És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát tesz bele, és tényleg büszke lehet rá. Most öt olvasónk alkotását, dédelgetett művét mutatjuk be. Van, aki a gyári hangulatra esküszik, más a gyorsasági gépek világát idézte meg, de akad igazi rozsdás patkány is. Ennyire színes, ennyire sokrétű itthon a Simson-közösség.

A lámaseggű

Őt csak Lámassegű Csótánynak hívom… Pontosan egy hason kucorodó lámára hasonlít hátulról! November elején készült el, körülbelül két hónap alatt sikeredett a produktum. Minden atomjaira szed, homokszórás kivül-belül, a ronda gyári élek kilakatolása, ültetés összepróbálás… Aztán persze megint szét, előkészítés, fényezés és végleges összerakás. 

A motorja jó állapotban volt, ezt nem is kellett belülről bántani. Kapott egy kis sport szűrőt és egy egyedi rezonátor kipufogót ami jó ehhez a kombóhoz…  A nagy súlyom alatt (80kg) szépen egy 75-80 km/órát produkál…

Összeg?… Háát… Viszonylag sok, ahogy számolom, mindennel együtt, kb.160 000 forint volt az anyagköltség. Szinte mindent én csináltam rajta a-z ig. Így valós összeget nehéz mondanom, mert nyilván ha valaki egy ilyet építtet az lényegesen drágább…  röviden ennyi. Köszönöm a lehetőséget, valóban megtiszteltetés!

Mr. Rat

Röviden annyit, hogy nagyjából öt hónap telt el, mire ilyen alacsony lett, mert eleinte csak kicsit ültettem meg, aztán még a végén a gumikat is módosítottam, mert elöl camping, hátul Babetta gumi van rajta s azért Schwalbe, mert emellett van még 2db 51es Szimóm s szerettem volna egy ilyet megvalósítani! Nekem ez így teszik ültetve és ratosítva, ettől egyedi a motorom! Tuning nincs benne, meg felesleges is, mert így is alig lehet vele közlekedni! Végre talán 60 körül megy! 


Már csak nyomokban Simson

A kinézetet próbáltam minél kevesebből kihozni,azt használtam, amit otthon találtam mint  pl. gumik, kromofág, zártszelvény. Az ülést egyik haveromtól kaptam így mindössze 4-5 ezer forintból kihoztam ezt az állapotot! Van, akinek nem tetszik, de nem zavar, nekem így jön be, ahogy van! Ez egyediség s ez benne a jó! Ilyen csak ez az egy van, s az az enyém!

A motor mintegy 1,5-2 évig készült. Az egész abból indult, hogy ezt  a tankfestést megláttam a neten, amit azonnal meg is rendeltem, innentől kezdve kezdtem el építeni a járgányt. Egy meglévő motoromból építettem át. Az alkatrészek java része új, tehát szinte minden ki lett cserélve. Maga a váz nem, illetve a 2 db felni. Több alkatrész Németországból jött. Magában a vázban minden gumiszilent helyett bronzpersely van, forgácsoló műhelyben elkészített komolyabb tengelyek a kerekhez illetve a lengővillához. Hátul gázteleszkóp, ami quadhoz való. Az első teleszkópot kúpgörgős csapággyal keményítettem és tettem stabilabbá. 
A blokk: 60 cm3, négy felömlő, ötfokozatú váltó. 70-es kuplung, 5 lamellás. 21-es karburátor, módosított légszűrőház.  Rengeteg alkatrész polírozva , az egész blokk kompletten, a kormány minden része, első teleszkópok. A sebességváltó és a fék is hátra lett helyezve a hátsó lábtartóhoz, ez évek tapasztalataiból kiforrott megvalósítás. Hozzá készült rezonátoros kipufogó van a motoron. A teljesítménye kb. 8-11 lóerő között van és 100 km/h a végsebessége. 

Összességében 400 ezer forintot költöttem rá, a rengeteg új alkatrész illetve az egyedi dolgok miatt.

Gyári hangulat

A motor pocsék állapotban volt. Úgy fél év alatt, amíg rossz idő volt, szétszedtem az utolsó csavarig, lefestettük és minden egyes alumínium alkatrészt felpolíroztunk.
A blokk 70 köbcentis, két felömlős, 4 sebességes és gyári gyújtás adja a szikrát. Hátul Simson SR 31 fogas lánckerék van, elöl pedig 17 fogas lánckerék, ennek a nagy áttételnek köszönhetően 90 km/h a vége. A komplett motort 45 000 forintért vettem és a felújítás során még 150 000 forintot költöttem rá. Amiből csak tudtam gyári alkatrészeket szerezni, azokat mindet megvettem, de sajnos pár apróságról a mai napig hiányzik a DDR felirat.

Véletlen egyediség

2010 nyarán, nem sokkal a felújítás után elütöttek a motorral. Akkortól kezdtem el átépíteni és nagyjából három év alatt érte el a jelenlegi formáját, ami még korántsem végleges. Festése, mondhatni, véletlenül lett ilyen, eredetileg kéknek indult, aztán a fényező összekevert valamit és ilyen lett, de nem bántam meg. Sokkal jobban tetszik, mint akármelyik szín, egyedi lett.
Motorikusan csak kicsit tettem mozgékonyabbá, kapott egy gyáriból kialakított 60 cm3-es négyfelömlős forgós hengert, hozzá 21-es Dell’Orto-karburátort és egy V-rezót. Így papírforma szerint 10 lóerő körül van. Nem vagyok az a száguldozós típus, nem is néztem még, mennyi a vége, de 100 fölött van ezzel a hengerrel, az biztos.

Sohasem számoltam mennyit költöttem rá, adtam-vettem az alkatrészetek, sokat cseréltem, így nem emésztett fel olyan nagy összeget.

Hasonló vas áll otthon a garázsban vagy az udvaron? 
Ne habozz, küld el nekünk facebook-üzenetben!