Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace

Megvannak az új Renault Espace árak

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 16.00

Az új Renault Espace-t fél éve, Párizsban mutatták be. Májustól nálunk is kapható, és azt is megmondjuk, mennyibe kerül.

Legelőször tavaly októberben, a Párizsi Autószalonon szembesülhettünk először az új, a korábbitól sok tekintetben különböző Renault Espace-szal. Most pedig már itthon is megnézhető, bár az új Espace hazai forgalmazása csak májusban indul. De ára már most is van.

Már nem egyterű, hanem crossover lett az új Espace

Hogy néz ki?

Az új, sorban az ötödik Espace modell szakítani látszik a korábbi generációk kisbusz szerű, egyterűs formájával, helyette a masszívabb megjelenésű, terepjárós hangulatú dizájnt választottak neki, amit crossovernek neveznek. A crossover autóipari jelentése valami ilyesmi, hogy “nem tudjuk/akarjuk bepasszírozni egyik, már meglévő kategóriába sem”, inkább átmenet a személy- és a szabadidő-autók között. Az új Espace esetében még maradtak kisbuszos gének is a márka génsebészeinek lombikjaiban, legalábbis a brutális helykínálat tekintetében biztosan. Utóbbival, illetve a rafinált megoldásokkal a végletekig praktikussá, emberbaráttá tett belsővel továbbra is számolhat, aki a modell mellett dönt. 

Első két üléssora tágas, kényelmes, fényűző hely

Új Renault Espace árlista:
Felszereltség: Üzemanyag: Motorok: Listaár: (Ft)
LIFE Dízel Energy dCi 130 9 390 000
ZEN Dízel Energy dCi 160 EDC6 11 000 000
ZEN Benzin Energy TCe 200 EDC7 10 400 000
INITIALE PARIS Dízel Energy dCi 160 EDC6 13 000 000
INITIALE PARIS Benzin Energy TCe 200 EDC7 12 400 000
Külseje dögös, tele érdekes, váratlan formákkal, megoldásokkal, és egész jól titkolja, hogy kis híján 5 méter hosszú. Gigantikus fémfelületek határolják mindenhol, az ablakok vékony lőréssé szűkültek, szóval az első generáció kedves, guruló akvárium jellegének már se híre, se hamva. Ennek ellenére a korábbinál negyed tonnával könnyebb behemót vezetőülésből korrekt kilátás nyílik a külvilágra. legalábbis előre felé, hála a vékony pálcikákból álló A-oszlopnak. 

Gombnyomásra, egyesével fektethetők az ülések a második és harmadik sorban

Az elődnél 6 centivel alacsonyabb Espace – alaktényezője többek között ettől is lett ennyire jó: 0,30 – de a belsőben a térérzet így is példás. Elöl hátul óriási a hely, és az autó hétüléses kivitelben is kapható, bármelyik felszereltségi szinttel. Természetesen a leghátsó sor itt sem teljes értékű, felnőtt legfeljebb kényszerből üljön ide. Csomagtartója alapállásban 680 liter.

Felszereltség

Az új Espace a Life felszereltségi szinttel indul, amely már tartalmazza az R-Link 2.0, 8,7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, a parkoló radarokat elöl, hátul és oldalt, automata Renault kártyát, One Touch gombnyomásra egyesével összecsukódó ülésrendszert, kétzónás automatikus klímát, és a LED-es fényszórókat. A kínálat másik végén az Initiale Paris szint található, amelybe a négykerék-kormányzástól a szabályozható lengéscsillapítókon át a masszázsfunkcióval ellátott bőrülésig, 19 colos, az Eiffel torony formáját idéző mintájú alufelniig minden belefért.

Hagyományos műszerfal helyett itt iss kijelzők dolgoznak

De nemcsak az Espace újult meg, a közeljövőben úgy 3-4 havonta fut majd be egy-egy megújult Renault modell, míg a választék le nem cserélődik. Sőt, a közeljövőben a teljes Renault márkaarculat is alapos változáson megy majd keresztül, merész, vagány, magabiztos, színes, élettel teli márkává kívánnak válni, így persze a szlogen sem maradhat a régi de az újat “Passion for life” nem fordítják majd magyarra, így kell megszokni. Ezek mellett új betűtípussal, a korábbinál “gyémántosabban” csillogó rombusz emblémával, és melegebb tónusú sárgával találkozhatnak majd a márka háza táján. 

Barátságos, otthonos hely. Az országban ez az első Renault kereskedés, amely már az új dizájn szerint épült

A megújuló kínálathoz felfrissítették a kereskedések kötelező, uniformizált megjelenését is, így a jövőben épülő, vagy megújuló Renault bemutatótermek már csak eszerint épülhetnek. Aki kíváncsi az új stílusra, annak elég kinézni a fennállásának 25 éves jubileumára nemrég átépített Budaörsi úti Renault Baumgartner szalonba, amely Magyarországon az első, már az új standardnak megfelelő Renault szalon. Itt semleges szürke padló, illetve az arra festett tájékoztató jelek segítenek tájékozódni a kereskedésben és a berendezés is más, mint amit az átlag autószalonban láthatunk. 

Kintről nem annyira látványos a frissítés

Belépés után rögtön kávézó-szerű pult, és hatalmas LED fal várja az érkezőt, de a kétszintes belsőben akár a magasból is megtekinthetők a kiállított autók.  Ezek mellett a szokásos kiegészítők, virtuális autókonfigurátor illetve szín- és kárpitminták is segítik az autóválasztást. A szalon végében a szintén felfrissült Dacia bemutatóterem várja az érdeklődőket, ami kicsit zsúfoltnak és kissé szégyelltnek tűnik a cifra, fiatalos, talán a MINI-re emlékeztető hangulatú Renault szalon mellett.

Szavazás

Szerinted melyik a legszebb Renault Espace?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Espace 1.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 1
Espace 2.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 2
Espace 3.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 3
Espace 4.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 4

Kommentek

  • DTF

    Jajk de jo ia volt anno a 3.5 v6-os… Mist meg ezek a 2 literss turbos ocskasagok… Megoli az autozast..

  • oszkopeter

    Ja, a kutasok is imádták :) Amúgy tényleg jó volt!

  • Kempelen

    Látszik, hogy egyik 2 literest se vezetted még soha DTF!

  • DTF

    Kempi: nem vezettem, de alapbol downsizeing es turboellenes vagyok. Jo az espaceban1.6-os van, gaz..

  • Kempelen

    DTF azért, mert fogalmad sincs. Dieselből is gerjedj a szívóra. :-))) Mert menés ellenes is lehetsz.

  • DTF

    kempi: nem a motorok tudásával van bajom, mert pl. egy polo/fabia esetében egy 1.2 tsi simán ok (ilyet vezettem), de egy mondeo, vagy passat-ban 1.0 meg y1.4-es motor, na ne már! égő, és nem is tudjuk h meddig bírják ezek!
    dieselt meg utálom, sosem vennék, kerreg mind. mindig arrra érbede 7 körül h a szomszéd beindítja a 320d-jét (2012), és kb. mint eg ytraktor, pedig csukva van az ablak, nyáron meg… :D én hybridpárti vagyok, mást nem vezetnék :D

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.