Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával. Vagyis teret engedtünk a kíváncsiságunknak, és lebontottuk elöl-hátul, amennyire csak lehet, valamint megpróbáltunk kikecmeregni egy átlagos parkolás után.


Mivel bohóckodtunk a szűk három perces felvételben? A BMW i8 számokban:

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm.

Sötétben hangulatvilágítás dobja fel az i8 belsejét

Ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 


A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid üzemmód vagy csatlakozni kell a töltőhöz.


Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodul révén a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez.