Nem lett olcsó az új Škoda Fabia

Bemutató: Škoda Fabia 2015

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.08. 16.35

2,7 milliós alapárral elkezdődött az új Škoda Fabia értékesítése hazánkban. A ténylegesen keresett verziók nagyjából 3,5 millió forintba kerülnek.

Fél éven belül a Škoda lecseréli kisautóját és csúcsmodelljét is: most indul a Fabia III értékesítése, míg a Superb harmadik generációja várhatóan májustól lesz kapható a magyarországi szalonokban és ősszel megérkezhet az óriáskombi is.

Új Fabia, 3,3 millió db után

Méretes és alapáron ötajtós kiskocsi marad a Fabia, de tágassága mellé visszakapott egy korábbi értéket: esztétikusabbá vált. Míg az első generációból 1 730 408 db talált gazdára hét év alatt, utódából 1 358 340 darabot sikerült csak eladni. A csökkenést nem fognánk egyedül a pénzügyi válság éveire, márkakereskedőktől is hallottam, hogy az előző Fabia külseje sok vevőnek nem tetszett.

Nagyon sikeres volt a Fabia eddigi összes elődje, a Favoritból is elkelt jó egymillió darab

Ez a gond megoldódott a modellváltással. A Roomster-féle orr eltűnésével a Fabia szélesebb és alacsonyabb lett, nemcsak optikailag. Kilenc centivel szélesebb elődjénél és hárommal alacsonyabb. Furcsa, hogy műszerfala kemény műanyag, ami azért nagy visszalépés, mert 1999-ben emlékeim szerint pont a Fabia volt az első kisautó a mezőnyben, amely a minőségérzetet puha műanyaggal borított műszerfallal javította.

Jól fogadja az okostelefont

Lényeges újdonság a mobiltelefon képernyőtükrözése és a Smartgate rendszer. Ezekről Kovács Miklós kollégám a videóban regél, olvasni pedig itt lehet a maroktelefon készülék fejlett integrációjáról.

A mobiltelefon integrációjában erős a Fabia, de meg kell venni a Bolero rádiót, mert csak akkor működik a képernyőtükrözés

Nem rossz a Fabia belső tere, a műanyag erezetével és a kiállított autók dekorbetéteivel sikerült korrekt minőségi benyomást teremteni az utastérben, ahol a Škodákból ismerős praktikus tárolási megoldások megszerettetik az autót. Jégkaparó is van, az üzemanyag-betöltő nyílás reteszelhető fedele mögött.


Nagyrészt új, de nem csak MQB

Az autó részben az MQB technikára épül, részben a PQ25 padlólemezre, amelyre a Rapid vagy a Polo, mintegy 7 százalékos arányban pedig az elődtől átvett alkatrészeket tartalmazza. MQB a hajtáslánc, így a Fabia a láncos helyett szíjas szelepvezérlésre átállított benzines turbómotorokat kapja. A PQ25 padlólemez öröksége például a futómű, az üzemanyag-vezeték pedig az elődből került át – tudtuk meg Téringer Zoltántól, az importőr Škoda-termékmenedzserétől.

Városi forgalomban a radarral működő távolságmérés parancsára az autó képes magától állóra fékezni vagy nagyobb tempóról autoamtikus vészfékezéssel csökkenteni az ütközési sebességet. Persze nem alapáron

A benzinesek között az ezres, háromhengeres szívómotor új fejlesztés. 60 és 75 lóerős van belőle, az 1,2 TSI pedig egy turbós négyhengeres, 90 vagy 110 lóerővel. RS sportmodell várhatóan nem készül majd, részletek a motorokról a menetpróbában.

Egyelőre 90 vagy 105 lóerős teljesítménnyel rendelhető a dízelváltozat, az 1,4 TDI 75 lóerős változata májusban debütálhat itthon a takarékosabbra hangolt Greenline-kivitelben.

Kikupálódott a Combi is

Kevés autónak van olyan kis számú konkurense, mint a Fabia Combinak. A kategória gyakorlatilag a Renault Clio Grandtourból és a SEAT Ibiza ST-ből áll, amennyiben a Logan MCV-t a méretéhez passzoló alsó középkategóriába soroljuk.

26,5 centiméterrel hosszabb a Combi az ötajtósnál. Csomagtartója 530-1395 literes. Alapesetben tágasabb, lehajtott üléssel kisebb, mint az elődéé

Ebben a mezőnyben kiemelkedően jók a Fabia esélyei. Elődje szerencsétlen külsejétől a kombi is megszabadult, élőben sikkes és arányos a formája. A designra nem ment rá a csomagtér mérete, amely alaphelyzetben 505-ről 530 literre nőtt, lehajtott ülésekkel viszont 1395 literes, ami kisebb az elődénél (1485 l).

A kombi súlya 55 kilogrammot csökkent, így alapváltozata, a 75 lóerős 1,0 háromhengeressel 1004 kilót nyom. Az autó motorválasztéka azonos az ötajtóséval, de a 60 lóerős szívómotor nem rendelhető hozzá. A Fabia Combi felára nagyjából 180 000 Ft, ami csekély mértékben eltérhet a különböző változatok esetében.

Mindenütt kemények a műanyagok. Felületük kialakításával és a dekorbetétekkel sikerült korrekt szinten tartani a minőségérzetet


Árak: 2,7-5,9 millió Ft

Változatlanul 2 699 300 Ft az autó alapára, akárcsak kifutó elődjéé, de ez az Easy kivitelre vonatkozik, amely egyetlen  motorral rendelhető, a 60 lóerős benzinessel. A konkurenciától a belül igen tágas Kia Rio és az igen nagy csomagterű Hyundai i20 koncepciója hasonlít legjobban a Fabiáéra, de itthon az új Corsa és a Ford Fiesta a legfőbb ellenfél.

Legfeljebb 65 kg a súlykülönbség a az elődhöz képest, az alapmodell 980 kilósra fogyott

A vevőket várhatóan érdeklő modellek ára 3,5 millió Ft körül van. 90 lóerős 1,2 TSI benzinessel az alapáron légkondis Ambition a 400 ezres engedmény levonása után kerül 3 558 820 forintba. A felszereltségek közül a Clever tűnik a legérdekesebbnek, amely az Ambition szintet kiegészíti tolatóradarral, ülésfűtéssel, bőrbevonatú kormánykerékkel és Bluetooth-kihangosítós Swing rádióval, 3 633 700 forintért a 90 lóerős 1,2 TSI esetében. Hasonló konfigurációban az 1,0 75 Clever ára 3 348 270 Ft a magyarországi Skoda-kereskedőhálózatban.

Szavazás

Tetszik neked az új Škoda Fabia? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Iceman.

    Corsa alapár az opel honlapja alapján: 3,4m
    I20 alapár 600k kedvezménnyel: 3.1m
    2015 Rio alapár 300k kedvezménnyel: 3.065m
    Fiesta alapár: 3.45m

    Tulajdonképpen a 2.69-es induló ár eléggé király ajánlat, mégha fapad is.

  • ffff

    Ha megnézed melyik modellhez tartozik a 2,7 M-es alapár, nem biztos, hogy király ajánlatnak tartod. A fapad fapadja: még klíma sincs benne (ami ma már a fapadban is alap), a 60 Le-s motor 15.7 mp alatt gyorsítja százra.
    Az egész arra szolgál, hogy kiírhassanak egy árat a plakátokra, a betérő vevőt pedig lebeszélje a kereskedő a fapadról. :-)

    Egyébként hasznos lenne, ha a vezess.hu készítene az egyes típusoknál “alapverzió” (=a full fapados, legolcsóbb, de mindenütt ezen az áron reklámozott modell) teszteket. Tudom, hogy nehéz (a disztribútor nem szívesen ad ilyeneket), de beugrana a majom a vízbe.

    Utoljára talán a Splash 1.0 alapverzió tesztjét olvashattuk, azóta semmit.

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.