Kim Dzsongun még nem keresett meg

Szerző: Vékey Zoltán levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 06.00

Interjú Torsten Müller-Ötvössel, a Rolls-Royce Motor Cars első emberével.

Ez egy láthatatlan kategória. Nem véletlen a Rolls-Royce modellek elnevezése sem: Phantom, Ghost, Silver Shadow. Egy-egy ilyet elcsípni a nyílt utcán igazi ünnepnap az egyszeri autóbuzinak. Én például a mai napig kristálytisztán emlékszem, amikor valamikor a kilencvenes évek végén, általános iskolából hazafelé baktatva elgurult mellettem egy hófehér Silver Spirit és méltóságteljesen lehorgonyzott a pirosnál. Hetekig meséltem mindenkinek.

Azóta eltelt másfél évtized, a dugóban egymást érik az X6-osok, de még ma is ritka pillanat megpillantani egy új Rollst. Közben a patinás, nagy autógyárakat sorra felvásárolták, így került a Bentley a Volkswagen-csoporthoz, a Rolls-Royce pedig a BMW-hez. És így lehetséges az is, hogy a Rolls jelenlegi első embere egy ízig-vérig német úriember, aki világ életében a BMW-nél dolgozott. Torsten Müller-Ötvös úrral beszélgettünk, akinek korábbi házasságából maradt meg a (részben) magyar csengésű neve. A márkáról, amit még Fürst Györgynek sem sikerült lejáratnia.

Egész karrierjét a BMW-csoportnál töltötte, amelynek remekül megy az utóbbi évtizedben. Hiányoznak a régi MINI-s évek?

Izgalmas lehetőség volt, hogy én irányíthattam a MINI brand újrapozícionálását és az újkori MINI piacra dobását. Nagyon jó érzés látni a márka utóbbi években elért sikereit. A MINI-nél töltött idő arra is jó lehetőség volt, hogy megértettem a brit márkák működését, és bár a Rolls-Royce Motor Cars természetesen egészen más – de legalább olyan izgalmas.

A Ghost ráncfelvarrott verzióját idén mutatták be

Az utóbbi időben voltak találgatások egy érkező új RR modellről és mi semmi másra nem tudtunk gondolni, mint az új kupé, a Wraith nyitott változatára. Langyos?

Már utaltunk rá korábban, hogy a Ghost és a Wraith természetesen további modellváltozatokat is kaphatnak (a Wraith tulajdonképpen a Ghost kupéváltozata) és azt is bejelentettük, hogy 2016-ban egy új nyitott modellt mutatunk majd be. Ennél többet még én sem árulhatok el jelen pillanatban.

Életrajz


Torsten Müller-Ötvös több, mint 25 éve dolgozik a BMW-csoportnál, 1988-ban gyakornokként kezdett. 2000 és 2003 között értékesítési és marketing területen töltött be menedzsmentpozíciókat, részt vett a MINI márka nemzetközi újjáélesztésében.

37 évesen ő lett a valaha volt legfiatalabb menedzser, aki a BMW felső vezetésébe bekerült. 2008-tól a BMW globális termékmenedzsment-csapatának vezetője, 2010-től Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója.

És számíthatunk-e a kategóriában egy SUV-ra, ami végre jól is néz ki? Mert amit eddig a Bentley mutatott, azt nem lett volna szabad evés után megnézni. Szóval terveznek-e valamit, ami belülről olyan, mint egy Phantom, de tudásban legalább ott van, mint egy Range Rover?

Alaposan megvizsgáltuk a 4×4-es szegmenst, sőt a tervezőcsapatunkat is megbíztuk, hogy vázoljanak fel néhány ötletet illetve pár új modellvariánst. Itt tartunk, de azelőtt semmilyen bejelentést nem tudunk tenni, amíg ebben a szegmensben olyat tudunk alkotni, ami méltó a Rolls-Royce márkajelzésre.

Mi az őszinte véleménye a Bentley Mulsanne-ról? Van olyan részlete, amire rámutatott és azt mondta a saját mérnökeinek, hogy ön is ilyet szeretne látni a következő generációs Rolls-okban?

Mi a saját ügyfeleinktől szeretünk inspirálódni, nem pedig autómárkáktól.

Állítólag a valaha gyártott Rolls-ok több, mint fele a mai napig fut, pedig nem ma kezdték, hanem 1904-ben.

Jó, értjük, erről nem szívesen beszél. Akkor fordítsuk meg a dolgot. Mi az, amit legjobban utál a Phantomban? Amit mindenképpen szeretne megváltoztatni a következő modellciklusra?

A Phantom a Rolls-Royce márka zászlóshajója, saját személyiséggel és karakterrel. Sir Henry Royce híres mondása így szól: “Vedd a legjobbat, ami létezik, és próbáld meg jobbá tenni”, és bár a Phantom a csúcstermékünk, a tökéletességre törekvés egy folyamat. Ez a gyönyörű autó nemrég esett át egy ráncfelvarráson, pont azért, hogy folyamatosan kínálhassuk a legfrissebb csúcstechnikát, de apróbb technológiai változtatások minden egyes modellévben történnek.

Az ügyfeleink visszajelzései megerősítettek abban, hogy ez a helyes út, egy zászlóshajótól ezt várják el. A Bespoke programunk további személyre szabhatóságot biztosít a Phantomnak – a választás az ügyfeleké, nem a miénk.

Vannak olyan ügyfelek, akiket nem szolgálnának ki? Kim Dzsongun? Az Iszlám Állam vezetője, Abu Bakr al-Baghdadi? Nyilván nem tenne jót arculatuknak egy Rolls-Royce-ban parádézó diktátor.

Általános szabályként sosem adjuk ki ügyfeleink adatait és nem is ítéljük meg vásárlóinkat. Igaz ugyanakkor, hogy nagyon megosztó személyiségeket említ, én pedig biztosíthatom arról, hogy nem kaptunk megkeresést a fent nevezett személyektől.

Újabban Kína az egyik legfontosabb ország az önök szempontjából, de mi lesz a legnagyobb piacuk 15-20 év múlva?

Az utóbbi három évben sok új piacra beléptünk, legutóbb Mexikóban, Kambodzsában, Kanadában és Ausztráliában nyitottunk kereskedést. Így próbálunk egyensúlyt teremteni globálisan. Hagyományosan az USA a legnagyobb felvevőpiacunk és a kínai piac is látványosan fejlődött az elmúlt évtizedben. A kutatások azt mutatják, hogy komoly növekedés előtt áll a luxustermékek piaca Ázsiában, beleértve Indiát, és Kelet-Európában is.

Egy tehetős kuncsafttal, Stephen Hunggal, aki 30 egyedi Phantom-ot rendelt luxusvállalkozása számára 5 milliárd forint értékben

Hát ezt mi is látjuk itthon az elmúlt hónapokban. Mi a kedvenc autója? Természetesen BMW-csoporthoz tartozó modellt most nem ér mondani.

A BMW-csoporton kívül az abszolút kedvencem a Jaguar E-Type.

Milyen autót vezet a hétköznapokban?

Szerencsés vagyok, mert alkalomhoz illő autóval közlekedhetek, legyen az egy Rolls-Royce vagy egy BMW.

Müller-Ötvös úr, nagyon köszönjük az interjút!

Kommentek

  • pernye

    Egy-két éve Tatabányán(!) láttam siklani a piros lámpához egy svájci rendszámú, újabb kiadású Phantomot. A látvány finoman fogalmazva is sokkoló volt. És tudjátok, mi volt az egészben a pláne? Az, hogy előtte pont egy Smart haladt, ill. állt meg a lámpánál! Majdnem harakirit követtem el, hogy nem volt módom így együtt lencsevégre kapni Dávidot és Góliátot. Érdekesség (vagy inkább komikus) még, hogy az RR a törpe autó mögött jó 4-5 méternyire megállt, mintha tartana a kis méregzsáktól! A Phantom még tapasztalatlan (vagy alkalmi) vezetője nyilván az autó valószerűtlenül hosszú motorházteteje miatt érzékelte rosszul a kis Smart hátulját. Magamfajta autó-melegnek valóban életre szól egy ilyen élmény – el nem feledem, amíg csak élek. Csak az a rohadt fényképezőgép lett volna nálam!

  • szaboata

    Milyen rendszáma volt?
    telefon sem volt nálad?azzal is elég jó képet lehet csinálni:)legközelebb

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.