Kövér 3 millióért tankolt, helyettese 120 ezer km-t autózott

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.02.17. 06.00

27 millió forintot költöttek az országgyűlési vezetők autóinak fenntartására tavaly.

Közérdekű adatigényléssel fordult a Vezess.hu az Országgyűléshez: kikértük a Ház nyolc vezetője, Kövér László házelnök, Latorcai János, Lezsák Sándor, Jakab István, Hiller István, Gulyás Gergely, Sneider Tamás alelnökök és Mátraházi Márta háznagy autós költségeit 2014 egészére. Kinek milyen autót biztosítanak az adófizetők, mennyi közpénzt fordítunk tankolásra, szervizre, biztosításra?

Kapaszkodjon meg az átlag magyar autós, helyenként szédítő számok következnek.

Milyen autókkal jártak 2014-ben?

Kövér László házelnök járművéről biztonsági okokra hivatkozva szűkszavúan nyilatkozik a parlament sajtóirodája. A közjogi méltóság számára az “Országgyűlési Őrség biztosít biztonsági gépjárművet, amely egy Audi A8 Lang”. Se motor, se hajtáslánc, se felszereltség. Pár másodperces guglizás után V8-as, 4,2-es motorról, és összkerékhajtásról találni információkat.

Érdekesebb az a komoly járműpark, amelyet közvetlen beosztottai használtak tavaly.

Latorcai János:
 – Audi A6 2,8 V6 FSI 209 LE (2008)
 – Audi A6 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic DPF 233 LE (2008)
 – Škoda Superb Business Plus 2.0 CR TDI DSG 140 LE (2014)

Jakab István:
 – VW Passat Highline 2.0 PD TDI 4 Motion 140 LE (2005)
 – VW Passat Highline 2.0 PD TDI 4 Motion 140 LE (2007)
 – Škoda Superb Business Plus 2.0 CR TDI DSG 140 LE (2014)

Lezsák Sándor
 – Audi A6 2,8 V6 FSI 209 LE (2008)
 – Škoda Superb Business Plus 2.0 CR TDI DSG 140 LE (2014)

A megtett kilométerek és üzemanyagköltségek a megnevezett politikusokhoz kötődnek, az autók szerviz-, és biztosítási díjai egész évre vonatkoznak

Gulyás Gergely
 – Audi A6 2,8 V6 FSI 209 LE (2008)
 – Ford S-Max Ambiente 1,8 TDCi 125 LE (2007)

Hiller István:
 – Audi A6 2,8 V6 FSI 209 LE (2008)
 – Škoda Superb Business Plus 2.0 CR TDI DSG 140 LE (2014)

Sneider Tamás
 – Audi A6 2,8 V6 FSI 209 LE (2008)

Mátrai Márta
 – VW Passat Comfortline BMT 2.0 CR TDI 140 LE (2012)

Meglepő lehet a sok jármű, hiszen a jogszabály a vezetők számára egyszerre egyetlen autó használatát biztosítja. “Járműelromlások miatt tavaly többször kellett autókat cserélni az alelnököknél” – magyarázza Bakos Emil, az Országház főigazgatója, hogy mi ez a sok kocsi a nevek mellett. (Bakos Emilről tudni kell, hogy igazi ritkaság a politikusok közvetlen közelében. Több mint két évtizede dolgozik az Országházban, a sokadik kormány óta ő a vezetője a milliárdos költségvetéssel gazdálkodó intézménynek. Mindenki meghagyja a pozíciójában.)

Mennyit költöttek üzemanyagra?

Rengeteget. Jakab István (és a sofőrje) például 3 autóba egy év alatt nem kevesebb, mint 120 ezer kilométert tett, ami gyakorlatilag egyenlő a külföldre járó kamionosok átlagos évi futásteljesítményével. Senki ne fáradjon az osztással: ez 320 kilométert jelent az év minden egyes napjára lebontva karácsonnyal, szabadsággal, mindennel. Természetesen ennek brutális üzemanyagszámla a következménye, de nem csak az ő neve mellé kerültek hosszú számsorok.

Sorrendbe raktuk az Országgyűlés vezetőit a járműveik futásteljesítménye, és az üzemanyagra költött közpénz alapján.

Jakab István összesen 119 791 km-t autózott, gázolajra 3 353 955 Ft-ot költött utána az állam
  – VW Passat 2.0 TDi  –  25 528 km  –  539 907 Ft    
  – VW Passat 2.0 TDi  –  53 763 km  –  1 766 530 Ft
  – Škoda Superb 2.0 TDi  –  40 500 km –  1 047 518 Ft

Jakab István üzemanyagköltsége 3,3 millió volt tavaly

Kövér László összesen: 53 214 km és 3 059 007 Ft
  –  Audi A8 Lang

Lezsák Sándor összesen: 87 450 km és 2 666 320 Ft üzemanyagköltség
  – Audi A6 2,8 V6 –  50 450 km  –  1 817 680 Ft   
  – Škoda Superb 2.0 TDI  –  37 000 km  –  848 640 Ft

Latorcai János összesen:  44 582 km és 1 625 851 Ft
  – Audi A6 2,8 V6  –  29 352 km  –  1 210 311 Ft
  – Audi A6 3.0 V6 TDI  –  3328 km  –  122 493 Ft
  – Škoda Superb 2.0 TDI  –  11 902 km  –  293 047 Ft

Sneider Tamás összesen: 36 791 km és 1 254 446 Ft
 – Audi A6 2,8 V6

Gulyás Gergely összesen: 34 230 km és 1 244 030 Ft
  –  Audi A6 2,8 V6  –  22 159 km  –  913 958 Ft
  –  Ford S-Max 1,8 TDCi  –  12 071 km  –  330 072 Ft

Hiller István összesen: 38 185 km és 969 376 Ft
  – Audi A6 2,8 V6 FSI  –  10 341 km  –  358 466 Ft
  – Škoda Superb 2.0 CR TDI  – 27 844 km  –  610 910 Ft

Mátrai Márta összesen: 25 650 km és 451 924 Ft
 – VW Passat 2.0 CR TDI 

Ez így összesen 14 624 909 Ft benzinre és gázolajra, de csak azért ennyi, mert Gulyás, Hiller és Sneider csupán májustól alelnök, az ő esetükben hét hónapnyi autózás és tankolás látható.

Mennyit költöttek az autók szervizelésére?

Az átlagautós számára itt is meghökkentő összegeket látunk, több autónál milliós tételeket. A számlák vastagsága alapján raktuk sorba őket.

A Hiller István által használt autók szervizköltsége 2014-ben összesen 2 080 416 Ft volt
 – Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 1 912 119 Ft
 – Škoda Superb 2.0 CR TDI DSG (2014): 168 297 Ft

A Hiller István által használt autók után kétmillió Ft maradt a szervizben

Latorcai János autói összesen: 1 539 773 Ft
 – Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 963 414 Ft
 – Audi A6 3.0 V6 TDI quattro Tiptronic (2008): 473 335 Ft
 – Škoda Superb 2.0 CR TDI DSG (2014): 103 024 Ft

Lezsák Sándor autói összesen: 1 345 831 Ft
 – Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 1 142 134 Ft
 – Škoda Superb 2.0 CR TDI DSG (2014): 203 697 Ft

Kövér László autója
  – Audi A8 Lang: 1 298 594 Ft

Gulyás Gergely autói összesen: 970 812 Ft
  – Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 963 414 Ft
  – Ford S-Max 1.8 TDCi 7398 Ft

Jakab István autói összesen: 893 417 Ft
 – VW Passat 2.0 PD TDI 4 Motion (2005): 558 917 Ft
 – VW Passat 2.0 PD TDI 4 Motion (2007): 114 342 Ft
 – Škoda Superb 2.0 CR TDI DSG (2014): 220 158 Ft

Sneider Tamás autója
  –  Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 613 097 Ft

Mátrai Márta autója
  –  VW Passat 2.0 CR TDI (2012): 78 011 Ft

Tisztán látszik, hogy a 2008-as A6-osok nem csak falták a benzint, brutális összegek mentek el a közbeszerzés után kiválasztott Porsche Hungaria szervizszolgáltatására is. Különös, hogy a 2014-ben vásárolt, azaz pár hónapos Superbek mindegyikére is költöttek tavaly 100-220 ezer forintot autónként.

Megkértük Bakos Emilt, részletezze a vastag számlákat. “Két tételből áll össze a szervizszámla, egyrészt az alkatrészköltség, másrészt a rezsióradíj. Utóbbit levittük a béka feneke alá, ugyanis a piaci árnak körülbelül a 60 százaléka, de pontos összeget nem mondok. A számlák azért ennyire magasak, mert az Audik szétfutott állapotban voltak, külsőre nem látszott, de olyan 350 ezer km körül volt bennük. Tavaly igyekeztünk túladni rajtuk, ezeket váltották a Škoda Superbek.” A kedvezőnek mondott óradíj ellenére tavaly 8 819 951 Ft ment el szervizre a nyolc politikus által használt kocsinál.

Mennyit költöttek a biztosításukra?

Minden autón van casco, érdekesség, hogy az A8 és az S-Max kivételével az összes kocsin forintra ugyanannyi a kgfb, kortól, márkától, értéktől függetlenül. “Ebben nem vagyok annyira otthon, de elmondhatom, hogy minden évben váltunk biztosítót, és mindig meg vagyunk elégedve a díjakkal” – mondja a miértre a főigazgató.

Az autók kötelező felelősségbiztosítása:
  –  Audi A8 Lang: 41 028 Ft/év
   – Benzines és dízel A6-osok, benzines és dízel Passatok, Škoda Superbek: 37 284 Ft/év
   – Ford S-Max: 35 412 Ft/év

Sofőreik és a politikusok egyaránt vezetik a kocsikat. Ez egy 2011-es vásárlású Superb: olcsóbb, takarékosabb, és tágasabb az Audi A6-nál

Az autók cascója:
  – Audi A8 Lang: 479 296 Ft/év
  – Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic DPF (2008): 214 407 Ft/év
  – Audi A6 2,8 V6 FSI (2008): 158 428 Ft/év
  – VW Passat Highline 2.0 PD TDI 4 Motion (2005): 125 734 Ft/év
  – VW Passat Highline 2.0 PD TDI 4 Motion (2007): 122 229 Ft/év
  – Škoda Superb Business Plus 2.0 CR TDI DSG (2014): 120 523 Ft/év
  -VW Passat 2.0 CR TDI (2012): 112 702 Ft/év
  – Ford S-Max Ambiente 1,8 TDCi (2007): 106 625 Ft/év

Meglepő, hogy a 2008-as A6-osok között százalékosan ekkora különbség van, de az is, hogy a mezőny messze legöregebbjére, a tíz esztendős Passatra nem csak a két évvel fiatalabb társainál, hanem a pár hónapos Superbeknél is drágább a casco. Biztosításra ezeknél a járműveknél 2 435 225 Ft-ot költöttek tavaly.

Összesen mennyi ez?

Összeadva az üzemanyag-, és a szervizköltségeket, a biztosítási és az éves autópálya-matrica díjakat, azt látjuk, hogy az Országgyűlés nyolc vezetője által használt autókra 2014-ben 27 042 937 Ft-ot költött az állam.

Sokkoló adatokat közölt a rendőrség!

Itt a legfrissebb autólopásos toplista!

(fotók: MTI, Vezess)

Kommentek

  • Tibor79

    120 000km egy év alatt??? Ez az ember nem dolgozott. 100km/h átlagsebességgel is 1000 órát töltött az autóban, az napi 8 órával számolva 150nap. Tehát 150 napot csak autózással töltött.
    A 8 milliós szervizszámla meg semmi. Inkább szervizelték volna továbbra is ennyiért ezeket az autókat, mint vették méregdrágán az újakat.
    Az újnak jó nagy az értékvesztése, és azt is kell szervizelni. Semmivel nem lesz olcsóbb, sőt többre fog kijönni.
    Amúgy meg kellene vonni tőlük ezt az esztelen autó használatot, mert az nem normális, hogy ennyit menjenek.

  • Tibor79

    Bocs, nem is 1000, hanem 1200 óra az…

  • Kanyaró Malvin

    Csak saccolni tudtam az éves üzemanyagárat, mindenesetre Jakab István autóparkja 6,9, Kövér László Audija 14,5 liter körül fogyasztott 100 km-en. Ez igazolja a 4,2 V8-at. Nem csoda, ha kifinganak, 7-10 éves kocsik, évi 35 000 kilométerrel számolva is túl vannak a zeniten. A szervizszámlák rettenetesek, és ez csak egy év.

  • kocogok

    Jaj! Mit vagytok úgy oda? Hát anyunak is be kell vásárolnia időnként ezt-azt, meg a kölköt is iskolába, egyetemre, esetleg munkahelyre kell szállítgatni. Aztán meg a szabi alatti utazgatás sem kerékpárral a szomszéd faluba történik…
    Rosszak vagytok és irigyek…! ):(((

  • Iceman.

    Úgyhiszem, ez egy speciális eset, amikor megéri előretekerni az órát az autóban…

  • zoldfulu2000

    Én nem vagyok irigy alkat. Az ember tudjon különbséget tenni jó és rossz kormánzyás között. Értékelje hogy a vezetés tesz érte valamit. Nem sajnálom Vitézy vagy a miniszeterek alól a Superbet, egyik másik ember szerzett ennél több érdemet is. Azt is röhejesnek tartom amikor valaki nincs tisztában alapvető dolgokkal de azért hőzöng.

    De pl ez a gerinctelen nagybajuszú egy Suzukit sem érdemel. Az egyetlen szerencsénk hogy viszonylag kevés kárt tud okozni ott ahol van, igaz azért próbálkozik keményen…

  • vaLacky

    Politikai “elitünk” szemünk láttára lopja szét az országot. Ez csak a jéghegy csúcsa.

  • DTF

    1. az adott autót magánhasználatra is lehet használni, csak fizetni kell a cégautóadót. a benzinkártyával megtankolhatja más autóját is.
    2. a szervizszámla azért magas, mert van egy megállapodás a szervizzel, hogy töbebet számláznka (vagy fizetnek), és vhogy visszakapnak belőle. rég, bevált trükk, mindneki jól jár. költésg a cégnek, lehet fekete pénzt kivenni :)

  • 1000rörö

    Továbbra is fenttartom azon kérdésemet és véleményemet, hogy miért van az országban bíró, ügyész, rendőr, ellenzék, és miért ül börtönben olyan ember aki mondjuk 40 ezer forint értékben lopott?. Ezek szerint akkor ha nekik lehet akkor bűntetlenül mindenkinek lehet.

  • HErvin

    Hát igen Jakab úr több gázolajat fogyasztott el , egy év alatt mint egy 80 ha gazdaság évi gázolaj fogyasztása

  • menőmanó

    1000rörö

    Talán azért, mert volt elég birka hozzá, aki megszavazta őket.

  • szabor

    Sajnos a flottákon mindenki megszedi magát. Lehet, hogy a rezsióradijat leviszik, de az egyórás olajcsrére simán ráírják a négyórás munkadíjat és, már pluszban is vannak. Arról nem is beszélve, hogy a szervizekben, a gyári szervizekben is szabályos alkatrész feketekereskedelem működik.
    Kiszedik a gyári kettős tömegű lendkereket a 30-ezres szervizen és eladják mint kamionról leesettet 500-ezerért máshol. A miniszter kocsijába meg berakják a már máshol 150 ezret futottat és még örülhet, ha kibirja a következő 60-ezres szervizig. Hamar összejönnek a milliós szervizszámlák, ha a kocsinak nincs igazi gazdája. Ráadásul a gyári és utángyártott alkatrészszel is úgy csalnak ahogyan akarnak. Egy gyári vizpumpa az Audiba/Skodába 120 ezer, de ha csak autángyártot kerül bele…ki veszi észre, akkor megvan 30 ezerből a buli. A különbözet a futásteljesitményben jelenkezik. Maffia az egész, amiben a flottás ügyintézéktől a munkafelvevőkön át a lizingcégig mindenki benne van. De a kéthavonta cserélődő szerelők sem járnak rosszul. A szervizek itt is visszaforgatnak 15-20%ot annak a zsebébe, aki hozzájuk hordja az állami kocsikat.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.