremt a borsodi régióban. Az új, minőségi munkahelyek teremtése mellett fontos kitűzött cél továbbá a helyi termelők felkarolása, akik minőségi termékeikkel az Avalon Étterem első számú beszállítói lesznek, több száz családra bővítve azok számát, akiknek a megélhetését az intézmény biztosítja.

A szalagot nagyon ünnepélyesen átvágták, mindenki boldog volt, tenyér csattant, pohár koccant, én pedig elindultam oda, amiért valójában jöttem.
A kötelező balesetvédelmi oktatás után bepattantunk a gokartokba és felhúztuk a sisakot, amiből az XXL méret is kicsinek bizonyult, de nem csak görögdinnye méretű fejem miatt, hanem mert két hangszóró is be van építve a fejfedőbe, amin keresztül szimulált motorhangot kaptunk, ugyanis az elektromos gokart csendben suhan, maximum a gumi visítását hallani.
Az első reakcióm a Rimo Sinus iON versenygép volánja mögött, hogy végre egy gokart, amiben eléggé hátra lehet tolni az ülést ahhoz, hogy kényelmesen elférjen a 195 centis újságíró is. 
A hajtásról két darab, összesen 31 lóerő teljesítményű elektormotor gondoskodik, az energiát pedig 100 amperórás lítium akkumulátor szolgáltatja, ami 35-40 perc folyamatos körözést biztosít, és 60-70 kilométer/órás végsebességet. Nem hazudok, ha azt mondom, hogy az általam eddig próbált össze belsőégésű bérgokartot odaveri a villanyos masina, legalábbis az itthoniakat. 
Tíz percnél több időre lett volna szükség, hogy nagyobbat meríthessünk a témából, de sajnos ennyi állt rendelkezésre, talán majd legközelebb.
Csak gokartozni akartunk, szexi csajokkal és gazdasági miniszterrel nem számoltunk 1
A meghívóban az szerepelt, hogy európai mércével mérve is nagyon jó a pálya, a HELL pedig nem hazudott: ki merem jelenteni, hogy Magyarország legigényesebb gokartlétesítményét építették meg, ahol nem csak a közel 600 méter hosszú aszfaltcsík tükörsima, de élmény rajta minden egyes kör.
Mikor már épp kifújtam magam, és majdnem csináltam egy szelfit Ördög Nórával, aki a szépségkirálynők körül tevékenykedett, odalépett hozzám egy hölgy és nyomatékosan megkérte, hogy azonnal fáradjak a pályára, mert most jött el az idő, hogy menjek egy kört a nemzetgazdasági miniszterrel. Értetlenül néztem, hiszen öt perce szálltam ki a gokartból, és miért pont én legyek Varaga Mihály kísérete? De csak erősködött a lány, hogy siessünk, mert miniszter úr csak rám vár. 

Ördög Nóra annyira a toppon van, hogy sokkal többen legeltették rajta a szemüket, mint a szépségkirálynőkön.

Aztán kiderült, hogy annyira mégsem rám várt, hanem Bessenyey Zoltán kétszeres Európa-bajnok raliversenyzőre, akivel összekevert a szimpatikus hölgy, állítólag hasonlítunk.

Mert a politikus is csak ember (a képen Varga Mihály)

Miután ezt a kis félreértést kihevertem, jött a másik hideg zuhany: megpillantottam Hajdú Pétert és kedves feleségét, amint valamilyen koktélt szürcsölnek, és épp fontosnak érzik magukat. Na ez volt a pillanat, mikor felültem a kisvonatra, esti Boney M. koncert ide vagy oda, én most elindulok haza.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.