Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

Felfedtük az i8 rejtett titkait

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 17.30

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával. Vagyis teret engedtünk a kíváncsiságunknak, és lebontottuk elöl-hátul, amennyire csak lehet, valamint megpróbáltunk kikecmeregni egy átlagos parkolás után.


Mivel bohóckodtunk a szűk három perces felvételben? A BMW i8 számokban:

A másfél literes, háromhengeres benzinmotor 231 lóerejéből és a kompakt villanymotor 131 lóerejéből 362 LE rendszerteljesítmény adódik, a maximális összesített nyomaték 570 Nm.

Sötétben hangulatvilágítás dobja fel az i8 belsejét

Ha minden erejét beveti az autó, 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óra. 80-ról 120-ra 2,6 másodperc alatt ugrik az autó, élmény lesz tehát vele az előzés. A benzinmotor hat-, a villany kétfokozatú automata váltót kapott. 

A számított átlagfogyasztás 2,1 liter 100 kilométeren. Az autó hatótávolsága 440 km, ami az opcióként megrendelhető, nagykapacitású (30 helyett 42 literes) tankkal 600-ra növelhető. Elektromos üzemben 37 kilométert tud megtenni az autó, utána marad a hibrid üzemmód vagy csatlakozni kell a töltőhöz.


Az alumínium vázba foglalt hajtáslánc és futómű, valamint az erre ragasztott, szénszálas utasmodul révén a BMW i8 könnyű (1485 kg, akkukkal együtt), ráadásul tömegközéppontja egészen mélyen, 460 mm alatt van, ami páratlan stabilitást eredményez.

Kommentek

  • Iceman.

    Ha tudtok ilyen cikket is csinálni, akkor miért kell olyan kikerüljön az oldalra, mint az a6-os?

  • hova

    Jaj, rengeteget mosolyogtam.

  • Levrone

    Atyaég. Azért ez a dróthúzogatás – ráadásul mindkét oldalon – odabasz. Ahogy az ablakmosó betöltése is. Hát… Kicsit ideges lennék, ha fizetnem is kellene ilyen megoldásokért. Jó, tudom, hogy oda előre a mezei júzer szinte soha nem fog benézni, de ablakmosó folyadékot nyilván nem a szervizben fogok belerakatni állandóan.

  • Mindegy

    Nem hát, a benzinkúton,50 cent jutalomért :-)

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.