Használt családi autók 1,5 milliós plafonig

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.06. 17.15

Szokásos szakértői válogatásunkban most a használt autókra, és azon belül a családoknak legmegfelelőbb típusokra helyezzük a hangsúlyt. A keret 1-1,5 millió forint.

Szokásos szakértői válogatásunkban most a használt autókra, és azon belül a családoknak legmegfelelőbb típusokra helyezzük a hangsúlyt. A keret 1-1,5 millió forint, a cél a legmegfelelőbb autó megtalálása, egy 2-3 gyerekkel, csomagokkal utazó család számára. 

Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 1

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Uram!

Ősszel autót szeretnénk venni, úgy 1-1,5 mill.-ért, Családunk öt tagú + 1 unokám van, akit szintén szeretnénk ha időnként velünk jönne kirándulni. Nagy csomagtérre is szükségünk van, ha nyaralni megyünk. Milyen kocsit ajánlana nekünk? Ár és üzemanyag,- alkatrész beszerzés nagyon fontos feltétel.

Köszönöm előre is tanácsát:Vitéz Károlyné
Szakértőnk válaszol
Kedves Hölgyem!
Ebben az árkategóriában vagy 1999-2005 közötti Opel Zafirát vennék. Nagy, gazdaságos, átgondolt utasterű autó és 1-1,5 millió forintért vannak belőle szépek. Nem tudom, ki mekkora termetű a családban, de ha a harmadik üléssor tágassága fontos szempont, akkor a Dacia Logan MCV (kombi) megfontolandó, mert abban sok a hely leghátul is, de a Zafira kulturáltabb, szerethetőbb autó a nyersen racionális kombi Logannál. 
Ha a Zafira nem tetszene, akkor meg lehet próbálni a Honda Streamet, lehetőleg a kétliteres benzinest vagy a Toyota Avensis Versót. A Sharan-Galaxy-Alhambra hármasikrek középen és hátul a mélyre helyezett ülések miatt kényelmetlenek, erősen meghajlított lábbal kell ülni bennük a magasabbaknak. 
Üdvözlettel, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 2

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértő Úr!

Autó vásárlása előtt állok. A leendő autóra max. 800 ezer HUF-t szánnék. Évi 8-10 ezer km. várható futásteljesítménnyel, főleg városban – Bp. A kedvencek a fenti összeghez mérten Opel Zafira és a Ford Mondeo kombi, 1.8 literes benzines vagy Benzin/gáz üzemű motorral – a Ford márkából a Focus kombi szűkebb méret miatt egyenlőre nem jön számításba, egyébként meggyőzhető vagyok (három kisgyermekünk van, ezért fontos a hely hátul). 

A két típus közül melyiket ajánlaná inkább (ár-érték, szervizelés, alkatrészek, stb.), esetleg egyéb alternatíva, amit megfontolhatnánk? Köszönöm előre is szíves segítségét – véleményét.

Tisztelettel: D. Péter

Szakértőnk válaszol
Kedves Péter! 
Ez nehéz kérdés, mert az egyterűek közül 800 ezer forinttal én is A Zafirát vennék, a kombik közül pedig Mondeót vagy Focust. Szervizköltségük is hasonlóan jó, ez sem segít a döntésben.
Attól tenném függővé, hogy mekkorák a gyermekek. Ha kell nekik pl. két gyermekülés és egy ülésmagasító, ezek bekötése elég nagy macera hátul egymás mellé. A legtöbb autóba befér három ülés 
ld. itt: /magazin/harom_gyerekules_autoban/55131/
de rossz a kezünket nyomorgatni az övek bekötéséhez. Ha maximum magasító kell a három gyermeknek, akkor Mondeót vennék, mert csendesebb, jobb futóművű autó a Zafiránál, többnyire jobb felszereltséggel és az Euro NCAP töréstesztje is lányegesen jobb lett (22 pont/3 csillag és 28 pont/4 csillag). 
Ha a csemeték kicsik, széles üléssel, esetleg mózeskosárral, hordozóval, akkor viszont a Zafirát választanám, hogy kényelemesebb legyen ki- és bekötni őket. A Zafira előnye a variálhatóság is, de egy kombi Mondeo csomagtere is sokat elnyel. Ha vannak még gyermekek a családban, néha jönnének a nagyszülők, abban is a Zafira a jobb. Összességében ésszerűbbnek érzem, ha az Opelt választják.
Üdvözlettel, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 3
Olvasónk kérdezi
Üdv. András!

Autót vásárolnék 3 gyerkőccel, amiket néztem:Mazda Premacy, Renault Scenic 1,6 benzin, Ford Focus kombi 1,6 benzin legutolsó a Fiat Multipla 1,9 JTD! 6-7 ezer km évente,2/3-a városban!A keret 700 ezer forint! Ár-érték arány,alkatrész árak,megbizhatóság és minden egyéb ilyenkor szokásos dolog! Köszönöm válaszát!

Tisztelettel:Kovács Norbert.

Szakértőnk válaszol
Kedves Norbert!
Így ismeretlenül is hadd gratuláljak a szép családhoz! 700 ezres kerettel nem vennék modern dízelt évi 6-7 ezer kilométerre, mert egy esetleges drága javítás árát nem tudja visszaautózni a kisebb fogyasztással. A Premacy tud csúnyán rohadni, de főleg az alkatrészárai miatt esik ki. Ha kifog egy igazán gyönyörűt, azzal boldogan élhetnek, de az átlagos példányok nem túl vonzók és nem olcsók hozzá az alkatrészek.
A Scénic I belső tere valóban tökéletes családi használatra, de műszakilag a Focus I kombit jobbnak érzem. A Fordról itt olvashat részletes használtautó tesztet. Én hiszek a Focusban és Önöknek sem tudok jobbat mondani 700 ezerért. Esetleg egy Zafira A 1,8, de 700-ért abból ki kell fogni a szépet, Focusból nem olyan nehéz. 
Ha nyugatról hozná be, kb. 220 000 Ft rakódik az árra, plusz az utazás költsége, ami távolságfüggő. Ha nincs rajta osztrák Pickelr vagy érvénytelen a német HU (Hauptuntersuchung), akkor itthon 39 090 Ft lesz a vizsgáztatási költség, míg a kinti vizsga honosítása csak 8000. A regadója helyből 51-68 000 Ft az 1,6-osnak, van hozzá 33 300 Ft vagyonszerzési illeték
Ha P-rendszámmal jön haza, annak bérlése napi 5000-6000 Ft+ a kaució. A letét 50 000 Ft körül van, és ha a magyar rendőr elveszi a P-rendszámot, akkor ez ugrik. A szabályos és jó megoldás a piros szélű német exportrendszám, ára 40-45 000 Ft, ebből 100/110 euró a biztosítás 14/30 napra. A behozatal menetéről itt olvashat részletesen, de ebben az árkategóriában háromszor is meggondolnám, hogy nekiinduljak, hiszen itthon van választék. Ebben az anyagban egy Focus I kombiról írunk, ebben a cikkünkben pedig egy benzines ötajtós szerepel. Sok sikert a keresgeléshez!
Üdv, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 4

Olvasónk kérdezi
Családi autót szeretnék vásárolni 6,7 üléssel. felmerült már egy-két tipus, FIAT ULYSSE, FIAT MULTIPLA,HYUNDAI TARJET,SEAT ALHAMBRA és ezek testvérmodelljei.Véleményetek szerint melyik tipus lenne megfelelőbb egy 5-tagú család számára,évi 15*20 ezer km.futással vegyes használat mellett,illetve benzin, benzin-gáz,vagy diesel!Segítségeteket előre is köszönöm’ Gedai Antal.
Szakértőnk válaszol
Kedves Antal!
Sajnos nem írt árat, így nem tudom, melyik Ulysse-generációra gondol. A frissebbik helyett én simán FIAT Scudót, Citroën Jumpyt vagy Peugeot Expert Tepee-t vennék. Nagyon kényelmes, strapabíró autók. Részletes használtautótesztet itt olvashat róluk. Ez a cikk pedig az olcsóbb előző generációt mutatja be.
Az említett típusok közül lehetőleg a Multiplát választanám. Ha Önhöz közel van valamelyik nyilvános földgázkút (Kőbánya, Budaörsi út, Debrecen, Győr, Szeged), akkor sűrített földgáz üzeműt vennék, mert azzal a legolcsóbb autózni és Olaszországban ennek van hagyománya, nem a Multiplával kezdte a gyári gázüzemet a FIAT. A Trajet nem rossz, A témába vág az 1-2 milliós használt egyterűekről szóló cikk is. 
Hajtóanyag: dízelt nem vennék, főleg olcsót, legfeljebb régi kamrás szívódízelt Berlingóban, Partnerben, amelyek szintén elég tágasak egy ötszemélyes családnak. De inkább benzinest választanék autógáz üzemmel. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • v_johny

    No, lemaradtam valamiről? Baba-bumm volt mostanság??? Mondeo városi használata elég hosszú, anyukának lehet pár nehezebb szituációja. Az A Zafira 1.6 benzin (Z16XE) vagy 1.8 benzinnel(Z18XE) motorral jó választás lehet, a többit nem nagyon erőltetném. Mindegyiknél sok minden mellett bizonyos típushibákra nagyon kell figyelni. Az olajat fogyaszthatják, de ez függ a kenőanyag minőségétől is illetve a használat módjától és a motor kopottságtól (gyűrű és szelepszár szimering gyakori gond lehet). Kérdezzük meg a tulajt (ha ott van/lehetséges), hogy mond-e neki valamit az a kifejezés hogy Dexos2. Ha igen, akkor kezdhetünk örülni és tényleg nézegetni az autót…

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.