Autóvásárlás


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Úr!

Tanácsát és segítségét kérném a következő ügyben. Két típust néztem ki magamnak, konkréten 3.3 milliós ár körül, az egyik egy Astra J 1.4 T, a másik pedig egy A3 1.4 TFSI. Várhatóan 3-4 évre venném meg az autót, kérdésem az lenne, hogy várhatóan melyiknek lesz magasabb az értékvesztése?

Kvázi melyik, mennyit fog érni 4 év után? Illetve Önök szerint az valós állítás-e, hogy az Audi könnyebben is lesz eladható, mert kevesebb van bel?le a piacon? Mindkét autó nagyon tetszik formára, tudom azt is, hogy az egyik prémium, a másik nem, tisztában vagyok a szervízköltségek különbségeivel is, mégis fontosnak érzem, hogy 3-4 év múlva melyik fog többet érni és marad több pénz a zsebemben.

Köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Úgy érzem, hogy az Audi felé húz a szíve, ezért az Audit érdemes megvennie, mert jobban örül neki. Az évi 50 000 kilométer futás városban csak taxizással jönne össze, ami az A3-ra nem jellemző, hosszabb utakon pedig alig kopik az autó. Ésszerűbbnek viszont az Astra az ésszerűbb, mert szervizköltségei sokkal alacsonyabbak lesznek. Más elméletileg számítani a nagyobb kiadásokra és más becsengetni a százezreket!

Eladhatóságban és értéktartásban elvileg jobb az Audi. Négy év múlva a mai A3 közeledik majd a kifutásához, de várhatóan még nem lesz modellváltás, amitől a fekete Sportback hirtelen két generációval azelőtti lenne. Az Astrát már év végén vagy 2016 elején leváltja az Opel, ami a J értékvesztését növeli. Viszont a konkrét autók közül az egyikben lesz mondjuk 120 000, a másikban 230 000 kilométer és az Opel 4+ szervizcsomagjaival, a MyOpel kedvezményekkel 6-10 évesen egy kevesebbet futott Astra J több bizalmat kelthet a vevőkben, mint egy nehezebben tervezhető költségű, sokkal többet futott A3. Ezt döntetlenre adnám.

Abban a szerencsés helyzetben van, hogy – egy márkaszervizes átvizsgálás pozitív eredménye esetén – a két jó típus közül egyikkel sem tud rosszul járni.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tiszteletem,

Kérdésem az lenne hogy vásároltam új Nissan Note gépkocsit, és most sikerült új téli gumi szettet tárcsán vásárolni hozzá! Viszont a kerekek átszerelése után a a guminyomást ellenőrző lámpa elkezdett világítani. Kérdésem: ilyenkor mi a teendőm? Köszönöm a választ!

Üdv Jani

Szakértőnk válasza

Kedves János !

Azt javasolom, hogy a téli gumis autójával térjen be egy gumis műhelybe, biztos ami biztos némi készpénzt vigyen magával, és ott a gumis szakemberek elmondják a lehetőségeket. Amíg várakozik, a kihelyezett szóróanyagok közül mindenképpen olvassa el valamelyik gumiforgalmazó cég tájékoztató anyagát, amely az új TPMS rendszer működéséről ad egy általános tájékoztatást.

Az csak segít, ha az autó kezelési utasítását is magával viszi, ebben lehetnek olyan kulcsmondatok, amelyek arra utalnak, hogy Önnek milyen guminyomás ellenőrző rendszere van az autóba beépítve. Őrizze meg nyugalmát, mert elképzelhető, hogy kb. négyévente, de legkésőbb gumicserék alkalmával ugyanezt a procedúrát kell majd végigcsinálnia.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Dr. Janklovics Ádám Úr!

A következő kéréssel fordulok önhöz: Budapesten a Tömő utcában, sehol nincs jelezve, hogy fizetni kellene a parkolásért, illetve az utcában fizető-automata sincs! A rá merőleges kis utcákban van, de ez a Tömő utcából nem látható. A SOTE Gyermekklinika környékén sorra büntetik a gyanútlan autósokat. Engem, most nem a büntetés befizetése bánt igazán, hanem hogy ez így jogszerű e vagy sem?! Én mint laikus, úgy gondolnám, hogy az autósoknak illik a tudtukra adni, hogy az adott utcában a parkolóhelyek fizetősek-e, vagy sem?!

Ön ezt hogyan látja?

Köszönöm előre is a válaszát!

Üdvözlettel,
Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A parkolási övezeteket jogszabály állapítja meg. Kérdés az, hogy az érintett közterületet a Fővárosi Önkormányzat fizetős övezetté nyilvánította-e.

A fizető várakozási övezet kijelölése a KRESZ-ben előírt módon történik. A KRESZ 17. § (1) bekezdésének e/2) pontja szerint a “korlátozott várakozási övezet” tábla az övezet elejére kerül kihelyezésre és hatálya a “korlátozott várakozási övezet vége” tábláig tart, ami azt jelenti, hogy más tábla, útkereszteződés, stb. nem oldja fel. Ennek megfelelően, az övezeten belül az egyes utcák elején nem jelölődik külön az övezet kezdete és vége. Aki az övezetben megvalósítja a KRESZ szerinti várakozás tényét, parkolási díjat köteles fizetni.

Zóna tábla a KRESZ-ben:
17. §. e/2. “Várakozási övezet (zóna)” (112/d. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a várakozás megengedett vagy – 113. és 114. ábra szerinti kiegészítő táblán feltüntetett módon – a “Várakozási övezet (zóna) vége” (112/e. ábra) jelzőtábláig a várakozás feltételekhez kötött.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!