Több a halott és a sérült az utakon

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.02.06. 06.00

Itt vannak a legfrissebb rendőrségi statisztikák a 2014-es közlekedési balesetekről.

Feltette honlapjára az ORFK a 2014-es balesetes statisztikák közül a 3 legfontosabbat, plusz pár egyéb, autósokat érintő grafikont. Sajnos a 3 kategóriából 3-ban rosszabbak az adatok, mint 2013-ban.

Emelkedett a balesetben meghaltak száma

2006 óta tartó, közel évtizedes tendencia tört meg azzal, hogy 2014-ben nőtt a közlekedési balesetben meghaltak száma (611 ember). Különösen 2007 és 2011 között javult látványosan ez a mutató, öt év alatt gyakorlatilag megfeleződtek a tragikus halálesetek. Amint az alábbi grafikon mutatja, a tavalyi szám meghaladta a 2012-est is.

Forrás: ORFK

Az Európai Bizottság éppen a magyar elnökség idején, 2011. március 28-án tette közzé az új Fehér Könyvet, mely 2020-ig meghatározza a legfontosabb EU-s közlekedéspolitikai feladatokat. Például az elvárásait a tagországokban használt járművek károsanyag-kibocsátásáról, vagy éppen a halálos balesetek kívánatos csökkentéséről.

Utóbbiakkal kapcsolatban rendkívül ambiciózus a cél: “A közúti baleseti halálozást 2050-re szinte nullára kell csökkenteni. E céllal összhangban az Európai Unió arra törekszik, hogy 2020-ra felére csökkenjen a közúti sérülések száma (2010-hez képest – L.Cs.). Gondoskodni kell arról, hogy az Európai Unió a közlekedésbiztonságban és -védelemben világelső legyen valamennyi közlekedési mód tekintetében.”

Az elmúlt évek kedvező számainak ismertetésekor a rendőrség többször maga is kiemelte: “Magyarország hatályos közlekedésbiztonsági programja a halálos áldozatok számának visszaszorítását tűzte ki fő céljaként.”

Nőtt a halálos balesetek száma

Nem feltétlenül mozog párhuzamosan az előzővel ez az adat, de tavaly emelkedett a halálos balesetek száma is az útjainkon.

Forrás: ORFK


Egyre több a sérült

Itt 2013 volt a fordulópont. Megismerve a tavalyi adatokat, most már tudjuk, nem csak egyszeri rossz esztendő lett a tavalyelőtti, ugyanis 2014-ben tovább folytatódott a személysérüléses balesetek számának növekedése. Érdekes, hogy két éve emelkedik, de a rendőrség ragaszkodik a csökkenő trendjelöléshez – lásd a barna csíkot. Nem két hete, nem két hónapja, hanem két éve növekszik.

Forrás: ORFK

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy ezen belül miként alakultak tavaly a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek. 2013-ban ezek is emelkedtek a megelőző évhez képest: a súlyosak számában 6,02 százalékos (4355-ről 4617-re), míg a könnyű sérülésesekében 1,23 százalékos növekedés volt (10 278-ról 10 404-re).

Csökkent az ittasan okozott balesetek száma

Van jó hír is, bár a fentiek ismeretében – ami a lényeg – ezt óvatosan állítjuk. Mindenesetre tény: az elmúlt éveket jellemző hullám 2014-ben lefelé mozdult.

Forrás: ORFK


Nem közölték az ellopott gépjárművek számát

Pedig a Vezess.hu közérdekű adatigénylés keretében december 30. óta kéri az ORFK sajtóosztályától. A teljes darabszámot, a márkák és a típusok sorrendjét külön-külön számokkal, hiszen ezek az adatok a nyilvánosságra, olvasóinkra tartoznak. Eddig, azaz 5 hete nem árulják el, ehelyett közzétették az ellopott személyautókra vonatkozó grafikont.

Forrás: ORFK

A személyautókra vonatkozó szám kisebb, ezért jobban mutat, mint az általunk kért gépjárművekre vonatkozó szám. Utóbbi ad teljesebb képet a járműlopásokról, hiszen benne vannak a motorok, teherautók stb.
 
Amint pár napja megírtuk, az autóvadászokhoz 2014-ben rekordszámú autólopást jelentettek be. Ezeket összegző írásunk márkákra és típusokra, valamint a legveszélyeztetettebb helyekre vonatkozó toplistákat is tartalmaz, a rendőrség egyelőre adós ezekkel.

Ebben a cikkben pedig azt mutatjuk, miként tud túljárni az autótolvajok eszén.

 

Kommentek

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    …várok, hátha befér a többi is.

  • hova

    Azt senki nem hiheti, hogy a rendőrség csak ezért a felelős. Azt is megértem,
    hogy lefelé

  • hova

    nem és nem, bocs!

  • fehertoi

    Szerintem a fenti grafikonra rá kellene vezetni a jelentősen megnövekedtt üzemanyag vásáslás volumenét is…..továbbá a számokban csak nehezen mejelenithető folyamatosan emelkedő flusztráció okozta közlekedési agresszivitást,meyet lépten-nyomon tapasztalhatunk az utakon.

  • sforisek

    Az ittasan okozott balesetek száma, nem biztos hogy realis, mivel ha egy “ittas vezeto” (lehet az egy pohar sor) autojat meguti egy jozan gyorshajto vagy aki jozanul keresztul megy a piros lampan, stop tablan, automatikussan az ittas vezetot hozzak ki hibasnak.
    Hasonlo az eset ha en szabalyossan kozlekedek, es egy jo nevu ugyved, politikus, sportolo, TV star, nekem jon, biztos hogy nem ot hozzak ki a baleset okozojanak.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.