Károly vagyok, és új autót akarok!

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 05.39

Álnéven árajánlatot kértem 15 kereskedéstől. Ki mennyit enged anélkül, hogy egyáltalán betenném hozzá a lábamat?

Kitaláltam egy nevet, gyártottam hozzá e-mail címet, és levelet írtam 5-5 VW-, Ford- és Opel-szalonnak.

“Tisztelt Címzett!

Mindig is használt Opeljeim* voltak, eljött végre az idő, életemben először szeretnék vásárolni egy újat. Az ötajtós dízel Astra* mellett döntöttem, egészen pontosan az 1.6 CDTI ECOTEC (110 lóerő) Enjoy* kézi váltós érdekel. A rokonságban van egy ilyen, nagyon szimpatikus autó.

Mielőtt felkeresnék egy-két szalont személyesen, kérem Önöket, legyenek szívesek küldeni részemre konkrét árajánlatot. Konkrét összeget írjanak, hogy készpénzes fizetéssel, a vételár egyösszegű átutalásával mennyiért tudok Önöktől megvásárolni egy ilyen autót. Ezüst színben akarok venni, az Enjoy* felszereltségen felül nincs szükségem más extrákra.

Esetleg érdekel kevés kilométert futott, pár hónapos tesztautó is, ha van ilyen a szalonjukban, de sokkal inkább az újat részesíteném előnyben. Legyenek szívesek csütörtökön 12 óráig válaszolni.

Köszönettel,
Sz. Károly”

(*A csillaggal jelzett helyekre a másik két márkának küldött levélben az alábbi modelleket írtam be. VW Golf Comfortline 1.6 TDi (105 lóerő) kézi váltóval,  és Ford Focus Trend Plus 1.6 TDCi DPF (115 lóerő) M6. Az Astrával egyetemben ezek olyan 6,2-6,3 millió forintos listaárú kocsik, mindhárom korrekt és kedvelt népautó, ugyanakkor egyik sem új modell már.)

Az álnéven írott levéllel két célom volt.
     1, Ma Magyarországon olyan kevés magánszemély vásárol autót, olyan kevésnek van rá sajnos pénze, hogy kíváncsi voltam, mennyire törik kezüket-lábukat a kereskedések, ha bejelentkezik egy közülük. Ki reagál már aznap, mennyien nem válaszolnak, egyfajta tesztje ez az elmúlt nehéz éveket átvészelt szalonoknak. Valószínűleg ők a legjobbak, hiszen túléltek, nézzük meg, hogyan állnak a vevőhöz!
      2, Ennél is jobban izgatott persze, hogy a vásárló személyes szalonlátogatása előtt (ami az igazi, stabil alkupozíció) egy egyszerű e-mailezéssel mekkora kedvezményt tudok kicsikarni az állítólag szerény profitkulccsal dolgozó kereskedőkből.  Adnak pluszban lila szőnyegszettet? Netán négy alufelnit gumikkal? Elengednek esetleg félmilliót az árból?

A leveleket márkánként 2 budapesti és 3 vidéki, de nagyvárosi szalonba küldtem el, azaz 3-szor 5 e-mail ment el. Őszinte kíváncsisággal vártam a válaszokat.

Tisztelt Károly! Igen, Ön is megérdemel egy Új Autót!

Az első válasz 4 perc múlva érkezett egy vidéki Ford kereskedésből, egyenesen a szalonvezető ígérte meg, hogy hamarosan összeállítja az ajánlatot. Alig tőle lemaradva, 5 perc után jött az első opeles ígéret, szintén vidékről, ezt azonban másnap ugyanattól az értékesítési vezetőtől már egy igen szimpatikus árajánlat is követte. Hozzá kötődik a kedvenc megszólításom is: “Tisztelt Sz. Károly Úr! Igen, Ön is megérdemel egy Új Autót!” Az első konkrét ajánlatcsomag azonban a harmadik márka, a VW szintén vidéki szalonjából jött bő 1,5 órával a levelem elküldése után.

Ezen az Astrán van még pár extra

Összesen 11 kereskedésből érkezett valamiféle reakció a megkeresett 15-ből, 4-en azóta is szunyókálnak. Konkrét ajánlat 8+1 helyről jött, az az egy nem teljesen a kért autóra kalkulált, így kihagytam a cikkből. Hozzá kell tennem, az egyik Opel-értékesítő több levelében is udvariasan telefonszámot kért, hogy szóban meg tudjuk beszélni a levélben kifejtetlenül maradt ajánlatát. Egy másik válaszlevelet küldő, árajánlatot viszont szintén nem küldő értékesítő – bevallom, kicsit meglepve – az alábbi kedves mondatokat írta:

“Engedje meg, hogy ezúton köszönjem meg érdeklődését a cégünk által forgalmazott Opel Astra iránt. Egy árlistából, illetve ugyanazon kedvezmény lehetőségekkel dolgozik minden magyarországi Opel Márkakereskedés, így úgy vélem mindent egybevéve, a legközelebb lévő márkakereskedés tudja Önnek a legkedvezőbb ajánlatot adni. Kérem, vegye fel Velük a kapcsolatot. Biztos vagyok benne, hogy az ott dolgozó kollegáink maximális segítséget tudnak nyújtani Önnek.”

Ez aztán a csapatban gondolkodás, nem is igazán értem, hogy miért a konkurenciához irányít, szerencsére csak részben lett igaza. Végül nem ugyanazokat az ajánlatokat kaptam az opeles kollégáitól.

Ki mekkora kedvezménnyel akart magához csábítani?

Szóval mindössze nyolc használható ajánlatot kaptam, de a többségük vaskos lett. Nem alufelnikkel akarták kiszúrni a szememet, leesett nekik, és megértették, hogy a vásárló itt és most versenyeztetni akarja őket. Többen meg is dolgoztak a vevőért, az ajánlatokat a kedvezmény mértékének növekvő sorrendjében írom.

8. helyezett:
   Ennél a vidéki VW-szalonnál nem mondanám vonzó ajánlatnak, amit kaptam, ugyanis szinte azt az árat küldte az értékesítő, amit én is kikalkuláltam a neten. Azaz nem igazán adott kedvezményt a Golf 6 302 920 forintos árából, amihez még a forgalomba állítás 164 000 forintja is hozzá jön.

6-7. helyezett:
  Gyakorlatilag két darab azonos ajánlat is érkezett a Comfortline-os Golfra, de ezekben legalább már bő félmilliót elengedtek a 6,3 milliós, plusz 164 ezres árból, így 5 910 000 forint lett a vége. Pontosabban nem a vége, ugyanis az egyiküknél “a végleges ajánlat kialakításához” személyes találkozót javasolt az értékesítő, aki levelében felsorolta, hogy a márkakereskedésükben éppen milyen Golfok állnak a rendelkezésemre egy tesztvezetéshez. Sőt, ha szeretném beszámíttatni az éppen használt kocsimat, a furikázás alatt átnézik a kollégái, és beszámítási ajánlatot készítenek. Erre már azt mondtam, hogy így kell ezt csinálni. A dobogót így sem tudta megközelíteni, azt a vételárból adott kedvezmény alapján állítottam fel.

5. helyezett
   Kilencvenezerrel tudott alájuk menni negyedik márkatársuk, akinél névre írva 5 821 000 forintért kapnám meg ugyanazt a 110 lóerős Golf TDI-t.

4. helyezett
   A Volkswageneket az Opelek követik, az ajánlatot küldők között a legdrágábbra faragott is valamivel jobb áron elhozható, mint a legolcsóbban kínált Golf. A 127 ezres metálfénnyel megdobott, és Enjoy-felszereltségű Astra a legkisebb kedvezményt adó kereskedőtől is a 6 357 000 forintból 770 000-et engedve, majd 135 000 forintért forgalomba állítva 5 722 000 forintért birtokba vehető. De vannak ennél vonzóbbak is a márkán belül.

3. helyezett:
  Ebből a fővárosi Opel-kereskedésből két ajánlat is jött ugyanarra a 6 357 000 forintos Astrára, amihez még 140 ezret hozzá kell csapni forgalomba helyezési költségként (itt ők ennyit írtak erre). Kampánykedvezménnyel 5 539 743 forintért odaadnák a kocsit, míg flottakedvezménnyel 5 368 183 forintért szintén névre írt forgalmival. Utóbbi azt jelenti, írta az értékesítő, hogy magánszemélyes vásárlás esetén lízing felvétele szükséges, vagy a vásárló munkájához kapcsolódó (közalkalmazott, köztisztviselő, valamilyen kamarai tagság) okmány kell.

2. helyezett :
   Habár ezüstszínű autóra kértem ajánlatot, ez a megyeszékhelyen működő Opel-kereskedés nulla forintos “fehér vagy kék alapszínű” Astráról küldött összeget, vagyis hiányzik belőle a fényezés 127 ezres felára, viszont kiemelte a levélíró, hogy van a kocsiban “helykímélő pótkerék” 11 ezerért. Így az általuk 6 230 000 forintos alapárúnak nevezett járművet “első új autó létrehozási” kedvezménnyel 5,16 millióért odaadják, de 141 000 forintért még üzembe kell helyezni. Hozzáadva ezt, meg a metál árát, 5 428 000 forint jön ki.

1.helyezett:
   Egy vidéki Ford-szalon nyert, amely a Moondust nevű, és 135 ezer forintért mért ezüstmetál fényezéssel 6 365 000 forintért kínált Focust 6-8 hét szállítási idő után 5 330 000 forintért odaadná a nevemre írva. Bónusz: “Mivel az új Focus NEM tartalmazza az Ön által megjelölt Trend Plus felszereltségi szintet, ezért a nála magasabb, ám de árban kedvezőbb Technology modellre készítettem az árajánlatomat” – írta az értékesítő. Érdekes, hogy a márka honlapján kalkuláltam ki az ajánlatkérés előtt ezt a felszereltséget, mindenesetre jobb a több, nem is kérdés.

Egy e-mail elég volt tehát ahhoz, hogy akár egymilliót megspóroljak a képzeletbeli szalonlátogatás előtt. De nem hagytam ennyiben, ugyanis…

…szemérmetlenül alkudoztam még egy kört

Biztos voltam benne, hogy személyes kapcsolatfelvétel hiányában, sőt, a saját telefonszámom megadása nélkül itt már feszítem a húrt, amire kaptam is célzást az egyik kereskedőtől.

Nyilván szemtől szemben lehet véglegesíteni az árat, de azért kedves hangú második levelemben megírtam az ajánlattevőknek, hogy nem az én világom az alkudozás (bocsánat), meg hogy már csak a két versenyben lévő szalonnak írok (bocsánat), és már tényleg csak az utolsó ajánlat dönt arról, hogy melyik kereskedésbe menjek be vásárolni.

Láss csodát, még így is sikerült újabb, hat számjegyű kedvezményt kicsikarni, ha nem is reagált mindenki. Nézzük meg a második körös kedvezményekkel módosított végső sorrendet, amit azért árnyal, hogy itt volt, aki egyebekkel is  próbált kedveskedni, ha nem is lila szőnyegszettel.

4-5. helyezett:
   Az első körben szinte azonos ajánlatot adó két VW-kereskedés ezúttal is nagyon hasonló mértékben faragta tovább a Golf árát. Az egyikük 5 677 000 forintra csökkentette, míg a másiktól újabb 100 000 forint elengedése után 5 652 000 forintért lehetne elhozni a csilli-villi új autót.

A régi Focus maradéka olcsóbb

3. helyezett:
   Újabb 50 ezret engedve valamelyest közelebb került a többiekhez a legmagasabb Astra-ajánlat küldője: nála 5 672 000 forintnál járunk most. Sőt, rátett még egy picit erre, amikor azt írta: “továbbá, ha nálunk vásárolja meg gépjárművét, szervizeléskor az anyagköltségből 20 %, a munkadíjból 10 % engedményt tudunk biztosítani”.

2. helyezett:
  Tőle kifeszítettebbnek tűnik a második körös kedvezmény függvényében a budapesti, duplaáras Opel-ajánlat, ugyanis másodjára már csak 10-10 ezer forintot engedett a levélében. Így ő 5 358 183 forintért adná oda a kampánykedvezményes Astrát névre írt forgalmival.

1. helyezett:
  Az első kört megnyerő Ford-szalontól sajnos nem jött még kedvezőbb ajánlat, az 5 428 000 forinttal akkor második helyezett Opel-kereskedéstől – amely az általam kért 110 lóerős mellett a 136 lovasra is adott ajánlatot – az alábbi levelet kaptam, némi érzelemmel átitatva.

“Tisztelt Sz. Károly Úr!

Melyik ajánlat érdekli inkább?

Most mondjam egyébként hogy majdnemhogy’ (sic!) patt helyzet van, mert én pedig nem szeretem látatlanban, az ismeretlenbe küldeni a “levetkőzött” ajánlatokat…

Ráadásul egyéb tényezők is lehetnek, amivel esetleg felénk billenne a “mérleg nyelve”…

De mivel hogy farkastörvények uralkodnak… Ez esetben kivételt fogok tenni.” – írta levelében.

Ragaszkodva a kiindulási pontnál megadott 110 lóerős változathoz válaszoltam, két órán belül meg is jött a meztelen ár: 5 100 000 forint, plusz 141 000 az üzembe helyezésre. Azaz az első körben győztes Focus után egy Astrából is sikerült egymilliót alkudni a székben ülve.

Remélem, ez a kereskedés is sokáig él és virul, innen kívánom a legjobbakat, ide érdemes betérni a vevőknek. De dicséret a többi válaszolónak is, igyekeztek.

Végül mondanám, hogy elnézést kérek az értékesítőktől, ha úgy érzi valamelyikük, hogy fölöslegesen dolgoztattam. Szerintem ez nem igaz, hiszen a legkevésbé sem vész el a munkájuk. Ők azok, akik foglalkoznak a vevőjelölttel, gyors és érdemi reakciókkal, valamint a vaskos kedvezményekkel jó reklámot csináltak maguknak. Ha nem is mindannyian.

Kommentek

  • 1000rörö

    Egy példa hogyan qrnak át a Fordnál: Fos Fókusz 1.6 titánium. Plusz extra nem kell bele csak metal fényezés az alaponfelszereltség felett. Jön az ajánlat lstaárból minusz 500. Aaaa ez a legjobb, hajrá. 3-4 hónap a megérkezésig, sebaj ráérünk. Papírozás előlegutalás, majd a vételár és végül a nap mikor átvehető az autó. És a döbbenet. Nem olyan a fejegység mint ami abba a felszereltségbe jár, nem sötétedik a visszapillantó, az anyósülés sem olyan, mint kellene, és még 3-4 apró eltérés ami nem is fontos. A lényeg, egyedileg megrendelik az autót és a kihagyott, módosított extrák miatt az olcsóbb lesz így keresnek rajta, a vevő meg vagy eláll a vásárlástól és bukik pár ezrest vagy belenyugszik és szív magában. Ha naív akarnék lenni akkor azt mondanám, hogy a túlélésért muszáj ezt eljátszaniuk a szalonoknak, mert száguld a gazdaság, de inkább amondó vagyok, hogy leleményes a magyar…

  • DTF

    új autó vásárlásánál minimum 15%-ot ‘kell’ h engedjenek magánszemély esetében. cégeknél ez már 17-18%. Nyugodtan lehet versenyeztetni a kereskedésket, már ahol lehet. 1-2 márkakereskedéssel rendelkező márkák esetlben ez nehéz, de lehet h könnyebb? :)

  • zoldfulu2000

    A cikk de az alapvetése (“Ma Magyarországon olyan kevés magánszemély vásárol autót, olyan kevésnek van rá sajnos pénze,”) szerintem erősen sántít. a TC írt egy alapos cikket ami még inkább túltolta ezt az felemás érvelést. Nyilván, ha az a cél hogy elhitessük, a sok szegény magánvevő Golfot meg Astrát vagy Alfa Romeót venne csak a sok gonosz Multi Fiat 500asba, V70esbe meg Audi A7esbe kényszeríti őket.

    Szerintem ez így hülyeség (bővebben, akit érdekel: http://autossagok.blog.hu/2015/03/20/tc_cikk_ujautoeladasok_komment), egyszerűen jobban megéri céges juttatásként beszerezni az autót mint privátban.

    A listaár ár pedig egy eléggé misztikus dolog, ritkán van köze a tényleges vételárhoz.

    1000rörö: egy ismerősom járt így kint vásárolt Audival, sze4rintem csak simán elnéztek valamit a rendelésen. Én ilyenkor alkudnék keményen…

    Egyébként minden márka más stratégiát követ van aki papíron szeret nyerni, van aki a sikeres alku érzését kínálja :)

  • Kempelen

    Kedves Lencsés Csaba!
    Azért irányította önt az Opeles a “konkurenciához”, mert a levele annyira átlátszó próbavásárlás, hogy -bár nagy hiba az előítélet- de kevés rutinos értékesítő van, aki ne az importőr szimatolását sejtené mögötte.

  • vezess-admin

    Kedves Zoldfulu!

    Az allítasunkat valtozatlanul fenntartjuk, miszerint ma Magyarorszagon sajnos nagyon keves maganszemelynek van penze uj autot venni. (Ugy is nagyon keves, hogy hozzaadjuk a maganszemelyek cegre vasarolt kocsijait.)

    Amit utána irsz (Nyilvan, ha az a cel hogy elhitessük…), egyaltalan nem mondtuk, mert tenyleg hulyeseg.

    Tovabbi jo olvasgatast!
    Vezess

  • Kempelen

    1000rörö!
    Ez becsapás. Vagy simán elrendelték az autót. Ha nem volt kiadott hivatalos árajánlat a haver kezében, ami alapján aláírta a megrendelőt, akkor ő egy lúzer. Ha volt, akkor kemény alku! Ettől persze még nagy szívás.

  • zoldfulu2000

    Kedves vezess admin, a kommentem egy része a Totalcar konklúzióira vonatkozott. Nem felétetlenül az a jó ha mmindenki erőn felóül újautót vesz, a 200.000 svácji frankos suzuki nem volt teljesen természetes állapot :), nem csak mi vagyunk lecsúszva, a teljes K-EU piac kb akkora mint a belga (ráadásul darabszámra).

    Én nem hibáztatom, ha valaki ahelyett hogy ahelyett hogy erőn felül egy túlárazott újautót venne inkább él a lazított szabályokkal és páréves használtat szerez be. nyilván a kispénzű magánvevő nem kapja meg 30% kedvezménnyel áfamentesen, így mások a lehetőségei.

    Ami engem viszont kicsit kiakaszt az a fiatal használtautók piaca, meglepő hogy 2-3 éveseket az (tényleges) új ár közelében hirdetnek, és mi mindent kibír a használtauto.hu nyomdafestéke… :)

  • Steveh

    1000rörö
    Totál nem életszerű amit mondasz. Jó magam is Fordnál dolgozom értékesítő tanácsadóként. Például évek óta nem széria a sötétedő visszapillantó ( esőszenzorral együtt jön ) a Titaniumokban lehet akkor vásároltad mikor még az értékesítő olyan árlistát dugott az orrod elé amiben benne volt. A ránc felvarrott Focusba sem alap.Ettől függetlenül nem mérgesíteni akarlak, de nem kerekek az állításaid.Az ülése pedig mindig egyféle volt( bőr vagy bőr szövet az más tészta) . Még a réginek is. Az, hogy mit mutattak és mit rendeltél szerintem két különböző dolog. A különbségeket pedig számon lehet kérni és ha jogos vagyis a gyártásból hiányosan jön az autó ( 12 évem alatt talán 2szer találkoztam ilyennel ) akkor azaz alap, hogy olcsóbban adják oda az autót. Legalább annyival amennyi az extrák ára. Egyszerűen elképzelhetetlen amiket írsz. Max akkor tudom elképzelni, hogy egy nagyon kezdő értékesítőt fogtál ki. De ha probléma van akkor úgy is a főnöke veszi az ügyet kezelésben. A végeredmény pedig csak te javadat kell, hogy szolgálja. Őszintén mondom elképzelésem sincs,hogyan jöhettél ki ebből a dologból rosszul( leszámítva az extra hiányokat ) .

  • scre

    kedves vezess admin

    mint ahogyan te sem merted adni a nevedet sem és a telefonszámodat sem az ajánlatkérésben, te -direkt kisbetűvel- egy nyikhaj vagy. egy értékesítőnek egy ilyen levélből le kell “vennie” hogy kamuszagú. arcot sem mersz adni… csak téged minősít.
    az importőrök megbízásainál is már figyelnek az ilyen telefonszám nélküli ajánlatkérésekre, hogy már nem veszik komolyan, ezért változtatnak ők is folyamatosan.
    tudod ki a komoly ember szememben?
    aki veszi a fáradságot és kezet fog egy kereskedésben egy értékesítővel.
    aki olyan e-mailt ír min te, annak 2 egyforma forintja sincs. neked soha nem lesz új autód, max csak céges, vagy cégen átforgatott valamilyen megoldással megbugázott árú autó…
    személytelen levél, személytelen válaszokat várhatsz is a jövőben. az volt korrekt, ami neked nem tetszik, aki a legközelebbi szalonba irányított… hiszen vélhetően oda fogod vinni az autódat szervizbe, hangsúlyozom vélhetően. de hogy megér neked 50e ft-ot az hogy átutazd a fél országot minimum 2x, akkor megérdemled hogy messzebb vedd meg a nem létező autódat.

    az meg a kereskedő idiótizmusára utal, hogy egy ilyen kaliberű levélre tolja le a gatyáját, meg is érdemli – sajnos nem ismerem annak a márkának az árazását.

    és még vlmi, amire nem gondolsz…
    ez egy ajánlat, tehát becsábít majdan a szalonba… ha veszed a fáradtságot és elmész hozzá…de lehet hogy mire odaérsz -> pont most foglalózták le, de van egy másik… aztán eldöntöd vagy sem hogy tovább küzdesz másokkal vagy megveszed ott ahol éppen állsz…

  • oszkopeter

    Kedves Scre!

    Szerintem az ilyen hozzáállás miatt tart ott a magyar (autó)kereskedelem ahol tart. Mi az hogy egy értékesítő nem vesz komolyan egy írásbeli megkeresést mert az érdeklődő nem adta meg a számát? És mi van ha egyszerűen nem akarja hogy telefonon zaklassák vagy éppen szabadságon van? És mi van ha egy nyugdíjas, aki tele van pénzzel de nem ismeri az internetet és megfogalmaz egy látszólag naiv érdeklődést. Megvan a sztori a Centrumos zacskóval érkező nyugdíjasról, aki készpénzben kifizette a hatmilliós vételárat? Vagy a melegítős, 18-nak kinéző srác aki nyolcszor jött be a szalonba hülyeségeket kérdezve majd 3 hónap múlva megrendelte a kilenc milliós kupét? Láttam személyesen olyan Urat is, aki a több hetes tárgyalás alatt személyesen nem is járt a kereskedésben, először a szerződés aláírására jött be, 5 millió feletti autót vásárolt. Ezeket szerinted nem kellett volna kiszolgálni? Értékesítőként a telefont sem veszed fel ha nem írja ki a számot??? Nem adsz árajánlatot ha nem szimpatikus a fickó? Meg is érdemled, hogy máshova menjen, oda ahol komolyan veszik és nem a ruházata / emailje / stílusa alapján ítélik meg hogy vesz-e autót… Szerinted amúgy mennyire reális hogy valaki aki a nap 10-12 órájában dolgozik, döntően pont amikor a kereskedések nyitva lennének, esetleg vidéken lakik a nagy szalonoktól távol, a szabad szombatjait arra áldozza hogy végiglátogassa a kereskedőket és kvaterkázzon az értékesítőkkel? Manapság (sajnos vagy nem sajnos) vannak ilyen emberek, főleg ha az autó csak használati tárgy nekik, nem szánnak rá különösebben időt. Másrészt mi van ha tényleg ismerik az adott típust már kis is próbálták, csak éppen egy jó ajánlatra vadásznak? Nem állítom hogy a névtelen emailekre rögtön csili-vili milliós ajánlattal kell válaszolni, de én két lábbal rúgnám ki azt az értékesítőt aki válaszra sem méltatja az ügyfelet.

  • zoldfulu2000

    Scre: szerintem is túltolod a dolgot. Nyilván kicsit több energiával (álcázott ismeretlen kolléga bejárja a szalonokat) még realisztikusabb árakat lehetne szimulálni, de azért egy minimálisan elvárható munkamorál kell ide.

    Nem tudom mennyi az üresjáratban pörgés, de én speciel elég sok értékesítőt mozgattam műár meg az elmúlt 10 évben, és senki sem jött azzal, hogy neki derogál megírni egy ajánlatot. Persze ebből több tucat esetben hiába dolgoztak, hiába főztek nekem KV-t ültettek le prémiumhelyeken autószalonokon, atka alám tesztautót (http://autossagok.blog.hu/tags/Tesztek ). De azért 4 esetben bejött valakinek. Ez ilyen lottó dolog az értékesítőknek is…

  • apu0062

    Nincs mit hozzáfűzni, oszkopeter mindent tökéletesen megfogalmazott.

  • piezo

    Az ember fia sok év alatt összegyűjt tannyi pénzt, hogy vehessen egy új autót. Bevállalja az összes állami sarcot,meg a gyári szervíz költségeit,ha már ugye garanciális a termék. Ennek ellenére úgy kell alkudozni,mint a Nagykőrösi úton, igaz kávéval bőrfotelben.Senki nem tudja mennyibe kerül valójában egy autó.Az új autó öröme mögött mindig ott motoszkál,hogy mennyivel qrtak át.Hagyjuk az új autó vásárlást a hanyatló nyugat ópiumának.

  • scre

    Kedves oszkopeter

    azzal mind a ketten egyetértünk, hogy ha nem küldünk mindenkinek választ, az főbenjáró bűn, ezt eddig sem vitattam sehol… az utolsó mondatod a legfontosabb, ahogy Te is írtad, 100%-ig egyetértek veled !

    de nem az értékesítők van ott MO ahol van, hanem a politika miatt, de ezt a témát ne is feszegessük…
    az autószalonok értékesítésein két féle ember dolgozik, az eladó és az értékesítő
    most felejtsük el a szélsőséges vásárlókat eközben… de hogy egy szélsőséggel én is éljek :) láttál már olyat, hogy egy ügyfél megvette az autót tőled és párhónapon belül visszament hozzád, hogy mégsem ez az autó az álma, hanem egy másik (márkán belüli) típus? őszintén a választ… ott amikor először eladtad neki az autót, eladó vagy értékesítő voltál? aki felmérte az igényeket? vagy nem 100%-ig
    az eladó nagy valószínűséggel db szám után kap fizetést, az értékesítő haszon után
    akik egy ilyen e-mailre “vetkőznek” azok valószínű eladók… és most felejtsük el az ilyen-olyan egyedi példákat, most az általánosságról beszéljünk!

    felteszek 3 kérdést mindenkinek és ezzel sok mindent elárulok úgy hiszem
    – mekkora árrés van egy új autón, ami 5M Ft körül van? (raktározd el magadban ezt a számot)
    – mekkora a reális árrés amit meg tudsz tartani egy ilyen értékű autón?
    (máshogy kérdezve: ha Te beleteszel valamibe 5M Ft-ot, mekkora az elvárt haszon, Neked és reálisan)
    – mindebből (5Mft) mekkora a valós -megtartott- hasznod?
    Meg vannak a számok?

    és a 4. legfontosabb kérdés: MIÉRT?
    az ügyfél? NEM!!
    Hanem az értékesítés!
    Remélem egyet tudunk érteni…

  • scre

    az utolsó mondataimban valami kimaradt… az ügyfél a hibás? NEM!!

  • zoldfulu2000

    Piezo: nem muszáj alkudozni, a legtöbb esetben mindig van már az ajánlatban egy személyre szabott kedvezmény vagy engedmény vagy használtautó-beszámítás formájában. “Az új autó öröme mögött mindig ott motoszkál,hogy mennyivel qrtak át.” Ezen már kár rugózni, ha megvetted akkor annyi.

    Scre: elnézve mennyit hagytam 2014ben a márkareskedéseknél (2 autó éves szervíze + ilyen olyan javítások), akkor is jó üzletet csináltak velem ha semmit se kerestek az új autó értékesítésén….

  • oszkopeter

    Sajnos sokmindenben egyetértünk.

    Sokan, ha megtudnák mennyi az árrés egy-egy autón egy komolyabb alkufolyamat után, hát nagyon elcsodálkoznának, hogy egyáltalán nyitva vannak a szalonok. Nyilván egy magasabb kategóriájú vagy prémium autón azért lehet keresni, de egy kis vagy középkategóriás tömegmodellen kevesebb árrés van mint egy márkás télikabáton vagy amennyit egy kürtöskalácsos egy nap alatt megtermel.

    Hatalmas tévhit, hogy az autógyártás és/vagy kereskedelem jól jövedelmező üzletág, nekem ha lenne párszáz millióm, biztos nem ebbe fektetném, ennél még a bankbetét vagy államkötvény is többet hoz…

    Közben az ügyfél meg azt hiszi, hogy az értékesítő pont az Ő sz*ros fapad Suzukiján fogja degeszre keresni magát, miközben az árrés a szalon rezsijére sem elegendő, főleg egy kevésbé forgalmas vidéki szalonban.

  • The Good Boy

    Ezt a tesztet még a válság előtt (két körben) én élesben is eljátszottam, ugyanígy mint a cikkben szerepel. Először úgy, hogy minden 100 km-es körön belül lévő engem érdeklő típust forgalmazó kereskedésnek egyenként küldtem meg a mail, majd pár hét múlva egy másik márka másik típusára vonatkozóan direkt úgy, hogy a címzett listában az összes cím benne volt, lássák, hogy nem csak nekik, hanem másoknak is küldtem levelemet.
    Lesújtó volt a dolog…
    Első körbe, a tíz feletti levélre talán 4 jött, konkrét ajánlat is csak kettőre (annak ellenére, hogy az akkor még annyira nem sikeres koreai autóipar egyik, ma már sikeres típusára szólt az ajánlatkérés, olyannak akik akkoriban nem éppen a suzuki, skoda szalon hihetetlen eladási adatait produkálták, hanem botladoztak, miközben próbáltak némi eladási darabszámot felmutatni.Éppen ezért lepődtem meg ezen a hozzáálláson. Az már csak hab a tortán, hogy az egyik ajánlatot adó az eredetileg kérdezett 5 ajtós dizel “x” felszereltségű “ilyen” és “olyan” színben érdeklő autóra küldött ajánlat 4 ajtós benzines, “y” felszereltségre vonatkozott, “emilyen”, “amolyan” színben, azzal a magyarázattal, hogy már nem gyártják a típust, ezért csak raktári autó van belőle (ami persze nem volt igaz). Második körben, ahol a cimlistában szerepelt, hogy hány helyre ment ajánlatkérő mail, pedig még rosszabb volt a helyzet, mivel akkor pedig csak 2 válasz érkezett.
    legutolsó új autó vásárlásomnál az egyik márka szalonja egy egyedileg legyártott (és az általam összeállított autónak megfelelő extrákat tartalmazó), és (elmondása szerint) éppen lengyelországba tartó autóját (ami nem egyedi megrendelés, hanem feltételezhetően egy szalon- vagy tesztautóként lett berendelve) képes lett volna átirányittatni, hogy ne kelljen 3-4 hónapot várni az egyedi gyártással, hanem 10-12 napon belül át tudjam venni. Ez korrekt volt, végül nem az lett megvéve, hanem egy másik márka. A poén az egészben, hogy kb. 1 hét múlva abból a típusból kijött egy limitált széria, ami pont az “én ízlésemnek” megfelelően volt felextrázva, és alapból kb. fél milkával olcsóbb is lett volna a limited edition miatt. Ha marad az a választás, biztos nem lettem volna nagyon ideges. Á, dehogy:D

  • abs_abs

    Minden kereskedőnek válaszonia kellett volna. Ha nem is konkrét ajánlatot adva, de válaszolniuk kellett volna.
    Érthető az aki a legközlebbi kereskedésbe irányította a cikkírót:ha levetkőzik teljesen, majd kiderül, hogy 200kmre viszik az autót, akkor se közvetlen, se a szervizen keresztüli közvetett bevétel nem keletkezik. Ha persze nem vetközik, akkor meg esélytelen lesz az árával. Ráadásul nincs se hitel, se autóbeszámítás,tehát profitot ezeken a pontokon sem tud realizálni.
    A telefonszám is pont ezért fontos, több, részletesebb, személyesebb információkhoz lehet jutni a vevőtől és pontosabb ajánlatot lehet adni.Nem is biztos, hogy dízel autó kellene a cikkírónak évi 5000kmre…van olyan autó a családban amit eladtak és nem igényfelmértek, nem értékesítettek, problémás is a használhatósága.
    Az autó az ingatlan után a legnagyobb érték. Valószínűtlen, hogy az a magánvevő aki komolyan gondolja az ingatlan/autóvásárlást az nem kommunikál telefonon vagy személyesen.
    A valóságban pedig úgy szokott zajlani, hogy emailben levetkőztetik a kereskedőt aki persze nem kérdez rá a beszámításra, majd a vevő az új autó árának tudatában bejelenti, hogy itt a használt és erre is adjon nagyon jó ajánlatot.
    Kiváncsi lettem volna, hogy pl. egy Mazda 3asra milyen ajánlatok jöttek volna:ajándék kulcstartó vagy max egy metálfény talán.
    Flotta/magán:azért nőtt a flotta,mert már az egy db bt.nevére vett autó is flotta, de már ha közalkalmazott valaki,az is flotta,semmi értelme. Azok aránya, akik legalább 10 autót vettek,-tehát tényleg flotta-elenyésző, kb 10-15% a teljes flottaeladásból(ha jól emlékszem).

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.