Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 12.00

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb vétel?


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

üdv,

Szeretnék egy terepjárót venni,ami megbízható,mivel családi autóként használnám,erös legyen,és ne hagyjon az útszélén,vagyis cserben.
Igazából a márka miatt kérdezem önt. 
Német legyen,vagy japán.


Azt mondják nagyon sokan hogy már nem jó a német márka, 
megbízhatatlan, emiatt is szól a kérdésem. 
Mindenképpen új autót vennék. 

Előre is köszönöm válaszát.


József


Szakértőnk válasza


Kedves József! 
Ne hallgasson azokra, akik egy kalap alá veszik az egyes országok autóiparát. A világ nem ilyen egyszerű, egyaránt vannak jó és kevésbé jó német és jó és kevésbé jó japán autók.
Nem írt árkategóriát, de nem GL Mercedes méretű autókban próbáltam gondolkodni. Én a Mazda CX-5-öt kifejezetten sokra tartom. Ha az nem tetszik, a megújult Honda CR-V is nagyon eltalált modell:
Ha elég kisebb autó, akkor ott a Mitsubishi ASX, egy ideje sokat javult az ára. A németek közül a Tiguan elég öreg, de ma is jó autó. Ám a drága VW-márkaszervizek miatt nem preferálnám. Fenntartási költségben jobb a Ford Kuga, amely más tekintetben és ajánlható típus.

Üdvözlettel, Szörényi András


Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!
Autó vásárlása előtt állok. Két autón gondolkodom.Az egyik egy BMW 318i e46 2002.-től (facelift) a másik Audi A4 2.0 szintén 2002.-től. Az Audinál a sima 2.0 vagy az FSI változat lenne esetleg előnyösebb? 3000-3500 euró közötti összeget tudnék ráfordítani. Városban és autópályán egyaránt használnám. Mire érdemes ezeknél a típusoknál odafigyelni? Esetleg típus hibák? Számomra a megbízhatóság és a kényelem fontos szempont. Esetleg ezeken kívül milyen más hasonló típusokat ajánlana?
Köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Válasz levélre
Kedves Roland!
Egyik sem tartozik a fillérekből fenntarthat autók közé, a BMW még egy kicsit költségesebb lehet. Az E46 egyik alattomos baja a hűtőfolyadék-tartály elöregedése, a repedt tartályból eltűnik a hűtőközeg és megfőhet a motor. A gyárilag kék folyadék szivárgását észre lehet venni, esetleg édes szagát is kiszúrhatja. A magnéziummal könnyített BMW benzinesekről nem sok jó hallottam szerelőktől, de azt sajnos nem tudom, hogy a kinézett autókban melyik van. 
Az A4-ben a futómű viheti a pénzt. Szerencsére Te nem vennél Multitronic váltóst, ami a benzines kisebb nyomatékával sem életbiztosítás, az 1,9 PD TDI dízelek erejét végképp nehezen bírja, a chiptuningot egyáltalán nem. Az E46 élvezetesebb autó, szerintem megéri a többletkiadást az A4-gyel szemben. Ugyanez az utódaikra nem igaz, E90 helyett magamnak 2007 utáni A4-est vennék. 
Alternatíva lehet a benzines Mazda6. Mechanikailag nagyon megbízható autó, de a félrehúzó futómű és a ferdén álló kormány kellemetlen sajátossága, amit talán toronycsapágy utólagos beépítésével lehet orvosolni (gyárilag nincs benne, ez nem MacPherson, hanem kettős keresztlengőkaros elöl). A Mazda6 igazi gondja a rozsdásodás az alvázon és a futóművön. Ha nem rohad, akkor nagyon jó autó. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

T.Ügyvéd Úr.
Vásároltam egy autókereskedéssel foglalkozó kft-től, egy külföldről behozott személyautót, amiről kiderült, hogy nem annyi kilométer van az autóban, mint amit a kilométeróra mutat. Kérdésem, hogy mit lehet tenni?
Válaszát előre is köszönöm.


Szakértőnk válasza

Tisztelt RF!

Ha a vételt követően kiderül, hogy a jármű km óráját ?visszatekerték?, akkor Önt mint vásárlót a kereskedő megtévesztette, hiszen a szerződés megkötésekor lényeges körülményt tekintve tévedésben volt. A megkötött szerződést megtámadhatja, azaz kérheti az eredeti állapot helyreállítását. Ekkor eladónak visszajár a jármű, a vevőnek pedig a vételár. 

Amennyiben az eladó nem hajlandó ezt teljesíteni, úgy haladéktalanul bíróság előtt kell érvényesíteni az igényt.
Ha bizonyítható, hogy a jármű valós futásteljesítménye több mint a szerződésben feltüntetett km mutató állása, akkor az eladó a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság). Ilyen esetben a vevő árleszállítást igényelhet, vagy akár elállhat a szerződéstől. A szavatossági igényt főszabály szerint az adásvételtől számított 6 hónapos elévülési időn belül lehet érvényesíteni. Elállás esetén a vevő nem köteles a járműnek azt az értékcsökkenését megtéríteni, ami a jármű rendeltetésszerű használatának következménye.

Dönthet úgy is, hogy feljelentést tesz a rendőségen. A gépjármű kilométer-számláló műszer által jelzett érték meghamisítása (ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg) 1 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, de csak abban az esetben, ha azt jogtalan haszonszerzés végett követik el. 

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Székely Ügyvédi Iroda
wwww.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    A Tiguan irtózatos betegágy tud lenni. Akkor már inkább egy Kuga vagy egy Opel Mokka.
    Az A4 és az E46 közül meg azt kell megvenni, hogy egyiket sem. Ennyiért csak irtózatos lefosott darabok vannak, ennek az összegnek a másfélszereséért kezdődnek a jók. Kell venni pl. egy benzines Mondeót, aztán mindenki hepi.

  • Iceman.

    A vevő (A4,3er) kérdésére válaszul a 2.0FSI egy elég előnytelen konstrukció, viszont az is igaz amit az előttem lévő írt. Ennyi pénzért egyik sem, hacsak nem tud 1-2 ezer eurót tartalékolni a várható kiadásokra.

  • Lipi1945

    Az első levélíró terepjárót kérdezett. Persze kérdés, hogy mire gondol terepjáró alatt. Lehet hogy tényleg csak egy emelt aszfaltjáróra gondolt.

    De ha ténylegesen terepjárásra alkalmas autóra gondolt, akkor viszont a németeknél nem nagy a választék. Van a G Merci, ami komoly merev hidas gép annak minden hátrányával és előnyével együtt. Meg esetleg a VW pick-upja, de az meg félig teherautó. Japánoknál nagyobb a választék: Land Cruiserek, Pajero és ha nem gond a teherautósság akkor a pick-uppok.

    Én Land Cruisert vennék. Aszfalton is és terepen is nagyon jó, árát is jól tarja és megbízható.

    Ha olcsót akarok akkor egy pick-up de akkor együtt kell élni a hátsó laprugók minden hátrányával. Ezek közül, ha családi kocsinak kell akkor a Mitsubisiét választanám, abban központi differenciál mű is van, ha jól emlékszem. Télen nem egy hátrány, ha nem kell megállogatni a 4wd kikapcsolásához, ha váltakoznak a havas és nem havas útfelületek.

  • v_johny

    Azért a Qashquai megérdemelt volna egy említést. Az első generációval benzineseivel sem voltak gondok, a dci motort inkább hagyjuk…

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.