Nagyobb feneket kerítettek a Mercedes CLA-nak

Beindult a CLA Shooting Brake gyártása

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 07.00

Orbán Viktor maga vezette le a kecskeméti gyártósorról a legújabb kombi CLA egyik első példányát.

Röviden – Mercedes-Benz Shooting Break

Mi ez?

A négyajtós, mezei CLA kombisított változata 
Mit tud? Több helyet, praktikusabb belsőt kínál, de a menő külső megmaradt
Mibe kerül? 200 ezerrel drágább a mezei CLA-nál
Kinek jó?  Annak, aki kompakt, elsőkerekes Mercedesre vágyik

Orbán Viktor CLA Shooting Brake-et vezet

“Minden napra egy tojás, illetve minden évben egy új modell” – kezdte beszédét Orbán Viktor a kecskeméti Mercedes gyárban tartott ünnepélyes, gyártásindító ceremónián. A most induló CLA Shooting Brake a harmadik modell, amelyet a 2012-ben beindult kecskeméti gyárban készítenek a négyajtós, kupé CLA és a B-osztály mellett. 
A kizárólag itt készülő kombi CLA a Mercedes kompakt, elsőkerekes architektúrájára épül, amely különösen jól pörög az utóbbi években. Csak 2014-ben pár tized híján 25 százalékos eladás növekedést könyvelhetett el a márka ebben a kategóriában, soha ennyi kompakt autót nem adtak még el, mint tavaly. Mától az A, B, CLA GLA modellek mellett egy ötödik kompakt is beszáll a bizniszbe, a CLA Shooting Brake.

Nincs még három éve, hogy Kecskeméten beindult a Mercedes gyár

Mi is az a Shooting Brake?

Magyarul kombi. Vagyis mégsem ilyen egyszerű a magyarázat, a Shooting Brake a Mercedesnél olyan puttonyost jelöl, ami nem igazi kombi – nem fér be hátra, hanyagul behajigálva a világ összes cucca – hanem csak valami kombinak látszó izé. Kis fenékdudorodással, de bitang nagyra dagadt segg nélkül nyel el valamival több úti holmit, mint a négyajtós változat, a gyár saját szavaival úgy mondja, hogy a menő “kupé formát hétköznapokon is használható formába öntötték”. Lefordítva ez annyit tesz, hogy jó eséllyel már a hátsó ülésen is elfér benne egy átlagos méretűre nőtt ember, és nem kell ferdén tartania utazás közben a fejét.

A világ minden tájára innen készülnek a CLA-k

A négyajtós CLA kupéval szinte centire megegyezik a kombi kivitel is, csupán az eltérő tetőkialakítás miatt magasabb valamivel, egész pontosan 3 mm-rel, ami 4 centi plusz fejteret jelent a második sorban ülőknek. Természetesen valamelyest nőtt a csomagtartó befogadóképessége is, ez 470-ről 495 literre puffadt, de az igazi nyereség nem a plusz literekben, hanem a jobb variálhatóságban rejlik.
“A balatoni szállodák parkolójában háromféle autót lehet látni. Keletit, nyugatit, meg Mercedest.” – folytatja a miniszterelnök a beszédét. Majd kitér arra, mennyire jól jött a válságban szomorkodó országnak, hogy a Mercedes éppen ide hozta ezt a gyárat. Ez baráti érzelmeket vált ki. Aztán szóba kerül a többi 6000, részben, vagy teljes egészében német tőkével alapított cég, amely 300 ezer munkavállalónak biztosít megélhetést. Orbán Viktor ezt gyorsan fel is szorozta néggyel és kijött, hogy jelenleg 1,2 millió magyar életét befolyásolják ezek a német cégek. 

Fiam, majd adja oda a kesztyűmet Havasinak, hogy tegye a kólásdoboz mellé. Biztos boldog lesz.

A gyár

A Kecskeméten, 800 millió eurós – azóta újabb 200 milliónyi fejlesztést is kapott az üzem – beruházásból felépült Mercedes gyárban 2012. márciusában indult meg a termelés. Jelenleg 4000 dolgozónak, három műszakban adnak munkát, 180 országba exportálnak és több, mint 300 ezer darab autót gyártottak már itt. 17 hazai beszállítóval kezdték a termelést nem egészen három évvel ezelőtt, de ma már 32 hazai cég szállít különféle alkatrészeket a gyárba.

 Durván egymilliárd eurót költöttek eddig a kecskeméti üzemre

A gyárvezetés szerint elkötelezett, kreatív emberek dolgoznak itt, amelyet az is bizonyít, hogy eddig 1400 ötlet, javaslat érkezett tőlük, amivel a gyár versenyképességét tvább lehet növelni.

“Nem titkolt célunk, hogy olyan ország legyünk, ahol nemcsak gyártják a Mercedeseket, hanem egyre nagyobb fizetőképes kereslet is van rájuk.” – hangzott el a hat és félperces beszéd végén. Egyelőre a Mercedes gyár parkolójában csak német rendszámú Merciket lehet látni, nyilván nem a gyártósoron dolgozók autói ezek. (Hogy mennyit is keres egy munkás a kecskeméti gyárban, arról itt olvashatnak bővebben.) Műszakváltáskor teljesen átlagos autótömeg kelt útra az üzem melletti óriási parkolóból. 
Videón a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake:
A fontos emberek távozása után még körbejárhattuk a gyárat, amely közel nem annyira szellős, mint a nemrég meglátogatott Great Wall bolgár üzemcsarnoka. Érthető a különbség, itt nem évi 5000 autóval bohóckodnak, hanem valódi termelés folyik, valódi tempóban. Targoncák száguldanak alkatrészekkel megrakva, emberek szorgoskodnak a munkaállomásokon és néhány percenként le is gördül egy-egy csillagos emblémás autó a szalag végéről. 
Motorválaszték:
 Típus:   200 CDI  220 CDI  180  200 250 (4Matic)  45 AMG
 Lökettérfogat (cm3)  2143  2143  1595  1595  1991  1991
 Teljesítmény (LE)  136  177  122  156  211  360
 Forgatónyomaték (Nm)  300  350  200  250  350  450
 Átlagos üzemanyag-fogyasztás (l/100lkm)  3,9  4,0  5,3  5,3  5,5 (6,8)  6,9
 CO2-kibocsátás (g/km)  101  105  124  124  132 (156)  161
 Gyorsulás 0-100 km/óra, mp  9,9  8,3  9,4  8,8  6,9 (6,8)  4,7
 Csúcssebesség, km/óra  215  228  210  225  240  250

Mikortól, mennyiért?

Az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake egyelőre két diesel- és négy benzinmotorral, valamint 4MATIC összkerékhajtással kapható és durván 200 ezer forinttal drágább a négyajtós kupénál. A CLA Shooting Brake 2015. január 15. óta rendelhető, és az első járművek 2015 márciusában érkeznek majd az európai márkakereskedőkhöz, innen, Kecskemétről.

Szavazás

Ha az Istenkirály a 10-es, a rettentő szutyok az 1-es, akkor hányast adnál az autónak?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • gabetdi

    Azért az nagy teljesítmény, hogy sikerül úgy összehozni egy cikket a Shooting Brake-ről, hogy pont erről nincsen egy normális kép se a cikkben… csak a galériában.

    Elején van egy kép az autó vázáról, aztán szemből, hogy ne is látsszon hogy milyen a SB, aztán CLA, B-class meg Orbánról, ami készülhetett volna akár egy harmonika gyárban is :D

  • hanyistok

    A kedvedért gyorsan teszek pár gyári képet a galériába. :) Addig nézegesd a videót.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.