Opel Astra vagy Audi A3?

3,3 millióért keres megfelelő autót olvasónk

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 15.30

Tágasabb Opel, vagy menőbb Audi? Erre a 3,3 milliót érő kérdésre keresi a választ olvasónk, szakértőnk pedig több szemszögből világítja meg a kérdést.


Autóvásárlás


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Úr!

Tanácsát és segítségét kérném a következő ügyben. Két típust néztem ki magamnak, konkréten 3.3 milliós ár körül, az egyik egy Astra J 1.4 T, a másik pedig egy A3 1.4 TFSI. Várhatóan 3-4 évre venném meg az autót, kérdésem az lenne, hogy várhatóan melyiknek lesz magasabb az értékvesztése?

Kvázi melyik, mennyit fog érni 4 év után? Illetve Önök szerint az valós állítás-e, hogy az Audi könnyebben is lesz eladható, mert kevesebb van bel?le a piacon? Mindkét autó nagyon tetszik formára, tudom azt is, hogy az egyik prémium, a másik nem, tisztában vagyok a szervízköltségek különbségeivel is, mégis fontosnak érzem, hogy 3-4 év múlva melyik fog többet érni és marad több pénz a zsebemben.

Köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Úgy érzem, hogy az Audi felé húz a szíve, ezért az Audit érdemes megvennie, mert jobban örül neki. Az évi 50 000 kilométer futás városban csak taxizással jönne össze, ami az A3-ra nem jellemző, hosszabb utakon pedig alig kopik az autó. Ésszerűbbnek viszont az Astra az ésszerűbb, mert szervizköltségei sokkal alacsonyabbak lesznek. Más elméletileg számítani a nagyobb kiadásokra és más becsengetni a százezreket!

Eladhatóságban és értéktartásban elvileg jobb az Audi. Négy év múlva a mai A3 közeledik majd a kifutásához, de várhatóan még nem lesz modellváltás, amitől a fekete Sportback hirtelen két generációval azelőtti lenne. Az Astrát már év végén vagy 2016 elején leváltja az Opel, ami a J értékvesztését növeli. Viszont a konkrét autók közül az egyikben lesz mondjuk 120 000, a másikban 230 000 kilométer és az Opel 4+ szervizcsomagjaival, a MyOpel kedvezményekkel 6-10 évesen egy kevesebbet futott Astra J több bizalmat kelthet a vevőkben, mint egy nehezebben tervezhető költségű, sokkal többet futott A3. Ezt döntetlenre adnám.

Abban a szerencsés helyzetben van, hogy – egy márkaszervizes átvizsgálás pozitív eredménye esetén – a két jó típus közül egyikkel sem tud rosszul járni.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tiszteletem,

Kérdésem az lenne hogy vásároltam új Nissan Note gépkocsit, és most sikerült új téli gumi szettet tárcsán vásárolni hozzá! Viszont a kerekek átszerelése után a a guminyomást ellenőrző lámpa elkezdett világítani. Kérdésem: ilyenkor mi a teendőm? Köszönöm a választ!

Üdv Jani

Szakértőnk válasza

Kedves János !

Azt javasolom, hogy a téli gumis autójával térjen be egy gumis műhelybe, biztos ami biztos némi készpénzt vigyen magával, és ott a gumis szakemberek elmondják a lehetőségeket. Amíg várakozik, a kihelyezett szóróanyagok közül mindenképpen olvassa el valamelyik gumiforgalmazó cég tájékoztató anyagát, amely az új TPMS rendszer működéséről ad egy általános tájékoztatást.

Az csak segít, ha az autó kezelési utasítását is magával viszi, ebben lehetnek olyan kulcsmondatok, amelyek arra utalnak, hogy Önnek milyen guminyomás ellenőrző rendszere van az autóba beépítve. Őrizze meg nyugalmát, mert elképzelhető, hogy kb. négyévente, de legkésőbb gumicserék alkalmával ugyanezt a procedúrát kell majd végigcsinálnia.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Dr. Janklovics Ádám Úr!

A következő kéréssel fordulok önhöz: Budapesten a Tömő utcában, sehol nincs jelezve, hogy fizetni kellene a parkolásért, illetve az utcában fizető-automata sincs! A rá merőleges kis utcákban van, de ez a Tömő utcából nem látható. A SOTE Gyermekklinika környékén sorra büntetik a gyanútlan autósokat. Engem, most nem a büntetés befizetése bánt igazán, hanem hogy ez így jogszerű e vagy sem?! Én mint laikus, úgy gondolnám, hogy az autósoknak illik a tudtukra adni, hogy az adott utcában a parkolóhelyek fizetősek-e, vagy sem?!

Ön ezt hogyan látja?

Köszönöm előre is a válaszát!

Üdvözlettel,
Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A parkolási övezeteket jogszabály állapítja meg. Kérdés az, hogy az érintett közterületet a Fővárosi Önkormányzat fizetős övezetté nyilvánította-e.

A fizető várakozási övezet kijelölése a KRESZ-ben előírt módon történik. A KRESZ 17. § (1) bekezdésének e/2) pontja szerint a “korlátozott várakozási övezet” tábla az övezet elejére kerül kihelyezésre és hatálya a “korlátozott várakozási övezet vége” tábláig tart, ami azt jelenti, hogy más tábla, útkereszteződés, stb. nem oldja fel. Ennek megfelelően, az övezeten belül az egyes utcák elején nem jelölődik külön az övezet kezdete és vége. Aki az övezetben megvalósítja a KRESZ szerinti várakozás tényét, parkolási díjat köteles fizetni.

Zóna tábla a KRESZ-ben:
17. §. e/2. “Várakozási övezet (zóna)” (112/d. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a várakozás megengedett vagy – 113. és 114. ábra szerinti kiegészítő táblán feltüntetett módon – a “Várakozási övezet (zóna) vége” (112/e. ábra) jelzőtábláig a várakozás feltételekhez kötött.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Barca

    A VW 1.4 Tsi-je elég megbízhatatlan darab, sokkal inkább az Astra 1.4 T-je. Érdemes megnézni a szerviztörténetet, ha az Astra átesett AGR/EGR szelep tisztításon vagy cserén, illetve hűtőfolyadék tartály cserén akkor azt. Az Audi esetében turbo vagy a vezérlés cseréje után vennék csak autót, ezek fixen elromlanak, csak idő kérdése! A biztosítás is drágább, szerviz horror, ha meg nem odajár az ember, akkor bukó a 12 év rozsda garancia… Márpedig mire 10 éves lesz a kocsi bizony ott lehet a rozsda is már és kellemtelen lenne javítani vagy úgy eladni. Astra minden szempontból olcsóbb lesz, de elektronikailag nagyon gyatra és megbízhatatlan, többet is fogyaszt! Viszont nem láncos, tehát nem kell 40e km-ként vezérlést cserélni, mint az 1.2 Tsi-kben, nincs közvetlen befecskendezés, tehát nem koszolódik, mint a BMW turboi, amik 60e km-ként pucolandók is nem kevés pénzért.

  • beach_boy

    Barca: az Astra elektronikai megbízhatatlansága miben merül ki? Csak hogy mire készüljek a sajátommal.

  • somebody

    Barca
    “Az Audi esetében turbo vagy a vezérlés cseréje után vennék csak autót, ezek fixen elromlanak, csak id? kérdése!” Nem akarlak kiábrándítani, de egyszer minden el fog romlani. Vezérlést mindig cserélni kell használtautó vásárlás után, ha jót akarsz magadnak. És igen a láncos motor vezérlését is ellenőrizni kell. “Márpedig mire 10 éves lesz a kocsi bizony ott lehet a rozsda is már és kellemtelen lenne javítani vagy úgy eladni.” Ez is óriási baromság kedves Barca, ugyanis nem lehet ott a rozsda egy 10 éves Audin. Lehet sok mindent mondani a márkára, de az vitán felül áll, hogy talán a legjobb minőségű korrózióvédelemmel vannak ellátva az autói. 2000 körüli Mercedesek szitává rohadnak, míg az Audik általában rozsdamentesek pár igénytelenül javított darab kivételével. “Astra minden szempontból olcsóbb lesz, de elektronikailag nagyon gyatra és megbízhatatlan, többet is fogyaszt!” Nem, nem gyatra elektronikailag. Semmivel sem rosszabb az Astra a kategória átlagánál. Viszont a fogyasztása tényleg magasabb ez az egyetlen értékelhető félmondat van az ámokfutásodban. “Viszont nem láncos, tehát nem kell 40e km-ként vezérlést cserélni, mint az 1.2 Tsi-kben, nincs közvetlen befecskendezés, tehát nem koszolódik, mint a BMW turboi, amik 60e km-ként pucolandók is nem kevés pénzért.” Első kérdés, hogy jön ide egyáltalán az 1.2 TSI és főleg a BMW? Az 1.2-esen sem kell 40e km-enként láncot cserélni. A kezdeti szériákban volt gond a vezérléssel, azt garanciában javították az érintett autóknál. Viszont az Astra szíjas vezérlésű, amit viszont KELL cserélni.
    Hogy kedves kérdező a sok dezinformáció után valami érdemi információhoz is jusson: Ahogyan András írta mindkét típus jó választás. Értéktartásban az Audi erősebb lesz, hiszen alapból idősebb autót tud venni a megadott keretből és egy idősebb autónál már kisebb az értékcsökkenés. Szervizelésben nagy különbség nincs, sok márkára specializálódott független szervizt találni mind az Opel, mind a VW-Audi tekintetében. Persze márkaszervizben az Audi lényegesen drágább. Inkább konkrét példányok dönthetik el a kérdést. Az Opelnek talán annyi előnye van, hogy adott pénzből fiatalabb és kevesebbet futott példányt kapni. De jó A3-ast sem lehetetlen találni ennyi pénzből.

  • Iceman.

    Szerintem a két autó, mármint az Astra és az A3 nem is konkurenciája egymásnak… Van akinek megér némi felárat vagy kompromisszumot -idősebb autó-, hogy beleüljön egy prémiumba és jól érezze magát benne, van akinek ez nem ér egy forintot sem. Mivel ennyi pénzből az A3 valamivel idősebb, az értéktartása biztos jobb lesz egy kicsit. Általános betegség mostanában a láncos kocsiknál, hogy nyúlik, átugrik esetleg elszakad, de megfelelő karbantartással és ellenőrzéssel ez könnyedén elkerülhető, persze ennek ára van. Egy 10 éves audi kizárólag akkor rozsdásodik, ha sérült volt.

  • Iceman.

    Egyébként az összes közvetlen befecskendezéses benzines és takarításra szorul, de ma már bontás nélkül lehet vegyszeres tisztítást csinálni barátságos áron.

  • Iceman.

    “Budapesten a Tömő utcában, sehol nincs jelezve, hogy fizetni kellene a parkolásért, illetve az utcában fizető-automata sincs!” -De van jelezve, méghozzá akkor, amikor a zónába belépsz ez esetben az üllői úttól pl. illetve van automata a klinika bejáratától 20m-re a balassa és a tömő sarkán, látható helyen!

  • Iceman.

    A Nissanos válasz meg röhej basszus. 0 információ tartalma van. Két opciója lehet a nissanosnak, vagy aktív szenzorok vannak a nyári felnijében, amiről eldöntheti, hogy átszereli őket a téli felnibe, vagy a nyárira rakja fel a téligumit. Ha nem ilyen, hanem passzív akkor meg a szerviz beállítja az új kerékátmérőhöz a referenciát.

    Ilyen egy nagyképű semmitmondó választ nem is értem hogy mertek ide kirakni!

  • Kempelen

    Barca ezt a sok hülyeséget így egy csokorba kötni nem lehetett kis meló.

  • Vortep 13

    Barca!
    Nem vitatkozni akarok,de céges autónak Seat Altea XL-t használtunk 1.4TSI motorral.Gondolom,nem kell részletezni,hogy mivel céges volt,egyáltalán nem volt kímélve.250.000Km lett beletéve és soha semmi baja nem volt a motornak.Nem tudom,lehet,hogy más ember panaszkodik a TSI-kre,én csak azt tudom mondani,a miénkkel semmi baj nem volt sosem.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.