Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Sziasztok!

Mindenekelőtt szeretném elmondani, hogy remek az oldal! Tudom, ez nem ide való, de most volt alkalmam megosztani veletek… Minden nap olvasom, napi több órát (munkaidőben). Most hadd kérdezzelek meg autóvásárlással kapcsolatban.

3,5M-ig bezárólag te a Mondeót vagy a Mazda6-ot illetve a 2-2 autó közül melyiket választanád?

Külsőre egyértelmű nekünk a Mazda, habár nekem csak hajszálnyival, így ráncfelvarrottan mindkét autó jól néz ki! Nem pont a felső autókat akarnám megvenni, csak pont ilyen külsővel, és pont ilyen belső felszereltséggel szeretnénk.

Amitől kicsit tartok, hogy melyik dízelmotorral van kevesebb rizikó? A Ford 2.0-es TDCI motorjával, (azt tudom hogy az 1.8-on nagyon drága a vezérlés, nem tudom, a 2.0-esen milyen) vagy a Mazda PSA dízelmotorjával? Belsőre a Ford barátságosabb és jobban felszerelt, valahogy olyan család-barátabb, de véletlenül sem keltik az örök-élet tartósságát a gombok és a kiegészítők. A Mazda ingerszegény, de tudom, hogy az a kapcsoló 10 év múlva is kapcsolni fog.

Ha majd lesz időd akkor válaszolj pár szóban légyszíves! Minden érdekel – jó is rossz is! Köszönöm szépen!

Üdv, Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

Számítógép elől nem sokat lehet megtudni egy autóról, de a benyomásaimat persze megosztom Veled. Legjobban a színe miatt a bordó Mazda tetszik, de a Mondeo jobb autó a Mazda6-nál, ezért a Fordok közül választanék. A Mazda6 belseje talán tartósabb, de közben végig lehangolóbb és a futóműve sem ér fel a Mondeóéhoz. A Mazda nyilvánvalóan jobb értéktartásán szerintem nem lehet megfogni 500-600 000 forintot, amennyivel többe kerülnek. Én nem hallottam róla, hogy a 2008 utáni Mazda6 dízelmotorja PSA lenne, mert a köbcenti és ami fontosabb, a furat és a löket sem azonos a PSA 2,2 literes dízelével.

Szervizköltségben várhatóan a Ford lesz jobb,: nemrég indult a Motorcraft márka, amely a standard karbantartásokban komoly árelőnyt jelenthet a Ford-márkaszervizekkel pár év múlva. Nekem a drágábbik Mondeo többletfelszereltsége nem érne meg 600 000 forintot, de persze egy alku eredménye billentheti a mérleg nyelvét a drágább felé.

A vezérműszíjcsere a kétliteresen nem tűnik drágának, mert a vezérműszíjkészletre a Bárdi 30-40 ezres tételeket hoz, vízpumpával együtt is 60-70 ezer Ft.

Én a Te helyedben megnézném még a 2008 utáni Citroën C5 kombit. Elég megbízható, akkor is, ha sokan nem hajlandóak utánanézni és az elődjéből indulnak ki. Ugyanez a motor van benne, többnyire jó a felszereltsége és nagyon vonzó utazóautó, ha nem vezetsz sportosan.

Üdvözlettel, Szörényi András