A Passat az Év Autója – Így szavazott zsűritag kollégánk

Az Év Autója választás 2015

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 15.19

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Az Év Autója 2015 díjat a 22 országból választott 57 zsűritag szavazata alapján a VW Passat nyerte.

Itt megnézheti a teljes sorrendet, és azt, hogy melyik autó végül mennyi pontot kapott!

Az 57-ből az egyik zsűritag én voltam, az alábbiakban összefoglaltam, hogyan gondolkoztam. A többi zsűritag véleménye a www.caroftheyear.org oldalon olvasható – angol nyelven. A szavazás módjáról most csak annyit, hogy a zsűritagoknak, így nekem is 25 pontot kellett szétosztanom a döntőbe jutott hét közül legalább öt típus között. Én végül mindegyiket pontoztam.

Íme a hét döntős! De csak egy nyerhetett...

Amikor valami felett dönteni kell, a bírálók gyakran kezdik azzal, hogy milyen nehéz a megfelelő elhatározásra jutni. Mégsem tudok máshogy nekifutni, ez az év ugyanis eléggé kiegyenlített versenyt hozott. Sokkal egyszerűbb dolgunk van, ha van egy olyan modell, ami technikájában, vagy valamely más okból messze a többiek fölé magasodik. Most ilyen nem volt, akadt viszont helyette több szépen kivitelezett, jó minőségű, tágas, és sokféle takarékos motorral hajtott limuzin, kombi, illetve egyterű valamint egy-két olyan típus, amely inkább ötletességével, vagy éppen jópofaságával hívta fel magára a figyelmet.

Renault Twingo

Renault Twingo - jópofa miniautó, hátsókerékhajtással

Utóbbiak sorában elsőként említeném a Renault Twingót, amelynek a külső méreteihez képest rendkívül tágas belseje több remek ötletet rejt – kezdve a tároló-rekeszektől, az ezekbe illeszthető táskáktól, egészen a rendkívül egyszerű módon több fokozatban rögzíthető hátsó üléstámlákig. Ugyanakkor városi kisautóként sem utolsó: farmotoros kialakítása miatt nagyon kis körön megfordul, egyliteres, 90 lóerős, háromhengeres, turbófeltöltős motorja pedig nemcsak fürgévé teszi a Twingót, hanem takarékos is.

Citroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus - designos kis crossover

Voltak azonban az idei döntősök között szerintem sokoldalúbbak, többet nyújtók is, így végül a Twingót – 2 ponttal – az ötödik helyre tettem. Volt azonban egy másik típus, amely ötletességben, barátságosságban felvehette vele a versenyt: a Citroen C4 Cactus. A kicsit űrhajós megjelenésű kis crossover, oldalán az ütődés-gátló, buborékos, műanyag Airbumppal aranyosan néz ki, és belül is hangulatos a luxusbőröndöket idéző formai megoldásaival, egybepados első ülésével, valamint LCD műszeregységével.
Ugyanakkor jópofasága mellett más értékeket is felvonultat a Cactus. Rendkívül könnyű, ezért kis lökettérfogatú, turbófeltöltős motorjai nagyon keveset fogyasztanak. Csakhogy a tömegcsökkentés együtt járt néhány praktikus megoldás (csak egyben dönthető hátsó üléstámla, nincs hátsó ablakemelő, nem állítható a kormány távolsága, nincs roló az üvegtetőhöz, stb.) megvonásával is. Így végül a Cactust a Twingo mögé, a hatodik helyre soroltam be – 1 ponttal.

BMW 2 Active Tourer

BMW 2 Active Tourer - elsőkerék-hajtású egyterű a BMW-től

Szintén 1 pontot kapott tőlem, és így a Twingóval holtversenyben hatodik-hetedik a  BMW 2 Active Tourer. Igaz ugyanis, hogy tágas, nagy a csomagtartója, sokoldalúan variálható, széles a motorkínálata, és hamarosan egy hétüléses kivitel is napvilágot lát belőle, sőt, jól is vezethető, ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy különlegesnek látsszék: az Active Tourer egyszerűen egy jól kivitelezett egyterű. Az pedig, hogy ez a BMW első elsőkerék-hajtásos járműve, csak a márka szemében lehet érdem, hiszen mindenki más már régen ezt a hajtásmódot alkalmazza ebben a kategóriában.

Ford Mondeo

Ford Mondeo - tágas és biztonságos

A Twingo elé, a negyedik helyre – 3 ponttal – a Ford Mondeót soroltam be. Tágas, elődjénél jobb minőségben elkészített középkategóriás autó, amely biztonságosabbá is vált az előző generációhoz képest. Nemcsak azért, mert megemelték a nagyszilárdságú acélok használatát, hanem azért is, mert több újfajta és a kategóriában egyedülálló biztonsági rendszerrel is felszerelték: ilyen például a gyalogosfelismerő és vészfékező rendszer, vagy a hátsó légzsákos biztonsági öv. A környezetvédelemért benzin elektromos hibridváltozattal és takarékos motorokkal tesz a Mondeo – utóbbiak közé még a számos díjat magáénak mondható egyliteres (!), háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor is bekerült.

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai - divatos, csendes és harmonikus

A harmadik helyre – 4 ponttal – Az új Nissan Qashqai-t tettem, amely egyébként sikeres elődjével szemben már nem elsősorban kedvező árával kíván hódítani. A második generáció nemhogy felnőtt a feladathoz, de számos téren utat mutat a kompakt szabadidő-autók kategóriájában: rendkívül csendes, biztonságos, jó a minősége és rugózása úgy kényelmes, hogy közben az úttartás sem szenved csorbát. Hajtásláncai között előnyt élveznek a környezetbarát, takarékos motorok, de aki akar, választhatja a 163 lóerős, 1,6 literes, turbófeltöltős benzinest is.

VW Passat

VW Passat - a német precízió mintapéldánya

Ahogy nehéz volt a két francia induló között választani és sorrendiséget meghatározni, ugyanúgy nem volt egyszerű két német induló, a Mercedes C-osztály és a VW Passat között különbséget tenni. Mindkettő kiváló autó, mindkettő új padlólemezre készül, mindkettő tágasabb, mindkettőnek kiváló a minősége, mindkettő kapható több karosszéria-kivitelben, mindkettőből kínálnak hibridet, és mindkettő hajtásláncai takarékosak és környezetbarátok. A Passat – 6 ponttal – a második helyre került nálam.

Mercedes C-osztály

Mercedes C-osztály - egy osztállyal feljebb

Végül – 8 ponttal – a Mercedes C-osztályt tettem első helyre, mert még kifinomultabb, még csendesebb, mint a VW Passat, és motorkínálata és felszereltsége is gazdagabb. Igaz drágább is, de egyes motorváltozatoknál – természetesen körülbelül egyező motorteljesítmény mellett – az árkülönbség csak tíz százalék. És a C-osztály ennyivel mindenképpen jobb – szerintem – a Passatnál, amely hat ponttal került nálam a második helyre.

Kommentek

  • oszkopeter

    A Passatot biztos nem a szépsége miatt választották meg. Már az eleje is olyan baltával faragott, de a múltkor láttam egy fekete kombit hátulról, hát az olyan volt mint egy koporsószállító felépítmény.

  • zoldfulu2000

    Ki lehet békülni ezzel az eredménnyel :) Én a C klassét előbbre tettem volna, meglep hogy a Vezess.hu zsűritag ennyi pontot adott egy prémiummodellnek :)

    A Mondeonál viszont felfoghatatlan a harmadik hely. Ha van autó ami nem érdemelte meg a döntőbe jutást, az a Mondeo…

  • hulyemernok

    A kombi Passat valóban egy picit csúnyácska/túlságosan leegyszerűsített, de ezen kívül nem találok kifogásolnivalót a kinézetében. Az pedig már egyéni ízlés kérdése kinek mennyire jön be a VW design. Egyébként nálam is a C-osztály a befutó. Nemcsak kilépett a Mercedes a saját árnyékából – úgy gondolom az utóbbi időben most kezdtek el valóban jó irány felé haladni – hanem végre egy igazán gusztusos és nem mellesleg technikailag is az elitbe tartozó autót sikerült megalkotniuk.

  • v_johny

    A most kifutó Passat Variant szerintem (az Insignia mellett/mögött – más filozófia a két modell, az Insignia-t inkább a CC-vel vetném össze) a kategóriája legmutatósabb autója (egy Mazda 6 kombi pofásabb külsőre, de az összességében nem egy egész, a beltér “érdekes” megoldású/formavilágú). A most érkező Passat konkrétan csúnya (szerintem) de a Mondeo sem éppen pofás darab… Idővel lehet hogy beérnek.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.