Már csak párat kell aludni, hogy ha túlélte a karácsonyfa állványba faragását, a ponty mészárlást, akkor végre félholtra ehesse magát a teljes populáció. Hogy ne kelljen fehér zoknival, vagy béna nyakkendővel kiszúrni a férfiismerős szemét, adunk pár mentőötletet az utolsó percekre. Mi ezeknek örülnénk!
Forma-1-es skriblerként bizony F1-gyel kel, F1-gyel fekszik az ember, így ha autós jellegű karácsonyi ajándékra gondol, az is F1-es témájú lesz. Bár a száguldó cirkusz szurkolói termékeit általában eszement, de legalábbis aranyáron mérik, egy minimalizmusában tökéletes, és az év végi leárazásban még igen baráti árú fekete McLaren fullcap könnyen bepottyanhatna a fa alá. Ha jönnek a hondás-alonsós sikerek, különösen jól jön majd…
Színességével a hétköznapokon talán nehezebben a ruhatárba illeszthető, de egy korszak lezárulása miatt aktuális a szintén “jóárasított” alonsós Ferrari-sapka is – az biztos, hogy évek múlva sem lesz ciki ezzel utalni a spanyol maranellói éveire.
Persze nem mindenki szeretne színt vallani, vagy éppenséggel inkább a Mercedes sikereinek örül. Nekik két okból sem ajánljuk Lewis Hamilton idei sapkáinak limitált kiadású szettjét, az ugyanis 70 ezer Ft-ért nem épp zsebbarát, és már amúgy sem kapható, ellenben a 2014-es szezon-összefoglaló DVD vagy Bluray-kiadása senkinek sem rossz választás. 
Semmire nem vágyom jobban karácsonyra, mint egy új ülésállító bovdenre, a 3 ajtós, 2006-os Corollámba. Már durván másfél éve nem működik az anyós oldali ülés háttámlával történő előretolása (valószínűleg bovden-szakadása miatt, de az is lehet, hogy csak simán kiakadt), én pedig túl lusta, túl feledékeny vagy túl elfoglalt vagyok ahhoz, hogy orvosoljam a problémát. Hátha ez az üzenet eljut a Jézuskához, és küld nekem a fa alá egyet, és egy szerelőt is, aki belerakja, mert nekem tuti nem lesz időm rá. 
De ha valami igazán egyedi és ötleteset szeretnél ajándékozni benzinvérű szeretteidnek, ráadásul akad olyan aki még a Star Wars-ra is gerjed, akkor ezt az R2-D2 ihlette USB-elosztót ajánlanám, amit szivargyújtóról lehet működtetni. Az ára átszámítva 10 ezer forint, és akár innen is beszerezheted.
Nem lesz nehéz dolgom, az öreg Land Roverem szinte végtelen mennyiségű ajándékot képes lenne felszippantani. Most éppen egy új üléssorra vágyom, amely már fejtámlás. Tudom, az eredeti nem pont így néz ki, de mivel nem vágyom OT-s rendszámra, tojok rá. Csak kényelmes legyen. Ha lehet fokozni, akkor egy szett felninek is örülnék – szigorúan ósdi acél kéne – hogy végre a díszes Goodrich All Terrain abroncsok is felkerülhessenek a kocsira. Angliában fillérekért árulják a használt felniket, csak hát a postaköltség elrontja az ember vásárlókedvét. 
Ha anyagilag megengedhetném magamnak, mindenkit egy állóhelyzeti fűtéssel lepnék meg. Szerintem óriási találmány, főleg távirányítóval feldíszítve. Fagyos téli napokon a tervezett indulás előtt félórával csak megnyomjuk a gombot, és már melegíti is az autó hűtőfolyadék készletét. S mire beszállunk, már motorindítás után már kapcsolhatjuk is be a fűtést teljes erővel. nem kel szélvédőt, ablakot takarítani a ráhullott hótól, ráfagyott dértől, mert pillanatokon belül minden leolvad. nagy baja viszont, hogy drága, ezért kertes házban lakó ismerőseimnek ennek hálózati áramról üzemeltethető változatát adnám ajándékba. 
Olcsóbb a szerkezet és az üzemeltetés is, hiszen nem az autó üzemanyagát, hanem hálózati áramot használunk fűtésre. Az igazán elérhető ajándék egy fűthető üléshuzat, ami ugyan nem olvasztja le a jeget az ablakokról, de legalább az ember háta táját jó melegen tartja. Szinte nem is kell a fűtés! S, hogy mit kérnék magamnak? Ugyanezeket, ugyanebben a sorrendben. (Az más kérdés, hogy ha véletlenül meglepne valaki egy állóhelyzeti fűtéssel, nem kellene kapkodnom a távindítással, mert mire kis családom hölgytagjai elkészülnek?)
Rohadtul földhözragadt leszek, és két praktikus apróságot kérek a Jézuskától. Nemrég beléptem a péklapát méretű mobilt birtoklók táborába, és a százhúsz magos processzoron, meg a négyzetmilliméterre eső ezerötszáz pixelen felbuzdulva letöltöttem mindenféle autós alkalmazást, a dugófigyelő, okosan navigáló Waze-től a hibakód-olvasóig. Így két kiegészítő került a listára. Az első egy használható, szélvédőre tapasztható, stabil, egyszerű, és tartós telefontartó, amivel végre használni is tudom a navit, nem csak hallgatni, ahogy az anyósülés alá esve egy tompa női hang mondja, hogy a következő lehetőségnél forduljak balra.
A második pedig egy OBD2-es csatlakozó, ami Bluetooth kapcsolaton keresztül küldi telefonra az autó agyából leszívott információkat, így ha nincs szükség a navira, a letöltött csodás applikáción megjelenő, virtuális műszerek erdeje mutathatja, mi folyik a motorháztető alatt. 
Hivalkodásmentes dizájn, über technika, mégsem a megfizethetetlen 918. Okés, valójában ez nem is egy Porsche. Az ízléses aluvázon felül csak a logó stuttgarti, de éppen ettől briliáns a kétkerekű, hiszen a tárcsaféket a Magura szállítja, az agyváltót a Shimano (azon belül Alfine), míg a szíjhajtás az a bizonyos Gates Carbondrive, aminek említésekor kiszárad az ínyenc bringások torka. Mindemellett csak pozitív ráadás, hogy patinás embléma mosolyog az örökéletű kerékpár elején. Olajmentes, kétkerekű Porschét szeretnék!
Ilyen finom igények mellett én sem csóróskodhatok: családtagnak a bringa RS nevű terepes változatát adnám (fenti kép). Ha a kamaszkoromhoz hasonlóan netán downhilleznék a Börzsönyben, legyen hozzá kölcsönkérhető szerszám.
Olyan dolgot kérek a Jézuskától, amit mástól úgyse kapok meg: szeretnék egy LSD-s hátsó hidat a Mazda alá. Nem viccesbélyegre gondolok, hanem az önzáró differenciálműre (limited slip differential), ami segítene abban, hogy ha esetleg mégsem maradna el idén a tél, és néha egy kis fagy színesítené az életet, el bírjak indulni a kocsival, ne csak egy kerék pörögjön alattam tehetetlenül. Sőt, ha már elindultam, minden kanyar kalanddá változna, lennének akkor driftelések a jégen, hóban, hogy ihaj. Az RX7-esé állítólag belekendácsolható, csak hát egy-egy ilyen bontott alkatrész az ebayen majd’ százezer forint, ennyit nem szeretnék elkölteni egy ?állítólag?-ra. Ezért kéne ajándékba, hogy ne fájjon annyira, amikor esetleg majd mégse megy be a pickup alá.
És ha ez megvan, már azt is tudom, jövőre mit kérnék: egy kis Erőt. Vagyis egy turbósító kúrát a jó öreg 2,2 literes kockablokknak, hadd jöjjön ki belőle annak a 64 mai lóerőnek legalább a másfélszerese!
Nemrég vettünk a családnak egy Ford Focust, a németországi behozatal sztorijával hamarosan jelentkezünk.  Mivel az autó még a Kia Cee’d által kiváltott USB-forradalom előtti korból való, nincs benne csatlakozó a pendrive-on (régi magyar nevén tollmeghajtó) tárolt zenéknek. Ám a szorgos kínai munkáskezek erre is megoldást jelentenek, 2000-5000 forintnál nem kell többet rászánni egy FM-transzmittere, amely aprócska adóként rádiófrekvencián továbbítja a zenét a fejegység számára az adott hullámsávon.
A másik vágyam egy Osram típusú, USB-ről tölthető elemlámpa, amelyet a szivargyújtóba dugható USB-aljzatról töltenék. Földes Attila kollégám tavalyi cikkéből ismerős lehet ez a lámpa. Nekem volt is egy, de a szerkesztőségi Ladának kinézett autók egyikében felejtettem és azóta más használja. Nagyon profi a kialakítása, kellemes a fogása, remekül világít, kellően széles kévével, de elég messzire is. Mindig ott lehetne az autóban, mert az elemlámpa mindenre jó és bármikor kellhet.