Újabb hibát találtunk a fizetős autópálya-rendszerben

A táblázás sem készült még el

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.01.02. 14.00

Az M1-M7 frissen fizetőssé tett szakaszán csak akkor tudja meg az autós, hogy díjköteles úton jár, amikor már rajta van. Zseniális.

Úgy alakult, hogy már január elsején módom nyílt személyesen is megtapasztalni a fizetős magyar úthálózat átgondolatlan, sebtiben összegányolt kiterjesztésének következményeit. December 31-én a matrica nélküli tesztautóval még utoljára díjmentesen átautóztam az M1-M7 közös szakaszán, majd az M4 nevű rövidke 2×2 sávoson, Vecsés és Üllő eddigi elkerülő útján, amely tegnap hajnalig még ingyenes volt a repülőtérre kiautózók számára.

Tegnap este már jöttünk is vissza, bennem pedig ott buzgott a szakmai kíváncsiság: ha azon polgártársaim egyike volnék, aki nem hallott semmit a díjas rendszer átalakításáról, vagy egyszerűen csak nem tudja, mely szakaszok is váltak fizetőssé, mit látnék a saját szememmel a megszokott, eddig díjmentes utakon autózva.

Így néz ki egy korrekt előjelző táblázás - a kép az M1 Budapest felé tartva elérhető egyik, már eddig is fizetős felhajtója előtt készült. Így kéne kinéznie a többi táblának is, csak hát a szűk határidő miatt elmaradt a munka

Nos; a repülőtérre vezető útszakaszt úgy-ahogy, de sikerült előre észrevehetően kitáblázni. Egy viszonylag nagy, pirossal festett matricás tábla elvileg észrevehető már abból a lámpás kereszteződésből, ahonnan még vissza lehet fordulni Üllő központja fel, ha valaki nem akar fizetni a fővárosba való bejutásért, Debrecen, Szolnok, Cegléd felől érkezve a 4-esen. Itt nem is fotóztam (sajnos), azt hittem, legalább ennyi táblázás mindenhol megvalósult és nem lesz érdekes a téma. Az M1-M7 fővárosi szakaszára érve aztán kiderült: dehogynem!

Lát itt valaki jelzést arra nézve, hogy fizetős szakaszra fogunk felhajtan?

Már az Osztyapenkótól figyeltem, hol látom majd meg azt a táblát, ami leparancsol az eddig ingyenes útról, a főváros talán legfontosabb és (eddig) legforgalmasabb ki-bevezető fő közlekedési útvonaláról. De nem volt semmi, a Budaörs felé kihajtást engedő utolsó lehetőségig. Ekkor, amikor már mindenképp az úton kellett maradnom, jött az első piros matricás kiegészítő tábla. Sajnos fotóm erről sincs, van viszont videóm arról, hogyan élik meg a hirtelen, előjelek nélkül tiltott zónába kerülést az autósok, ha az Auchan-IKEA-Decathlon felől hajtanának rá az immár nem ingyenes sztrádaszakaszra. Így:

Külföldiek, szevasztok!

Eltörpül jelentőségben egy másik apró hiba, ami a tragikomikus magyar autópályás bénázást övezi, de azért megmutatom ezt is. Merő kíváncsiságból három napja ránéztem a Magyar Közút honlapjára is, hogy hátha találok még részleteket útdíj-ügyben. Aztán valami rejtélyes ihlettől vezérelve ráböktem az ENGLISH gombra: mit találnak vajon a hungarikum-számba menő hazai rendszerről, akik külföldről érkeznek hozzánk látogatóba, de nem beszélni magyar. Hát ezt találják:

Így néz ki a Magyar Közút angol (és német) nyelvű oldala, a címlapról kattintva

A problémát azonnal jeleztem a Közút szóvivőjének, aki december 30-án, 15:02 perckor vissza is igazolta a hibajelzést. Január másodikán reggel, e sorok írásakor még változatlanul Object not found van a magyar közútkezelő honlapján angol vagy német nyelvű információk helyett.  Google-ből indítva azért a “Hungary, road, toll” szavakra keresve jobb a helyzet. A Gugli elsőnek a motorway.hu domaint dobja fel, ami ugyan a magyar nyelvű útdíjas aloldalra visz, de itt megnyomva az angol zászlócskát már valóban bejön egy értelmes, angol nyelvű oldal, működő online fizetési rendszerrel, aktuális térképpel.

Mint látható, a táblázást még nem igazán tudta az új szabályozásnak megfelelően elvégezni a Magyar Közút. Különösen elegáns a szép, nagy, színes-szagos információs táblákon az első információs üzenet, messze bent a fizetőssé tett szakaszon: Hé, paraszt: tilosba hajtottál, MEGSZÍVTAD:

Az első figyelmeztető tábla a frissen, azaz a fotó készítésének napján fizetőssé vált M1-M7-en - már messze bent a díjköteles részen

Hát ez volt a helyzet az új útdíjhálózati rendszer első napján. Balesetmentes közlekedést, az indulásnál azért boldogabb új évet kívánok minden autóstársamnak!

Kommentek

  • szabojgy

    “Hé, paraszt: tilosba hajtottál, MEGSZÍVTAD:” Nem egészen! Ha ugyanis nincs tájékoztatva arról hogy ott van vagyis tilosban akkor honnan tudná azt?
    Ha pedig valaki vagyis az útkezelő ennek ellenére mégis követelőzne hát az is megszívhatja, de nagyon, ma már! Gyenge vigasz tudom, de egykét szívatás után majd rend lesz a kitáblázást illetően is. Vagy csökkentik a fizetős helyek számát, esetleg radikálisan.

  • DTF

    Nem fognak senkit sem bunteti, azert ennyire nem pofatlanok! Tuti h jovo heten kitallani amajd vmit azert, higy pl 1-2 honap mulva legyen csak fizetos….

  • Pzoleee

    Egy ismerősöm tegnap reggel megvette az éves autópálya matricát és kért egy megyeit-is. A kutas lány nem tudott adni neki. De nem mondta, hogy aki éves matricát vesz, annak nem kell megyei.Tehát sokan még ezzel sincsenek tisztában. Mostantól, ha kimozdul valaki otthonról, akkor útvonaltervező mellé matricatervező programot is csinálhat. Elmebeteg ország, elmebeteg vezetővel.

  • subi2

    Ha nincs kitáblázva, nem kell fizetni, ha mégis küldik a papírt, tovább kell küldeni a másolatát a kormánynak, vagy eldugul a levelező programjuk, v. sem…
    Ez fogja minősíteni a munkájukat is.

  • Norbi50

    Subi és szabogyj. A jogszabaly nemismerete nem mentesít annak kötelező ereje alól. Ez jogi alapelv. Kuldozgethetsz, szaladgalhatsz, fizethetsz ügyvédet – nem lesz igazad. A Magyar Közlöny mindenki számára ingyenes és hozzáférhető, ezt fogják mondani.

  • Norbi50

    Amúgy Rácz Úr. Értem én, hogy hirtelen felindulásból most jó volt cikkezni a témáról, de engedjen meg 1-2 megjegyzést.
    1. Politikai hovatartozás nélkül mondom, hogy fikázni mindig mindent könnyebb. Jó magyar módjára Ön is a pacsirtat várja egyből a szájába. Hogy minden mindig kifogástalanul és Azonnal működni fog. Nos, ez nem sikerült.
    2. Hovatovább Önnek talán az is dolga lenne, hogy szakmai erdekkepviselokent mondjuk a KRESZ modositasaban kozbejarjon. Hogy valami eloremutatot, valami konstruktivat is tegyen szakujsagirokent. Khm..
    3. Azt is elfelejtette közölni, hogy varhatoan többen járnak jól az új megyei matricákkal, mint azok akiknek eddig ingyenes volt az agglomeraciobol a bejárás. Nem csak Budapestből áll az ország Rácz Úr. De tegyen egy emlitest arról a felháborító tényről is, hogy a német autópályák is fizetések lesznek. Micsoda szemét ez a Merkel nem? de nem kell messzire menni, a szomszédos Romániában azagyagutert is fizetni kell.
    Mindezeket csakúgy zárójelben Rácz Úr, nehogy úgy tűnjön hogy valami vagy csak fekete, vagy fehér.

  • AttiSol

    Norbi50
    A kresz nem a magyar közlöny alapján működik, ugyanis az úthálózat nemzetközi. Amit a táblák engednek, azt szabad.

  • AttiSol

    Norbi50
    Leginkább a KKV szektor fog jobban járni, a duplázódó heti, havi, és duplaárú megyei matricákkal.
    Ha valaki feltár egy hibát, azt miért is kell hülyézni? Ha a tájékoztatás hiánya miatt téged megbüntetnek, akkor ki a hibás?
    A német autópályák a németországban adózó rendszámokra egy kanyi eurocentbe sem fog kerülni. Leírható a gépjármű adóiból. Ergo a német nem fizet útdíjat. A német pályát használó külföldi igen.
    Sokan jobban járnak. Meg sokan szarabbul. Nálunk valahogy az nem működik, hogy mondjuk bevezetjük a megyematricát, anélkül, hogy az elkerülők díjkötelesekké válnának. Mert akkor sokan, akik csak 30-40 kilómétert pályáznak a melóhoz jól járjanak, de a ferihegyre kijutni vágyók, vagy a kaposvári elkerülőt használók ne szopják meg.
    Vagy, a duna másik partján lakó dunaújvárosi aki átjár a nagy vízen dolgozni a hatalmas úthasználatot generáló fiesta kisteherrel naponta, annak miért kerül 20000-be az, ami a dunaföldvárinak ingyenes?
    Ostobaságokon lovagolsz.

  • Macsingaga

    Norbi50 vagy mit tudom én kicsoda a stilusa alapján.

    Először is a politikai hovatartozását még csak le sem tagadhatja.

    Ha egy ilyen népsarcoló rendszert bevezetnek,az a minimum hogy az első naptól fogva jól működik vagy csak kicsit jól.

    Ha pedig az a hazaáruló csőcselék nem lenne hazaáruló csőcselék,akkor az éves matrica díját levinnék 20000Ft környékére s mindenkinek “elérhető” lenne.

    Németországban még nem fizetős a pálya,s amíg nem lesz az ne példálozzunk vele úgy, hogy a Német leírhatja az adójából!

  • Rácz Tamás

    Norbi50: bizony próbáltam én már tanácsot adni KRESZ-ből is, elektromos autózással kapcsolatban is, útkezelésből is hivatalos és kevésbé hivatalos fórumokon egyaránt a regnáló és megelőző kormányoknak is. Korántsem csak fikázásból áll, amit én próbálok hozzátenni a hazai közlekedéshez, de hát ha nem kérnek a marha nagy eszemből, marad a morgás, ez van.
    Például biztosan nem látta ezt az anyagunkat:
    http://www.vezess.hu/hirek/megallobj/37985/
    Jó egészséget!
    RT

    RT

  • Koromcsiga

    Pzoleee – 2015.01.02 // 16:09: Elég buta kérdés volt az ismerősödtől és a kutas is elég tudatlan volt, szerintem elég egyértelmű, hogy az időkorlátos matricák minden megyére érvényesek… Vagy mit gondolt az ismerősöd, hogy az éves matrica hova érvényes? XD

  • Norbi50

    Attisol.
    Nem fogok se veled se mással vitatkozni, mert nem te írtad a cikket és a véleményed éppúgy lesz.aroma, ahogy te is leszarnad az enyémet. De azért egy tárgyi tevedest engedj meg, hogy kijavitsalak.
    A Kresz nem nemzetközi közlekedési szokások osszessege, a Kresz az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet. Ez alapján kozlekedsz, ez és az 1988.évi 1 tv. alapján kozlekedsz az úton és büntet meg a rendőrség, ha szükséges.

  • kraft

    A táblázottság hiányát illetően egy percig sem volt kétségem! Teljesen egyértelmű volt, hogy nem lesz megoldva, ahogy hétköznapi autózáshoz sincsen meg a megfelelő kitáblázottság nagyon sok helyen az országban.

  • Norbi50

    Tisztelt Rácz Úr,
    ez igazán örvendetes, nem vagyok már törzsolvasója a vezess.hu-nak (korábban a fórum törzstagja is voltam), azt gondolom, hogy 5-7 évvel ezelőtt mind megjelenésére, tartalmára, mind a fórumra vonatkozóan ez egy jobb és profibb oldal volt, de ez más lapra tartozik. Szóval igazán örvendetes, hogy a jobbító szándékának is hangot adott, illetve klaviaturát ragadott korábban, ezek a cikkek nyilván elkerülték a figyelmem, ezért mea culpa.
    Azonban azzal nem értek egyet, hogy csak azért ,mert Önnek a munkájából adódóan lehetősége van cikket írni széles rétegek számára, és pláne teszi ezt egy olyan témában, ami politikai mezsgyékre evezi az olvasót, sőt, a morgás=elégedetlenség=kormányellenes kicsengés irányába, szóval ezzel a fölényével – ha nem is szándékosan ezen cél elvén vezérelve, de – visszaéljen.
    Ön is, én is tudjuk, hogy ez a megyei matricás dolog nem fekete és fehér. A cikke azonban egyértelműen azt fejezi ki, hogy ez az egész rendszer csak rossz, és a táblák ki nem helyezése az egyik legsarkalatosabb problémája az ügynek. Ez nem így van. Sok embernek havi plusz 5000 Ft lesz legalább, sokaknak pedig több tízezres spórolás.
    Ön is tudja, hogy a jó hír nem hírértékű, de a rossz az mindenképp. Aki jobban jár a megyematricával az lapít most nagyon-nagyon, pláne ha előtte éveset vett és ezzel spórol akár 35ezret egy évben. Különösen hallgat akkor, ha amúgy a most regnáló kormánnyal nem szimpatizál. Aki meg szimpatizál az döngeti a mellét, hogy “ugye milyen fasza gyerekek ezek… ?”
    Nos, szóval Rácz úr, nekem az a problémám, hogy ezzel a cikkel politikai vizekre evezett akarva, vagy akaratlanul. Én elhiszem, hogy egy autós oldalon lehet ez téma, de mivel ez nem egy egyszerű tudósítás, vagy teszt, szerintem sokkal óvatosabban kellene az ilyen témákról értekezni. Pláne a sarkításokra kellene ügyelni. Nem akarok vészkárogni, de ezzel olvasót is veszíthet, vagy épp nyerhet – na ez a nem mindegy.
    Én ezzel a szóváltást itt le is zártam, csupán ezt kívántam leírni.
    Szép estét!

  • Macsingaga

    Norbi50

    “Sok embernek havi plusz 5000 Ft lesz legalább, sokaknak pedig több tízezres spórolás.”
    Ez olyan mint a Fidesz 2/3-ad,a szavazók 27%-a szavazott rájuk de mögöttük van a “többség”!
    Ember ne is álljon le itt senkivel vitázni mert nincs miről!!!!!!!
    Egy 65.-ik adóról,egy újabb sarcról ne vitázzunk!!

    ÚGY HOGY NEM EZT ÍGÉRTE A FIDESZ!

  • dreiver

    Azt hittem,már kiment a divatból,hogy biráló észrevételeket politikai szinezettel látnak el. Nagyon régi és sanda hátsógondolatú gyakorlat volt ez, abban az “átkosba”-ban Az utóbbi 8-10 évben tipikussá vált a közlekedés szabályozásában az az ellentmondásoktól terhes és kapkodó változtatás, ami némely alapvető szabályt jóformán a fejetetejére állit. Ez pedig nemcsak a mai politikai éra idejére esik.

  • Guevara

    Tamás, értem én hogy lázadószellem meg minden, de sajnos meg fogod szívni. Illetve mégsem biztos, de azt legfeljebb úgy tudod elkerülni, hogy a tesztautót biztosító cég megveszi majd az autóra a matricát márc. 31-ig és kifizeti az 1470Ft-os büntetéstörlési díjat. Nyilván lehetsz velük grállovag és kicsapod eléjük ezt pénzt, de így vagy úgy az állam megkapja a 6470-ot ez után a kis “kaland” után. Ezeknek már nem számít egy fikarcnyit sem hogy mennyire látszanak hülyének és/vagy kapzsinak, lényeg (nekik) hogy a kassza csilingel.

  • Guevara

    Az hogy melyik út fizetős meg melyik nem az nem a KRESZ-ben van leírva, azt külön jogszabály foglalja magában, erről viszont mindenki úgy szerez tudomást ahogy akar, de lényeg hogy mindenképpen számon kérhető. Viszont a hazánkba érkező autós nem fog Magyar Közlönyt olvasgatni és talán jobb is hogy nem kényszerítjük erre, viszont az a kormány felelőssége jogalkotóként hogy minden hazánk felé tartó megismerhesse a nálunk hatályos szabályokat. Többek között a táblázás is egy ilyen dolog, de azért mert tábláról van szó nem a KRESZ könyvet kell fellapozni. Nemtom érthető e?

  • Rácz Tamás

    Guevara: ezt a pénzt tőlem nem kapják meg, csak majd ha Hágában is elvesztettem a pert :-)

  • Kempelen

    Ezt az egészet hogy fogja megérteni Mari néni Sülysáp alsón? :-DDD

  • megerke

    Ez mind nem baj mert már megmagyarázták/ismét/,hogy miért jó ez nekünk.

  • Kempelen

    Az OK, hogy jó, de hogy fogja ezt megérteni Marika néni? Hogy neki speciel mitől olyan jó (Pista bácsi répáját leszámítva)? Hogy hol kell a Marutira matrincátot venni?

  • ffff

    Norbi50: Nyilván majdnem minden változtatásnál lesznek olyan emberek, akik speciel jobban járnak. De itt úgy tűnik, hogy
    – a többség rosszabbul jár;
    – az egész változtatást /annak bevezetését/ egyfajta kétbalkezes átgondolatlanság jellemzi.
    Jómagam ma próbáltam (miután a neten nem sikerült) az egyik benzinkúton éves megyei matricát venni, de a kutas közölte, hogy lefagyott az egész vásárlási rendszer és nem tud matricát adni. Volt még ott egy csomó dühös ember… :-(

    Szóval, ha mindenáron csinálni akarnak valamit, akkor csinálják, de a butaságot ész nélkül, mindenáron megcsinálni nem a jó kormányzás ismérve. Szerintem.

  • AttiSol

    ffff
    Vannak akiknek nem lehet megmagyarázni. Velük nem szabad vitába bocsátkozni, ezt már Woody Allen is kifejtette. Ők a Norbi50 félék. Megmagyarázzák, hogy a bab is hús, meg a halott ló csak elbóbiskolt.
    20 milliárd plusz bevétel a költségvetésnek, mégis a népek járnak jól.
    Ha ezt valaki papíron levezeti matematikailag, annak jár a 2014-es gazdasági Nobel.

  • Iceman.

    Kempelen,

    Sülysáp alsó nem létezik. Van helyette viszont szőlőstelep, vagy Ha úgy jobban tetszik pelenkatelep! ;)

  • tengerimalac

    Nos a kinek-minek jó és nemjó kérdéshez. Jó, annak, aki eddig éves matricával flangált, de csak 2-3 megyényi utat használt fel az össz autópályákból. Jó annak, aki autópályán ingázott a munkahelyére. Mindenki másnak tömény szívás. Azt ugye nem akarja senki bemagyarázni, hogy ami eddig ingyenesen használható út volt, az, hogy most fizethet érte tulajdonképpen jó dolog. Mert többletszolgáltatást kap érte? Félek, hogy nem. Szóval van egy elhanyagolható kissebség, aki jól járt és a nagy többség, aki szívni fog. Főleg azok a nagy vesztesei, akik a szatellit településeken laknak, vagy onnan járnak be dolgozni. Az egyik azért, mert amilyen fillérbaszó a magyar, borítékolható, hogy nő a forgalom, azzal a balesetveszély, illetve a szennyezés. A másik azért, mert az eddig semmibe sem kerülő úthasználatért most lehúzzák. Amúgy pedig mindenki más megszívja, aki nem elég körültekintően tervezi meg az útvonalát. Ja és ugye arról szó sincsen, hogy ez a megyei matrica az idők végezetéig 5000 Ft lesz. Szóval a fidióta állatok megint szorgalmasak voltak ész nélkül. Hiába no, a legkártékonyabb az, aki hülye és szorgalmas is. A fidióta horda pedig lefedi ezt a két kitételt!!!

  • Guevara

    Tamás! Lehet hogy félreérthető voltam, szóval azért ne menjél még Hágába, mert nem te kapod a büntit hanem az autó üzembentartója. Az üzembentartó pedig meg fog kérni téged, hogy járulj a kasszához hogy rendezd a számlát amit így vagy úgy de te hoztál össze és már befizettek (helyetted). Gondolom ebben az esetben szóba sem kerül Hága. Vagy az is lehet nem kérnek meg mert gavallérok, de szumma szummárum a büdzsé pénzt lát az akciód után.

  • Guevara

    tengerimalac: A kúrmány az autós(oka)t mint homogén pénzforrást kezeli, nem nézi hogy kinek lesz rossz, kinek semleges és kinek jó egy-egy sarcoló döntés. Statisztikák alapján kimatekoznak valamit aminek teljesülnie kell.

  • Kempelen

    tengerimalac!
    Szerintem az emberek nem hülyék és rá fognak jönni, hogy ha már meg kellett venniük pl. a megyei matricát, akkor azt igyekeznek majd kihasználni. Magyarul, ahova eddig nem pályán mentek, addig mostantól -lévén matricatulajok- inkább az autópályát fogják használni. Én legalábbis így gondolkodom, meg kellett venni a megyeit, akkor mostantól ahova csak lehet, autópályán megyek. Az autónak jó, kevesebbet fogyaszt, kevésbé kopik és gyorsabb is.

  • Guevara

    Sajnos az én autóm, autópályán fogyasztja a legtöbbet, szóval nekem nem jó. Illetve lehet jó, de nem 130-cal, max 110-zel. A fék, kuplung viszont pályán fog a legkevésbé kopni az biztos.

  • menõmanó

    kempelen-holiday

    Már ismét fordítva ülsz a lovon! Ez már szokásoddá vált. Ezek szerint nem vagy olyan nagy dakota mint a viktor haverod?
    Arra nem is gondolsz, hogy sokan lesznek, akik eddig az elkerülő utakon jártak, de nem fogják megvenni a matricát és inkább a lakott területeken fognak kolbászolni?
    Azok akik nem a naponta járnak az említett utakon és csak alkalomszerűen használják (heti 1-2 alkalommal), nagy valószínűséggel így fognak dönteni az ott lakók legnagyobb “örömére”.

  • Norbi50

    Menömanó.
    Bakker, ne légy kicsinyes. Téged oda fog vágni az 5000 Ft ?! Rólad beszélek, nem másról. Nem kell itt Krisztust játszanod, hogy Te másokért is érzel felelősséget, mert Te magaddal és a családoddal foglalkozzál. Szóval téged földhöz fog vágni az 5000 Ft ?!
    Mert ha eddig havi matricát vettél, mert jártad az országot, akkor neked ezután is ennyi lesz a terhed, ha meg fix szakaszon jársz, akkor mindenképpen jobban jársz a megyei matricával.
    Te csak akkor bukhatsz 5000 ft-t, ha Bp agglomerációjában élsz és eddig ingyen használtad. Én joggal ugathatnék, mert Dkeszin élek és az eddig ingyenes M2 és M3 bevezetőn jártam be.
    Szóval ?! Miről fogsz lemondani az 5000 Ft helyett ?! Cigi, netán pia, esetleg megspórolsz 15 liter benzínt ? Na, lökd a proli szöveget, kérlek, szidjad Orbánt is, mert úgy leszel az igazi. Hajrá, nyomjad…

  • Kempelen

    menőmanó, inkább cserélj tampont a betört orrodban. :-DDD
    Bazzzzz, betörték az orrodat, ez nagyon komoly.

  • Iceman.

    Ha kivesszük a tgk. km alapú útdíjat a képletből (lövésem sincs, hogy mekkora faktor), akkor szerintem borítékolható, hogy összességében kisebb bevétele lesz az államnak a matricákból az új módszerrel mint eddig. Ha ez így van, akkor az autósok összességében jobban is járnak mint eddig, tehát szerintem nem ezzel van a probléma. A gond inkább a bevezetés módja, ami minősíthetetlen valamint az átgondolatlanság millió helyen. Persze emellett elvi gond még, hogy épelméjű vezetés nem vet ki kvázi sarcot elkerülő utakra…

  • AttiSol

    Iceman.
    Nekem a kis vállalkozásomban van 2 astra VAN (2 fő), meg egy vito (3 fő)
    teherautó.
    Havi átlag 1X pályáznak. A vitoval anyagért járunk, utánfutózni kell, mert nagy a terjedelem. Ezt is havi átlag 1X. A tavalyi évben pontosan 11 utánfutós kör volt, és 21 sima 10 napos matrica. Ez tavaly 95200-ba fájt, mindíg 10 napossal megoldva. Ez idén 21X5950 huf plusz 11X8925 huf.
    124950+98175=223125 kemény magyar forint lett. Cirka 128 darab ezres a különbség. Szerinted egy laza negyedmillióért hány alkalommal veszem majd igénybe a kiváló magyar autópályákat, alkalmanként 20-30 perc megspórolásáért? Eddig sem sok értelme volt, mert Tolna és az M6 18-as lehajtója között használtam. A hatos bevezetőjét ha dugó volt eddig is beszoptam, csak valahogy jobban éreztem magam, mert pályázok. Biztonságérzet nagyobb volt. Már kértem casco ajánlatot, ha a személyautót is bevonom, a 4 kocsira a biztosítás utaskiegészítéssel, ajándék életbiztosítással 147000- egy évre. Ha nem vonják vissza, azt választom. Annál legalább biztosítva vagyok. Állambácsi bekaphatja.

  • menõmanó

    Norbi50

    Múltkor túlléptem a szánalmasan együgyü védőbeszédeden, hiszen megkaptad másoktól a jussodat, de látom nem nyugszol. :)
    Nekem valóban nem számít az a 15.000Ft (1 + 2 céges autó) amit be kell fizetnem az államkasszába. Mivel Budapesten lakom és főleg Pest megyében közlekedem, így ez plusz kiadás, hiszen eddig nem használtam fizetős utakat. Rühellem az autópályát(a viktort jobban) hiszen monoton, unalmas így országutakon járok. Ott még szoktam élvezni a vezetést. Ott is van néhány birka, de azért a fideszesek az igazi birka had. :)
    Nem cigizem, nem piálok ezzel szemben elég sokat sportolok, ha már így rákérdeztél. Arról viszont nem fogok lemondani. Főleg nem egy ilyen mocsok banda miatt.
    Többször leírtam az álláspontomat és az előző beírásomban is utaltam rá, így nem fárasztom magam többször, arról nem is beszélve, hogy a magadfajtáknak nincs is értelme magyarázni.

  • Iceman.

    Attisol,

    Nem nagyon értem a számítást. Gondolom a tgk. Mivolta okozza neked ezt a különbséget…

  • Norbi50

    Menomano : szóval te betonkemeny balos vagy, ezért nyuszitesz, nem a pénz miatt. Sejtettem. Ez sajnos gyógyíthatatlan agybetegseg nálad.
    Ennél már csak az a szanalmasabb, hogy ha szorulasod van, azért is Orbán a felelős. Téged és a fajtadat egy dolog tart össze, az Orbán gyűlölet.
    Azt hiszem tavaly háromszor is volt lehetőség a valtasra, belőled és a többi szarhazi hazaarulobol meg 2014ben is kevés volt.
    Kellemes oboazast a még hátralevő 3 évre.

  • menõmanó

    Norbi50

    Egyáltalán nem vagyok balos.
    Azért mert valaki gondolkodik, átlátja a jelenlegi helyzetet és nem egy megvezetett agyatlan birka mint te és a hozzád hasonlók, még nem balos. Jellemző ez a felfogás rátok.
    Csak azért nyertetek, mert a legtöbb embernek elege van a sok hülye politikusból és nem mentek el szavazni. Ti viszont bégettek a kolompra és rohantok a hív a “nagy vezír”. Szánalmas egy népség!
    Az viszont komoly probléma, hogy az ilyenek miatt tartunk ott ahol. Születnek az útdíjat bevezető és ehhez hasonló agyatlan döntések és ti a még minimális gondolkodásra is képtelen alakok tapsoltok is hozzá.

  • Norbi50

    Menomano: fura hogy ezt írod, mert én pl. úgy gondolom magamról, hogy éppen nem vagyok egyik oldal bégetője sem. Ezt komolyan mondom. Van értékrendem, ezt nem tagadom, de én se Fletó, se Orbán táblával nem lökdöstem a nyuggereket az első sorban a Kossuth téren a beszédek alatt.
    A megyematrica igenis egy k. jó dolog. Kár, hogy nekem speciel nem, de attól még az ötlet zseniális volt. Jah, hogy az M0 fizetős lett?! Ennek én sem örülök, de ettől még nem mondom az egész útdíjas mizériára azt, hogy szar és az eszement Orbán találmánya. Na, kb. ennyi a különbség köztünk, röviden, tömören.

  • menõmanó

    Norbi50

    Ez már egy kicsit más hangnem.
    Az útdíj ebben a felállásban azért rossz, mert nem átgondolt, Hűbele Balázs módjára, most akkor rögvest bevezetjük alapon készült. Ezt még a kormányon belül is többen elismerik és sok részével nem értenek egyet.
    Nem is működik megfelelően, de azért retorziókat akarnak foganatosítani. Inkorrekt, megbotránkoztató és jogilag erősen kétséges hozzáállás.
    Azt én sem támadnám, ha a megyei rendszer jobban átgondolva maradna, de a lakott területeket elkerülő utakat adóztatni nem igazán értelmes döntés.
    Ez a jelenlegi rendszer akkor lenne számomra elfogadható (0-ást kivéve és a bevezető szakaszokat kivéve), ha az lenne amit először ígértek. Nem büntetnek (adminisztrációs díjjal sem)csak februártól. Figyelnék a forgalmat a reagálásokat és ennek a figyelembevételével véglegesítenék a díjakat.
    Nem! ?k jobban tudnak mindenkinél mindent. Majd ők eldöntik és egyébként is ők a hatalom, ők diktálnak hiszen 27%-os 2/3-dal megválasztották őket.
    Ez minden szinten tetten érthető. Arrogáns, pökhendi, inkorrekt banda, olyan amilyen egyik kormány sem volt eddig.
    Ezért vívták ki a gyűlöletemet. Az orbán meg egy külön fejezet, de az már valóban nem ide tartozik.

  • mogor47

    Tisztelt vitázók!
    Nem szeretem a szót szaporítani,de úgy gondolom, hogy egy-egy elkapkodott intézkedéssel nem kellene a tisztelt kormányunknak a népből hülyét csinálni. Előtte illene körülnézni a nagyvilágban és megfelelő előkészítés után a bevált rendszereket kellene bevezetni. Annak pedig, hogy a tisztelt kormányunk miatt egymást hülyézzük semmi értelme. Elég lenne körülnézni nyugati szomszédunknál, ahova a határon megváltom a matricát és mehetek nyugodtan, ahol pedig valami miatt (alagutak) külön dijat kell fizetnem, kapukat állítanak föl és a díj lerovása után folytathatom az utam.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.