Kim Dzsongun még nem keresett meg

Szerző: Vékey Zoltán levél küldés 
Dátum: 2015.01.03. 06.00

Interjú Torsten Müller-Ötvössel, a Rolls-Royce Motor Cars első emberével.

Ez egy láthatatlan kategória. Nem véletlen a Rolls-Royce modellek elnevezése sem: Phantom, Ghost, Silver Shadow. Egy-egy ilyet elcsípni a nyílt utcán igazi ünnepnap az egyszeri autóbuzinak. Én például a mai napig kristálytisztán emlékszem, amikor valamikor a kilencvenes évek végén, általános iskolából hazafelé baktatva elgurult mellettem egy hófehér Silver Spirit és méltóságteljesen lehorgonyzott a pirosnál. Hetekig meséltem mindenkinek.

Azóta eltelt másfél évtized, a dugóban egymást érik az X6-osok, de még ma is ritka pillanat megpillantani egy új Rollst. Közben a patinás, nagy autógyárakat sorra felvásárolták, így került a Bentley a Volkswagen-csoporthoz, a Rolls-Royce pedig a BMW-hez. És így lehetséges az is, hogy a Rolls jelenlegi első embere egy ízig-vérig német úriember, aki világ életében a BMW-nél dolgozott. Torsten Müller-Ötvös úrral beszélgettünk, akinek korábbi házasságából maradt meg a (részben) magyar csengésű neve. A márkáról, amit még Fürst Györgynek sem sikerült lejáratnia.

Egész karrierjét a BMW-csoportnál töltötte, amelynek remekül megy az utóbbi évtizedben. Hiányoznak a régi MINI-s évek?

Izgalmas lehetőség volt, hogy én irányíthattam a MINI brand újrapozícionálását és az újkori MINI piacra dobását. Nagyon jó érzés látni a márka utóbbi években elért sikereit. A MINI-nél töltött idő arra is jó lehetőség volt, hogy megértettem a brit márkák működését, és bár a Rolls-Royce Motor Cars természetesen egészen más – de legalább olyan izgalmas.

A Ghost ráncfelvarrott verzióját idén mutatták be

Az utóbbi időben voltak találgatások egy érkező új RR modellről és mi semmi másra nem tudtunk gondolni, mint az új kupé, a Wraith nyitott változatára. Langyos?

Már utaltunk rá korábban, hogy a Ghost és a Wraith természetesen további modellváltozatokat is kaphatnak (a Wraith tulajdonképpen a Ghost kupéváltozata) és azt is bejelentettük, hogy 2016-ban egy új nyitott modellt mutatunk majd be. Ennél többet még én sem árulhatok el jelen pillanatban.

Életrajz


Torsten Müller-Ötvös több, mint 25 éve dolgozik a BMW-csoportnál, 1988-ban gyakornokként kezdett. 2000 és 2003 között értékesítési és marketing területen töltött be menedzsmentpozíciókat, részt vett a MINI márka nemzetközi újjáélesztésében.

37 évesen ő lett a valaha volt legfiatalabb menedzser, aki a BMW felső vezetésébe bekerült. 2008-tól a BMW globális termékmenedzsment-csapatának vezetője, 2010-től Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója.

És számíthatunk-e a kategóriában egy SUV-ra, ami végre jól is néz ki? Mert amit eddig a Bentley mutatott, azt nem lett volna szabad evés után megnézni. Szóval terveznek-e valamit, ami belülről olyan, mint egy Phantom, de tudásban legalább ott van, mint egy Range Rover?

Alaposan megvizsgáltuk a 4×4-es szegmenst, sőt a tervezőcsapatunkat is megbíztuk, hogy vázoljanak fel néhány ötletet illetve pár új modellvariánst. Itt tartunk, de azelőtt semmilyen bejelentést nem tudunk tenni, amíg ebben a szegmensben olyat tudunk alkotni, ami méltó a Rolls-Royce márkajelzésre.

Mi az őszinte véleménye a Bentley Mulsanne-ról? Van olyan részlete, amire rámutatott és azt mondta a saját mérnökeinek, hogy ön is ilyet szeretne látni a következő generációs Rolls-okban?

Mi a saját ügyfeleinktől szeretünk inspirálódni, nem pedig autómárkáktól.

Állítólag a valaha gyártott Rolls-ok több, mint fele a mai napig fut, pedig nem ma kezdték, hanem 1904-ben.

Jó, értjük, erről nem szívesen beszél. Akkor fordítsuk meg a dolgot. Mi az, amit legjobban utál a Phantomban? Amit mindenképpen szeretne megváltoztatni a következő modellciklusra?

A Phantom a Rolls-Royce márka zászlóshajója, saját személyiséggel és karakterrel. Sir Henry Royce híres mondása így szól: “Vedd a legjobbat, ami létezik, és próbáld meg jobbá tenni”, és bár a Phantom a csúcstermékünk, a tökéletességre törekvés egy folyamat. Ez a gyönyörű autó nemrég esett át egy ráncfelvarráson, pont azért, hogy folyamatosan kínálhassuk a legfrissebb csúcstechnikát, de apróbb technológiai változtatások minden egyes modellévben történnek.

Az ügyfeleink visszajelzései megerősítettek abban, hogy ez a helyes út, egy zászlóshajótól ezt várják el. A Bespoke programunk további személyre szabhatóságot biztosít a Phantomnak – a választás az ügyfeleké, nem a miénk.

Vannak olyan ügyfelek, akiket nem szolgálnának ki? Kim Dzsongun? Az Iszlám Állam vezetője, Abu Bakr al-Baghdadi? Nyilván nem tenne jót arculatuknak egy Rolls-Royce-ban parádézó diktátor.

Általános szabályként sosem adjuk ki ügyfeleink adatait és nem is ítéljük meg vásárlóinkat. Igaz ugyanakkor, hogy nagyon megosztó személyiségeket említ, én pedig biztosíthatom arról, hogy nem kaptunk megkeresést a fent nevezett személyektől.

Újabban Kína az egyik legfontosabb ország az önök szempontjából, de mi lesz a legnagyobb piacuk 15-20 év múlva?

Az utóbbi három évben sok új piacra beléptünk, legutóbb Mexikóban, Kambodzsában, Kanadában és Ausztráliában nyitottunk kereskedést. Így próbálunk egyensúlyt teremteni globálisan. Hagyományosan az USA a legnagyobb felvevőpiacunk és a kínai piac is látványosan fejlődött az elmúlt évtizedben. A kutatások azt mutatják, hogy komoly növekedés előtt áll a luxustermékek piaca Ázsiában, beleértve Indiát, és Kelet-Európában is.

Egy tehetős kuncsafttal, Stephen Hunggal, aki 30 egyedi Phantom-ot rendelt luxusvállalkozása számára 5 milliárd forint értékben

Hát ezt mi is látjuk itthon az elmúlt hónapokban. Mi a kedvenc autója? Természetesen BMW-csoporthoz tartozó modellt most nem ér mondani.

A BMW-csoporton kívül az abszolút kedvencem a Jaguar E-Type.

Milyen autót vezet a hétköznapokban?

Szerencsés vagyok, mert alkalomhoz illő autóval közlekedhetek, legyen az egy Rolls-Royce vagy egy BMW.

Müller-Ötvös úr, nagyon köszönjük az interjút!

Kommentek

  • pernye

    Egy-két éve Tatabányán(!) láttam siklani a piros lámpához egy svájci rendszámú, újabb kiadású Phantomot. A látvány finoman fogalmazva is sokkoló volt. És tudjátok, mi volt az egészben a pláne? Az, hogy előtte pont egy Smart haladt, ill. állt meg a lámpánál! Majdnem harakirit követtem el, hogy nem volt módom így együtt lencsevégre kapni Dávidot és Góliátot. Érdekesség (vagy inkább komikus) még, hogy az RR a törpe autó mögött jó 4-5 méternyire megállt, mintha tartana a kis méregzsáktól! A Phantom még tapasztalatlan (vagy alkalmi) vezetője nyilván az autó valószerűtlenül hosszú motorházteteje miatt érzékelte rosszul a kis Smart hátulját. Magamfajta autó-melegnek valóban életre szól egy ilyen élmény – el nem feledem, amíg csak élek. Csak az a rohadt fényképezőgép lett volna nálam!

  • szaboata

    Milyen rendszáma volt?
    telefon sem volt nálad?azzal is elég jó képet lehet csinálni:)legközelebb

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.