Ön szeret szervizbe járni? Tényleg?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.04.16. 14.00

Az autórajongók még csak-csak, de sokaknak nyűg lehet a kocsi javíttatása. Megoldást ígér egy új szolgáltatás, ami nem csak időt spórol, hanem állítólag pénzt is.

“Ilyen drága? Ráadásul még egy nap szabit is ki kellett vennem? Nem jó ez így – nagyjából ezt hallom a szervizben, az alkatrészesnél, mindenhol. Panaszkodnak az autósok, hiszen a nem várt hibák, és azok normális áron való javíttatásának menedzselése számukra nem tervezett időveszteség, plusz teher” – mondja Homoki Zoltán, aki Magyarországon teljesen új szolgáltatást indított az autósok problémáinak megoldására Hozom-viszem autószerviz néven.

Megcsináltatnak bármit

Gyakorlatilag ezt ígéri a cég. Ha bármi teendő akad a kocsival a szélvédősérülés javításától a gumicseréken át a komolyabb műszaki hibáig vagy törésig, a munkatársuk elmegy a tulajdonoshoz a kocsiért, elviszi, majd az alkatrészbeszerzésre és a javításra is megkeresi a legjobb megoldásokat. Ha kisebb az ügy (gumicsere, rádiójavítás stb.), lehet, hogy a reggeli munkakezdésekor átadott autót az esti hazaindulás előtt már vissza is kapja a tulaja.

Több újdonság is van ebben a szolgáltatásban. Először is, ígéretük szerint szinte mindent el tudnak intézni, ami probléma egy autóval felmerülhet:
 – műszaki hibák javítása
 – autóelektronika (LED-es lámpák, óracsoport-, hifi-, navi-javítás)
 – sérült, törött autók lakatosmunkái, fényezése
 – alkatrészbeszerzés
 – gumis munkák
 – műszakiztatás, biztosítással és átírással kapcsolatos ügyintézés
 – mosás, takarítás

Megkeresik a legolcsóbb megoldást

Mivel a cég munkatársai évtizede autókkal foglalkoznak, tapasztalataik és kapcsolatrendszerük miatt nagy valószínűséggel olcsóbb szervizt és alkatrészt találnak a kocsi javításához, mint a tulaj. Ennek a keresését is átveszik, a lehetséges opciókat felsorolják, majd átbeszélik a tulajjal, aki maga választ ezek közül.

Nem mindenki szeret állni a saját autója felett

Homoki szerint ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy ha eddig az ember márkaszervizbe hordta drágán, ők  majd elviszik Józsi garázsába féláron.  “Sokan azt hiszik, adott márkán belül azonos rezsióradíjjal dolgoznak a márkaszervizek, holott ez nincs így. Nem nevezek meg konkrét márkát, de tudok példát mondani 10 ezer és 5 ezer forintos rezsióradíjjal dolgozó márkaszervizre ugyanazon márkán belül. Mi elmondjuk, hogy mi az olcsóbb és szerintünk jobb megoldás, és mi így csinálnánk. A jármű tulajdonosa választ, ott fogják megjavítani az autóját, ahol ő akarja. Ha csak azt szeretné, hogy hozzuk-vigyük az autóját, az is megoldható, de azért teszünk javaslatot.”

Leellenőrzik az elvégzett munkát

Reméljük, nem árulunk el senkinek újdonságot azzal, ha leírjuk: előfordult már, hogy új alkatrész beszerelését kifizető ügyfél kocsijába bontott alkatrész került, az újnak mondott szűrő a régi volt, csak kitakarítva, és így tovább. Szinte senki nem ellenőrzi le az elvégzett munkát az autóban, a többség nyilván nem is ért hozzá, amit egyesek kihasználhatnak.

Az Contact-Euro Kft. szolgáltatásának az is része, hogy lecsekkolják az elvégzett munkát. Gond nélkül meg tudják különböztetni az új alkatrészt a régitől, ha kell, befekszenek a kocsi alá a pénztár meglátogatása előtt, amit gyakorlatilag az égvilágon senki nem tesz meg. Ők igen, állítják.

Ők alánéznek, ha kell

Homoki azt mondja, igyekeznek a kisebb javításokat maguk megoldani, amire példaként a hifi/rádió problémáit mondja, de egy reggel bedöglött ablaktörlő, vagy elektromos ablakemelő is elkészülhet délutánra akár úgy, hogy a kocsi el sem mozdul onnan, ahová a tulajdonosa leparkolta, mondjuk a munkahely melletti parkolóból. Ez persze nagyon hibafüggő, de törekszenek rá, hogy ez is a szolgáltatás része legyen.

A flottás ügyfeleknél már működik

A márkaszervizek többségében létezik a hozom-viszem szolgáltatás jelenleg, de jellemzően nem a magánszemély ügyfeleknek, inkább a flottás járművek mozognak így. Ez rendszerint nem pluszdíjas, pontosabban benne van a szolgáltatás árában, átutalással, a többi szolgáltatás díjával együtt fizetendő – mondja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke.
   Szerinte a magánszemély ügyfelek egy-egy autójának a mozgatása nehézkesebben megoldható a márkaszervizek számára, hiszen minden autó két embert kötne le, vagy trélerrel kellene a szerelendő járműért elmenni. Másrészt egyes autósok szeretik az ismert szerelőjükhöz hordani a kocsit, így Erdélyi, és ott kicsit elbeszélgetni vele, alkudozni egyet. Ezzel a szolgáltatással kiesik ez a személyes szál annak, aki igényli ezt.
   De nem mindenkinek lehet erre szüksége, Erdélyi szerint akár sikeres is lehet ezen a területen egy induló szolgáltatás. A siker kulcsa a tisztesség. Ott kell szervizeltetni, ahol ígérik, azt kell bele rakatni, amit ígértek. Sok sikert kívánok nekik, lehet, hogy betömnek egy piaci rést – mondja az elnök.

Mi van, ha összetörik a kocsimat?

Ezt még akkor sem lehet kizárni, ha a cég munkatársai makulátlanul vezetnek, hiszen az ő hibájukon kívül is belemehet valaki a kocsiba. Minden egyes autót az esetleges külső kasztnisérülések rögzítésével és megbízási szerződéssel vesznek át a tulajdonostól, amit kiegészít – ez nagyon fontos! – egy felelősségbiztosítás is. Reményeik szerint így teljesen nyugodtan adja át az autóját minden ügyfél.

Egyesek nem cserélik ki, csupán kitisztítják


Mennyibe kerül?

Ígérete szerint a kft. ezért a komplex szolgáltatásért pont ugyanannyit kér, mint a márkaszervizek hozom-viszem szolgáltatása, ami csak szimpla sofőrködés: 5-6000 forintot.

Átszámoltuk a rendőrségi lopott autós listát, és egészen más sorrend jött ki. Itt megtudhatja, hogy valójában milyen autókat keresnek a bűnözők.

Szavazás

Te rábíznád egy cégre az autódat?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_johny

    Nem látom, hogy kik lennének a megcélzott piac? Mert az a kevés magán vásárló aki új kocsit vesz, garancia idő alatt adott márkaszervizbe viszi, nagyon kicsi hányadáról tudom elképzelni hogy átadja a féltve őrzött masinát valakinek.
    A céges flotta kiesett. Van az átlag autós átlag bérrel (bruttó ~250, nettó ~160 tehát napi 8k kereset). Ebből 5-6 ezert vinne a szolgáltatást, tehát egy nap szabit könnyen lehet hogy megér, pláne ha az a típus aki megveszi az alkatrész és viszi a szokásos szerelőjéhez. Az alacsonyabb jövedelműek pláne kizárva.
    Tehát ez a szolgáltatás azokat célozza, akiket egyáltalán nem foglakoztat a használati eszközük (khm, autójuk) sorsa és/vagy egyáltalán nem fogékonyak (hozzáértés) ilyen műszaki dolgokhoz és az egész totális nyűg nekik? Tényleg ekkora szelete lenne az autós társadalomnak akiknek a pénz nem számít csak nekik ne kelljen az autóval foglalkozni? Nem hinném… De minden újdonságnak esélyt kell adni, hát ne legyen igazam.

  • Pityek

    Hidd el lesz rá kereslet nem is kicsi. Az emberi lustaság határtalan, és ahogy elnézem az a szegény réteg nem is olyan nagy. Addig míg az iroda ház parkolójában öt ember kocsit takarít mert házhoz lehet hívni őket, vagy a 300 forintos golyóstoll szállítási díjjal már csak 1800 forint de mit számít, addig lesz rá kereslet.
    Én szurkolok nekik, és ha tényleg korrekt áron dolgoznak akkor azt hiszem én is igénybe fogom venni a szolgáltatást. Sok sikert hozzá.

  • DTF

    En biztos igenBe vennem 2 vagy 3. autora. Szep kis piaci rest talaltak es a bizalommal megspekelve eleg jonuzlet ez mindket felnek. Anno opelemet 9 eves koraig markaszevizbe vittem. Erdkekea moson minden egyes alkalommla talaltak vmi javitanivalt. Aztan egyik alkalommal elemnyujottak egy 150 eztes szamlat. Na mondom ezt mar azet nem, megnezettem mashil az autot es egyik szerviz sem fedezte fel amit az asott opel markakereskedes. Sajnos magyarorszagon mukodik nagyon atverosdi

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.