Kim Dzsongun még nem keresett meg

Szerző: Vékey Zoltán levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 06.00

Interjú Torsten Müller-Ötvössel, a Rolls-Royce Motor Cars első emberével.

Ez egy láthatatlan kategória. Nem véletlen a Rolls-Royce modellek elnevezése sem: Phantom, Ghost, Silver Shadow. Egy-egy ilyet elcsípni a nyílt utcán igazi ünnepnap az egyszeri autóbuzinak. Én például a mai napig kristálytisztán emlékszem, amikor valamikor a kilencvenes évek végén, általános iskolából hazafelé baktatva elgurult mellettem egy hófehér Silver Spirit és méltóságteljesen lehorgonyzott a pirosnál. Hetekig meséltem mindenkinek.

Azóta eltelt másfél évtized, a dugóban egymást érik az X6-osok, de még ma is ritka pillanat megpillantani egy új Rollst. Közben a patinás, nagy autógyárakat sorra felvásárolták, így került a Bentley a Volkswagen-csoporthoz, a Rolls-Royce pedig a BMW-hez. És így lehetséges az is, hogy a Rolls jelenlegi első embere egy ízig-vérig német úriember, aki világ életében a BMW-nél dolgozott. Torsten Müller-Ötvös úrral beszélgettünk, akinek korábbi házasságából maradt meg a (részben) magyar csengésű neve. A márkáról, amit még Fürst Györgynek sem sikerült lejáratnia.

Egész karrierjét a BMW-csoportnál töltötte, amelynek remekül megy az utóbbi évtizedben. Hiányoznak a régi MINI-s évek?

Izgalmas lehetőség volt, hogy én irányíthattam a MINI brand újrapozícionálását és az újkori MINI piacra dobását. Nagyon jó érzés látni a márka utóbbi években elért sikereit. A MINI-nél töltött idő arra is jó lehetőség volt, hogy megértettem a brit márkák működését, és bár a Rolls-Royce Motor Cars természetesen egészen más – de legalább olyan izgalmas.

A Ghost ráncfelvarrott verzióját idén mutatták be

Az utóbbi időben voltak találgatások egy érkező új RR modellről és mi semmi másra nem tudtunk gondolni, mint az új kupé, a Wraith nyitott változatára. Langyos?

Már utaltunk rá korábban, hogy a Ghost és a Wraith természetesen további modellváltozatokat is kaphatnak (a Wraith tulajdonképpen a Ghost kupéváltozata) és azt is bejelentettük, hogy 2016-ban egy új nyitott modellt mutatunk majd be. Ennél többet még én sem árulhatok el jelen pillanatban.

Életrajz


Torsten Müller-Ötvös több, mint 25 éve dolgozik a BMW-csoportnál, 1988-ban gyakornokként kezdett. 2000 és 2003 között értékesítési és marketing területen töltött be menedzsmentpozíciókat, részt vett a MINI márka nemzetközi újjáélesztésében.

37 évesen ő lett a valaha volt legfiatalabb menedzser, aki a BMW felső vezetésébe bekerült. 2008-tól a BMW globális termékmenedzsment-csapatának vezetője, 2010-től Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója.

És számíthatunk-e a kategóriában egy SUV-ra, ami végre jól is néz ki? Mert amit eddig a Bentley mutatott, azt nem lett volna szabad evés után megnézni. Szóval terveznek-e valamit, ami belülről olyan, mint egy Phantom, de tudásban legalább ott van, mint egy Range Rover?

Alaposan megvizsgáltuk a 4×4-es szegmenst, sőt a tervezőcsapatunkat is megbíztuk, hogy vázoljanak fel néhány ötletet illetve pár új modellvariánst. Itt tartunk, de azelőtt semmilyen bejelentést nem tudunk tenni, amíg ebben a szegmensben olyat tudunk alkotni, ami méltó a Rolls-Royce márkajelzésre.

Mi az őszinte véleménye a Bentley Mulsanne-ról? Van olyan részlete, amire rámutatott és azt mondta a saját mérnökeinek, hogy ön is ilyet szeretne látni a következő generációs Rolls-okban?

Mi a saját ügyfeleinktől szeretünk inspirálódni, nem pedig autómárkáktól.

Állítólag a valaha gyártott Rolls-ok több, mint fele a mai napig fut, pedig nem ma kezdték, hanem 1904-ben.

Jó, értjük, erről nem szívesen beszél. Akkor fordítsuk meg a dolgot. Mi az, amit legjobban utál a Phantomban? Amit mindenképpen szeretne megváltoztatni a következő modellciklusra?

A Phantom a Rolls-Royce márka zászlóshajója, saját személyiséggel és karakterrel. Sir Henry Royce híres mondása így szól: “Vedd a legjobbat, ami létezik, és próbáld meg jobbá tenni”, és bár a Phantom a csúcstermékünk, a tökéletességre törekvés egy folyamat. Ez a gyönyörű autó nemrég esett át egy ráncfelvarráson, pont azért, hogy folyamatosan kínálhassuk a legfrissebb csúcstechnikát, de apróbb technológiai változtatások minden egyes modellévben történnek.

Az ügyfeleink visszajelzései megerősítettek abban, hogy ez a helyes út, egy zászlóshajótól ezt várják el. A Bespoke programunk további személyre szabhatóságot biztosít a Phantomnak – a választás az ügyfeleké, nem a miénk.

Vannak olyan ügyfelek, akiket nem szolgálnának ki? Kim Dzsongun? Az Iszlám Állam vezetője, Abu Bakr al-Baghdadi? Nyilván nem tenne jót arculatuknak egy Rolls-Royce-ban parádézó diktátor.

Általános szabályként sosem adjuk ki ügyfeleink adatait és nem is ítéljük meg vásárlóinkat. Igaz ugyanakkor, hogy nagyon megosztó személyiségeket említ, én pedig biztosíthatom arról, hogy nem kaptunk megkeresést a fent nevezett személyektől.

Újabban Kína az egyik legfontosabb ország az önök szempontjából, de mi lesz a legnagyobb piacuk 15-20 év múlva?

Az utóbbi három évben sok új piacra beléptünk, legutóbb Mexikóban, Kambodzsában, Kanadában és Ausztráliában nyitottunk kereskedést. Így próbálunk egyensúlyt teremteni globálisan. Hagyományosan az USA a legnagyobb felvevőpiacunk és a kínai piac is látványosan fejlődött az elmúlt évtizedben. A kutatások azt mutatják, hogy komoly növekedés előtt áll a luxustermékek piaca Ázsiában, beleértve Indiát, és Kelet-Európában is.

Egy tehetős kuncsafttal, Stephen Hunggal, aki 30 egyedi Phantom-ot rendelt luxusvállalkozása számára 5 milliárd forint értékben

Hát ezt mi is látjuk itthon az elmúlt hónapokban. Mi a kedvenc autója? Természetesen BMW-csoporthoz tartozó modellt most nem ér mondani.

A BMW-csoporton kívül az abszolút kedvencem a Jaguar E-Type.

Milyen autót vezet a hétköznapokban?

Szerencsés vagyok, mert alkalomhoz illő autóval közlekedhetek, legyen az egy Rolls-Royce vagy egy BMW.

Müller-Ötvös úr, nagyon köszönjük az interjút!

Kommentek

  • pernye

    Egy-két éve Tatabányán(!) láttam siklani a piros lámpához egy svájci rendszámú, újabb kiadású Phantomot. A látvány finoman fogalmazva is sokkoló volt. És tudjátok, mi volt az egészben a pláne? Az, hogy előtte pont egy Smart haladt, ill. állt meg a lámpánál! Majdnem harakirit követtem el, hogy nem volt módom így együtt lencsevégre kapni Dávidot és Góliátot. Érdekesség (vagy inkább komikus) még, hogy az RR a törpe autó mögött jó 4-5 méternyire megállt, mintha tartana a kis méregzsáktól! A Phantom még tapasztalatlan (vagy alkalmi) vezetője nyilván az autó valószerűtlenül hosszú motorházteteje miatt érzékelte rosszul a kis Smart hátulját. Magamfajta autó-melegnek valóban életre szól egy ilyen élmény – el nem feledem, amíg csak élek. Csak az a rohadt fényképezőgép lett volna nálam!

  • szaboata

    Milyen rendszáma volt?
    telefon sem volt nálad?azzal is elég jó képet lehet csinálni:)legközelebb

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.