Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.22. 06.00

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ahova megérte jegyet váltani.

A  10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ahova megérte (sőt megéri, mert még ma tart a kiállítás) jegyet váltani. Jó irányba fejlődött a rendezvény az elmúlt években. Az épített autók vonalán 2006-ban induló Carstyling Tuning Show egy ideig önmaga ismétlése volt csupán, de szerencsére jöttek új irányzatok, kiegészítő műsorelemek, és mára egy össznépi, benzingőzös évadnyitónak ad helyet a Hungexpo. 

15 országból, 2000 autó érkezett, a körítést pedig felsorolni is lehetetlen, a leszabályzásig tolt fenékrázástól kezdve a gymkhana-bajnokságon át egészen a veterán és legújabb autókig minden, de tényleg minden van, amit ez a kis, különleges hazai autós társadalom ma porondra tud állítani.

Nem lehet elég korán kezdeni.

A Zsiguli mindig, mindenhol jelen van, a veterán Ladások erős csapattal képviseltették magukat ezen a rendezvényen is.

Amire nem végképp nem számítanál egy ilyen autós bulin. Kocsi, kocsról.

A csuklóst megelőző ős-Ikarus

Vin Diesel ajánlásával.

Ha hiszitek, ha nem, az a mélynyomó középen, márpedig forog.

BMW E36 kabrió, vattacukor Edition.

Egy tipikus tuningtalálkozó tipikus autója. Eltúlzott, harsány, már nem autó, inkább kiállítási tárgy.

A kis Porsche 914, ami nem volt túl erős, nem volt túl szép, mégis azért ott lapunak benne a Porsche gének. A léghűtéses boxermotorral szerelt autókból az 1969 őszétől 1976-ig terjedő gyártási ciklusban mintegy 120 000 darab hagyta el a gyártósort

Ennél jobb szórakozást, ebben a korban nem tudunk elképzelni egy ilyen buliban.

A Stingray Corvette az elvetemült rajongók szerint baklövés, de a formába nem lehet belekötni!

A sorok között hömpölygött a tömeg, állandóan villantak a mobilok, a Lambó szinte mindenkinek kötelező téma volt.

SKODA 110L Rally - Az 1107 ccm-es motorból 73 LE-t és 91 Nm-nyi nyomatékot csaltak elő gyárilag. Az autó potenciáljáról annyit érdemes tudni, hogy a hazai abszolút rally bajnokok között is megtaláljuk a típust, sőt a mai oldtimer kupasorozatban is fut belőle.

A patkányok átvették az uralmat ennek a Volkswagennek az utasterében.

Élőben épül egy hatodik generációs Ford Mustang, további érdekesség az autóra kerülő ROUSH bodykit, mely a legelső szett, amit a gyár Európába szállított a hatodik generációs Mustanghoz.

A Volkswagen Passat épp identitáskereső fázisba ért, jelenleg a Mercedes család felé húz.

Menő Matiz. Miért ne?

Pisztácia van?

A Delorean belsejét nehéz elképzelni a Vissza a jövőbe kiegészítők nélkül, de ez a kép segít.

Egy átgondoltan modernizált Trabant - Karosszéria full egyedileg átalakítva (homlokfal, rövidített kilincsek, hátfal és géptető) Kristály lámpa elől, egyedi ledes hátsólámpa. 6N polo 1.4 motor némi motortuninggal (kb. 100-110 Le). Elől opel Tigra vágott tárcsafék, hátul golf 4 tárcsafék, épített futómű, Polo 6N műszerfal és ülések ülésfűtéssel.

Nem gyári extrával felszerelt Volkswagen. Ezt index helyett használva mindig garantált az elsőbbség

Szolgálati Wartburg

Szinte minden pavilonban akadt elszórva pár KGST járgány.

A kiállítók számára ez a hétvége nem más, mint felhőtlen bandázás a haverokkal, tavasznyitó csapatás, a téli építések, új ötletek első villantása.

Ez a Kispolski grillsütőként reinkarnálódott.

Épp amikor elraktam már a fényképezőgépet, szembejött ez, és tudtam, elő kell ásni a gépet. Arany-fehér Hummer H1, brutális méretű kerékkel. OMGWTFLOL

A Hummer belső tere narancs árnyalatban gazdag.

Egy jól átgondoltan patkányra züllesztett Volkswagen, mindenki figyelje meg a váltó mellett végigfutó csövet, és csapot...

...mert a cső egy nitró gúnyába húzótt PB palackban végződik.

Idén először a Hot-rod közösség is nagy számban képviseltette magát, a képen látható, 1949-es Chevrolet Styleline a Rusty Rodders munkáját dícséri. A helyben rendezett építők versenyén ez nyerte el az első helyet.

1931-es Ford Model A kupé, még építés alatt, de ígéretes darab.

Négyhullás csomagtartó Buick módra, ráadásul eladó, 16500 euróért.

Harmadik generációs Buick Super.

És végül a lányok, akik idén is fáradhatatlanul mosolyogtak a rájuk irányuló megannyi mohó lencsébe.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.