Punto helyett jó döntés egy BMW?

Válogatás szakértői rovatunkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 16.00

Olvasónk sokat költött egy Fiat Punto javítására, így megbízhatóbb autóra váltana. Jól jár egy BMW 316i-vel? Szakértőnk segít dönteni.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Autóvásárlással kapcsolatban kérnék tanácsot öntől! Jelenleg egy 2003-as Fiat Puntóm van, melyet szeretnék eladni. A múlt évben 150.000 ft-ot költöttem javításra, ami nekem sok volt erre a típusra.

A rendelkezésre álló keretem 600-700 ezer forint és ha sikerül túladni a Fiaton, akkor akár 1 millió ft. Két típus merült fel, az egyik egy Ford Focus, csapott hátú 2007-es és egy BMW 316i, 2003-as. Bmw-nél mire érdemes figyelnem vásárláskor? A Focusnál kevés 3 ajtóst találtam és ezek is sok km-t futottak. Ebből benzines vagy dízelt érdemes venni, továbbá 1.4-est vagy 1.6-osat? Napi 100 km-et vezetek, autópálya ritka és egy olcsó szervizigényű, megbízható kocsira van szükségem. Tanácsait előre is köszönöm és ha ön szerint van a 2 típuson kívül jobb alternatíva, kérem azt is ossza meg velem.

Üdvözlettel Rp

Punto helyett  jó döntés egy BMW? 1

Szakértőnk válasza

Kedves Árpi!

Ezekkel a paraméterekkel biztosan nem vennék dízelt és BMW-t sem. A korabeli 316i-knek volt egy súlyos vezérműlánc-lecsúszási nyűgje. Ha az autó túl van a visszahívásos javításon, akkor még mindig rozsdásodhatnak az ajtók és alkatrészei sem a Punto érszintjén mozognak.

Talán nem a megfelelő pillanatban propagálom, de ár/érték arányban a FIAT Stilo kifejezetten jó választás. Alkatrészérai jók, az 1,2-es motor is elég bele, mert a hatfokozatú váltó a hóna alá nyúl. Ha 1,4-es benzines, akkor a Chevrolet-Daewoo Lacetti is vonzó alternatíva. Időnként kidurranhat a hűtőrendszer, de ezt leszámítva strapabíró autó és kényelmes is, ami napi 100 kilométerrel nem mellékes szempont.

2007-es Focus II-t nem találtam 600-700 ezerért, de még 2005-öst sem. Ebben a kategóriában az elődmodell mozog, amely mai szemmel is igen jó autó.

Üdvözlettel, Szörényi Andás

Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértők!

Én nem értek hozzá, a segítségüket szeretném kérni. 42 éves állami alkalmazott vagyok, viszonylag tisztességes fix fizetéssel. Feleségem szintén állami alkalmazott, de kevésbé tisztességes fizetéssel. Van 3 fiú gyermekünk (10-12-14 évesek) és egy 12 éves 1,3 GLX-es Suzuki Ignisünk 130.000 km-rel. A kocsi mindig is kicsi volt a családnak, de most vált végleg csereéretté. A csomagtartó kicsi, nyaraláskor a cucc vagy péntekenként az iskolatáskák és a hétvégi bevásárlás nem férnek el benne.

Szeretnénk lecserélni, és végre (talán) egy új autóban gondolkodni. De a használtpiacot sem vetjük meg. Amiben most gondolkodunk, az az:

– új Suzuki Vitara 1.6 GL, esetleg GL+ (legfőképp erre hajlanék)
– új Dacia Sandero 1,2 Celebration

Mindkettő benzines autó.
Szakértőnk válasza
Kedves Adorján!
Az Ignishez képest a Sandero kényelme és tágassága is nagy ugrást jelent. Amennyiben azonban van rá pénzük, a Vitarával arányosan jobb autót kapnak, főleg a GL+-t választva. Mivel a szíve mintha a Suzuki felé húzna, vegyék azt! Ésszerűbbnek azonban a Sandero ésszerűbb. Kisebb lesz az értékvesztése, mintegy 1,5 millió forinttal kevesebbe kerül, amiből sokat utazhatnak ötösben és kicsit kisebb csomagterét leszámítva megadja a Vitara használati értékét. Viszont a Sandero 1,2 literes motorja jóval gyengébb a 120 lóerős 1,6-os Suzukinál, amely az SX4 S-Crossban a féléves teszten igen jól muzsikált és keveset fogyasztott.
Tehát ha szomorú lemondásnak élné meg, hogy nem valósul meg a vágya, akkor legyen a Vitara, mert csak az a jó autó, aminek örülni tud a tulaj. Amennyiben viszont a Daciában is meglátja az igen nagy előrelépést, a Sanderóval jóval kisebb befektetéssel juthatnak új autóhoz, szerényebb menetteljesítményekkel. 
A Duster nem jön szóba? 475 literes csomagtartójával valódi családi autó és árban a kettő között volna.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Egy ismerősöm nemrégiben totálkárosra törte az autóját. A baleset novemberben történt, egyenes útszakaszon, nekicsapódott egy út széli fának. Viszonylag hideg, de száraz idő volt, igencsak kopottas nyári gumikkal, úgy tudom nem akadályozta semmi az útszakaszon. Kérdésem az lenne,hogy okozhatta-e a balesetet a nyári gumi, ez miatt tekeredhetett -e fel a fára, ez vajon megtörténhetett volna, ha téli gumikkal közlekedik? Képet privátban mellékelek, ha ez segít.

Válaszát előre is köszönöm.

Punto helyett  jó döntés egy BMW? 2

Szakértőnk válasza

Kedves Betty!

Egy baleset után erre kirendelt szakemberek vizsgálják az út- jármű – vezető hármas kapcsolat rendszerét.
Több évtizede a vizsgálatok azt mutatják, hogy a vezető a leggyengébb láncszem, a balesetek több mint 90 százaléka konkrétan vezetői hibára vezethető vissza.

A leírás alapján, nem szeretnék véleményt mondani, valószínűleg több tényező együttes eredménye a bekövetkezett baleset. Amikor még nem volt téli gumi az autókon, akkor is volt élet, legfeljebb lassabban közlekedtek, kevesebbet vezettek időkényszer alatt, és nem voltak olyan bátrak mint ma.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

Az autómat szeretném a gyerekeimmel ki-graffitiztetni. Szabad-e ezt a jogszabály szerint? Mit kell csinálnom, hogy ne büntessen meg a rendőr?


Szakértőnk válasza

Tisztelt Nováky Rita!
Az okmányirodában kell az eljárást kezdeményezni a gépjármű színének megváltoztatása esetén:
Szükséges:
forgalmi engedély( új típusúnál bejegyzés 1800-Ft, réginél csere
törzskönyv (ha van)ha nincs 6000.- kiállításra csekken fizetve
személyi igazolvány, lakcímigazolvány
Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • suti

    150000 ft-ot javításra :D :D :D
    Jah kérem, a kényelmet meg kell fizetni :D :D :D
    36-éves Moszkvicsal járok,na és,sosem volt rá ennyi pénz kiadva.
    Jah és első tulaja vagyok.Árkon bokron elmegyek vele akár 3 mázsa cementel megrakva is. 5-perc egy izzó csere,mi kell még.
    Sosem cserélem le.

  • Vortep 13

    Néhány ember hol hordja az eszét?-Az inge ujjában?Sok neki a Punto fenntartása és BMW-t szeretne…! NO COMMENT.

  • hova

    Rokonom Fiat Stílója 10 évesen szétrohadt, valami elképesztő módon összeroppant az autója. Keményen hajtotta, de a motor terén is sok gondja volt, végül kb. 210 000. ft. ráköltésel valahogy eladta / sajnálom a vevőt / Mit vett helyette a buta:egy három ajtós 15 éves nem körbejárt, rozsdásodó mercit, mert az szerinte MERCÉDES! Nos, így is lehet gondolkodni.Szegénykém.

  • Tibor79

    Kedves András!

    Sandero családi autó? Mert az ignisnek kicsi a csomagtartója, de a sanderonak aztán tényleg nagy… Miért kell hülye tanácsot adni egy hozzá nem értőnek? A logant el tudom fogadni, annak tényleg van csomagtartója és ugyanannyiba kerül, vagy egy picit drágábban kombiban. De a sandero érthetetlen. Tudom, a kérdező írta, de errő lebeszélni kellene…

  • pqowieurzt

    a sanderót én sem értem, kábé mindegyik dácsia jó lenne méretben, kivéve ezt.

    duster vagy vitara az itt a kérdés…

  • Laci92

    hova….
    ” Rokonom Fiat Stílója 10 évesen szétrohadt”
    Ezt a kijelentést erősen eltúlzottnak érzem… Kivéve ha kb 3-4 évesen rommá törték és utána valahogy összekókányolták…. 12 éves Stilo tulaja vagyok, rozsda ott van az autón ahol a kőfelverődes leszedte a fényezést a küszöbről… De ott sincs “szétrohadva”.Motorilag meg nincs olyan autó amit ne lehetne széthajtani, nekem a jtd szerencsére szépen működik. :)

  • hova

    Laci92.
    Ha láttad volna az autót, nem tartanád túlzottnak….Persze sokat jár a természetbe, horgászik is, az autó szinte télen-nyáron csupa sár és víz volt, hiába bírt garázzsal és hiába mondtam neki, hogy a karosszériát tartsa picit rendbe, nem hallgatott rám. A vett 3 ajtós merci meg is magyarázza az értelmi képességeit……….

  • oszkopeter

    Hahó kedves szakértők! 3 10-14 év közötti gyerek! Nyaralás! Sem a Sanderóba, sem az új Vitarába nem fognak rendesen beférni, főleg hogy a gyerekek még nőnek. 3 nagyfiúval én inkább egy 3-4 éves bevált középkategóriás kombit vagy egyterűt vennék. Az új Vitara árából bőven lehet ilyen, újszerű autót találni, főleg ha megelégszenek egy benzinessel. Sokkal inkább egy nagyobb, kényelmesebb, igényesebb keveset futott használt mint egy szűkös új Vitara vagy Sandero.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.