Igen színes társaságot toboroztunk össze soron következő olvasói autós válogatásunkban. A teljesen átalakított Passattól kezdve a legfrissebb Octavia RS-ig terjed a sor, de azért végre feltűnik egy vérbeli olasz gép, valamint az elmaradhatatlan KGST-autók is képviseltetik magukat. A sort záró meglepetés autóról már nem is beszélve!

Alfa Romeo 146

Ritkán kapunk képet olasz autóról, ezért is örültünk amikor feltűnt Szabolcs levele a Facebook-üzenetek között.

1,8 literes twinspark benzines motorral szerelt, ráncfelvarrás előtti. 238 ezret futott eddig, ültetés van alatta kb. 5 centiméterrel alacsonyabb a hasmagasság. Egy éve van nálam, ezekkel a 16-os felnikkel vettem TI kit van rajta ( küszöb, kötény, hátsó lökös, szárny), valamint még a hátsó sportdob kapott egy szolid hangolást.”

Mi csak annyit tennénk hozzá, hogy talán ez a motor az egyik legjobb választás, az 1,8 literes benzinmotor teljesítményben alig marad el a kétliteres nagyobb testvértől, de fogyasztása szerényebb, és az Alfa Romeo rajongó szerint megbízhatósága is jobb, mint a 2.0 TS-nek.

Egyedi Volkswagen Passat

Üdvös, hogy az autóépítők is képviseltetik magukat, hiszen itthon is születnek ízléses, igényes egyedi átalakítások. Erre jó példa az András által beküldött Passat, ami egyértelműen előnyére változott.

Körülbelül nyolc éve van a feleségem tulajdonában. Teljesen gyári állapotú volt, gyári kék színben. Szépen lassan épülgetett. A nagy kerék volt az első lépés, majd jöttek a lakatosmunkák, végül az egyedi belső. Ez volt a sorrend. Az egyedi barna fényezés három éve dísze az autónak, az Airride (állítható légrugós felfüggesztés) pedig egy éve került beszerelésre.

Csak és kizárólag találkozós autó, évi pár ezer kilométert megy, motorja gyári 115 lóerős PDTI dízel. Asszonykám szerint elég bele ez a teljesítmény, mivel ezzel lassan kell menni, hogy jól meg tudják nézni.

Az airride-ot Fakukac készítette, az egyedi belsőt egy Isaszegi szűcsmester kb 6-7 éve, a fényezést nem reklámoznám, mert nem lett szép munka, de egy szentendrei lakatos (Ádám) javította és pofozta ki szépre. Nagyjából ennyi. Ja és épp eladó a gép, tehát aki garázsában tudna egy ilyet, ne habozzon, írjon!”

Škoda Octavia RS

Egy friss típus esett be a mai napon, nem is akármilyen, így mindenképp helyet szorítottunk neki a válogatásban. Nemrég még mi írtunk róla véleményt, most viszont egy valódi tulajdonos mondja el, milyen érzés, ha a legerősebb Octavia RS kulcsa lapul a zsebében.


“14.000 km van benne, újan vásárolt. Egy 18″ os Dotz Shift felni van rajta, nyomtávszélesítőkkel, piros díszcsík került az elejére, és az ablakok fóliázva vannak Teljesítménye jó, a kézi váltónak köszönhetően fürge is nagyon kényelmes, komfortos a belseje, de mégis sportos. Arany középút, olyannak aki napi használatra akar kocsit, de azért sportosan vezet ! Kellemesen csalódtam.”

Trabant

Úgy tűnik, nincs válogatás KGST-típus nélkül, most egy picit megpiszkált Trabant képviseli a szoci autókat. “Két éve hajtom ezt a kis Trabit, amint az látszik is, ki lett szélesítve, spoilerezve, belül pedig az összes belső kárpit cserére került. Porsche ülések, saválló küszöbök, és 14 colos felnik kerültek még fel rá, a motor viszont gyári, eltekintve némi gyújtást érintő tuningtól.”

Tatinson Speedster

Zárásképpen pedig jöjjön a mély víz. A Tatinson Speedster, amiből csak ízelítőként közlünk itt és most pár képet, mert később szeretnénk részletesen bemutatni az építés történetét, és az autót magát.

“Az autó alapja egy 1971. évjáratú 1300-as “bogár”, ami az ízekre szedés és gondos felújítás után némileg más évjáratot tükröző ruhát kapott (azt hiszem sikerült eltalálnom a 40-es évekre jellemző vonalakat).