Használt családi autók 1,5 milliós plafonig

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.05.06. 17.15

Szokásos szakértői válogatásunkban most a használt autókra, és azon belül a családoknak legmegfelelőbb típusokra helyezzük a hangsúlyt. A keret 1-1,5 millió forint.

Szokásos szakértői válogatásunkban most a használt autókra, és azon belül a családoknak legmegfelelőbb típusokra helyezzük a hangsúlyt. A keret 1-1,5 millió forint, a cél a legmegfelelőbb autó megtalálása, egy 2-3 gyerekkel, csomagokkal utazó család számára. 

Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 1

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Uram!

Ősszel autót szeretnénk venni, úgy 1-1,5 mill.-ért, Családunk öt tagú + 1 unokám van, akit szintén szeretnénk ha időnként velünk jönne kirándulni. Nagy csomagtérre is szükségünk van, ha nyaralni megyünk. Milyen kocsit ajánlana nekünk? Ár és üzemanyag,- alkatrész beszerzés nagyon fontos feltétel.

Köszönöm előre is tanácsát:Vitéz Károlyné
Szakértőnk válaszol
Kedves Hölgyem!
Ebben az árkategóriában vagy 1999-2005 közötti Opel Zafirát vennék. Nagy, gazdaságos, átgondolt utasterű autó és 1-1,5 millió forintért vannak belőle szépek. Nem tudom, ki mekkora termetű a családban, de ha a harmadik üléssor tágassága fontos szempont, akkor a Dacia Logan MCV (kombi) megfontolandó, mert abban sok a hely leghátul is, de a Zafira kulturáltabb, szerethetőbb autó a nyersen racionális kombi Logannál. 
Ha a Zafira nem tetszene, akkor meg lehet próbálni a Honda Streamet, lehetőleg a kétliteres benzinest vagy a Toyota Avensis Versót. A Sharan-Galaxy-Alhambra hármasikrek középen és hátul a mélyre helyezett ülések miatt kényelmetlenek, erősen meghajlított lábbal kell ülni bennük a magasabbaknak. 
Üdvözlettel, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 2

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértő Úr!

Autó vásárlása előtt állok. A leendő autóra max. 800 ezer HUF-t szánnék. Évi 8-10 ezer km. várható futásteljesítménnyel, főleg városban – Bp. A kedvencek a fenti összeghez mérten Opel Zafira és a Ford Mondeo kombi, 1.8 literes benzines vagy Benzin/gáz üzemű motorral – a Ford márkából a Focus kombi szűkebb méret miatt egyenlőre nem jön számításba, egyébként meggyőzhető vagyok (három kisgyermekünk van, ezért fontos a hely hátul). 

A két típus közül melyiket ajánlaná inkább (ár-érték, szervizelés, alkatrészek, stb.), esetleg egyéb alternatíva, amit megfontolhatnánk? Köszönöm előre is szíves segítségét – véleményét.

Tisztelettel: D. Péter

Szakértőnk válaszol
Kedves Péter! 
Ez nehéz kérdés, mert az egyterűek közül 800 ezer forinttal én is A Zafirát vennék, a kombik közül pedig Mondeót vagy Focust. Szervizköltségük is hasonlóan jó, ez sem segít a döntésben.
Attól tenném függővé, hogy mekkorák a gyermekek. Ha kell nekik pl. két gyermekülés és egy ülésmagasító, ezek bekötése elég nagy macera hátul egymás mellé. A legtöbb autóba befér három ülés 
ld. itt: /magazin/harom_gyerekules_autoban/55131/
de rossz a kezünket nyomorgatni az övek bekötéséhez. Ha maximum magasító kell a három gyermeknek, akkor Mondeót vennék, mert csendesebb, jobb futóművű autó a Zafiránál, többnyire jobb felszereltséggel és az Euro NCAP töréstesztje is lányegesen jobb lett (22 pont/3 csillag és 28 pont/4 csillag). 
Ha a csemeték kicsik, széles üléssel, esetleg mózeskosárral, hordozóval, akkor viszont a Zafirát választanám, hogy kényelemesebb legyen ki- és bekötni őket. A Zafira előnye a variálhatóság is, de egy kombi Mondeo csomagtere is sokat elnyel. Ha vannak még gyermekek a családban, néha jönnének a nagyszülők, abban is a Zafira a jobb. Összességében ésszerűbbnek érzem, ha az Opelt választják.
Üdvözlettel, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 3
Olvasónk kérdezi
Üdv. András!

Autót vásárolnék 3 gyerkőccel, amiket néztem:Mazda Premacy, Renault Scenic 1,6 benzin, Ford Focus kombi 1,6 benzin legutolsó a Fiat Multipla 1,9 JTD! 6-7 ezer km évente,2/3-a városban!A keret 700 ezer forint! Ár-érték arány,alkatrész árak,megbizhatóság és minden egyéb ilyenkor szokásos dolog! Köszönöm válaszát!

Tisztelettel:Kovács Norbert.

Szakértőnk válaszol
Kedves Norbert!
Így ismeretlenül is hadd gratuláljak a szép családhoz! 700 ezres kerettel nem vennék modern dízelt évi 6-7 ezer kilométerre, mert egy esetleges drága javítás árát nem tudja visszaautózni a kisebb fogyasztással. A Premacy tud csúnyán rohadni, de főleg az alkatrészárai miatt esik ki. Ha kifog egy igazán gyönyörűt, azzal boldogan élhetnek, de az átlagos példányok nem túl vonzók és nem olcsók hozzá az alkatrészek.
A Scénic I belső tere valóban tökéletes családi használatra, de műszakilag a Focus I kombit jobbnak érzem. A Fordról itt olvashat részletes használtautó tesztet. Én hiszek a Focusban és Önöknek sem tudok jobbat mondani 700 ezerért. Esetleg egy Zafira A 1,8, de 700-ért abból ki kell fogni a szépet, Focusból nem olyan nehéz. 
Ha nyugatról hozná be, kb. 220 000 Ft rakódik az árra, plusz az utazás költsége, ami távolságfüggő. Ha nincs rajta osztrák Pickelr vagy érvénytelen a német HU (Hauptuntersuchung), akkor itthon 39 090 Ft lesz a vizsgáztatási költség, míg a kinti vizsga honosítása csak 8000. A regadója helyből 51-68 000 Ft az 1,6-osnak, van hozzá 33 300 Ft vagyonszerzési illeték
Ha P-rendszámmal jön haza, annak bérlése napi 5000-6000 Ft+ a kaució. A letét 50 000 Ft körül van, és ha a magyar rendőr elveszi a P-rendszámot, akkor ez ugrik. A szabályos és jó megoldás a piros szélű német exportrendszám, ára 40-45 000 Ft, ebből 100/110 euró a biztosítás 14/30 napra. A behozatal menetéről itt olvashat részletesen, de ebben az árkategóriában háromszor is meggondolnám, hogy nekiinduljak, hiszen itthon van választék. Ebben az anyagban egy Focus I kombiról írunk, ebben a cikkünkben pedig egy benzines ötajtós szerepel. Sok sikert a keresgeléshez!
Üdv, Szörényi András
Használt családi autók 1,5 milliós plafonig 4

Olvasónk kérdezi
Családi autót szeretnék vásárolni 6,7 üléssel. felmerült már egy-két tipus, FIAT ULYSSE, FIAT MULTIPLA,HYUNDAI TARJET,SEAT ALHAMBRA és ezek testvérmodelljei.Véleményetek szerint melyik tipus lenne megfelelőbb egy 5-tagú család számára,évi 15*20 ezer km.futással vegyes használat mellett,illetve benzin, benzin-gáz,vagy diesel!Segítségeteket előre is köszönöm’ Gedai Antal.
Szakértőnk válaszol
Kedves Antal!
Sajnos nem írt árat, így nem tudom, melyik Ulysse-generációra gondol. A frissebbik helyett én simán FIAT Scudót, Citroën Jumpyt vagy Peugeot Expert Tepee-t vennék. Nagyon kényelmes, strapabíró autók. Részletes használtautótesztet itt olvashat róluk. Ez a cikk pedig az olcsóbb előző generációt mutatja be.
Az említett típusok közül lehetőleg a Multiplát választanám. Ha Önhöz közel van valamelyik nyilvános földgázkút (Kőbánya, Budaörsi út, Debrecen, Győr, Szeged), akkor sűrített földgáz üzeműt vennék, mert azzal a legolcsóbb autózni és Olaszországban ennek van hagyománya, nem a Multiplával kezdte a gyári gázüzemet a FIAT. A Trajet nem rossz, A témába vág az 1-2 milliós használt egyterűekről szóló cikk is. 
Hajtóanyag: dízelt nem vennék, főleg olcsót, legfeljebb régi kamrás szívódízelt Berlingóban, Partnerben, amelyek szintén elég tágasak egy ötszemélyes családnak. De inkább benzinest választanék autógáz üzemmel. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • v_johny

    No, lemaradtam valamiről? Baba-bumm volt mostanság??? Mondeo városi használata elég hosszú, anyukának lehet pár nehezebb szituációja. Az A Zafira 1.6 benzin (Z16XE) vagy 1.8 benzinnel(Z18XE) motorral jó választás lehet, a többit nem nagyon erőltetném. Mindegyiknél sok minden mellett bizonyos típushibákra nagyon kell figyelni. Az olajat fogyaszthatják, de ez függ a kenőanyag minőségétől is illetve a használat módjától és a motor kopottságtól (gyűrű és szelepszár szimering gyakori gond lehet). Kérdezzük meg a tulajt (ha ott van/lehetséges), hogy mond-e neki valamit az a kifejezés hogy Dexos2. Ha igen, akkor kezdhetünk örülni és tényleg nézegetni az autót…

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.