Olvasói Verdák – Egyedi csodáktól a bivalyerős Škodáig

Autóikra büszke olvasóink küldték

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.05. 15.00

Igen színes társaságot toboroztunk össze soron következő olvasói autós válogatásunkban. A teljesen átalakított Passattól kezdve a legfrissebb Octavia RS-ig terjed a sor.

Igen színes társaságot toboroztunk össze soron következő olvasói autós válogatásunkban. A teljesen átalakított Passattól kezdve a legfrissebb Octavia RS-ig terjed a sor, de azért végre feltűnik egy vérbeli olasz gép, valamint az elmaradhatatlan KGST-autók is képviseltetik magukat. A sort záró meglepetés autóról már nem is beszélve!

Alfa Romeo 146

Ritkán kapunk képet olasz autóról, ezért is örültünk amikor feltűnt Szabolcs levele a Facebook-üzenetek között.

1,8 literes twinspark benzines motorral szerelt, ráncfelvarrás előtti. 238 ezret futott eddig, ültetés van alatta kb. 5 centiméterrel alacsonyabb a hasmagasság. Egy éve van nálam, ezekkel a 16-os felnikkel vettem TI kit van rajta ( küszöb, kötény, hátsó lökös, szárny), valamint még a hátsó sportdob kapott egy szolid hangolást.”

Mi csak annyit tennénk hozzá, hogy talán ez a motor az egyik legjobb választás, az 1,8 literes benzinmotor teljesítményben alig marad el a kétliteres nagyobb testvértől, de fogyasztása szerényebb, és az Alfa Romeo rajongó szerint megbízhatósága is jobb, mint a 2.0 TS-nek.

Egyedi Volkswagen Passat

Üdvös, hogy az autóépítők is képviseltetik magukat, hiszen itthon is születnek ízléses, igényes egyedi átalakítások. Erre jó példa az András által beküldött Passat, ami egyértelműen előnyére változott.

Körülbelül nyolc éve van a feleségem tulajdonában. Teljesen gyári állapotú volt, gyári kék színben. Szépen lassan épülgetett. A nagy kerék volt az első lépés, majd jöttek a lakatosmunkák, végül az egyedi belső. Ez volt a sorrend. Az egyedi barna fényezés három éve dísze az autónak, az Airride (állítható légrugós felfüggesztés) pedig egy éve került beszerelésre.

Csak és kizárólag találkozós autó, évi pár ezer kilométert megy, motorja gyári 115 lóerős PDTI dízel. Asszonykám szerint elég bele ez a teljesítmény, mivel ezzel lassan kell menni, hogy jól meg tudják nézni.

Az airride-ot Fakukac készítette, az egyedi belsőt egy Isaszegi szűcsmester kb 6-7 éve, a fényezést nem reklámoznám, mert nem lett szép munka, de egy szentendrei lakatos (Ádám) javította és pofozta ki szépre. Nagyjából ennyi. Ja és épp eladó a gép, tehát aki garázsában tudna egy ilyet, ne habozzon, írjon!”

Škoda Octavia RS

Egy friss típus esett be a mai napon, nem is akármilyen, így mindenképp helyet szorítottunk neki a válogatásban. Nemrég még mi írtunk róla véleményt, most viszont egy valódi tulajdonos mondja el, milyen érzés, ha a legerősebb Octavia RS kulcsa lapul a zsebében.


“14.000 km van benne, újan vásárolt. Egy 18″ os Dotz Shift felni van rajta, nyomtávszélesítőkkel, piros díszcsík került az elejére, és az ablakok fóliázva vannak Teljesítménye jó, a kézi váltónak köszönhetően fürge is nagyon kényelmes, komfortos a belseje, de mégis sportos. Arany középút, olyannak aki napi használatra akar kocsit, de azért sportosan vezet ! Kellemesen csalódtam.”

Trabant

Úgy tűnik, nincs válogatás KGST-típus nélkül, most egy picit megpiszkált Trabant képviseli a szoci autókat. “Két éve hajtom ezt a kis Trabit, amint az látszik is, ki lett szélesítve, spoilerezve, belül pedig az összes belső kárpit cserére került. Porsche ülések, saválló küszöbök, és 14 colos felnik kerültek még fel rá, a motor viszont gyári, eltekintve némi gyújtást érintő tuningtól.”


Tatinson Speedster

Zárásképpen pedig jöjjön a mély víz. A Tatinson Speedster, amiből csak ízelítőként közlünk itt és most pár képet, mert később szeretnénk részletesen bemutatni az építés történetét, és az autót magát.

“Az autó alapja egy 1971. évjáratú 1300-as “bogár”, ami az ízekre szedés és gondos felújítás után némileg más évjáratot tükröző ruhát kapott (azt hiszem sikerült eltalálnom a 40-es évekre jellemző vonalakat).



Kommentek

  • jmzba145

    B5-nehéz ebből bármit faragni.Meddő próbálkozás.

  • SnokeHUN

    Érdekes meglátás. Kb. minden második autóbuzi B5-öt vagy Golfot fúr fel :D Inkább unalmasnak mondanám már :)

  • rolleros

    Az utolsó tetszik, főleg hátulról !

  • Guevara

    Bogár: Nagyon szép munka, de az orr ilyetén átszabása azért eléggé meredek, tekintve hogy a szép púpos motorháztető alatt nem lapul motor.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.