Megéri küzdeni az igazságtalan büntetés ellen

Emberek, ne legyetek birkák!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.01.09. 15.00

Megbírságolták, igazságtalanul. Még a jogász is azt tanácsolta, hogy fizessen, de nem fizetett – és nyert!

PR-es barátunktól – nevezzük Tiborcnak :-)  – kaptunk a minap egy félig bosszankodó, félig tanácskérő levelet. Leparkolt a fizetős zónában, böcsülettel fizetett is a parkolásért, mégis megbüntették. Lánglelkünkkel a harcot javasoltuk neki a meghunyászkodva bosszankodós fizetés helyett, és milyen jól tettük! Íme, a tanulságos eset elbeszélése, email-lánc formájában (a többi adatot is megváltoztattuk). Tiborc első levelével indulunk, amit a parkolási cég ügyfélszolgálatának írt:

Tisztelt Hölgyem/Uram!

2014. 12. 13-án 18:07-kor parkoltam le a Rolls-Royce Phantom, BEAST-1 rendszámú gépkocsival a Ferenc körút 19. előtt. Miután kiszálltam a kocsiból, a Tompa utca felé indultam el, mert emlékeztem, hogy ott van parkolóautomata. Ott meg is vettem SMS-ben a “jegyet” (18:09-kor, 0904-es zóna). De kaptam egy visszaigazolást, hogy az hétfő reggelig szól. Ekkor jöttem rá, hogy ez másik zóna, mert a körúton 20 óráig kell fizetni. Ekkor visszaindultam a kocsihoz, menet közben leállítottam a parkolást és egy körúti automatánál 18:11-kor (0902-es zóna) SMS-sel elindítottam a parkolást. Mikor a kocsi előtt elhaladtam, láttam munkatársukat (11421), és még jeleztem is neki, hogy kifizettem a díjat. Ő megerősítette, hogy nem bírságolt meg és 18:15-kor nem is volt bírság a kocsin. 22:30-kor megláttam a 10912000016060 azonosítóval ellátott bírságot. Az érvényes parkolás elindítása és a bírság között a megismételt indítással együtt is csak 3 perc telt el, így kérem, hogy írásban igazolják vissza a bírság semmisségét.

Üdvözlettel: Tiborc

A bírság befizetésének határideje 15 nap. A második levél a parkolási cég ügyfélszolgálatától jött december 15-én automatikus válaszüzenet:

Tisztelt Ügyfelünk!

 

Levelét fogadtuk. Az ügyintézés időtartama 21 naptári nap. Amennyiben ezen idő letelte után nem érkezne meg válaszlevelünk, kérjük, érdeklődjön!

A pótdíj összegének befizetésére vonatkozó határidőt nem áll módunkban panasztétel esetén sem meghosszabbítani.

 

Üdvözlettel: Ferencvárosi Parkolás Ügyfélszolgálat

Nem is lenne ezzel semmi baj, ha nem lenne a bírság befizetésének a 21 napnál szűkebben megszabva a határideje. Ahogy Tiborc barátunk fogalmazott a nekem írt levélben:

Szerintetek ez normális így? Milyen getva dolog, jogtalanul büntet, ha meg reklamálsz, akkor neki 21 napja van válaszolni, míg a bírságot 15 napon belül be kell fizetni. Szóval fizesd be, aztán majd meglátják. Remek!

Magánemberként azt javasoltam, hogy tanúsítson jó civilhez illő kurázsit és ne fizessen, de azért megkérdeztem jogi tanácsadó barátunkat is az ügyről. Meglepő választ kaptam:

Kedves Tamás! Sajnos a rendszer ilyen. Be kell fizetnie a büntetést, mert amikor a parkolóőr büntetett, nem volt érvényes parkolása. Ha nem fizeti be, jön a lényegesen drágább csekk. Sajnos mocskos a dolog. Ráadásul a mobil parkolással is vannak problémák, amelyek rendszerszintűek.

Ezt a választ továbbítottam Tiborcunknak, de azzal a megjegyzéssel, hogy én bizony semmiképp nem fizetnék, ha egyszer TUDOM, hogy a lehetőségeimhez képest a lehető leggyorsabban kifizettem a parkolás díját. Legfeljebb találkoznánk Hágában.

És ő nem fizetett! Sőt, egy lenyűgözően szemtelen lépéssel a 21. nap elteltével,január 7-én még ő figyelmeztette a parkolási társaságot, hogy kíváncsi, mi lesz a sorsa:

Tisztelt Hölgyem/Uram !
Ma telt el a 21 naptári nap, de semmi választ nem kaptam az alábbi levélre, sem az azt követőre. Várom a bírság kiszabásának megszüntetését!

Természetesen jött a másodjára már nagyon vicces autoreply:

Tisztelt Ügyfelünk!

 

Levelét fogadtuk. Az ügyintézés időtartama 21 naptári nap. Amennyiben ezen idő letelte után nem érkezne meg válaszlevelünk, kérjük, érdeklődjön!

A pótdíj összegének befizetésére vonatkozó határidőt nem áll módunkban panasztétel esetén sem meghosszabbítani.

 

Üdvözlettel: Ferencvárosi Parkolás Ügyfélszolgálat

 

És itt véget is ért a történet, a parkolási cég ugyanis törölte a jogtalan büntetést. Az már mondjuk megint hungarikum, hogy a hivatal egy karótnyelt alaplevél mellékletében közli a döntést, és még azt is képtelen leírni, hogy hibáztunk, sajnáljuk. Sőt, komikus módon még a büntetést törlő értesítésben is megemlítik, hogy a panasztétel nem befolyásolja a hibásan kirótt büntetés befizetésének határidejét (a pdf-levél utolsó két sora), vagyis a nulla forintot 15 napon belül be kell fizetni:

Tisztelt Ügyfelünk!

Felszólamlására a válaszunkat a mellékletben csatoljuk.

Tisztelettel:

Ferencvárosi Parkolás Ügyfélszolgálat
közreműködő partnere
AllSys Management Kft.


Tehát dióhéjban összefoglalva: megbüntették az autóst igaztalanul, ő szól ezért és törölték a büntetést. Tanulság: ne legyünk restek kiállni az igazunkért, nem kell megijedni egy nehezen érthető hivatalos levéltől és még az aljas módon megállapított fizetési határidőktől sem kell rettegni.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.