Élete váltása előtt Michelisz – interjú

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.12.04. 06.00

Ki a legnagyobb zsivány a mezőnyben, ki csajozik a legtöbbet, és persze A NAGY KÉRDÉS, amit alaposan körbejárunk.

Három szuperszonikus Citroën három klasszis versenyzővel végzett a Túraautó-világbajnokság (WTCC) első három helyén. Te lettél a negyedik. Valós az első négy sorrendje?

(gondolkodik) Ha mindent összevetünk, akkor igen.

Kevesen fogadtak volna Yvan Müller ellenében Jose Maria Lopezre, de te gyakorlatilag megjósoltad a szezonelőn a sikerét.

A franciaországi teszten láttam, hogy micsoda nyers tempóra képes, utána mondtam ezt. A sebessége lenyűgöző volt, csak az volt kérdés számomra, hogy a mezőnyben mit tud majd, de a végső pontszáma erre is választ adott.

Ha te ültél volna be év elején valamelyik Citroënbe, hányadik helyen zárod a szezont?

Nagyon jó kérdés, de mégis azt kell mondanom, hogy nincs értelme ezen gondolkodni. Maradjunk annyiban, hogy nem végeztem volna rosszabb helyen, mint idén.

A mezőnyt letaroló jelenlegi három Citroën mellé jövőre bejön további kettő. Sokan attól félnek, hogy a többi csapatnak, így neked is, a hatodik hely lehet a maximum, ami elérhető.

Nem, ez nem így lesz. Abban a két Citroënben nem ugyanolyan szintű versenyzők lesznek, mint a másik háromban. Az idei Citroënek teljesítményében erősen benne van, hogy három kivételes képességű versenyző vezette őket.

A következő évtized legsikeresebbjei?

Az újonnan belépő Loeb-féle Citroën felmerült opcióként számodra?

Egyértelműen nem. Látva a Honda elkötelezettségét, biztos vagyok benne, hogy előttem most ez az út áll.

Sebastian Loeb sokak szerint egy isten. Milyen arc?

Nem találkoztunk korábban, ezért nagyon érdekes felismerés volt számomra, hogy mennyire jó fej. Alázatos versenyző, és szerény ember. Ha csak úgy ránéznék ismeretlenül a mezőnyre, meg nem mondanám róla, hogy messze ő a legnagyobb név. Sokkal szerényebb annál, mint amire gondoltam.

Te leszel jövőre a Citroën-ellenesek nagy reménysége, nem csak itthon, talán nem túlzás, hogy világszerte, hiszen idén te kerültél hozzájuk a legközelebb. Ez plusz erőt ad, vagy negatív teher, amit nem is akarsz magadra venni?

Köszönöm, hogy így gondolod, de azért azt is látni kell, hogy idén sok ötödik, hatodik hely is erőn felüli teljesítménynek számított, és ha valaki látta az utolsó versenyt, akkor ott szerencsém volt. Nagyon bízom benne, hogy az autó annyit fejlődik, hogy erőből sokkal többször dobogóra tudunk állni jövőre.

Mielőtt rátérünk a múlt heti gyári hondás tesztedre, árulj el valamit! Milyen összetevők állnak a mögött, hogy privát csapattal a gyári Hondák előtt végeztél?

Idén több olyan ötödik, hatodik helyet szereztem, amikhez tökéletes teljesítmény kellett, olyanokat, amiket korábban nem biztos, hogy begyűjtöttem. Ezekre már nem is feltétlenül emlékeznek a rajongók, de az összetettbeli negyedik helyet jelentő pontszámhoz ezek nagyon kellettek. Vagyis a válasz az, hogy egyenletesen jó teljesítmény kellett hozzá.

Norbi nősül, Coronel csajozik

Van olyan vélemény is, miszerint fölösleges átülnöd a gyári Hondába, ha a mostani kocsiddal előttük végeztél, csak a magasabb fizetés indokolhatja a váltást. Mit gondolsz erről?

Aki az autósportban benne van, az tudja, hogy gyári és nem gyári autó között van különbség. Szakmai szempontból nézve több sebből vérzik ez a megközelítés, a gyári autó kapja meg például elsőként az új fejlesztéseket. De érzelmi kérdés is az átigazolás, a Zengő Teamnél megvan körülöttem az a környezet, ami olyan lelki stabilitást, nyugalmat ad, ami feltétlenül kellett ehhez az egyenletes teljesítményhez.

Múlt héten tesztelted a gyári Hondát. Tudom, hogy új fejlesztéseket is próbáltál, de milyen volt vezetni?

Jó érzés volt. Nem tűnt nagynak a különbség, de fontos lépés volt versenyzőként új tapasztalatokat szerezni.

Van sejtésed pár napnyi teszt után, hogy mennyivel lehet gyorsabb körönként ez az autó a mostaninál?

Első teszten ezt szinte lehetetlen megmondani. Sajnos az új fejlesztésekkel még nem gyorsabb egy másodperccel a tavalyinál, de lesz jövőre új motor, felfüggesztés, és karosszéria. A nagy félelmem az, hogy nem tudjuk, mire lesznek képesek a Citroënek, ha nyomás alá kerülnek. Idén ez nem történt meg.

Szeretnéd a gyári Hondát, vágysz rá?

(nevet) Versenyző vagyok, a legjobbat akarom magamnak. Az egyik énem szeretné azt a szerződést, a másik arra az érzelmi pluszra vágyik, ami most van körülöttem. Nem fekete-fehér ez.

A gyári Hondák előtt

Viszed magaddal Bári Gergőt, a versenymérnöködet?

Nem szeretnék mással dolgozni, Gergő azonos habitus, mint én. Rengeteg munkánk van abban, hogy így összeszoktunk, jól megvagyunk.

Ne kerülgessük: eldőlt már, hogy átszerződsz?

A legőszintébben mondom, hogy nem dőlt még el.

Te már eldöntötted magadban?

Nem. Napról napra változik. Az egyik nap erre hajlok, a másik nap arra.

Jól értettem: gyakorlatilag a te döntésed, hogy átmész-e?

Nagyon jól körül tudom írni ezt a választ úgy, hogy konkrétumot ne mondjak (nevet). Szerintem te tudod, hogy mi a válasz.

Én nagyobb összegben fogadni mernék rá, hogy átmész. Áruljuk el az olvasóinknak, hogy a múlt heti teszten te próbáltad a gyári autót, vagy inkább téged figyeltek a Honda nagyokosai?

Mindkettő, de azért nagyobb részben ők voltak kíváncsiak rám.

Az egyik nap igen, a másik nap nem

A Honda Forma-1-es visszatérése nem szív el erőforrásokat a WTCC-projekttől? Csak pénz kérdése, hogy a Honda jobb legyen a Citroënnél?

Nagyon leválasztották a WTCC költségvetését az F1-es projekttől, de az is igaz, hogy ha nem a terv szerint alakul az F1-ben minden, akkor lehet, hogy erőforrásokat kell oda átcsoportosítani.

Ha otthagyod Zengőt, kit raknál be a saját megüresedő helyedre?

Hmmm, jó kérdés. Kis Norbit, Kiss Pál Tomit, Wéber Gabit – közülük valakit.

Játsszuk mostantól azt, hogy egyszavas válaszokat kérek


Ki a legnagyobb csajozós a WTCC mezőnyében?

Coronel.

Ki a legzsiványabb versenyző?
Tarquini.

Hajótörés után kivel lennél meg a legjobban egy lakatlan szigeten?
Borkovic.

Tiéd az abszolút legjobb autó. Kit választanál magad mellé csapattagnak a világ összes autóversenyzője közül?
Azért nem mondok F1-est, mert nem tudni, hogyan teljesítene az első évében. Lopezt választanám, kivételes képességű versenyző, kitűnő referencia lenne hozzá mérni magamat.

A világ összes versenypályája közül melyiken nyernél legszívesebben?
Nürburgring, ami jövőre benne is lesz a naptárban.

Mi a terv, mikor nősülsz?
(nevet) Jövőre.

Ha lesz gyermeked, lassít majd rajtad pár tizedet körönként?
Szerintem semmit.

Januártól új a ruha?

Kinek szurkolsz a Forma-1-ben?
Az izgalmas versenyekért szurkolok, de vannak szimpatikus versenyzők: Rosberg, Räikkönen és Hamilton.

A Hondán kívül a kedvenc autómárkád?
Szeretem a BMW-t.

Ki lesz az elkövetkező évtized legsikeresebbje a WTCC-ben?
Szeretném, hogy Michelisz Norbert legyen az. De Lopeznek nagyon jó esélye van rá.

Utolsóként egy dátum: mikor lesz a nagy bejelentés a jövődről?
Valószínűleg január első felében.

Wéber Gábor interjúnkban értékeli a Forma-1-es versenyzőket. Egyetértesz a sorrendjével?

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nagyon nagy dolog amit ez a legény letesz az asztalra, sok sikert kívánok a következő évre!

  • demagóg

    Sok sikert!

  • Sokéves

    Remélem a kormányunk neki is építtet egy stadiont!!! Norbi legalább letett valamit az asztalra!!!! Gratula Norbi! Csak így tovább!!!

  • soroshatos

    Világszinten, és az eredményt nézve a legnagyobb magyar siker Michelisz Norbi, és a Zengő Motorsport! Talán Kiss Norbié lehet még hasonló, szerintem sokkal nagyobb elismerést érdemelnének mindannyian ! kb. két-három stadiont…, fejenként!)
    Gratula Norbi, gratula Zengő Motorsport ! Ja, és bárhogy döntesz, szerintem nem fognak haragudni, bármelyik döntést el lehet fogadni ! Hajrá!

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.