Nem lett olcsó az új Škoda Fabia

Bemutató: Škoda Fabia 2015

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.08. 16.35

2,7 milliós alapárral elkezdődött az új Škoda Fabia értékesítése hazánkban. A ténylegesen keresett verziók nagyjából 3,5 millió forintba kerülnek.

Fél éven belül a Škoda lecseréli kisautóját és csúcsmodelljét is: most indul a Fabia III értékesítése, míg a Superb harmadik generációja várhatóan májustól lesz kapható a magyarországi szalonokban és ősszel megérkezhet az óriáskombi is.

Új Fabia, 3,3 millió db után

Méretes és alapáron ötajtós kiskocsi marad a Fabia, de tágassága mellé visszakapott egy korábbi értéket: esztétikusabbá vált. Míg az első generációból 1 730 408 db talált gazdára hét év alatt, utódából 1 358 340 darabot sikerült csak eladni. A csökkenést nem fognánk egyedül a pénzügyi válság éveire, márkakereskedőktől is hallottam, hogy az előző Fabia külseje sok vevőnek nem tetszett.

Nagyon sikeres volt a Fabia eddigi összes elődje, a Favoritból is elkelt jó egymillió darab

Ez a gond megoldódott a modellváltással. A Roomster-féle orr eltűnésével a Fabia szélesebb és alacsonyabb lett, nemcsak optikailag. Kilenc centivel szélesebb elődjénél és hárommal alacsonyabb. Furcsa, hogy műszerfala kemény műanyag, ami azért nagy visszalépés, mert 1999-ben emlékeim szerint pont a Fabia volt az első kisautó a mezőnyben, amely a minőségérzetet puha műanyaggal borított műszerfallal javította.

Jól fogadja az okostelefont

Lényeges újdonság a mobiltelefon képernyőtükrözése és a Smartgate rendszer. Ezekről Kovács Miklós kollégám a videóban regél, olvasni pedig itt lehet a maroktelefon készülék fejlett integrációjáról.

A mobiltelefon integrációjában erős a Fabia, de meg kell venni a Bolero rádiót, mert csak akkor működik a képernyőtükrözés

Nem rossz a Fabia belső tere, a műanyag erezetével és a kiállított autók dekorbetéteivel sikerült korrekt minőségi benyomást teremteni az utastérben, ahol a Škodákból ismerős praktikus tárolási megoldások megszerettetik az autót. Jégkaparó is van, az üzemanyag-betöltő nyílás reteszelhető fedele mögött.


Nagyrészt új, de nem csak MQB

Az autó részben az MQB technikára épül, részben a PQ25 padlólemezre, amelyre a Rapid vagy a Polo, mintegy 7 százalékos arányban pedig az elődtől átvett alkatrészeket tartalmazza. MQB a hajtáslánc, így a Fabia a láncos helyett szíjas szelepvezérlésre átállított benzines turbómotorokat kapja. A PQ25 padlólemez öröksége például a futómű, az üzemanyag-vezeték pedig az elődből került át – tudtuk meg Téringer Zoltántól, az importőr Škoda-termékmenedzserétől.

Városi forgalomban a radarral működő távolságmérés parancsára az autó képes magától állóra fékezni vagy nagyobb tempóról autoamtikus vészfékezéssel csökkenteni az ütközési sebességet. Persze nem alapáron

A benzinesek között az ezres, háromhengeres szívómotor új fejlesztés. 60 és 75 lóerős van belőle, az 1,2 TSI pedig egy turbós négyhengeres, 90 vagy 110 lóerővel. RS sportmodell várhatóan nem készül majd, részletek a motorokról a menetpróbában.

Egyelőre 90 vagy 105 lóerős teljesítménnyel rendelhető a dízelváltozat, az 1,4 TDI 75 lóerős változata májusban debütálhat itthon a takarékosabbra hangolt Greenline-kivitelben.

Kikupálódott a Combi is

Kevés autónak van olyan kis számú konkurense, mint a Fabia Combinak. A kategória gyakorlatilag a Renault Clio Grandtourból és a SEAT Ibiza ST-ből áll, amennyiben a Logan MCV-t a méretéhez passzoló alsó középkategóriába soroljuk.

26,5 centiméterrel hosszabb a Combi az ötajtósnál. Csomagtartója 530-1395 literes. Alapesetben tágasabb, lehajtott üléssel kisebb, mint az elődéé

Ebben a mezőnyben kiemelkedően jók a Fabia esélyei. Elődje szerencsétlen külsejétől a kombi is megszabadult, élőben sikkes és arányos a formája. A designra nem ment rá a csomagtér mérete, amely alaphelyzetben 505-ről 530 literre nőtt, lehajtott ülésekkel viszont 1395 literes, ami kisebb az elődénél (1485 l).

A kombi súlya 55 kilogrammot csökkent, így alapváltozata, a 75 lóerős 1,0 háromhengeressel 1004 kilót nyom. Az autó motorválasztéka azonos az ötajtóséval, de a 60 lóerős szívómotor nem rendelhető hozzá. A Fabia Combi felára nagyjából 180 000 Ft, ami csekély mértékben eltérhet a különböző változatok esetében.

Mindenütt kemények a műanyagok. Felületük kialakításával és a dekorbetétekkel sikerült korrekt szinten tartani a minőségérzetet


Árak: 2,7-5,9 millió Ft

Változatlanul 2 699 300 Ft az autó alapára, akárcsak kifutó elődjéé, de ez az Easy kivitelre vonatkozik, amely egyetlen  motorral rendelhető, a 60 lóerős benzinessel. A konkurenciától a belül igen tágas Kia Rio és az igen nagy csomagterű Hyundai i20 koncepciója hasonlít legjobban a Fabiáéra, de itthon az új Corsa és a Ford Fiesta a legfőbb ellenfél.

Legfeljebb 65 kg a súlykülönbség a az elődhöz képest, az alapmodell 980 kilósra fogyott

A vevőket várhatóan érdeklő modellek ára 3,5 millió Ft körül van. 90 lóerős 1,2 TSI benzinessel az alapáron légkondis Ambition a 400 ezres engedmény levonása után kerül 3 558 820 forintba. A felszereltségek közül a Clever tűnik a legérdekesebbnek, amely az Ambition szintet kiegészíti tolatóradarral, ülésfűtéssel, bőrbevonatú kormánykerékkel és Bluetooth-kihangosítós Swing rádióval, 3 633 700 forintért a 90 lóerős 1,2 TSI esetében. Hasonló konfigurációban az 1,0 75 Clever ára 3 348 270 Ft a magyarországi Skoda-kereskedőhálózatban.

Szavazás

Tetszik neked az új Škoda Fabia? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Corsa alapár az opel honlapja alapján: 3,4m
    I20 alapár 600k kedvezménnyel: 3.1m
    2015 Rio alapár 300k kedvezménnyel: 3.065m
    Fiesta alapár: 3.45m

    Tulajdonképpen a 2.69-es induló ár eléggé király ajánlat, mégha fapad is.

  • ffff

    Ha megnézed melyik modellhez tartozik a 2,7 M-es alapár, nem biztos, hogy király ajánlatnak tartod. A fapad fapadja: még klíma sincs benne (ami ma már a fapadban is alap), a 60 Le-s motor 15.7 mp alatt gyorsítja százra.
    Az egész arra szolgál, hogy kiírhassanak egy árat a plakátokra, a betérő vevőt pedig lebeszélje a kereskedő a fapadról. :-)

    Egyébként hasznos lenne, ha a vezess.hu készítene az egyes típusoknál “alapverzió” (=a full fapados, legolcsóbb, de mindenütt ezen az áron reklámozott modell) teszteket. Tudom, hogy nehéz (a disztribútor nem szívesen ad ilyeneket), de beugrana a majom a vízbe.

    Utoljára talán a Splash 1.0 alapverzió tesztjét olvashattuk, azóta semmit.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.