Bea vagyok, és piros kisautót akarok

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 06.08

Ismét álnév mögé bújva teszteltem az autókereskedőket: mennyit engednek egy bő 3,5 milliós listaárú vadiúj kiskocsiból?

Bea vagyok, és piros kisautót akarok

Képzeletben felhúztam egy hetyke, pöttyös szoknyát, hozzá a hőségben kellemes, lenge blúzt öltöttem, majd a ridikülömben 3,5 millió ropogós, ámde szintén nem valóságos forinttal leültem a gép elé.

Ezúttal F. Beatrixként akartam kisautót venni.

Pontosabban ismét álnéven teszteltem a hazai autókereskedéseket arról, hogy
1, miként viszonyulnak egy, a levele alapján nem éppen hozzáértő, de az írása szerint vadonatúj autót akaró vevőjelölthöz? mennyire gyorsan válaszolnak, milyen lehetséges alternatívákkal akarnak csőbe húzni, avagy a választottamnál még jobb autóba ültetni, és egyáltalán: hogyan próbálnak a saját szalonjukba csábítani, még mielőtt a konkurenciát választanám?
2, nyilván arra is kíváncsi voltam, hogy mennyit képesek, akarnak engedni ezen az alacsony árszinten?

Pár hete 6 milliós kompaktokból hét számjegyű összeget már azelőtt lealkudtam némi levelezéssel, hogy felkeltem volna a székből, vajon a 3,6 millió körüli listaárú kiskocsiknál mi lesz a helyzet? Nyilván itt szűkebb a profitsáv, amiből próbálnak megélni. Kollégám szerint egyébként a nők nem is szeretik a piros autókat, én viszont ehhez az egyhez ragaszkodtam.

A márkához már kevésbé, persze, ezt csak önök tudják, a címzetteimnek fogalma sem volt erről: négy-négy darab Skoda-, Toyota-, Renault- és Seat-kereskedésnek küldtem el az alábbi levelet.

Tisztelt Autókereskedő!

Legyen szíves küldjön árajánlatot részemre, egy ötajtós Fabia 1.2 TSI*-t akarok venni piros színben, Active felszereltséggel. Kérem, konkrét összeget írjon, hogy mennyit tudnak engedni a skoda.hu oldalon szereplő árból.

Másrészt írja meg legyen szíves, hogy a jövő hét második felében, csütörtökön vagy pénteken mikor tudnék megnézni egy ilyen autót a szalonjukban. Pirosban nézném meg, ha van ilyen. Van?

Mennyi időn belül tudom átvenni az új kocsit a megrendeléstől?

Köszönettel,
F. Beatrix

A *-os helyre a másik három cégnél Renault Clio Energy TCe 90 Alizé, Toyota Yaris 1,33 Live Plus és Seat Ibiza 1,4 I-Tech Reference került. Hasonló erejű és felszereltségű kocsik nagyjából 3,6 millió körüli listaárról indulnak.

Ennyire nincs vevő a szalonokban?

Persze álkérdés, mindannyian tudjuk, hogy a padlóról 2014-ben 67 ezres darabszámmal kászálódó magyar személyautós piac vásárlóinak 70 százaléka céges, no meg személyes tapasztalat, hogy tényleg kevés magánember foglalja le az értékesítőket egy átlagos hétköznap kora délutánján. Ekkortájt küldtem szét a 16 levelet, amire még aznap sorjáztak szépen az első ajánlatok. Be is írtam néhány piros pontot a pénzükért megdolgozó, gyorsan reagáló értékesítőknek.

Nem szőke hölgynek képzeltem Beát, de hamar az lett belőle: legelsőként egy vidéki Toyota-szalon vezetője írt, kedvesen felhívta figyelmemet, hogy hát kimaradt a levélből, milyen motorral akarok náluk Yarist venni.

A Seat hivatalos oldalán kinézett autó már nincs, a drágább változatra 900 ezres kedvezményt adnak

A következő válaszadó egyben az első érdemi ajánlat volt. Tömör, lényegre törő, minden kérdésemre egyértelmű választ adó e-mail érkezett a fővárosi Skoda-kereskedésből:
– udvariasan megköszönte az érdeklődést
– 400 ezer forint kedvezményt tud adni a listaárból
– Fabiát tudok nézni náluk, de nem Active-ot, és nem pirosat
– 3 hónapon belül átvehetem a kocsit a megrendeléstől számítva

Ennyi, így kell ezt, gondolhatnánk. Kétségkívül jól hangzik ezen az árszinten első lendületből 400 ezres kedvezmény, kár, hogy ez nem az ő konkurenciát beelőző rugalmassága, hanem ezekben a hetekben az Active, Ambition és Style felszereltségekre adott importőri kedvezmény – állítja a Porsche Hungária. Azaz nem ígért azon felül semmit.

A testvérmárka Seat képviselőitől az Ibizákra befutott ajánlatoknál már némi trükközést éreztem az első válaszlevelek megérkezése után, habár nem biztos, hogy ez a megfelelő kifejezés. Lehet, hogy igazat írt két kereskedés. Vagy egy.

Történt ugyanis, hogy az általam kiválasztott I-Tech felszereltségre a négyből két kereskedés nagyon hasonló választ küldött. “Az ön által keresett autó jelenleg raktáron nincs, és modellfrissítés miatt nem is rendelhető. Ami elérhető jelenleg az a Reference Premium modell, ami ugyan nem annyira egyedi megjelenésű, mint az ön által választott I-Tech felszereltség, de sok egyéb extrát tartalmaz még pluszban.” Azt már én teszem hozzá, hogy sokkal drágább is, 3,6 millió helyett 4,5 millió.

A harmadik válaszoló kereskedés viszont azt írta, hogy gyári rendelésből 10-12 hét után megkapom a kocsit, bár ő is ajánlotta a drágábbat. Küldött ajánlatot is mindkettőre: 3,64 milliót az olcsóbb I-Techre nulla kedvezménnyel, és szintén 3,64 milliót, de immár 896 ezres kedvezménnyel a drágább változatra.

Utóbbira ugyanezt ajánlotta a másik két seatos is: a 4,49 milliós Reference Premiumból kapásból “elengedtek” 896 ezer forintot, így 3,64 millióért ajánlották ők is. Pont annyiért, mint amennyiért az általam kinézett I-Tech modellt láttam. Van, aki még 4 db téli gumit is rádobott az ajánlatára.

Mit mond erre az importőr?

Vajon tele a hazai raktárak eladatlan Reference Premiummal? Vagy a drágábbat akarják rásózni most mindenkire beetető árral? Megkérdeztem.
A Porsche Hungária ennyit mondott: “Magyarországon már csak egy darab átadásra váró ügyfeles Ibiza I-Tech van, a modell már nem rendelhető, gyári készletről sem, mivel most érkezik az Ibiza frissített változata. Jelenleg az Ibiza 1.4 16V Reference 85 LE érhető még el raktárkészletről.”

No de mennyit enged a Toyota és a Renault?

A hiányosságomra kedvesen figyelmeztető Toyota-értékesítő levelén felül egy kollégájától gyorsan jött konkrét árajánlat is Yarisra. Beának, ha létezne, külön tetszett volna, hogy nemcsak a kért piros színűre, hanem “parázs vörösre” is kapott ezúttal ajánlatot, sőt, kiemelte a kereskedő, hogy náluk mindkét színben megnézhető az autó. Remek.

Pirosban a 3,74 milliós listaárból kapásból 3,48 millió lett, míg a metálvörös fényezéssel 3,56 millió. Nem akkora kedvezmények, mint a Skodára vagy a drágább Ibizára, de ezek ugye központi kedvezmények, másrészt nem lepett meg, hogy a Toyota nem indul el a pince irányába.

530 ezer forintot sikerült lealkudni a Fabiából

Ennyi volt az első nap, a másnap egy, az importőrinél erősebb Fabia-ajánlattal indult. Egyrészt az addigi legjobb, 500 ezres kedvezményt kínálta a vidéki szalon értékesítési tanácsadója, azaz a 3,65 millió helyett 3,15 millióért adta első blikkre az Active felszereltségű kocsit, másrészt a 300 ezerrel drágább Ambitionre is kalkulált egy összeget: ezt a 3,974 millióról indulva 624 ezer forint elengedése után 3,35 millióért adta volna.

Renault-kereskedőtől aznap sem jött válasz, pedig ugyanúgy négy e-mailt küldtem nekik is, két-két vidéki és fővárosi szalonba, ahogy a többieknél. Az általam kiválasztott kereskedések honlapjai közül háromnál az “Elérhetőségek” menüpont alatt nem találtam közvetlen e-mail címet, volt viszont “Írjunk nekünk” levelező felület. Hogy ezért késtek-e a válaszok, nem tudom, így kérték, hogy írjak nekik, ezért így írtam.

Kezdtem már tűkön ülni, elvégre gyönyörű a jelenlegi Clio, a második napon végre jött ajánlat a kategória méltán népszerű autójára is. Az Energy TCe 90-re Alizé felszereltséggel a Renault honlapján 3,67 millió forintos ár van, innen indulva kell nézni az alábbi sorokat.
“Az árlistán szereplő akciós árakból 250 ezres kedvezményt tudunk adni használt autó beszámítása esetén. Ezenfelül felajánlunk egy tolatóradart szereléssel együtt. Tehát az autó lángvörös színben, pótkerékkel, használtautó-beszámítással 3,48 millió forint.”

Rákérdeztem, sajnos a 250 ezer forint tényleg csak akkor faragható le, ha begurulok valami öreg ronccsal. Akkor is nagy kérdés, hogy annyira taksálják-e szívem eddigi királynőjét, mint én, de mindegy is, mert nincs csereérett kocsi. Ez így sovány.

Második kör, kifulladás

Természetesen nem elégedtem meg az első körös ajánlatokkal, mindenkinél megpróbáltam tovább alkudni a már faragott árból. Újabb levélben “bevallottam” a kereskedőknek, hogy a konkurenciájukat is megkerestem (“más is így csinálja, nem?”), és hát az a helyzet, hogy nagyon hasonló ár jött onnan, ezért engedjenek még valamennyit. Ha engednek, megyek hozzájuk, és papírozhatunk.

Különösebben nem lepett meg, hogy a múltkori nagy kedvezményeket a 3,6 millió körüli autóknál már nem tudtam elérni. Többen ki is szálltak a licitből, nem válaszoltak.

260 ezret engedtek a Yarisból

Akik nem adták fel ilyen könnyen, ilyesmiket írtak.

Seat Ibiza:
“A korábban küldött ár helyett, 3,6 millió forint a végleges ár.” Ez 40 ezres engedmény az ő első körös ajánlatához képest.

“A Premium Reference kivitel számos extra felszerelést tartalmaz, melyhez jelentős akció társul. Nem szeretnék árháborúba bocsátkozni más kereskedőkkel. Ha megtisztel minket, hogy nálunk tesztvezeti a Seat Ibizát, és itt szerződik az új autóra, valamilyen gesztus értékű ajándékot tudok elképzelni.”

Skoda Fabia:
“Az Ambition modell árát nem tudom az Active árszintjére levinni. Az Active változaton annyit tudok módosítani, hogy az árát 3,12 millió forintra korrigálom.” Ez 30 ezer forint mínusz az ő első körös ajánlatához képest.

Renault Clio:
“A szalonban álló bemutatóautó színében igazodik az Ön igényéhez, motorizáltsága eltér attól. Lehetőségünk van a kedvezmény növelésére, amennyiben van a családban orvos, ügyvéd, újságíró, gyógyszerész, őstermelő vagy egyéni vállalkozó. Őket a Renault flottás vásárlónak tekinti, és ezt kedvezménnyel támogatja.”

Toyota Yaris:
“Sajnos ebből a kedvezményes árból már nem tudunk engedni. A szalonunkban található mindkét piros Yaris elkelt, ezért ha van rá mód, minél hamarabb be kellene jönni megnézni a színeket, mielőtt elviszi a gazdája az autókat!”

Amikor egy hónapja bő hatmilliós Golfra, Astrára és Focusra alkudoztam hasonló módon, még a harmadik körben is adtak újabb és újabb kedvezményeket, akkor egymilliós kedvezményeknél ért véget a levelezés útján történő alku. Hangsúlyozom, senki ne feledje: mindez itt a cikkben még csak levelezés volt.

Biztos vagyok benne, hogy ha ezek után Beatrix személyesen is felkeresné a számára legvonzóbb ajánlatokat küldő kereskedőket, a fentieknél még jobban járna. Némi kápé szerintem itt-ott még faragható, avagy pár extra ingyen betehető a kiválasztott kocsiba, vagy négy új gumi a csomagtartóba.

Érdemes levelezni, ahogyan a fentiek mutatják, utána a kiskocsik között is máshonnan indul a személyes alku. Igaz, nem milliós mínuszról.

Kommentek

  • DTF

    sztem ez egy jó cikk és téma, mert sokan nem tudják, hoyg lehet versenyeztetni a márkakereskedéseket, és látni azt is, hoggy azért a listaárból 15%-t somán negednek mindehol, sőt néha 20-22-is.
    Anno mi is vásáorltunk így (mármint versenyzeteve) és kb. 2 millióval mentünk lejjeb autónként a végleges árnál, mint az első ajánalt.
    Persze azért az alkuban is vannak szabályo :)

  • Kempelen

    Szívből kívánom mindenkinek, aki szerint ez a szutyok alkudozás viszi előbbre a világot, ebből lehet béreket emelni, beruházni, fejleszteni, élni, hogy maguk is éljék meg azt, amikor tolatják le velük a gatyát. Maguk is kényszerüljenek bele rossz üzletekbe nagyon sokszor. Maguk is tapasztalják meg, hogy a munkájukat mások röhögve értékelik alul.

    Az autókereskedelemben jelenleg nincsenek kereskedői oldalon milliós árrések a 10 milliós listaárakig. Pár százalékról beszélünk, ahol pedig veszteség termelődik, ott a melósnak nem lesz fizu, létszám bővülés meg pláne nem.

  • BenSopra

    Annyi kellene, hogy az újságírókat megversenyeztessék egy-egy cikkért, ki csinálja meg kevesebbért, ki tolja le a gatyát, hogy ő írhassa meg a cikket. Azt hiszi mennyire ügyes, hogy írásos formában mit csikar ki szerencsétlen kereskedőből, pedig csak a felszínt kapargatja. Helyet kellene cserélni, meg kellene néznie mi a valóság, hogy hogy boldogulna ő, ha csak és kizárólag ilyen ügyfelekből kellene megkeresnie a fizetését.. Sajnos ebbe nem lát bele, csak ül benn a kényelmes irodájában, és összedörzsölt kézzel írja meg a következő leleplező “na most megmutatom, mennyit tudok alkudni EMAIL-ben, ÁLNÉV-en..” cikket. Amit, ha minden igaz, akkor a Passat-Mondeo-Avensis-C-osztály satöbbi kategóriában várhatjuk, mert az még nem volt.

  • DTF

    Nem tudom mit ugralnak egyesek az alkudozas kapcsan: az autoekerskedelm iylen, ebben kelis alkudozni. Ha elmesz vasarolni egy hiperbe, ott njncs allku. Ha webshopon vasarolsz vmibol tobb darabot, akkor egyedi ajankatot kersz.
    Az alkudozassal segitjuk a kereskedot, mert el tud adni autot, aki nem megy bele alkuba, annak anyakan marad. Arres: ezt nem feletelen kell pentben meghatarozni, lehet vsomo mellekese szolgalatast nyujtani a vasarloank
    Azrt anyjir anem kel sjanlni a markaerkedesben dolgozo ertekesitoket, szepen viszenk haza ;)

  • v_johny

    Helyén kellene kezeli a dolgokat srácok: vannak területek, ahol azért bele-bele kalkulálják az árakba magát az alku részt is. Aki ott nem alkudozik, vastagon túlfizeti a történetet. Továbbá azt se felejtsük, hogy a hétköznap emberét körbevevő termékek és szolgáltatások erősen túlárazottak (túlnyomó részt).

  • hova

    ÚGY LÁTOM, EZ EGY KICSIT MELLBE VÁGTA AZ AUTÓKERESKEDŐKET. Pedig értéket nem termelnek, csak közvetítenek,méghozzá haszonnal, ebből élnek.
    Nem kell törölni senkit, lássuk a medvét…………

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk minden értelmes hozzászólásnak, a másokat sértő kommenteket változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess

  • apaarpi

    Látom, megint nem lehet véleményt írni…

    Olvastam Kempelen délelőtti írásait, nem sértett senkit.

  • Steveh

    Szólás szabadság? Az mi ? :)

    Tisztelt hova- !
    Akkor magának elég lenne egy itt a kulcs ott az autó szintű 1 perces átadás is? Mert így akár még árrés nélkül is oda adok bárkinek egy autót csak ne rabolja az időt olyanoktól akik nem egy kiló kenyeret akarnak venni. De ilyen felfogással mehetsz alkudozni az örömlányokhoz is :-) Azok sem termelnek értéket még is kifizetik és még vissza is mennek hozzá. A vissza menésen van a hangsúly. Az autó körüli ügyintézés , törődés, nyomon követés is egy minőség egy érték amit egy jó értékesítő simán meg tud teremteni.De nevezhetjük bizalomnak is. Az már más kérdés, hogy ha egy olyan árat kaptál amin az értékesítő hozzád vágta a gatyáját, is akkor milyen értéket kapsz. De ha mondjuk 3-4szer 1 órát szántak rád akkor számold ki ,hogy az órabérben mondjuk egy ügyvédnél mennyi lenne. Ott is tanácsot kapsz meg itt is. Csak ott becsengeted előre itt meg akkor ha kiválasztottad a verdát. Szóval hölgyek/urak van amit meg kell fizetni. Ez jelenleg Mo-n a 50-100e-s árrés amiből a szerencsétlen értékesítő jobb helyeken megkapja a 10%-ot amit szépen leadózik és megkapja a fizetést. Sok emberről tudok aki inkább elment tesco polcokat rakodni mert ott kevesebb stresszel találkozik ugyan annyi pénzért.

  • oszkopeter

    Az a baj, hogy egy rendesen elkészített ajánlattal van hogy több órát is dolgozik szerencsétlen értékesítő. Összeállítja a kérésnek megfelelő felszereltséget, lekérdezi mi van készleten, számolgat, írásos ajánlatot készít, esetleg felhívja valamelyik kollégáját egy másik telephelyen vagy telefonon érdeklődik az importőrnél. Miért és milyen jogon szívatja feleslegesen az újságíró ezeket az embereket??? Nem lenne egyszerűbb és egyenesebb elmenni egy szalonba és kikérdezni a kereskedőket? Lehet hogy még egy-két műhelytitok vagy érdekesebb sztori is kiderülne. Persze tudom hogy egyszerűbb a hűvös szerkesztőségből névtelen emaileket küldözgetni száz helyre, szerencsétlen értékesítő meg izzadjon a szalonban (mert a légkondira nem futja ám a mai árrésekből) és töltsön órákat a kamu megkeresésekkel.

  • menőmanó

    Jaj de sajnálom ezeket az autókereskedőket!
    Az értékesítőket meg főleg. Hiszen valóban nagyon megerőltető lehet naponta kb. egy árajánlat elkészítése a rengeteg sok egyéb elfoglaltság mellett. :)
    Az alkudozást én sem igazán szeretem, de sajnos kénytelen vagyok elfogadni, hiszen vannak területek, ahol magától értetődik.
    Komolytalan és gyerekes elképzelés abba a hitbe ringatnia magát bárkinek, hogy ez hátráltatja a fejlődést. Senki nem kényszerít semmit senkire. Aki ezt nem látja át és nem érti, az nem való döntéshozó pozícióba.
    Persze néha inkorrekt dolog a vevőtől (megrendelőtől) a minimumra letornászni az árat, de ez a lehetőség azért adott, mert mindig van aki a normális árak alá is lemegy. Ennek kéne gátat szabni.
    A normális alku az üzlet része. Aki ezt nem látja az nem való ebbe a körbe.

  • hova

    Nem a szólás szabadságról beszélte, Steveh.
    Egy jó kurva aranyat ér, akihez valóban érdemes vissza menni, de egy
    kereskedőhöz sohasem megyek vissza. Két nagyon jó barátom is ezzel foglalkozik, kb. 250 ezer ft-os állásból váltottak át és elismerik, hogy negyed annyi!! munkával minimum kétszer annyit keresnek!! Elegánsak, jól öltözöttek, igyekeznek nagyon kedvesek lenni és tudják a dolgukat.
    Magam sohasem alkudtam egyetlen vásárláskor sem:ismertem az autót, minden porcikáját, a jó és rossz oldalait, legfeljebb a színre vártam néha. Tehát mellé beszélni nálam nem lehetett, aki körültekintő, sok újat nem mondanak neki, aki csak “lődörög” egyik kereskedésből a másikba, azt előbb-utóbb be is húzzák a csőbe. A kereskedő látja ezt és meg is teszi. Zsakettben, nyakkendősen, urasan, légkondis szobában!! Nem kell mellé beszélni. Ausztriában-első vásárlásom- során olyat kértem, hogy azt hitem kikergetnek a határig- nem tették, felvállalták és négy hónap múlva elhozhattam az autót! Bizony.

  • Steveh

    A kitörölt hozzá szólásokról beszéltem.

    Lehet, hogy vannak értékesítők akik napi 1 ajánlattal dolgoznak. Na ő hozzájuk nem fogsz vissza menni mert nem lesznek a helyükön már mikor autót akarsz legközelebb venni. Az osztráknál meg nem kértél eleget.

    Témához még annyit, hogy 100 autóból kb 20 ha magánszemély.Ebből a 20-ból max 5db e-mailes. Annyira nem fog senkit megterhelni az 5 db e-mailes ajánlat megírása úgy, hogy az nem egy értékesítőre terhelődik. Szóval nekem sem szimpatikus a cikk alapja, de azért a hattyú nem fog beledögleni.

    Az értékesítők egy részénél pedig a felháborodást más oldalról is érdemes megnézni ( simán elbírna egy komoly cikket ha lehet javasolni és kicsit megvizsgálni ezt az oldalt is ne csak minket macerálni állandóan) mégpedig, hogy nem csak az ügyfelek járatnak minket sokszor hanem az importőri a konkurencia és a saját céges próbavásárlások. Ha a nagyérdemű látná, hogy az importőr milyen dolgokat vár el egy kereskedőtől azt hiszem sokan rácsodálkoznának még szerintem az újságírók is. Nem egyszerű stressz helyzetbe hozza a szalonokba dolgozókat. Na mindegy szerintem ezekkel együtt nézve csordulhatott a pohár odáig, hogy egyesek inkább anyáztak.

  • oszkopeter

    @Hova
    Nem tudom, szerintem te valami párhozamos univerzumban élsz, esetleg 10 évvel ezelőtti állapotokról beszélsz. Egy kisebb vidéki kereskedő jó ha elad havi 5-6 autót, ezeken jó esetben van darabonként 200-300 ezer Ft árrése. Ugye ez 1,5-1,8 millió Ft, ami nem is hangzik rosszul. Csakhogy ebből fűteni / hűteni kell a szalont, fizetni kell a könyvelőt, az éjjeliőrt, a takarítónőt az áramot és a vizet, a tulajdonost/főnököt, továbbá az iparűzési adót, a járulékokat,valamint a hiteltörlesztést ha esetleg anno hitelből épült a kereskedés. Szerinted ebből jól meg lehet élni? Akkor vajon miért zárt be többszáz szalon az elmúlt években??? Biztosan van ahol jól megy, főleg a prémium márkák fővárosi szalonjaiban, meg ahonnan tömegével viszik külföldre a kocsikat. Ezzel szemben a többség éppen csak vegetál. Egyébként ezért van az hogy egyre nehezebb igazán hozzáértő, lelkes értékesítőkkel találkozni a szalonokban. Az értelmesebbje már rég elment külföldre vagy keresett magának más munkát. Amúgy a “könnyű” munkáról még annyit hogy a szalonok többségében nincs pénz klímára (télen meg fűtésre). A napi 3-4 ember aki bejön, egyből 7-8 ajánlatot lobogtat és sokszor egy 20 ezerrel kedvezőbb ajánlatért képes elutazni az ország másik végébe. Van amelyik nyolcszor jön be, hatféle autóra kér ajánlatot, négyszer tesztvezet, alkudozok majd nem vesz semmit. Sz*rba veszik az értékesítőt, mindenki okoskodok mert x,y,z-t látott a Totalcaron, a,b,c-t olvasott a fórumon. Tízesével jönnek az internetes megkeresések mert arra lusták hogy bemenjenek a szalonba és rászánjanak fél órát a dologra. Kb. ez a nagy harci helyzet manapság.

  • Pityke

    Erre a feltételezésre szeretnék reagálni:
    “Biztos vagyok benne, hogy ha ezek után Beatrix személyesen is felkeresné a számára legvonzóbb ajánlatokat küldő kereskedőket, a fentieknél még jobban járna.”

    2013-ban magánszemélyként vásároltam új autót. Voltam kereskedésnél személyesen tesztvezetésen, és 0 azaz 0 Ft kedvezményt adtak volna.
    Én is email-ezéssel kezdtem egyébként, amire csak kb. 50% válaszolt.
    A legjobb ajánlatot nem személyesen, hanem email-ben (és telefonon) kaptam.
    És mégvalami az emailről. Nem biztos, hogy aki email-ben kér ajánlatot, és email-ben alkudozik, az lusta, és nem akarja felemelni a seggét a fotelből. Amikor az autóvételt intéztem, akkor néhány hónapos külföldi kiküldetésben voltam, nem tudtam bemenni a kereskedésbe. A megrendelőt is e-mail-ben küldtem vissza (aláírva, szkennelve) és az előleget is utalással fizettem. A kereskedővel csak az autó átvételekor találkoztam.
    Tehát nem mindenki újságíró, konkurencia, vagy ellenőr, aki email-ben kér ajánlatot. Lehet hogy csak nincs rá lehetősége vagy ideje, hogy napokig a kereskedéseket járja.

  • Pityke

    Steveh:
    Ne haragudj, de ha tényleg értékesítő vagy, akkor ilyen helyesírással én inkább nem küldenék ki ajánlatot. Nem biztos, hogy komolyan venné az ügyfél, de lehet hogy ez csak engem zavar.

  • Steveh

    Pityke-
    Szerintem csak téged. De ha ez nem így van, akkor sem érdekel. A beírásaim kb. fél nap alatt készültek el.Ha volt 1 szabad percem akkor hozzá írtam 1-2 mondatot. Simán teli lehet hibával de ez van. Life is hard…

  • Steveh

    oszkopeter
    200-300e Forint nyereség? Évente nem kevés autót adok el de ennyi nagyon-nagyon ritkán marad.
    Talán 100-ból 1, de az is csak véletlenül.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.