Mennyit kell fizetni, ha elkap a szupertraffipax?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 06.03

Bemutatásakor nem árult el minden részletet az autósok megkopasztására képes csodafegyverről a rendőrség. Néhány fontos kérdés – és az ORFK válaszai.

Kis gubanc akadt a csodafegyverrel? Egyesek ezt pedzegetik az után, hogy a Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok (KKEP) február eleji látványos bemutatóján elhangzottnál cseppet később vetik be élesben a szupertraffipaxokat.

Vasárnap 3 soros hírecske írta az ORFK oldalán: “a tesztelés során feltárt tapasztalatok alapján szoftverfrissítést végzett az eszköz szállítója. Ennek ellenőrzése érdekében a tesztidőszakot a rendőrség meghosszabbítja. Az éles üzem indításáról – azt megelőzően – tájékoztatást adunk.”

A próbaüzem gépházzaja?

A lényeg, hogy előbb-utóbb élesben is működnek majd, és a legőszintébben reméljük, hogy képesek lesznek közvetett hatásukkal csökkenteni a baleseteket. Újabban ugyanis nő az utakon a halottak száma, egyre több a személysérüléses tragédia. Addig is néhány fontos információ a rendszerről és várható működéséről.

Legelőször is: milyen szabályszegésért mennyit kell fizetni a csodafegyver áldozatainak?

A hamarosan büntető új eszközök közel tucatnyi szabálysértést lesznek képesek rögzíteni. Itt van, hogy melyikért mekkora a bírságot tartalmazó csekket hozhat a jövőben a postás.

Gyorshajtásért: 30 000-300 000 Ft

Kihangosító nélkül telefonálásért: 30 000 Ft

Biztonsági öv nélküli autózásért: 10 000, 15 000 vagy 20 000 Ft (lakott terület, vidék, autópálya)

Jelzőlámpa tilosán áthajtásért: 50 000 Ft

Vasúti átjárón tiltott áthajtásért: 60 000 Ft

Záróvonal átlépéséért: 30 000 Ft
 
Kötelező haladási irány megszegéséért: 50 000 Ft

Tiltott behajtásért: 30 000 Ft
 
Autópálya leállósávjában jogtalan megállásért: 40 000 Ft

Autópálya leállósávjában haladásért: 100 000 Ft

Buszsáv jogosulatlan használatáért: 20 000 Ft

Buszsávban haladásért: 30 000 Ft

Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 Ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le).

Az egyik csodafegyver kijelzője


Képesek lesznek átlagsebesség-mérés alapján büntetni?

Onnan nézve is meglepő a tesztüzem kitolása, hogy kérdésemre már 2013 januárjában azt írta az ORFK: várhatóan 2015. márciusig megvalósítják a nagyszabású projektet a közlekedők totális ellenőrzésére. És tudják miről leveleztünk még két éve? Arról, hogy a rendőrség gőzerővel készül a Magyarországon még sosem alkalmazott section control bevezetésére is. Igen, már két éve készülnek erre. De mi is ez pontosan?

A lényeg, hogy egy adott útszakasz több pontján – de az elején és a végén biztosan -, járműazonosító és egyben sebességmérő műszerek figyelik az autókat. Azonosítják a kocsikat, folyamatosan mérik a sebességüket, és a szakasz végén átlagsebességet számolnak. Ha ez az átlagsebesség több az adott úton megengedettnél, akkor a rendszer automatikusan eljárást indít a gyorshajtó ellen. A bizonyítékok adottak: megvan a sebesség, a rendszám, a fotók stb.

Szó szerint idézem, hogy mit válaszolt a rendőrség arra a két kérdésemre, hogy a most bemutatott rendszer képes-e erre, és, hogy élesben mérnek-e majd átlagsebességet. “A komplex projekt keretében kialakításra kerülő VÉDA rendszer rendelkezni fog mindazon technológiai lehetőségekkel, amelyek az átlagsebesség (szakaszsebesség) ellenőrzéséhez és a jogsértések joghatásos dokumentálásához szükségesek. Mindezek mellett fontos megjegyezni, hogy a rendszertervezés részét képző igazgatásszervezési feladatok keretében feltárásra kerülnek az átlagsebesség-mérés bevezetéséhez kapcsolódó jogalkotási és jogszabály módosítási feladatok is. Tehát a technológiai alapok megteremtésén túlmenően jogalkotói döntések is szükségesek lehetnek a szakaszsebesség-ellenőrzés bevezetéséhez.”

Lehetnek. Azt írják: lehetnek.

Ausztriában már évek óta működik


Mennyire pontosak? Meddig látnak el? Olvasnak rendszámot sötétben és esőben?

100 km/órás sebességig “3 km/óra vagy ezen belüli” pontosságra képesek a KKEP-k. 100 km/óra felett száguldó kocsik mérésénél pedig “3 százalék vagy ezen belül kell lennie minden alkalmazási körülmény mellett”.

A hatótávval kapcsolatban nem terítette ki a kártyáit az ORFK, így fogalmaznak: “A fix telepítésű KKEP részét képező közúti ellenőrzésre szolgáló járműsebesség-mérő egység tervezetten RADAR-os mérési elvű lesz, így az ennek megfelelő mérési távolsággal fog dolgozni. A változtatható helyű KKEP lézeres mérési elvű, így több száz méter távolságból is képes megállapítani a jármű sebességét.”

No de mikor látnak, mikor nem? “Az extrém időjárási és látási viszonyoktól eltekintve az eszközök képesek lesznek éjszaka és csökkent látási viszonyok között is a sebességmérésre.”
 
Nappal színes képet rögzít a rendszer, éjjel fekete-fehéret. “A KKEP-k az észlelt esemény jellegéhez igazítva állókép felvételt, állóképekből készített sorozatfelvételt, illetve egyes jogsértések kapcsán videó felvételt készítenek.”

Mennyibe kerül?

A VÉDA automata közlekedés-ellenőrzési rendszer (ez a hivatalos és teljes neve) összesen 365 fixen telepített, továbbá 160 mobil készülékből áll majd össze az év végéig. Az ORFK nemrég kiadott menetrendje szerint ebben az ütemezésben:

  2015. március – A mobil intelligens kamerák (KKEP) alapszintű üzembe állítása (1. lépcső)
  2015. június – A mobil kamerák funkcióinak bővítése (2. lépcső)
  2015. III. negyedév – A fix telepítésű kamerák üzembe helyezése
  2015 vége – A komplex rendszer üzembe állása

Mindez összesen 15 milliárdba kerül EU-s támogatásból és hazai forrásból. Ebből a 160 mobil készülék tervezése, gyártása, szállítása, üzembe helyezése és további funkciókkal történő bővítése mintegy 900 millió forint.

Valójában nem 365+160 darabbal nő a traffipaxok száma, számos régi készüléket nyugdíjaz az ORFK

A 365 fix készülék tervezésének, gyártásának, szállításának, telepítésének és a kapcsolódó szolgáltatások nyújtásának költsége hozzávetőleg (sic!) 8 milliárd forint.

Ezen felül 825 millióba kerül a “közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszer kialakítása és az alkalmazásfejlesztési feladatokhoz, a bevezetéshez kapcsolódó szolgáltatások biztosítása”.

Mit csinál, ha lopott kocsit lát? És ha más probléma van az autó-rendszám együttesével?

Őszinte kíváncsisággal várjuk, egyúttal reméljük, hogy lopott autók és tolvajok tömegét vadássza le az új rendszer. Tűrhetetlen, hogy pl. a Budapestről eltűnt gépjárműveknek mindössze a 2,6 százalékát (!) találják meg a 2013-as adatok szerint. Nagy előnye az újdonságnak – hangsúlyozzák a rendőrök -, hogy automatikusan felismeri a rendszámokat, ami után képes adatokat kérni a hatósági nyilvántartásból. Azaz kiszúrja a körözött rendszámokat, az ígéret szerint júniustól.

Ha ilyesmi történik, “a jelzés az illetékes rendőri szervhez fog érkezni, ahol döntenek a szükséges, illetve lehetséges intézkedésről”. Itt is csak reméljük, hogy azonnal bepattannak a 185 lóerős Mercik, vagy a 313 lóerős vadiúj rendőr-Audik egyikébe, és rögvest nyakon csípik a bűnözőket.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy mi van, ha nem körözött a rendszám, ámde valamiért mégsem oké az autó. Mondjuk a lila BMW-hez tartozó XYZ-987 rendszámot zöld Merci orrán látja a rendszer. Ilyenkor történik valami? “A KKEP-k egyik rögzített alapfunkciója a rendszámfelismerés. Az automatizált komplex ellenőrzések során a VÉDA rendszer képes lesz a járműkategóriák azonosítására és a kapcsolódó informatikai rendszerek igénybevételével a járműnyilvántartásban szereplő adatokkal történő összevetésre” – válaszolta erre a rendőrség.

Képes lesz tehát, hogy fog-e majd ilyen kocsikat, meglátjuk.

Mi jön most?

Kicsit belezavart a képbe a most vasárnap bejelentett csúszás, de a menetrend szerint a hamarosan beinduló sebességmérés/bírságolás utáni hetektől kezdik a többi szabálysértés figyelését és büntetését. Elvileg heteken belül a 160 hordozható készülék áll át éles üzemre, ősztől jön a bő dupla ennyi fix.

A körözött járművek adatbázisával a tervek szerint júniustól kötik össze országszerte a forgalmat kémlelő gépeket. Várjuk az eredményeket, hogy ne csak a jelenleginél több bírságolásról szóljon ez a történet, hanem elkapott bűnözőkről is.

Átszámoltuk a rendőrség adatait, és egészen más sorrend jött ki a lopott autóknál.
Nézze meg a listát arról, hogy valójában milyen autókra vadásznak a tolvajok!
Az ön kocsija köztük van?
 

Kommentek

  • Prezenszki0591

    A mai esztelen rohanásban,hamar megtérül a trafi ára hajrá!

  • nyugg

    Csak kibírjuk ezt a pár hetet valahogy…addig gyűjtöm a pénzt…annyira szeretném,ha a jövőben a sexuális életem is megfigyelné a rendszer…büntenének ha túl sokszor,vagy valami…pl lehetne büntetni “korai örömért”…

  • 1000rörö

    Azt miért nem kérdezi már meg valaki a pénzbehajtóktól, hogy a külföldi /ukrán, román, osztrák, szlovák/ja az fideszes/, orosz stb. gyorshajtókat miért nem büntetik. És a közeljövőben olyan bűnügyeket is fel szeretnének majd deríteni amelyeknek nem mondja meg valaki az elkövetőjét?

  • lez52

    …semmi baj ezzel nincs ha a tisztességes hozzáállással is párosul….az sem tűrhető tovább, hogy többen gondolják magukat felsőbbrendűnek az utakon….ha ez párosul az utak állapotának a jelentős javításával is 25 év múlva eljön a Kánaán……

  • hova

    Pár perce ért véget a Kossuth rádióban a gk.lopásokról szóló műsor. Nevetsséges volt, ahogy egy rendőr alezredes makogott, de szó szerint a felderítés eredményességéről, szó szerint elnevettem magam, annyira mulatságos volt- mi bánjuk a rendőrség tehetetlenségét. A cikk írója szerint:: Itt is csak reméljük, hogy azonnal bepattannak a 185 lóerős Mercik, vagy a 313 lóerős vadiúj rendőr-Audik egyikébe, és rögvest nyakon csípik a bűnözőket.””!! Úgy tűnik, ma több az autó, mint a szolgálatban lévő, BEPATTANÁSRA KÉSZ rendőr. Ők ugyanis jönnek-mennek, mert kevés a pénz, sok a meló, nincs lakás stb..stb. Ki látott már egy jól képzett 35-40 éves járőrvezetőt??!! Na ugye. A felderítés alapja az operatív bűnügyi munka,azt pedig jól képzett, rátermett 10-15 éves tapasztalattal rendelkező rendőröknek kellene végezni. Ilyen alig van. Valóban idén rohamosan megugrott a halálos balesetek száma- ma még csak kettő volt!!- ezért egyáltalán nem bánom, ha kikapcsolja a rendőr a seb. túllépőket, reszkessen, aki száguld!!

  • geotrinus

    Az erőltetett pénzbehajtásra nincs mentség. Nem lehet a közlekedésbiztonsággal vagyonvédelemmel takarózni. Annyira átlátszó a rendszer, hogy az már gusztustalan. Amikor utasításban kapják a rendőrök, hogy mennyi pénzt kell behajtani, de a lopott autóknak csak 2,6%-át képesek megtalálni, akkor szerintem már mindenkinek nyilvánvaló, hogy miről szól ez az egész.

  • Benics

    engem mérhetetlenül felháborít ez a dolog.főleg az átlagsebesség mérés meg a záróvonal átlépés.szal ha majd egy szaros bickilis vagy tragacs dugót okoz mert nem előzhet lesz itt nemulass.meg kiváncsi vagyok mi csinál ez a hiperszupermindenkinélésmidnennél okosabb rendszer ha jó nagy vihar/eső/hó lesz vajon összevissza büntet majd? abban reménykedem hogy lesz 1-2 elvetemült aki mérgében szétveri ezeket a traffipaxokat éjszaka
    szivatják a magyar embert rendesen nehogy legyen egy kis félretett pénze

  • ebédfuti

    Azt írtátok, hogy biztosan nem lesz több kérdésem, ha ezt elolvasom…
    DE VAAAAN !!!
    -Milyen gyártmányú és típusú a lézermodul?
    -Alkalmas-e a készülék a mozgó sebességmérésre?
    -Az infravető milyen távolságra világítja meg a céltárgyat sötétben?

    Kezdésnek ennyi :)

  • lencses.csaba

    Kedves Ebedfuti!
    Nem irtunk ilyet. Masreszt folyamatosan azon dolgozunk, hogy tajekoztassunk teged, ées a tobbi kedves, a hatalommal szemben jogos elvarasokat megfogalmazo olvasot a politikusok, rendorok es tarsaik altal elkoltott kozpenzrol. Legyen az birsagolo traffipax, csilli-villi uj Mercedes-rendorauto, vagy eppen vezeto politikusok benzinszamlaja, hogy csak nehany cikkunket emlitsem az elmult 2 hetbol.
    Jelenleg is folyamatban van tobb kozerdeku adatigenylesunk, de az informacioaramlas allambacsitol a nyilvanossag fele sajnos nem eppen idealis. Hadd fogalmazzak ugy: nem olyan, mint egy fejlett demokraciaban.
    De dolgozunk, hamarosan jönnek az újabb cikkek.
    Tovabbi jo olvasgatast mindenkinek!
    L.Cs.

  • Vorserie

    “Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 Ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le). ”

    Ez aztán a komoly visszatartó erő/birság!

    Ha úgy gondolkodik valaki,hogy van egy 200ezret érő roncsa és le akarja viszgáztatni az min 50-60-70ezerből van meg tehát ha vizsga nélkül szaladgál mondjuk 12 hónapig akkor is csak ugyanennyire büntetik ,de ha vizsgára viszi azt fix,hogy ki kell csengetni ,de ha nem vizsgáztatja nem biztos hogy megbüntentik.
    Ennek sokkal komolyabb összegnek kellene lennie akkor lenne némi hatása.

  • gyulavit

    Csak az a baj a trafipax-al,hogy ahol trafiznak nem ott történnek a gyorshajtásos
    balesetek!!
    Hol fotóznak??
    Kintfelejtett 30 táblánála a falú táblától pár méterre(ahol már ház sincs).
    És szemenszedett hazugság azt állitani ,hogy gyorshajtás miatt történik a legtöbb baleset!10 % alatti ez a szám(a biztositó adatai alapján).
    A balesetek döntő többsége figyelmetlenségből következik be!
    Amit ez a MASINA se tud kiszürni!!De nem is az a cél,a cél a BÜNTETÉS!!
    Kell a pénz orbanisztánban,hogy tovább viruljon a korrupció!

  • Barca

    Persze mindezt a sok haláleset miatt… Csak nagyon finoman jegyzem meg Budapesten kb. 70%-os a traffipax koncentráció, csakhogy értsük reggeltől estig mérnek, több helyen párhuzamosan, órákon át. Ehhez képest egy balesetveszélyes útra heti egyszer kivonulnak vidéken 2 órát traffizni… Nézzük már meg városon belül hány % a halálos balesetek aránya, hál isten alig van, vidéken hetente többen meghalnak az utakon, ha valóban a megelőzés a cél, miért döntően olyan helyen bírságolnak, ahol alig van végzetes kimenetelű baleset, ellenben az átmenő forgalom akkora, hogy vígan behajtható az előírt (költségvetési tétel) 15 milliárdos bírság bevétel.
    Azzal nincs gondom, ha rend lesz a városban, de azzal igen, hogy azon a pár úton ahol eddig lehetett haladni (meg büntetni) most már ott is dugó lesz! De visszanyal a fagyi, mert előbb utóbb emiatt, élhetetlen lesz a város, mindenki belövi 60km/h-t és nem tudnak büntetni, gondolom akkor kivonulnak a kint felejtett értelmetlen korlátozó táblákhoz és ott akarnak majd behajtani, aztán egy szép napon ezt megunják az emberek, és festékkel teli kotonokkal suhintják meg a szép új kamerákat, mert kicsit unalmas az autós gazadag hajtsuk be koncepció, az emberek nem tűrőképességük, hanem anyagi lehetőségük és megélhetésük határára kerültek, nem lesz mit veszteni, azzal csak az a zsarnok kormány jár jól, aki képes 4 év alatt 260 milliárdot (nem EU-s szabadon felhasználható bármire költhető, költségvetési pénzt) stadionra költeni, miközben egy 40 éves vaságyban nyomorognak a betegek a kórházakba.
    Ismétlem nem a traffipax a baj, hanem az amire Magyarországon használják! (Németországban 5000 forintról jön a csekk egyébként nem 30-ról, csak hogy arányaiban lássuk mi is az igazi cél, autópályán nincs sok helyen korlátozás sebességre, mégsem sikerült kimutatni, hogy több a halálos áldozat szegény marketinges, bürokratás csőcseléknek)

  • hova

    Nagyon paráztok gyerekek, pedig nincs igazatok. Csak egyszerűen arról van szó, hogy aki itt ordít, az félelmében ordibál, mert lehet, hogy most sokkal többsz9r nyakon csípik a rendőrök. Aki nem jár boltba lopni, az nem ismeri a lopás törvényi tényállását és nem is jut eszébe azt keresgélni. Orbanisztánban sokkal másabb dolgokat kell észrevenni, ezt nem. Tartsd be a törvényeket, szabályokat és nem kell csengetned!! “Dícsérd az urat és tarsd szárazon a puskaport”.

  • M_m_m

    Barca, igazad van. Ha valóban a balesetmegelőzes lenne a cél akkor a veszélyesen közlekedőket szednék ki a forgalomból, úgy mint a minap megjelent amerikai autózásról szóló cikkben. A veszélyesen, idegbajosan cikázókat, előzőket, a másik fenekében haladókat, jobbra nem tartókat, túl lassan, és az extrém gyorsan halődokat kéne kiszűrni.
    Ez egy újabb autós adó lesz.

  • M_m_m

    Hova, nincs mindenkire vonatkozóan igazad. Tudod, nem szoktam gyorsan hajtani, de simán bele lehet futni 40- es táblánál, 56- tal, hű de nagyon közveszélyes cselekmény:-))És a bérből élő embernek minden forint számít. A bömös szlovák rendszámos meg leszarja és száguldozik kedvére ugyanitt…

  • macuda6

    Nem lenne ezzel semmi gond, ha ez a nyomorult kormány nem feltételezné, hogy bűnöző vagyok. Mi az, hogy kalkulálva van a költségvetésben a büntetésekből befolyt összeg? Ez jogilag megállja a helyét?

    2015-re a Magyar rendőrséget, a navot és úgy az összes hatóságot pénzbehajtó céggé alakították/fejlesztették.

    30-as táblánál 41-el mentem, 30.000 a büntetés. Micsoda terrorizmus.. Egyáltalán ki az az idióta aki 30as táblát rak ki?

    Ha ennyire szigorúak a műszaki követelmények akkor feltételezhető lenne, hogy nagyobb sebességgel is biztonságosan tud fékezni az autós.

    Mindenestre undorító amit művel ez az egész vezetés. Nem kellene annyit lopni és akkor nem kellene ennyi sarc az autósokra sem.

    Megfizetjük az eszméletlen mértékű adót az üzemanyagban, az útdíjban, az autó költségeiben, a súlyadóban és még ezernyi közvetett költségben.

    Szerintem vegyetek vissza az arcotokból és legyen elég!

  • hova

    M-m-m.
    Nem nagyon közveszélyes, azért csak SZABÁLYSÉRTÉS és nem bűncselekmény.Figyeld az utat és a táblákat, a korlátozást jelző táblánál- ha pl. 40 km/h- azzal kell “átlépni a vonalat”.Csak ennyi, vagy fizetsz.

  • sofor11

    Svédországban 30 helyett 37-el mentem. 1000 Korona volt a büntetés (~36.000 Ft)

  • robi.87

    Köszi a cikket, T. Lencsés Csaba.
    Én úgy gondolom, hogy annyira egyszerű kivédeni a büntetést, minden szuper-kütyü nélkül; csupán a jogszabályokat kellene mindenkinek betartania! Itt csak(!) azok hőzöngenek, akik -saját bevallásuk szerint is- 30 km/h. helyett 41-el, stb.stb. azaz, a megengedett sebességet túllépve közlekedtek. A holland, a német stb. rendőr elveszi ultiokmányaidat és el sem sem enged, amíg a szabálysértésért kiszabott összeget be nem fizeted, vagy a céged át nem utalja a megadott számlára a pénzt! Ott a 40-es sebességkorlátozásnál mindenki 39-el tud menni! Itthon ez miért is nem megoldható?! Miért nem álltok a tükör elé és köpitek azt szemközt, aki a gázpedált nyomta?! Miért bajotok, hogy minden normális gondolkodású ember szeretne sérülés nélkül családjához eljutni, és nem a kórházba, hónapokon át tartó rehabilitációs kezeléseken, műtéteken átesve élni, ha egyből nem hal meg a sietős, nagyon jól vezető autóstársaink miatt. Ha pedig száguldozni akarsz, akkor ne a traffipaxozó rendőrt, ne a jogrendszert szidd, hanem magadat, mert a közutat választottad vagánykodásra, baromarcú fejeddel. – Nos lehet lehurrogni, minden bunkónak elhordani engem ezért a mentalitásért, de elárulom nekem ez bejött. Nem büntettek még indokolatlanul, élek, mert soha nem ütköztem, közel kétmillió levezetett kilométer után sem… Legyen szép, balesetmentes az autóitokban töltött utatok!

  • montsenior 10

    Bármennyire is nem tetszik az uj trafipaxok telepitése alkalmazása sokaknak,mert ugyancsak “”borsos”” ára van de illik belátni hogy olyan kényszerntézkedések szülték amelyek már régota esedékessek. Statisztikák felett legtöbbnyire csak SZÁMOKAT látunk holott egyéni tragégiák mögött családok mennek tönkre a csalágfő sulyos sérülése betegsége miatt ,csak azért//legtöbbször// mert felelőtlen száguldozó ugy dönt enyém az uttest .Kérem,nézzük a másik oldalát is. Kevesebb táppénz .kevesebb korházi ápolás ,kevesebb sulyos netán maradandó egészségkárosodás stb. Összevetve hoszabb távon mindenképp megtérül a befektetés.Nem mondom hogy én még soha nem követtem el szabálytalanságot,de a közlekedés más partnereit igyekeztem nem kellemetlen helyzetbe hozni.

  • Szöcske

    Záróvonal:30 e,autópálya leállósávban haladás :100e. Autópályára szemből felhajtani?

  • bundaska1001

    Szerintem az itthoni fizetésekhez aránytalanul magasak a büntetési tarifák.40-éve vezetek kétszer büntettek meg gyors hajtásért,próbálom tudatosan be tartani a szabályokat.Utolsó gyorshajtásom 7-8 kocsival mentem sorban,a fényképen is ketten voltunk 64 km sebességgel mentünk 50 km-es megengedett táblánál 30000 ft. volt a díjazás. Ha betartom az 50-et a seggembe bújnak villognak dudálnak állandóan előzni próbálnak.Melyik a veszélyesebb,ha haladok a sorral? vagy be tartom az 50-et ?

  • Keeep

    robi.87 -Azt még is honnan veszed hogy a Németek betartják a szabályokat ?
    Több mint 10 éve dolgozok kinn és elárulom nem tartják be ! ez csak legenda a magyaroknak ! Legutóbb 3 honapig voltam Hamburgban Jork-Borstel-ben laktunk sajnos csak falukon keresztül lehetett bejutni Hamburgba. Minden reggel nagy forgalomban az összes Német autó STD vagy HH rendszámu 50-es táblánál kb 60-65 !!! 30 -as táblánél 40-45 !!! haladt ! Ha 55 mentem sorra előzgettek.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.