Benzines vagy dízel – melyik éri meg?

Forintok, literek, kilométerek - és Suzukik

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.12.16. 06.00

Mentünk jó 1200 kilométert az 1,6-os benzines és dízel Sx4 S-Cross-szal, hogy megtudjuk, melyiket éri meg megvenni. Meglepődtünk az eredményen.

A benzin vagy dízel vitája örök vita, amiben az utolsó szót az utolsó adag lepárolt kőolaj utolsó cseppjének elporlasztása mondja majd ki. Akkor mindennek vége lesz, freccsenjen bár ez a végső csepp egy Otto-motor vagy egy Diesel-egység dugattyúja fölé. Addig viszont tombol a harc a hívek között. Mi most megpróbálunk a szokásosnál kicsit objektívebb harctéri képet festeni, egy benzines és egy dízel új Suzuki S-Cross 1200-1200 kilométeres teszt-tapasztalatának birtokában.

Az S-Cross két motorvariánsa nagyon is alkalmas az efféle összevetésre, 1,6 literes, azonos teljesítményű (120-120 lóerő) motorokról lévén szó. A két kocsi színétől eltekintve teljesen egyforma, Premium felszereltségű, elsőkerék-hajtású modell. A szürke autó a benzines, a kék a dízel, fontosabb adataikat az alábbi táblázatban hasonlíthatjuk össze:

Suzuki S-Cross adatok
benzines (1.6 VVT) dízel (1.6 DDIS)
Lökettérfogat (ccm) 1586 1598
Furat x löket (mm) 78 x 83 79,5 x 80,5
Hengerek / szelepek száma 4 / 16 4 / 16
Max. telj. (kW[LE]/ford.) 88[120]/6000 88[120]/3750
Max. nyomaték (Nm/ford.) 156/4400 320/1750
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11 12
Végsebesség (km/h) 180 180
Vegyes fogy. (l/100 km) 5,5 4,4
Saját/össztömeg(kg) 1085/1730 1240/1870
Ü.a.-tank (liter) 47 47
Gumiméret 205/60 R16 205/60R16
Ár, Premium felsz. 5 300 000 6 100 000

Vételár

800 ezer forint a dízel felára. Ennyivel kell többet fizetni egy másfél mázsával nehezebb autóért, 1,1 literes katalógus szerinti fogyasztási előnyért, több mint kétszeres nyomatékért – de egy másodperccel rosszabb gyorsulásért. Nem tűnik túl jó üzletnek első blikkre.

A benzines S-Cross a mai autóipar egy kis csodája: turbó nélkül, elfogadható erő mellett is képes parádésan fogyasztani

Persze ott van még, hogy egy Suzuki korszerű dízelmotorja a maga nagynyomású üzemanyag-rendszerével, turbófeltöltőjével jóval bonyolultabb szerkezet, mint a szívó benzines. Pár éve még sokat nyomott a latban, hogy a dízelmotorok jóval, esetenként többszörte tartósabbak voltak, mint a benzinesek, de ma már ez sem feltétlenül igaz. Lehet, hogy a blokk és a dugattyúk, vezérlés tovább tart majd, de közben az elmúlt másfél-két évtizedben hatalmas fejlődésen átment gázolajos segédrendszerekre valószínűleg többet kell majd költeni, mint amennyibe egy komplett benzines generál kerülne.

A ma divatos kis turbós benzinmotorok persze szintén sérülékenyek, de a Suzuki, dicséretes módon maradt a masszívabb szívó technikánál. Így ugyan nem lehet egészen vicces értékeket írni a katalógusba (a turbómotorok sokkal könnyebben optimalizálhatók az EU-s fogyasztásmérési szabványra), viszont hosszú távon boldogabb lesz a tulaj.

Fogyasztás

A teljesen hipotetikus EU-s mérési ciklussal számolt katalógusadatoknak természetesen a Suzukik esetében sincs semmi közük a valósághoz – illetve ez nem is igaz, a különbség a két érték között százon a mi gyakorlati tapasztalatunk szerint az életben is hasonlóan alakul. Mindkét autóval megtettünk bő 1200 kilométert, nagyjából felerészben autópályán (javarészt 135 km/h-s tempomatos utazás mellett), negyedében országúton illetve városban. A sofőr ugyanaz (én), a terhelés is azonos volt, fele távon családdal, fele távon szólóban utaztam a kocsikkal.

Nagyon hazudós a benzines: nyolc decivel mértünk többet a kútnál a fedélzeti számítógép értékénél

A szürke, vagyis a benzines autó átlagfogyasztása a fedélzeti számítógép 5,8 literes adatánál jóval többre, 6,5 literre jött ki százon. A dízel ellenben meglepően pontosnak bizonyult, sőt, egy decit – ilyet még nem is láttam – felfelé hazudott: 5,6 litert számoltam tankolás után.

A dízeltől nagyjából ezt is vártuk, a benzines autó viszont meglepően jól fogyasztott. A mai kis turbós benzinmotoroktól megszoktuk, hogy tudnak jól (mármint keveset) enni, ha nem pörgetjük-tapossuk őket, de nagyon könnyű elszállni a literekkel, ha néha kivesszük a turbóval elérhető nagy nyomatékokat. Ez a Suzuki-motor viszont a klasszikus kis japán szívómotorok mai megtestesülése; alul nyomatékos, fent viszont kicsit kelletlen, ellenben a szeme kinyomását se bünteti súlyos túlfogyasztással.

A dízel mutatott és valós értéke között furcsa eltérést fedeztünk fel: többet mutat az óra, mint amennyit valójában eszik az autó

Kilenc deci a különbség száz kilométeren. A mai nyomott árakon (350 forint a benzin, 368 a gázolaj, december 15-i adat) ez azt jelenti, hogy százon 2061 forintot költünk üzemanyagra a dízellel, 2275-öt a benzinessel. 114 forintos különbséggel a 800 ezres árhátrányt 700 000 (HÉTSZÁZEZER) kilométer után dolgozná le a takarékosabb dízel.

Nincs az a 2014-es autó, amivel 700 ezerre lehetne tervezni, a mai új kocsikat 250 ezer körüli futásteljesítményre tervezik, amit gondos karbantartással esetleg másfélszeresére-duplájára lehet kitolni, mielőtt teljesen gazdaságtalanná válik, széthullik az egész műanyagcsoda. És a gondos karbantartás költsége már nem a dízelautóknak kedvez, itt végkép elkopik a fogyasztási előny.

Szervizköltség

A Suzukitól kaptunk két táblázatot ehhez a cikkhez, az egyik az 1,6-os benzines, a másik a dízel S-Cross várható szervizköltségét tartalmazza, 160 ezer kilométerre, márkaszervizben, gyárilag ajánlott olajokkal, alkatrészekkel. Eszerint a benzinesen 109 ezer forint árú alkatrészt kell majd lecserélni ezen a távon, 126 ezer forint értékben kap majd friss folyadékokat, és 104 ezer forintot hagyunk majd munkadíj fejében a pénztárnál. Ehhez jön még 113 ezer forint, amivel a költségvetést örvendeztetjük meg ÁFA formájában, vagyis 160 ezer kilométerre a kocsi 438 ezer forintba fog kerülni, az üzemanyagon és az amortizáción felül.

A dízel S-Cross 160 ezres szervizszámlája 585 ezer forint

A dízel szervizelése drágább, bár a szervizciklus mindkét motorra 20 ezer kilométer. Gázolajossal 262 ezer lesz az anyagköltség, 101 ezer a folyadék, 93 ezer a munkadíj, ami a 124 ezer forint ÁFÁ-val együtt 585 ezer forintra rúg majd a végére.

160 ezer kilométer a legtöbb magyar Suzuki számára nyolc-tíz évnyi autózást jelent, az meg látszólag nem olyan nagy gond, hogy évi 44 vagy 56 ezer forintot költ az ember szervizre. Így egyben látva a különbséget azért mégis elgondolkodtató, hogy a 700 ezer kilométeres megtérülést további bő százezerrel tolja ki a szerviz-differencia, ami gyakorlatilag már maga a sci-fi egy XXI. századi autónál.

Értéktartás

Van még egy nagy érv a dízelhívők számára: igaz, hogy drágábban vettem, de a gázolajos kocsit használtan drágábban is tudom majd eladni!

Nos, Magyarország legismertebb használtautó-portálján nyolcéves Suzuki SX4-ekre keresve a 99 lóerős, 1,5-ös benzines GLX-ekre 50(!) és 200 ezer kilométeres futás között az 1,5-1,6 millió forintos sávra koncentrálódik a kínálat. A 120(!) lóerős dízelből nemigen akad 100 ezer kilométer alatt hirdetett autó, és persze sokkal kevesebb gázolajos kocsi van eladó, mint benzines. A meghatározó ársáv pedig 1,7-1,8 millió forint.

Az 1586 köbcentis, 120 lóerős szívó benzinmotor nagyon takarékos

Ez lenne hát a nagy értéktartási előny? Kétszázezer forint? Pedig a nyolcéves SX4-ből sokkal erősebb és élvezetesebb volt a dízel, és sokkal kevesebbet eszik a benzinesnél! Úgy tűnik, a dízel és a benzines árviszonyának alakulása épp a gázolajos újautó-vásárlók rovására, a használtan vásárlók számára kedvez, ők már sokkal-sokkal kisebb határköltségen érhetik el a dízelautózás örömeit.

Konklúzió

Egy jól megcsinált mai szívómotorral gazdaságilag, racionálisan gondolkodva nem versenyképes egy túlbonyolított, modern dízel. A “dízel hosszú távon olcsóbb” ma már mítosz, önbecsapás a régi igazság alapján választani, ha autóvásárlásra kerül a sor.

Valljuk be inkább férfiasan (nőiesen): azért szeretjük jobban a dízelt, mert jobban húz, mert nyomatékosabb, és mert hiába tudjuk az eszünkkel, hogy bukunk, azért minden tankolásánál jobban érezzük magunkat, ha ugyanannyi autózás után kevesebbet kell fizetni.

Szavazás

Ebben a cikkben kötelező feltennünk ezt a kérdést: részedről, ha S-Cross, akkor dízel vagy benzines?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • OKdoki

    Ezzel teljesen eggyetértünk a Suzuki esetében. Sőt, ha egy családnak megfelelő méretű autót akar az ember, akkor mindőssze két másik név merülhet fel turbó nélkül, és megfizethető, bő 4 milliós áron. Focus kombi 1.6 Ti-VCT és KIA kombi Ceed 1.6 GDI. Csak ha ugyanezt az összehasonlítást elvégezzük velük, vagy egy Honda Civic kombival az 1.8-1.6 benzin-dízel esetében már nagyobb az előny a dízel javára. Nem beszélve a francia márkákról, ahol álltalában nem 800 000 forint a hasonló kategóriás motorok benzin-dízel felára.

  • Berger

    A 9 deci különbség 214 Ft / 100 km, persze ettől függetlenül sem éri meg a dízelt választani…

  • OKdoki

    Ja! A Toyota Auris kombit ki is felejtettem. Ami rögtön mellbevágó, mivel “csak” 370 000 forint az előny az 1.6-os benzines javára az 1.4-es dízellel szemben. Igaz, az 1.6-os élvezetesebb, nem utolsósorban a hátsó független kerékfelfüggesztés miatt, de az 1.4-es dízel is elboldogul a kocsival és nagyon jól fogyaszt (kb. -2 liter). Nincs benne kettős tömegű és ennek ellenére elfogadhatóan kulturált. Igaz, egészségkárosító hatása nagyobb a mikrorészecskék miatt. Az Aurisból amúgy is a 6 millióért adott raktárkészlet hybrideket érdemes választani, ha eleve nem a legolcsóbb 1.33-as benzinesben gondolkodik az ember. Még értéktartásban is nyerne.

  • pqowieurzt

    jobb helyekre már be sem engedik ezeket a hulladékokat:

    http://www.vezess.hu/hirek/hadat-uzen-dizelautoknak-parizs/56900/

  • aYvEl

    A 8 éves Peugeot 307SW-m a maga 1497 kg!!! súlyával (1.6HDI 110 LE) ilyen körülmények között 5 liter-nél nem fogyaszt többet… Úgylátszik Suzukinál nem tudják mi az a dízel. Abból csak benzinest szabad. Más márkáknál teljesen más a helyzet.

  • Fel_x

    Ki vesz ezek után dízelt, mikor sosem térül meg?

  • demagóg

    A spritmonitor.de adatai szerint kb. 2,5 liter a különbség a dízel javára. Ez kb. 9Ft/km előnyt jelent a dízelnek. A 800.000 ezres felár kb. 90.000 km alatt megtérül. Szervizköltséget is belekalkulálva legyen 100.000 km.
    Aki keveset megy, annak így sem éri meg a dízel, de aki évi 20-nál többet teljesít, az szerintem erősen gondolkodóba eshet…

    Ha valaki főleg közúti használatra veszi (kevés autópálya, kevés város), akkor a megtérülési idő erősen elnyúlhat, mert a dízel előnye nemigen jön elő 90-100-as tempónál…

  • Barca

    Ez benzines dízel vita mára túlkomplikált lett. Azért akik értenek hozzá használt dízelt csak akkor vennének, ha már cseréltek benne mindent (turbó, befecskendezés, lendkerék) egyébként szívó benzinesen kívül nem nagyon ajánlanak semmit a becsületes nepperek. A mai benzinesek is túlkomplikáltak, tehát igazából már csak pár gyártó csinál megbízható autót. Amennyiben mindenképp dízelt akarunk akkor Kia, nincs benne lendkerék, sőt részecskeszűrő sem a Ceed-ek esetében (legalábbis 2010-ig, ha jól emlékszem). Persze én dízelt forgalomba sem engednék, 100 károsabb minden adblue vacakkal együtt, mint a benzines, kifejezetten egészségkárosító!
    Fogyasztásról van mindenféle tapasztalat, volt nálam dízel kompakt 7 literes fogyasztással, és volt nálam benzines is 7,5-el, pedig árban félmilla volt köztük! Persze azért egy jó dízel mindig kevesebbet fog enni egy benzinesnél, de tényleg utána kell számolni megéri-e.

  • apaarpi

    Demagóg leírta a lényeget: a spritmonitor átlaga sokszoros futásteljesítményen alapul, nem 1200 km-en, általában igen jó közelítést ad, legalábbis nálam, és a kornyezetemben (kb. 10 autó) szinte decire stimmel. Úgy pedig már egészen más megtérülés jön ki.

  • apaarpi

    Barca: Kiaban nincs lendkerék, mit nem mondasz :)

    Egytomegű van benne. Az sincs ingyen. Amióta, főleg a TC-s japán buzi becsületesnepper által – fetisizálva lett a kettős tömegű, mint közellenség, mindenki ettől remeg. Pedig nem feltétlenül kell cserélni 200 ezer km alatt. Az előző dízelemet újonnan vettem, volt benne, 8 évesen 156 ezer km-el adtam el, semmi baja nem volt. Nem csak a lendkeréknek, egy fillér pluszt sem költöttem rá abból kifolyólag, hogy dízel. 100 ezerrel volt drágább, mint a benzines párja, és kb 2.5-3 liter volt a fogyasztási előny. (2004-es Toyota Avensis)
    A jelenlegit 2 évesen vettem, 95 ezerrel, most van benne 132, ezzel sincs gond. Ez is Avensis, a 177 lovas D-Cat, ennek nincs igazán benzines párja, amivel összevetném, azok sokkal gyengébbek.

  • apaarpi

    Kíváncsiságból pár perce felhívtam a régi Avensis jelenlegi tulajdonosát, most 260 ezer km ban benne, a kettős tömegű eredeti, és más hibája sem volt, imádják.

  • balazs

    250.000 után széthullik az autó? Micsoda hülyeség ez, kitől hallotta az újságíró úr? 1-2 éves autókat adnak el 2-300.000 km-rel Németországban, ezek pedig simán lefutnak még1-2x ennyit. 2 éve az 5 éves BMW-met 590e km-el adtam el hibátlanul, egy éve pedig a 390e km-t futottat.

  • Barca

    apaarpi

    Igazad van így helyes, hogy KETTŐStömegű lendkerék nincs benne, egyébként a para azon van, hogy az mindenképp tönkremegy, tehát szerencsés vagy, ha tiedben nem! Persze ki lehet fogni jó dízelt, egyik ismerősöm 1,5 dci-je 156e km mnet pont mielőtt eladta, semmi baja nem volt! A baj az, hogy ezt már szervizbe is kisebb csodának tartották, azért legyünk őszinték rengeteg dízelre kell 100e-ket költeni még 100e km futás alatt!

    Kedves balazs!
    Rengeteg autót valóban 250e km-re lőnek be, ott a Ford Focus 1.0 gdi-je, ha a gyár maga is ekkora élettartalmat jósol, mi lesz a valóságban? Azt meg ne keverjük össze, hogy 1-2 év alatt autópályán futott gépek mennyit bírnak, főleg, ha megkapnád egy ilyennek a szervizkönyvét! Csak azért vannak életbe, mert garancia van rajtuk, sajnos ezt céges tapasztalatból tudom, meg azért nem egészen ugyanaz egy 10 éves, 3 tulajt megélt városi autó, mint az autópályán ingázó céges, amit cserélnek 2 évente.

  • rumpundli

    Nagyapám megmondta: A teherautót, traktort, hajót, gázolaj, a csónakot , személyautót, motorkerékpárt, benzin hajtja. Azóta ez nemigen változott!

  • Kempelen

    Barca! 2 éves tartós bérlet???? Netán 50% écs leírás???? Ezt te hol tapasztaltad, mert a 2 éves csere periódust csak ez adja ki, már ha nem akarja a TAO-t kifizetni a járgány után.

  • MetroGoldwinMayer

    nem lehet olyan olcsó ez az autó hogy ellensúlyozza a rondaságot, tehát nem éri meg

    úgy általában – dízel nem éri meg, benzin nem éri meg

    szlovák gáz éri meg

  • oszkopeter

    Kár a Suzuki példáján általánosítani:

    – A néhány decis fogyasztási különbséget csak a benzines nagyon takarékos vezetésével (függetlenül hogy turbós vagy nem) lehet előidézni. A tapasztalat azt mutatja hogy nagy átlagban az eltérés inkább 1,5-2 liter.

    – A dízel előnye éppen az, hogy tempósabb autópályás (kisebb fordulatszámon pörög mint a benzines) vagy dinamikusabb városi (nyomatékból old meg sokmindent) közlekedésben sem száll el a fogyasztása. Benzinesekkel, főleg ha kissé alulmotorizált a kocsi, akkor nagyon el tud szállni ilyenkor a fogyasztás

    – Sok modellhez már csak turbós benzines kapható (főleg ha nagyobb teljesítményű motor kell), ennek a karbantartási költsége szintén elszállhat, szerintem ez akár nagyobb kockázat is lehet mint egy jól bevált turbódízel esetén

    – A Suzukinál rettentő drága a dízelmotor, más márkák fele ekkora felárral adják, ez egyből megborítja a számítást. Ha hozzáveszem hogy bizonyos esetekben a benzines helyett elég megvenni a 10-20 LE-vel gyengébb dízelt (mert a nyomaték sokat segít), akkor a felár már nem több, mint 200-300 ezer Ft.

    – A nagy flották szinte kizárólag dízel autókat tartanak. Szerintem ők tudnak számolni, nem véletlenül járnak dízellel. Nem mennek 700 ezer Km-t, 150-200 max. a jelelmző, mégis szinte csak dízelt vesznek, vajon miért???

    Összességében kár lenne a Suzuki példáján általánosítani, lesz akinek a benzines éri meg (főleg ha keveset és takarékosan autózik, sokat megy országúton de keveset városban és pályán) lesz akinek a dízel. A cikk utolsó, kinyilatkoztatás szerű állítása pedig éppen annyira igaz, mint az ellenkezője…

  • laciboy29

    Az biztos hogy sosem vennék benzinest! Egy barátomnak van egy benzines autója.Múltkor autópályán 130 nál ülök mellette üvöltött a motor és szinte váltottam volna fel helyette de ugye nincs hová :)1 éve vettem 8000 km rel egy dizel Focust.Csak hétvégente használom de szinte csak vidékre és pályára.Évente nem megyek többet 10-15 ezernél.Erre mondaná az autós újságíró hogy hülye vagyok,de nem érdekel! Az autót nem 1 évre vettem hanem 15-20 ra.Amennyit egy év alatt beleteszek,hosszú ideig hűséges társam lesz.És tudjátok mit? Ezt az évi 10-15 ezret ki szeretem élvezni!!Amit egy benzinessel sosem tudnék mert nem adja meg azt amit megszoktam és elvárok.Egyszerűen utálom ha bőg egy motor és érzem hogy nincs tartalék pl előzőskor,vagy egy általam kedvelt szerpentines úton.És hétköznap? Akkor is egy dízel.Csak éppen egy 1.9 sdi szívó! Elromolhatatlan keveset fogyasztó kis szervízigényű szerkezet.Nincs benne turbó,nincs kettőstömegű,nincs nagynyomású szivattyú,nincs részecskeszűrő,városba tökéletes!Olcsó alkatrészek!Egyik ismerősömnek 600 ezer van benne és még nem nyúltak a motorhoz.Ez az alternatívám városba.Benzint meg a fűnyíróba veszek,abba való! :)

  • Opelfan

    Sántít ez az egész egy picit. A modern benzines is bonyolult, abban is van kettőstömegű lendkerék, elektronikus gázpedál, EGR, illetre csomó elektronika ami beszarhat idővel. Ez nem egy laborszintű mérés volt, érdemes volna úgy is megcsinálni, hogy hidegben indítod a ház előtt, elautózol 5-10km-t max. utána leállítod, munkaidő végén megint, és megnézni meddig elég egy tank gázolaj és egy tank benzin. Ilyen használatnál már egészen biztos, hogy nagy lenne a különbség, csodák nincsenek. Nekem van diesel is benzines is persze nem sx4…

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.