Melyik motorolajat szabad megvenni?

Ugyanaz a minőség 1300-ért és 3500-ért?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.01.19. 16.00

Elképesztő árkülönbségeket találunk a motorolajok között, pedig a flakonon ugyanazok a kódszámok olvashatók. Meg szabad venni az olcsóbbat?

Vén családi autónkba kellett vennem egy flakon motorolajat a múltkor – csöpög a turbónál és az alsó nívón volt már a szint. A fene se emlékszik már, pontosan mit is töltöttünk bele a múltkor a szervizben, csak azt tudtam, hogy 10W40-es rész-szintetikus. Mivel már esedékes az olajcsere, nem agyaltam túl a dolgot, a csöpögő pálcával a kezemben felhívtam feleségemet, aki épp egy hipermarketben bolyongott, hogy hozzon egy liter olajat is. Mondtam neki, hogy 10W40 legyen, 1000-2000 forint között, és valami létező márka kell, nem nóném kicentrifugált fáradtolaj.

Pár perc múlva visszahívott: 3500 forint a legolcsóbb, Shell, hozza? Nem, nem kell négyliteres, mondtam, mire ő: de hát ez csak egy liter. Tényleg nincs másik márkás, olcsóbban? Nincs. Hát akkor száradjon rájuk, majd elugrok a benzinkútra, hagyjad. Egy Agip kút van hozzánk a legközelebb, 1300 forint volt a 10W40-es alapolaj náluk. Hát ez hogy lehet? Mitől kerül egy kútnál alig több mint harmadába az elvileg ugyanolyan minőségű kenőanyag, mint amennyiért az üzletek polcán lehet látni?

Nagy a választék olajból az Auchan polcain, de kevés a neves márkától érkező olcsó olaj

És egyáltalán: ha eljő az olajcsere ideje, mikor jár jobban az autós? Vigye ő az olajat? Vegye meg a neten? A benzinkútnál emelje le a polcról? Vagy bízza a szervizre? Utánaolvastam, beszaladtam néhány hiperbe és benzinkútra, valamint megkérdeztem Lacit, a Szerelőt – és összeállt a kép. Íme, mutatom:

Miből van az olaj?

A motorolaj tömegét manapság úgy 80%-ban az úgynevezett alapolaj teszi ki, az az ásványi, de ma már inkább legalább részben, esetleg teljes egészében mesterségesen előállított (szintetikus) kenőanyag, amihez további 20%-ban adalékokat kevernek a gyártók. Ezek az adalékok csökkentik a dermedéspontot, lassítják az oxidációt, lebegésben tartják a szennyező részecskéket (mint például a dízelekben a korom), gátolják a felhabzást és védik a súrlódó felületeket a kopástól.

Hogy melyik olaj melyik motorhoz való, bonyolult és felesleges megtanulni, inkább fordított logikával kell választani: az adott autó kézikönyvéből kell megnézni, hogy a különböző szabványok szerint melyik is kell a kocsinkba. Akit mégis érdekel, mit jelent a sok felirat a flakonon, itt megtalálja az ACEA, itt az API szabványok kifejtését. Minél újabb autónk van, annál fontosabb, hogy odafigyeljünk ezekre a kódokra, ugyanis az újabb és újabb szabványok követik az újabb és újabb motortechnológiákat; egy vén szívódízelnek nem lesz baja a legfrissebb, 2010-es API SN-től, de ha egy modern, változó geometriájú turbós, részecskeszűrős valami raktáron maradt API SL-t kap, bizony nem köszöni meg hosszú távon.

Ha megbízunk a szervizben, a legegyszerűbb rájuk hagyni az olajválasztást. Azért érdemes előre leegyeztetni, milyen minőségű és milyen áru anyag kerül majd a kocsiba és drágább olajaknál (2500 forint felett) már megéri a neten vagy egy útba eső benzinkútnál ellenőrizni az árakat

Alapvető a megfelelő SAE-viszkozitásindexű olaj kiválasztása, erre vonatkozóan szintén előírja a gyártó, mit kíván a kocsi. Arra érdemes viszont figyelni a szervizesek tapasztalatai szerint, hogy bizonyos piacokon azért más lehet az olaj kenőképessége a hőmérséklettől függően, 5W40 ide vagy oda. Az arab feliratú flakonok vagy az amerikai piacra készült, isten tudja, hogyan hozzánk került, nemritkán gallonos kiszerelésű olajok másképp viselkednek nagy hidegben és nagy melegben – célszerű arra törekedni, hogy hivatalos értékesítési csatornából származó, európai használatra tervezett és gyártott olajat vegyünk, ne engedjünk az alkalmi vételek csábításának.

Mennyire szent az előírt intervallum?

Paradox módon annak érdemes nagyon odafigyelve, az előírt intervallumokat nem túl lépve és évente mindenképpen olajat cserélni, aki ritkábban és rövid utakra használja a kocsiját. Aki hetente elteker Münchenig meg vissza, a mindig üzemmeleg motorral kevésbé használja el a kenőanyagot a motorban, mint aki naponta négyszer indítja be hidegen és rövid utakat tesz meg csupán a melóba, gyerekért, boltba.

A hiedelmek ellenére nem árt, ha szükséghelyzetben keveri kicsit az olajakat az ember. Elvileg nem lehet gond, ha összeöntjük az azonos tulajdonságokkal bíró MOL-t a Totallal az olajcsere-ciklus végefelé, ha megette kicsit a motor az olajat. Persze nyugodtabban alhatunk, ha inkább mindig tartunk a csomagtartóban egy literes flakont az utolsó olajcsere során betöltött olajból, és ugyanabból vesznek megint, ha kell.

A kis vidéki kúton sem extrémek az árak, van olcsóbb de megbízható (Mannol) és persze van az istenített Castrol, átlagos áron

Nagy a választék olajból az Auchan polcain, de kevés a neves márkától érkező olcsó olaj

Ez már a Tesco - a helyzet hasonló az M1/M7 túloldalán lévő Auchanhoz, kicsit szűkebb a választék


Drágultak a hiperek

Nem biztos, hogy érdemes nekünk utánajárkálni az olajnak. A szervizek tapasztalatai szerint a hipermarketek valóban megemelték az árakat az utóbbi időkben. Korábban azt lehetett látni, hogy a hiperekben időnként volt nagyobb tételben egy-egy olyan olaj, neves márkáktól (Total, Mobil, Valvoline), ami nem volt elérhető az olajcégek kiskereskedelmi forgalmában máshol. Ez mintha megszűnt volna, a kínálat megegyezik a márkafüggetlen benzinkutakéval – és az ár is. A benzinkutaknál jellemzően nem drága az olaj, a saját márkás kenőanyagokon értelemszerűen nincs az a magas árrés, mint a csokiknál, üdítőknél.

Jó eséllyel a szervizben lévő olajjal sem járunk rosszul, a hordós kiszerelésben az olajcég ugyanazt a minőséget szállítja, mint a flakonosban – hacsak nem valami kevésbé elterjedt márkától akarunk olajat (Liqui Moly, Gulf, Motul, Repsol és társaik), nem érdemes bohóckodni az utánajárással, flakoncipeléssel. Érdemes viszont előre rákérdezni az árra, de ha literenként nem kapnánk drágábban, mint a benzinkútnál vagy a webshopban, és megbízunk a szervizben, hagyjuk náluk azt a kis árrést is, hadd szereljék boldogabban az autónkat!

Gyanús webshopból nem biztos, hogy megéri próbálkozni - még akkor sem, ha stimmel az ár. Az 5W30-as Castrol Magnatec 2300 és 2800 között szór, már csak az a kérdés, gyári olaj van-e a gyári flakonban

Ha mégsem akarunk tömegterméket, hanem valami különlegességet akarunk levadászni, esetleg régivágású autós KGST-cowboyok vagyunk, és minden kényelmetlenséget vállalva mi magunk akarjuk beszerezni az olajat, közhelyszerű intelmekre érdemes figyelni. A hamisítás ipari méretekben zajlik, gyanús kis webshopokban ne rendeljünk, félévente gazdát cserélő zug-benzinkúton, zug-szervizben ne vásároljunk. A magyarok valamiért a mai napig természetfeletti képességet tulajdonítanak a Castrol márkának, ez a vallásos hit alighanem a rendszerváltás előtti időkre vezethető vissza, amikor az ÁFOR-termékek mellett a Nyugatot képviselte a hazai autóversenyzők által előszeretettel használt brit márka. Ezzel együtt semmi bizonyíték nincs arra, hogy a Castrol tudna valamit, amit senki más nem. Ugyanez áll a többi egykori vagy jelenkori felfuttatott márkára; csak a névért nem érdemes többet adni; hiába ment Senna Shell olajjal több mint húsz éve, hiába megy MOL-matricával a WTCC-n Michelisz Norbi Hondája, attól még a mi utcai kocsink a szponzorcégek utcai olajával nem lesz versenyautó.

Hipermarket akciós olajpolca. A Hunoil a Petronast is forgalmazó magyar cég nagyáruházakban terített hazai márkája

Laci, a szerelő szerint egyébként az olaj közel nem annyira mágikus kulcsa a motor hosszú élettartamának, mint sokan hisszük. Elrettentő sztorival egyáltalán nem tudott szolgálni, olcsó olaj miatt hamar megálló kocsi nincs a praxisukban, csak az olajcserét teljesen elhanyagoló, esetleg olaj nélkül autózó kocsik pusztulnak el időnként. Csodaszámba menő ellenpélda ellenben annál inkább akad: itt van például a szomszédos település lelkészének benzines Opelje. A benzines Merivában már jóval több mint félmillió kilométer van, pedig 1500 forintos olaj megy bele. Néha. Időnként ugyanis kimaradt egy-egy, 35 ezer kilométeres vagy két(!)éves ciklus, és mégis: a kocsi köszöni, jól van, megbontás nélkül nyomta le a motor a félmilliót. Ki érti ezt!
Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama? Összeesküvés-elméletek az olajár zuhanásáról:

Melyik motorolajat szabad megvenni? 1

Kommentek

  • jako

    Kedve rácz Úr!
    Nem tudom mennyire szakértője az olajoknak (ha ilyet ír semennyire)
    “A hiedelmek ellenére nem árt, ha szükséghelyzetben keveri kicsit az olajakat az ember”

    Nem egy, nem két szerelő elmondta már, ne kevergessük az olajokat, hanem ugyan azt amivel a csere történt, csak azzal pótolható a fogyás.
    Mivel minden gyártó olaja más viszkozitású, ezért azok pancsolása, akár motorkárosodáshoz is vezethet, mert felhígíthatja a benne levő olajat, és oda a kenésnek

  • menõmanó

    jako

    Szerintem leszögezhetjük, hogy te sem vagy a motorolajok nagy szakértője, de az említett szerelők sem.
    Maradjunk annyiban, hogy lehet utána tölteni azonos viszkozitású olajjal. Nyilván jobb az eredetivel, de nem lesz semmi probléma, ha egy hasonló jó vagy jobb minőségű azonos paraméterekkel rendelkező olajjal töltünk utána.

  • menõmanó

    Egyébként a márkaszervizekben sem lehet megbízni, hiszen nekem 5-30-as olaj helyett simán betöltötték az 5-40-est.
    Azóta is azt használom, mert 3 év és közel 100.000km után nem sok értelmét láttam visszaállni a gyár által preferált viszkozitásra.
    Az igen csak átlag felett pörgős motor még közel 250.000km-nél is új jár mint új korában és gyengülést sem érzékelek.

  • harmlevi

    A gyári előíráshoz kell igazodni, ami márkánként változó pl. dexos2, vw 507.00, rn0720, bmw longlife 04, api, acea előírások stb…. Ezeket kell keresni a flakon hátulján, miután kikerestük az autó szervizkönyvéből vagy a kezelési útmutatóból és ha találtunk ilyen olajat, a szimpatikus, vagy számunkra árban megfelelő mellett kell dönteni… Pl. Az újkori Opelekhez a gyártó dexos2-es minősítésű olajat ír elő… Attól, hogy a gyártó (GM) saját olaja 5w30-as, dexos2 olajból létezik 5w40-es sőt 0w30-as és 0w40-es is… Nem szeretem mikor a kifejezetten motorolajokkal foglalkozó boltban, a “szakember” eladó jóhiszeműen, de ostobán annyit mond, hogy abba 5w-s kell, a 0w40-es nem jó bele… Tanuljuk már meg, hogy nem a viszkozitás alapján választunk olajat, hanem a gyártóművi előírás alapján… A másik kedvencem, hogy 100000km fölött 10w40-es olajat javasolnak, “az öreg szaki aszondta, úgy kell”… Az öreg szaki alázatosan továbbképezhetné magát, ahogy sok más szakterületen ezt rendszeresen elvárják az embertől, de itt a mai napig a KGST korszak autóinál vannak leragadva… Az autó élete végéig a gyári előírást kell betartani, ilyen egyszerű ez… Ha emellett betartjuk a csereperiódust (persze ahogy Tamás nagyon helyesen leírta a cikkben, használatfüggő, városi autónál, egy 30ezres km-es cserét semmiképp sem várnék meg), a kenési elégtelenségből származó problémák ellen a lehető legtöbbet megtettük és nem is került többe, mint rosszul választani… A tesco-ban a 4 literes Castrol Titanium Edge 5w40-es 20ezer ft, szemben a megbízható webáruházakkal ahol ugyanaz 9-10 ezer ft… A mol kúton 9800ft literje a Dynamic Gold Longlife olajnak (legújabb VW-khez,) a neten a gyáriként alkalmazott Castrol Edge 5w30 3ezer ft alatt megkapható, tisztán lehúzás mind a bevásárlóközpont, mind a benzinkút…

  • imi001

    jako így van hozá ne keverj ugyan olyan csak más márkájú olajat Inkább járj olaj nélkül az sokkal jobb neki Igaza van men? manó nak te sem lehetsz a motorolajak nagy szakértője

  • Kisrudi

    Harmlevi

    Maradjunk annyiban, hogy igen is igazodni kell a motor kopottságához. Pld. a mercedesek leírásában külön ki van emelve a 0-100.000, 100-200.000 valamint a 200e+ is, valamint kitér a hőmérsékletekre is, ugyanis nem mindegy milyen olaj van a kocsiban nyáron vagy éppen télen.

  • v_johny

    Kisrudi – 2015.01.19 // 19:15

    Már réges-régen nem léteznek téli/nyári fokozatú kenőanyagok… Az lehet h a MB kezelésijében ilyen kiemelés van, de minden esetben a gyártóművi specifikációnak kell megfelelni kenőanyag választáskor. Ezzel pedig a viszkozitás is lényegében korlátozódik, mert pl. ha egy masina motorjának gyári feltöltése egy 5w30 (ami csak full szintetikusban létezik, okkal, a beállított paraméterek miatt), akkor ott idővel nem szabad 10-es vagy 15-ös ásványit használni, mivel az nem tud megfelelni a speciálisan adalékokkal beállított tulajdonságoknak. A kenés létrejön (úgy-ahogy), de más a lebegtetési tulajdonság, lerakodási hajlam és sorolhatnám. Tehát lehet hogy kenésben (kopás elleni védelemben) egy 10w30 vagy 10w40 megadná adott szerkezetnek azt amit az 5w30/5w40, de jönnének a lerakodások, megragadó EGR/AGR, megragadó szelepek, letérdelő katalizátor és sorolhatnám… Ha kenésben sincs meg amire szükség van, akkor rendellenesen kopó gyűrűk, sérülő hengerfal és ezek miatt már azon olajat is csipegetné…
    Továbbá a téli-nyári kérdésnek inkább abban van szerepe, hogy az adott olaj mennyire szivattyúzható. Ugyebár minél hígabb hidegen, annál előbb épül fel a megfelelő olajnyomás, annál előbb kap kenést minden egység a kritikus hidegindításkor. Itt megint eldől, hogy 0w, 5w, 10w vagy 15w… Szerintem messze meghaladta már az autóipar a 15w-t, azt jó szívvel nem tenném bele semmibe (kivéve ha az az előírás).
    https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

  • jmzba145

    Talán a lényeg maradt ki a cikkből:miről ismerhető fel csomagolása által a hamisított ill- az eredeti olaj.Ha már megvettem sem öntöm bele,ha tudom, hogy nem eredeti.

  • borianm

    Az utóbbi évek során már sokkal kevésbé a nem megfelelő viszkozitás, mint inkább a koromtartalom ártalmatlanítása (több EGR – több korom), az EU által előírt kötelező biodízel tartalom növekedése (nem párolog el az olajkörből) és hasonló új problémák jelentik a gondot.
    Ezekre sajnos nem lehet egy ilyen cikkben részletes választ adni, de biztos, hogy a gyártói előírások betartása és a (maximális) olajcsere intervallum betartása fontos.

  • Piet

    Mondjon bárki bármit, szidja akárhogy de én a verdába kizárólag Selénia 20K-t használok amióta megvan (immáron 8 éve). És örömmel jelentem hogy eddig még nem kellett után tölteni, jó nincs is sok km a motorban (11 éves a géperejű és 110e km-t mutat a számláló). Ezenkívül évente cserélem az olajat, függetlenül attól hogy megvan-e a szükséges km vagy nem (mondjuk általában nem szokott meglenni).

  • Vorserie

    amelyik azt vallja,hogy inkább semmit ne öntsünk a motorba ha nem találunk pontosan ugyanolyan olajat mint amilyen már benne van akkor sem ha már minimum alatt van az nem normális.
    Egy motort nem az vág tönkre hogy 5W-40-es olaj helyett 10W-40-est öntenek bele ha nem az ,ha semmit nem öntenek bele mikor minimum alatt van.

    Egyébként mostanában nagyon fellendült a fáradt motoroloajak újrahasznosításának iparága.USA-ban elég jól megy.Úgyhogy nem lehetetlen fáradt olajból újra használható motorolajat készíteni.
    Szerintem ez is megérne egy cikket.

  • jako

    Megjegyezném az okoskodóknak,(és a nagyon hozzá értőknek) nyugodtan kevergessék a különböző gyártó olajait, mert mindenki azzal jár, amivel akar.
    Felesleges nagyképű hülyeségeket válaszolni, azt tesztek a rozsdaboglyátokba amit akartok, én megmaradok egy gyártó olajánál. egyébként soha sem kellet még utána öntenem, csak még a ladás korszakban, de ott is észre vettem, hogy ha nem azonos olaj lett bele öntve, felhígult az olaj, és ha nem nyomta a gázt az ember, akkor bizony világított az olajnyomás jelző

  • Vorserie

    jako!

    Első kérdés:

    – Mi a szakmád?

    Második kérdés:

    -Ha ugyanolyan viszkozitású olajat töltesz utána akkor mitől hígul fel?

    Harmadik kérdés:

    -Szerinted tényleg jobb ha egy motorba nem töltünk utána semmit ha szükséges mert nem találunk ugyanolyan gyártótól olajat,és ezért inkább olaj nélkül járunk?

  • demagóg

    Kezelési útmutatót felütni és kikeresni, hogy milyen viszkozitású olajakat lehet használni és esetleg melyeket kell kerülni.
    Pl. a dCi Clioba ha jól rémlik ki volt emelve, hogy 5W-30-ast NE, csak 5W-40-es mehet bele.
    A mostani Corollámba simán lehet 5W-30-ast is és 5W-40-est is, mert majdnem mindegy neki, de én azért 5W-30-ast használok.

  • apaarpi

    Szia Vorseria!

    Kíváncsi leszek, jako koma mit válaszol a második kérdésedre :)

    A tippem: semmit, sunnyogni fog, mert nagy butaságot írt.

  • Vorserie

    apaárpi!

    Reménykedem,hogy mindhárom kérdésemet válaszra méltatja ha már hozzá nem értő okoskodónak titulált itt mindenkit,ő biztosan jobban tudja és remélhetőleg szakmájába is vág a témakör….:)

  • v_johny

    Mondjuk arra azért nagyon kíváncsi lennék (kár hogy a cikk nem tér ki rá, nem kérdezték meg az illetékeseket), hogy mi miatt lesz náluk ennyire drága egy adott kenőanyag. Mert oké hogy árrés és egyebek, de a konkrét példámból indulva ez inkább sima -tisztességtelen?- lehúzás. Én az egyik Auchan-os képen látható Mobil Super 3000 XE 5W30-at használok amit a Lubexpert-től vásároltam (tehát a hivatalos importőrtől). 5L 9800Ft (tehát 1960Ft/liter), Auchan-ban 1L 4090Ft. Ekkora különbség nem magyarázható ki semmivel, ez azért konkrétan alaphangon is 100%-os profit. (Persze mivel nagy tételben veszi és egyéb kedvezmények a szerződés miatt, szerintem ami nekem az utcáról 1960Ft/L, az egy ekkora üzletláncnak jó ha 1000Ft/L, így már akár vizionálhatok is egy 300%-os haszonkulcsot. Na, ez a pofátlanság.)

  • GszarkaTAT2

    Egy dologhoz szólnék hozzá.

    Jó eséllyel a szervizben lévő olajjal sem járunk rosszul, a hordós kiszerelésben az olajcég ugyanazt a minőséget szállítja, mint a flakonosban – hacsak nem valami kevésbé elterjedt márkától akarunk olajat (Liqui Moly, Gulf, Motul, Repsol és társaik), nem érdemes bohóckodni az utánajárással, flakoncipeléssel. Érdemes viszont előre rákérdezni az árra, de ha literenként nem kapnánk drágábban, mint a benzinkútnál vagy a webshopban, és megbízunk a szervizben, hagyjuk náluk azt a kis árrést is, hadd szereljék boldogabban az autónkat!

    RN0720-as olaj webshopban: 2000 Ft/l
    Márkaszervizben: 4700 Ft/l
    Szükséglet: 5,5l
    Tényleg nem érdemes “bohóckodni” az utánajárással, “flakoncipeléssel” (kb. 6 kg), simán ki lehet b@szni azt a 15 ezer forintot az ablakon.

    A cikkíró sz@arja a pénzt?

  • hawk

    Kedves GszarkaTAT2: elolvastad az általad is belinkelt részt? Mert abban ez áll: Érdemes viszont előre rákérdezni az árra, de ha literenként nem kapnánk drágábban, mint a benzinkútnál vagy a webshopban,

  • hawk

    Egyébként szerintem jó cikk, én hiányolom az ilyen szakmai dolgokat erről a portálról.

  • HB821

    Szerintetek meg szabad venni, viszonylag lejárat közeli, akciós Valvoline olajat (10W-40), amit a Praktiker nyomatott 9000 helyett 4999-ért. Túlzottan csábító. (Igazából megvettem, csak érdekel, hülyeség volt-e?)

  • Iceman.

    GszarkaTAT2, egyetértek veled. Nekem a márkaszervízben 71k egy olajcsere, a megbízható privát szerelőnél 56, anyagokat egyetlen webshopból megrendelve

    olaj: 22k
    pollenszűrő: 4k
    olajszűrő: 3k
    légszűrő: 4k
    szum: 33k + az utcában lévő autószerelőnél 4k számlára az elemek cseréje.

    Nem vág földhöz egyikhez viszonyított különbség sem, de nem fizetek semmiért többet, mint szükséges.

  • GszarkaTAT2

    kedves hawk! Elolvastam az ominózust mondatot….most így újraolvasás után, ez: “de ha literenként nem kapnánk drágábban, mint a benzinkútnál vagy a webshopban” – elég magyartalan és logikátlan mondat: a legdrágább ugyanis a márkaszerviz, utána jön a benzinkút, majd a webshop.

  • kj3.14

    Eneos sustina 5w40. Japán autókba alap. Igaz ez nem kapható a tecsóba, vagy a ósanba!

  • emgye

    Lehet hogy én születtem régen, de ezekben a mai túlmisztifikált olajokban nem igazán bízom. Használtam én többféle nyugati gyártámányú olajat, egy típus az, amire azt tudom mondani, hogy tartotta a színvonalat, az a MOTUL. De ezt is leváltottam egy cirillbetűs nem kifejezetten nyugati fejlesztésű olajra mind a két motoromban és az autóimban is. Eddig ez tűnik a legjobbnak. Kérdés, miben nyilvánul ez meg? Talán abban, hogy az előírt olajcsere periódus végén is ugyanolyan csendes a motor, mint az elején. Ha a kezemre folyik az olaj, egy tiszta ruhával tisztára tudom törölni a kezem, nem ivódik be azonnal a kosz a bőrömbe. Hozzátaszem, egyik járművem sem diesel. Ami a lényeg, a gyártó által előírt teljesítményszintnek feleljen meg az olaj, a viszkozitással lehet egy lépcsőt mozdulni évszaktól függően. Egyébként a cikk alapjában véve jó, az átlag felhasználónak íródott.

  • miss88

    sziasztok kérdésem a következő? milyen fajta a mobil super 2000 x1

    10w40 jo fajta vagy tálkolmány ez a fajta is??

    köszi elöre is.

  • dokipapa

    Én régóta a GM olajat használom. Jó az ára is. Tapasztaltam, hogy a multik polcain drága himi-humi olajok vannak, inkább az autósboltba veszem. Olajcserekor teszek hozzá egy pint surlódáscsökkentőt is.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.