Legelőször tavaly októberben, a Párizsi Autószalonon szembesülhettünk először az új, a korábbitól sok tekintetben különböző Renault Espace-szal. Most pedig már itthon is megnézhető, bár az új Espace hazai forgalmazása csak májusban indul. De ára már most is van.

Már nem egyterű, hanem crossover lett az új Espace

Hogy néz ki?

Az új, sorban az ötödik Espace modell szakítani látszik a korábbi generációk kisbusz szerű, egyterűs formájával, helyette a masszívabb megjelenésű, terepjárós hangulatú dizájnt választottak neki, amit crossovernek neveznek. A crossover autóipari jelentése valami ilyesmi, hogy “nem tudjuk/akarjuk bepasszírozni egyik, már meglévő kategóriába sem”, inkább átmenet a személy- és a szabadidő-autók között. Az új Espace esetében még maradtak kisbuszos gének is a márka génsebészeinek lombikjaiban, legalábbis a brutális helykínálat tekintetében biztosan. Utóbbival, illetve a rafinált megoldásokkal a végletekig praktikussá, emberbaráttá tett belsővel továbbra is számolhat, aki a modell mellett dönt. 

Első két üléssora tágas, kényelmes, fényűző hely

Új Renault Espace árlista:
Felszereltség:Üzemanyag:Motorok:Listaár: (Ft)
LIFEDízelEnergy dCi 1309 390 000
ZENDízelEnergy dCi 160 EDC611 000 000
ZENBenzinEnergy TCe 200 EDC710 400 000
INITIALE PARISDízelEnergy dCi 160 EDC613 000 000
INITIALE PARISBenzinEnergy TCe 200 EDC712 400 000
Külseje dögös, tele érdekes, váratlan formákkal, megoldásokkal, és egész jól titkolja, hogy kis híján 5 méter hosszú. Gigantikus fémfelületek határolják mindenhol, az ablakok vékony lőréssé szűkültek, szóval az első generáció kedves, guruló akvárium jellegének már se híre, se hamva. Ennek ellenére a korábbinál negyed tonnával könnyebb behemót vezetőülésből korrekt kilátás nyílik a külvilágra. legalábbis előre felé, hála a vékony pálcikákból álló A-oszlopnak. 

Gombnyomásra, egyesével fektethetők az ülések a második és harmadik sorban

Az elődnél 6 centivel alacsonyabb Espace – alaktényezője többek között ettől is lett ennyire jó: 0,30 – de a belsőben a térérzet így is példás. Elöl hátul óriási a hely, és az autó hétüléses kivitelben is kapható, bármelyik felszereltségi szinttel. Természetesen a leghátsó sor itt sem teljes értékű, felnőtt legfeljebb kényszerből üljön ide. Csomagtartója alapállásban 680 liter.

Felszereltség

Az új Espace a Life felszereltségi szinttel indul, amely már tartalmazza az R-Link 2.0, 8,7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert, a parkoló radarokat elöl, hátul és oldalt, automata Renault kártyát, One Touch gombnyomásra egyesével összecsukódó ülésrendszert, kétzónás automatikus klímát, és a LED-es fényszórókat. A kínálat másik végén az Initiale Paris szint található, amelybe a négykerék-kormányzástól a szabályozható lengéscsillapítókon át a masszázsfunkcióval ellátott bőrülésig, 19 colos, az Eiffel torony formáját idéző mintájú alufelniig minden belefért.

Hagyományos műszerfal helyett itt iss kijelzők dolgoznak

De nemcsak az Espace újult meg, a közeljövőben úgy 3-4 havonta fut majd be egy-egy megújult Renault modell, míg a választék le nem cserélődik. Sőt, a közeljövőben a teljes Renault márkaarculat is alapos változáson megy majd keresztül, merész, vagány, magabiztos, színes, élettel teli márkává kívánnak válni, így persze a szlogen sem maradhat a régi de az újat “Passion for life” nem fordítják majd magyarra, így kell megszokni. Ezek mellett új betűtípussal, a korábbinál “gyémántosabban” csillogó rombusz emblémával, és melegebb tónusú sárgával találkozhatnak majd a márka háza táján. 

Barátságos, otthonos hely. Az országban ez az első Renault kereskedés, amely már az új dizájn szerint épült

A megújuló kínálathoz felfrissítették a kereskedések kötelező, uniformizált megjelenését is, így a jövőben épülő, vagy megújuló Renault bemutatótermek már csak eszerint épülhetnek. Aki kíváncsi az új stílusra, annak elég kinézni a fennállásának 25 éves jubileumára nemrég átépített Budaörsi úti Renault Baumgartner szalonba, amely Magyarországon az első, már az új standardnak megfelelő Renault szalon. Itt semleges szürke padló, illetve az arra festett tájékoztató jelek segítenek tájékozódni a kereskedésben és a berendezés is más, mint amit az átlag autószalonban láthatunk. 

Kintről nem annyira látványos a frissítés

Belépés után rögtön kávézó-szerű pult, és hatalmas LED fal várja az érkezőt, de a kétszintes belsőben akár a magasból is megtekinthetők a kiállított autók.  Ezek mellett a szokásos kiegészítők, virtuális autókonfigurátor illetve szín- és kárpitminták is segítik az autóválasztást. A szalon végében a szintén felfrissült Dacia bemutatóterem várja az érdeklődőket, ami kicsit zsúfoltnak és kissé szégyelltnek tűnik a cifra, fiatalos, talán a MINI-re emlékeztető hangulatú Renault szalon mellett.

Szerinted melyik a legszebb Renault Espace?

  • Hát persze, hogy a legfrissebb kéne!50%
  • A harmadik generáció vonalaira gerjedek19%
  • A negyedik jön be a legjobban17%
  • Az első széria az igazi, nekem az tetszik8%
  • Az 1991 és 1997 közötti második generáció a kedvencem6%

Szerinted melyik a legszebb Renault Espace?


Espace 1.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 1
Espace 2.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 2
Espace 3.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 3
Espace 4.:
Kategóriaváltás után: Itthon az új Renault Espace 4