Mit szól a bürokrácia a motorcseréhez?

Válogatás szakértői válaszainkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 15.30

Olvasónk motorcserét tervez, de lehet, hogy a papírmunkával jobban meggyűlik majd a baja, mint a szereléssel.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!

Autóvásárlásra szánom el magam és szakértői tanácsukat kérném. Paraméterek: Mercedes Benz C 180 1995-2000 122 LE. Benzin, klíma,ABS,ASR a hátsókerék-hajtás miatt különösen fontos, mindenféleképpen manuális 5 fokozatú sebváltóval. Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sport, 1996, 193 LE benzin klíma,ABS,ASR, manuális 5 fokozatú sebváltóval.

A C 230 átírási költsége talán 130 000 ft, az autóra szánok 500-600 000 forintot + első szerviz körülbelül 50 000 Ft. Fő szempontok: futómű precízsége, kényelem, illetve a kompresszor szervizigényessége. Segítségüket előre nagyon szépen köszönöm!!

Üdv, Viktor

Ui: Traumwagen Mercedes!


Szakértőnk válasza

Kedves Viktor!

Nur ein Mercedes ist ein Mercedes:-) Külön a kompresszorosról sajnos nem tudok mit mondani. A típusról itt részletesebben olvashat. Nem véletlenül született a cikk, nekem is nagy kedvencem a W202-es, Tényleg jól sikerült autó. Viszont a 230 Kompressor helyett a majdnem ugyanilyen erős 200 Kompressor Olaszországból érdekes lehet. 1995-ös évjárattal néztem utána, Euro II-es motorral 70 ezer forinttal alacsonyabb a regadója a 180-asénál, mert itthon szépet találni belőle igen nehéz.

Magamnak viszont V6-ost vennék LPG-re átalakítva vagy akkor legyen sima négyhengeres 200-as, esetleg az említett 180. Az elég lomha, de autópályán is takarékos a hosszú váltóval. A Sport futóműve nem olyan sprőd, hogy csak ezét lemondjon róla és belső tere sokkal szebb a Classicénál, ami a 180-asok között igen gyakori.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Egy hétköznapi közlekedési szituációval kapcsolatos kérdésre szeretnék választ kérni, uis. sehol nem találok rá egyértelmű választ. Az egyszerűség kedvéért, képzeljünk el 3 autót egy útszéli parkolóban: A autó az útra merőlegesen, B autó 45°-os szögben, C pedig az úttesttel párhuzamosan áll.

Kérdés: milyen irányba kell jelezzenek, ha a jobb oldali sávban akarnak haladni? Az A és C helyzet világos: A jobbra jelez, C pedig egy egyszerű induláshoz vagy átsoroláshoz hasonlóan balra. És a B jármű?


Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező,

amelyik irányba kell tekernie a kormányt az elinduláskor, abba az irányba jelezzen az irányjelzővel. A lényeg, hogy az elsőbbséget biztosítsa a forgalomban haladóknak. Ez nem egy KRESZ szerinti értelmezés, csupán a saját véleményem.

Üdvözlettel,  Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Hölgyem/Uram!

A következő kérdéssel fordulok Önhöz:

Van egy öreg Ford Escortom amiben a motor már a végét járja. Szeretném az egész motort kicserélni egy másikra, ami újabb és korszerűbb.
A kérdésem az volna hogy ha a motort kicseréltettem akkor csak az okmányirodában átiratom a forgalmiban az adatokat és újra elviszem műszaki vizsgára, vagy pedig kell az NKH-tól valami engedélyt kérnem az átalakításra?

A motor a következőkben térne el:
1.6-os 90 lovasról 1.6-os 105 lovasra cserélném.
Az újabb motor egy 2 évvel későbbi szériából lenne.

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Dániel


Szakértőnk válasza

Kedves Dániel!

A motorcserével kapcsolatban a 326/2011. (XII.28.) Korm. BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról rendelet ad információkat.
Motorcsere esetén a következő dokumentumokra van szükség:

– a járműhöz kiadott új típusú (kártyás) forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély,
– a motor tulajdonjogát igazoló okirat,
– új motor esetén számla,
– külföldi számla vagy adás-vételi szerződés, és a vámeljárás lefolytatását igazoló okirat,
– belföldi számla (pl. járműbontói tevékenységet folytató által kibocsátott), vagy adás-vételi, csere, ajándékozási szerződés,
– típusazonos motorcsere esetén műszaki adatlap
– a törzskönyv illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,
– forgalmi engedély illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,

nem típusazonos motor beépítése esetén:

– a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély és műszaki adatlap,
– a hátsó rendszámtábla, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.

Ezeken felül szükséges az NKH-tól is engedély. Javaslom, hogy minden esetben kérjen útvonalengedélyt is, ha az autót szemlére, szervizbe, vizsgára viszi.

Tisztelettel:

Dr. Székely Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.