Több a halott és a sérült az utakon

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.02.06. 06.00

Itt vannak a legfrissebb rendőrségi statisztikák a 2014-es közlekedési balesetekről.

Feltette honlapjára az ORFK a 2014-es balesetes statisztikák közül a 3 legfontosabbat, plusz pár egyéb, autósokat érintő grafikont. Sajnos a 3 kategóriából 3-ban rosszabbak az adatok, mint 2013-ban.

Emelkedett a balesetben meghaltak száma

2006 óta tartó, közel évtizedes tendencia tört meg azzal, hogy 2014-ben nőtt a közlekedési balesetben meghaltak száma (611 ember). Különösen 2007 és 2011 között javult látványosan ez a mutató, öt év alatt gyakorlatilag megfeleződtek a tragikus halálesetek. Amint az alábbi grafikon mutatja, a tavalyi szám meghaladta a 2012-est is.

Forrás: ORFK

Az Európai Bizottság éppen a magyar elnökség idején, 2011. március 28-án tette közzé az új Fehér Könyvet, mely 2020-ig meghatározza a legfontosabb EU-s közlekedéspolitikai feladatokat. Például az elvárásait a tagországokban használt járművek károsanyag-kibocsátásáról, vagy éppen a halálos balesetek kívánatos csökkentéséről.

Utóbbiakkal kapcsolatban rendkívül ambiciózus a cél: “A közúti baleseti halálozást 2050-re szinte nullára kell csökkenteni. E céllal összhangban az Európai Unió arra törekszik, hogy 2020-ra felére csökkenjen a közúti sérülések száma (2010-hez képest – L.Cs.). Gondoskodni kell arról, hogy az Európai Unió a közlekedésbiztonságban és -védelemben világelső legyen valamennyi közlekedési mód tekintetében.”

Az elmúlt évek kedvező számainak ismertetésekor a rendőrség többször maga is kiemelte: “Magyarország hatályos közlekedésbiztonsági programja a halálos áldozatok számának visszaszorítását tűzte ki fő céljaként.”

Nőtt a halálos balesetek száma

Nem feltétlenül mozog párhuzamosan az előzővel ez az adat, de tavaly emelkedett a halálos balesetek száma is az útjainkon.

Forrás: ORFK


Egyre több a sérült

Itt 2013 volt a fordulópont. Megismerve a tavalyi adatokat, most már tudjuk, nem csak egyszeri rossz esztendő lett a tavalyelőtti, ugyanis 2014-ben tovább folytatódott a személysérüléses balesetek számának növekedése. Érdekes, hogy két éve emelkedik, de a rendőrség ragaszkodik a csökkenő trendjelöléshez – lásd a barna csíkot. Nem két hete, nem két hónapja, hanem két éve növekszik.

Forrás: ORFK

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy ezen belül miként alakultak tavaly a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek. 2013-ban ezek is emelkedtek a megelőző évhez képest: a súlyosak számában 6,02 százalékos (4355-ről 4617-re), míg a könnyű sérülésesekében 1,23 százalékos növekedés volt (10 278-ról 10 404-re).

Csökkent az ittasan okozott balesetek száma

Van jó hír is, bár a fentiek ismeretében – ami a lényeg – ezt óvatosan állítjuk. Mindenesetre tény: az elmúlt éveket jellemző hullám 2014-ben lefelé mozdult.

Forrás: ORFK


Nem közölték az ellopott gépjárművek számát

Pedig a Vezess.hu közérdekű adatigénylés keretében december 30. óta kéri az ORFK sajtóosztályától. A teljes darabszámot, a márkák és a típusok sorrendjét külön-külön számokkal, hiszen ezek az adatok a nyilvánosságra, olvasóinkra tartoznak. Eddig, azaz 5 hete nem árulják el, ehelyett közzétették az ellopott személyautókra vonatkozó grafikont.

Forrás: ORFK

A személyautókra vonatkozó szám kisebb, ezért jobban mutat, mint az általunk kért gépjárművekre vonatkozó szám. Utóbbi ad teljesebb képet a járműlopásokról, hiszen benne vannak a motorok, teherautók stb.
 
Amint pár napja megírtuk, az autóvadászokhoz 2014-ben rekordszámú autólopást jelentettek be. Ezeket összegző írásunk márkákra és típusokra, valamint a legveszélyeztetettebb helyekre vonatkozó toplistákat is tartalmaz, a rendőrség egyelőre adós ezekkel.

Ebben a cikkben pedig azt mutatjuk, miként tud túljárni az autótolvajok eszén.

 

Kommentek

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    …várok, hátha befér a többi is.

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    nem és nem, bocs!

  • fehertoi

    Szerintem a fenti grafikonra rá kellene vezetni a jelentősen megnövekedtt üzemanyag vásáslás volumenét is…..továbbá a számokban csak nehezen mejelenithető folyamatosan emelkedő flusztráció okozta közlekedési agresszivitást,meyet lépten-nyomon tapasztalhatunk az utakon.

  • sforisek

    Az ittasan okozott balesetek száma, nem biztos hogy realis, mivel ha egy “ittas vezeto” (lehet az egy pohar sor) autojat meguti egy jozan gyorshajto vagy aki jozanul keresztul megy a piros lampan, stop tablan, automatikussan az ittas vezetot hozzak ki hibasnak.
    Hasonlo az eset ha en szabalyossan kozlekedek, es egy jo nevu ugyved, politikus, sportolo, TV star, nekem jon, biztos hogy nem ot hozzak ki a baleset okozojanak.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.