Élete váltása előtt Michelisz – interjú

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 06.00

Ki a legnagyobb zsivány a mezőnyben, ki csajozik a legtöbbet, és persze A NAGY KÉRDÉS, amit alaposan körbejárunk.

Három szuperszonikus Citroën három klasszis versenyzővel végzett a Túraautó-világbajnokság (WTCC) első három helyén. Te lettél a negyedik. Valós az első négy sorrendje?

(gondolkodik) Ha mindent összevetünk, akkor igen.

Kevesen fogadtak volna Yvan Müller ellenében Jose Maria Lopezre, de te gyakorlatilag megjósoltad a szezonelőn a sikerét.

A franciaországi teszten láttam, hogy micsoda nyers tempóra képes, utána mondtam ezt. A sebessége lenyűgöző volt, csak az volt kérdés számomra, hogy a mezőnyben mit tud majd, de a végső pontszáma erre is választ adott.

Ha te ültél volna be év elején valamelyik Citroënbe, hányadik helyen zárod a szezont?

Nagyon jó kérdés, de mégis azt kell mondanom, hogy nincs értelme ezen gondolkodni. Maradjunk annyiban, hogy nem végeztem volna rosszabb helyen, mint idén.

A mezőnyt letaroló jelenlegi három Citroën mellé jövőre bejön további kettő. Sokan attól félnek, hogy a többi csapatnak, így neked is, a hatodik hely lehet a maximum, ami elérhető.

Nem, ez nem így lesz. Abban a két Citroënben nem ugyanolyan szintű versenyzők lesznek, mint a másik háromban. Az idei Citroënek teljesítményében erősen benne van, hogy három kivételes képességű versenyző vezette őket.

A következő évtized legsikeresebbjei?

Az újonnan belépő Loeb-féle Citroën felmerült opcióként számodra?

Egyértelműen nem. Látva a Honda elkötelezettségét, biztos vagyok benne, hogy előttem most ez az út áll.

Sebastian Loeb sokak szerint egy isten. Milyen arc?

Nem találkoztunk korábban, ezért nagyon érdekes felismerés volt számomra, hogy mennyire jó fej. Alázatos versenyző, és szerény ember. Ha csak úgy ránéznék ismeretlenül a mezőnyre, meg nem mondanám róla, hogy messze ő a legnagyobb név. Sokkal szerényebb annál, mint amire gondoltam.

Te leszel jövőre a Citroën-ellenesek nagy reménysége, nem csak itthon, talán nem túlzás, hogy világszerte, hiszen idén te kerültél hozzájuk a legközelebb. Ez plusz erőt ad, vagy negatív teher, amit nem is akarsz magadra venni?

Köszönöm, hogy így gondolod, de azért azt is látni kell, hogy idén sok ötödik, hatodik hely is erőn felüli teljesítménynek számított, és ha valaki látta az utolsó versenyt, akkor ott szerencsém volt. Nagyon bízom benne, hogy az autó annyit fejlődik, hogy erőből sokkal többször dobogóra tudunk állni jövőre.

Mielőtt rátérünk a múlt heti gyári hondás tesztedre, árulj el valamit! Milyen összetevők állnak a mögött, hogy privát csapattal a gyári Hondák előtt végeztél?

Idén több olyan ötödik, hatodik helyet szereztem, amikhez tökéletes teljesítmény kellett, olyanokat, amiket korábban nem biztos, hogy begyűjtöttem. Ezekre már nem is feltétlenül emlékeznek a rajongók, de az összetettbeli negyedik helyet jelentő pontszámhoz ezek nagyon kellettek. Vagyis a válasz az, hogy egyenletesen jó teljesítmény kellett hozzá.

Norbi nősül, Coronel csajozik

Van olyan vélemény is, miszerint fölösleges átülnöd a gyári Hondába, ha a mostani kocsiddal előttük végeztél, csak a magasabb fizetés indokolhatja a váltást. Mit gondolsz erről?

Aki az autósportban benne van, az tudja, hogy gyári és nem gyári autó között van különbség. Szakmai szempontból nézve több sebből vérzik ez a megközelítés, a gyári autó kapja meg például elsőként az új fejlesztéseket. De érzelmi kérdés is az átigazolás, a Zengő Teamnél megvan körülöttem az a környezet, ami olyan lelki stabilitást, nyugalmat ad, ami feltétlenül kellett ehhez az egyenletes teljesítményhez.

Múlt héten tesztelted a gyári Hondát. Tudom, hogy új fejlesztéseket is próbáltál, de milyen volt vezetni?

Jó érzés volt. Nem tűnt nagynak a különbség, de fontos lépés volt versenyzőként új tapasztalatokat szerezni.

Van sejtésed pár napnyi teszt után, hogy mennyivel lehet gyorsabb körönként ez az autó a mostaninál?

Első teszten ezt szinte lehetetlen megmondani. Sajnos az új fejlesztésekkel még nem gyorsabb egy másodperccel a tavalyinál, de lesz jövőre új motor, felfüggesztés, és karosszéria. A nagy félelmem az, hogy nem tudjuk, mire lesznek képesek a Citroënek, ha nyomás alá kerülnek. Idén ez nem történt meg.

Szeretnéd a gyári Hondát, vágysz rá?

(nevet) Versenyző vagyok, a legjobbat akarom magamnak. Az egyik énem szeretné azt a szerződést, a másik arra az érzelmi pluszra vágyik, ami most van körülöttem. Nem fekete-fehér ez.

A gyári Hondák előtt

Viszed magaddal Bári Gergőt, a versenymérnöködet?

Nem szeretnék mással dolgozni, Gergő azonos habitus, mint én. Rengeteg munkánk van abban, hogy így összeszoktunk, jól megvagyunk.

Ne kerülgessük: eldőlt már, hogy átszerződsz?

A legőszintébben mondom, hogy nem dőlt még el.

Te már eldöntötted magadban?

Nem. Napról napra változik. Az egyik nap erre hajlok, a másik nap arra.

Jól értettem: gyakorlatilag a te döntésed, hogy átmész-e?

Nagyon jól körül tudom írni ezt a választ úgy, hogy konkrétumot ne mondjak (nevet). Szerintem te tudod, hogy mi a válasz.

Én nagyobb összegben fogadni mernék rá, hogy átmész. Áruljuk el az olvasóinknak, hogy a múlt heti teszten te próbáltad a gyári autót, vagy inkább téged figyeltek a Honda nagyokosai?

Mindkettő, de azért nagyobb részben ők voltak kíváncsiak rám.

Az egyik nap igen, a másik nap nem

A Honda Forma-1-es visszatérése nem szív el erőforrásokat a WTCC-projekttől? Csak pénz kérdése, hogy a Honda jobb legyen a Citroënnél?

Nagyon leválasztották a WTCC költségvetését az F1-es projekttől, de az is igaz, hogy ha nem a terv szerint alakul az F1-ben minden, akkor lehet, hogy erőforrásokat kell oda átcsoportosítani.

Ha otthagyod Zengőt, kit raknál be a saját megüresedő helyedre?

Hmmm, jó kérdés. Kis Norbit, Kiss Pál Tomit, Wéber Gabit – közülük valakit.

Játsszuk mostantól azt, hogy egyszavas válaszokat kérek


Ki a legnagyobb csajozós a WTCC mezőnyében?

Coronel.

Ki a legzsiványabb versenyző?
Tarquini.

Hajótörés után kivel lennél meg a legjobban egy lakatlan szigeten?
Borkovic.

Tiéd az abszolút legjobb autó. Kit választanál magad mellé csapattagnak a világ összes autóversenyzője közül?
Azért nem mondok F1-est, mert nem tudni, hogyan teljesítene az első évében. Lopezt választanám, kivételes képességű versenyző, kitűnő referencia lenne hozzá mérni magamat.

A világ összes versenypályája közül melyiken nyernél legszívesebben?
Nürburgring, ami jövőre benne is lesz a naptárban.

Mi a terv, mikor nősülsz?
(nevet) Jövőre.

Ha lesz gyermeked, lassít majd rajtad pár tizedet körönként?
Szerintem semmit.

Januártól új a ruha?

Kinek szurkolsz a Forma-1-ben?
Az izgalmas versenyekért szurkolok, de vannak szimpatikus versenyzők: Rosberg, Räikkönen és Hamilton.

A Hondán kívül a kedvenc autómárkád?
Szeretem a BMW-t.

Ki lesz az elkövetkező évtized legsikeresebbje a WTCC-ben?
Szeretném, hogy Michelisz Norbert legyen az. De Lopeznek nagyon jó esélye van rá.

Utolsóként egy dátum: mikor lesz a nagy bejelentés a jövődről?
Valószínűleg január első felében.

Wéber Gábor interjúnkban értékeli a Forma-1-es versenyzőket. Egyetértesz a sorrendjével?

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nagyon nagy dolog amit ez a legény letesz az asztalra, sok sikert kívánok a következő évre!

  • demagóg

    Sok sikert!

  • Sokéves

    Remélem a kormányunk neki is építtet egy stadiont!!! Norbi legalább letett valamit az asztalra!!!! Gratula Norbi! Csak így tovább!!!

  • soroshatos

    Világszinten, és az eredményt nézve a legnagyobb magyar siker Michelisz Norbi, és a Zengő Motorsport! Talán Kiss Norbié lehet még hasonló, szerintem sokkal nagyobb elismerést érdemelnének mindannyian ! kb. két-három stadiont…, fejenként!)
    Gratula Norbi, gratula Zengő Motorsport ! Ja, és bárhogy döntesz, szerintem nem fognak haragudni, bármelyik döntést el lehet fogadni ! Hajrá!

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.