A 3,5 milliós kérdés – Mazda vagy Ford?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 17.30

Olvasónk egy középkategóriás, pár éves autót szeretne magáénak tudni. 3,5 millió forintot érő választásában szakértőnk segít.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Sziasztok!

Mindenekelőtt szeretném elmondani, hogy remek az oldal! Tudom, ez nem ide való, de most volt alkalmam megosztani veletek… Minden nap olvasom, napi több órát (munkaidőben). Most hadd kérdezzelek meg autóvásárlással kapcsolatban.

3,5M-ig bezárólag te a Mondeót vagy a Mazda6-ot illetve a 2-2 autó közül melyiket választanád?

Külsőre egyértelmű nekünk a Mazda, habár nekem csak hajszálnyival, így ráncfelvarrottan mindkét autó jól néz ki! Nem pont a felső autókat akarnám megvenni, csak pont ilyen külsővel, és pont ilyen belső felszereltséggel szeretnénk.

Amitől kicsit tartok, hogy melyik dízelmotorral van kevesebb rizikó? A Ford 2.0-es TDCI motorjával, (azt tudom hogy az 1.8-on nagyon drága a vezérlés, nem tudom, a 2.0-esen milyen) vagy a Mazda PSA dízelmotorjával? Belsőre a Ford barátságosabb és jobban felszerelt, valahogy olyan család-barátabb, de véletlenül sem keltik az örök-élet tartósságát a gombok és a kiegészítők. A Mazda ingerszegény, de tudom, hogy az a kapcsoló 10 év múlva is kapcsolni fog.

Ha majd lesz időd akkor válaszolj pár szóban légyszíves! Minden érdekel – jó is rossz is! Köszönöm szépen!

Üdv, Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

Számítógép elől nem sokat lehet megtudni egy autóról, de a benyomásaimat persze megosztom Veled. Legjobban a színe miatt a bordó Mazda tetszik, de a Mondeo jobb autó a Mazda6-nál, ezért a Fordok közül választanék. A Mazda6 belseje talán tartósabb, de közben végig lehangolóbb és a futóműve sem ér fel a Mondeóéhoz. A Mazda nyilvánvalóan jobb értéktartásán szerintem nem lehet megfogni 500-600 000 forintot, amennyivel többe kerülnek. Én nem hallottam róla, hogy a 2008 utáni Mazda6 dízelmotorja PSA lenne, mert a köbcenti és ami fontosabb, a furat és a löket sem azonos a PSA 2,2 literes dízelével.

Szervizköltségben várhatóan a Ford lesz jobb,: nemrég indult a Motorcraft márka, amely a standard karbantartásokban komoly árelőnyt jelenthet a Ford-márkaszervizekkel pár év múlva. Nekem a drágábbik Mondeo többletfelszereltsége nem érne meg 600 000 forintot, de persze egy alku eredménye billentheti a mérleg nyelvét a drágább felé.

A vezérműszíjcsere a kétliteresen nem tűnik drágának, mert a vezérműszíjkészletre a Bárdi 30-40 ezres tételeket hoz, vízpumpával együtt is 60-70 ezer Ft.

Én a Te helyedben megnézném még a 2008 utáni Citroën C5 kombit. Elég megbízható, akkor is, ha sokan nem hajlandóak utánanézni és az elődjéből indulnak ki. Ugyanez a motor van benne, többnyire jó a felszereltsége és nagyon vonzó utazóautó, ha nem vezetsz sportosan.

Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • v_johny

    Jó kis dilemma ez a Mondeo vs Mazda6. A fene tudja… Mondjuk akkor már megnéznék egy Passat Variant vagy Insignia is.
    Nekem pont a héten utalt át (mondjuk nevetséges összeget) egy ajtórányitás miatt az egyik biztosító, fizetett mivel a Transit-os elismerte hogy sikerül az ajtót rányitnia az én autómra parkolás során.

  • hova

    Remek autók, sok szempontból. Talán a két legsikeresebb márka. Nehéz dönteni.

  • v_johny

    hova: A Ford és a Mazda mint a “Talán két legsikeresebb márka”? A Ford oké, de a Mazda azért -nálunk- közel sem értékesít annyi modellt mint a Ford vagy a VW vagy az Opel és még sorolhatnám.

  • VANESSZA1

    Gratulálok !

    Ilyen ötleteket érdemes adni a leendő autóvásárlónak !
    Azok az autók amit kérdezett a vásárló (Mazda-Mondeo) ha egy kicsit is jobban utána néz a tanács adó, akkor tudhatná, hogy abban az időben e két cég együtt dolgozott !!!! Tehét a motorok 90%-ig megegyeznek.

  • hova

    v_johny.
    Valóban igaz, hogy a magyarok nem ismerik a mazdát, csak bámulnak, hogy ” ez milyen autó?”.Ez mostanság azért kezd változni, de a szakértőnek azért tudnia kell- és tudja is- hogy milyen autólról mond véleményt. Persze ha ezt mondjuk Kanadában sütnéd el, roszul lenne mindenki, de a nyugati féltekénken is elég jól ismerik, persze mindkét márkát.

  • Levrone

    “… Minden nap olvasom, napi több órát (munkaidőben)…” Jó kis munkahely lehet… :D

  • v_johny

    hova:

    Értem én hogy Kanadában bőven van Mazda, de ez szerintem nem mérvadó. Egy magyar emberke ha autót választ, nem segít rajta ha kontinensekkel távolabb sok fut az általa választott márkából. Attól itthon nehezebb lesz alkatrészt keríteni vagy válogatni a -megfizethetőbb- alkatrészek közt. Továbbá jó szakit is nehezebb lesz keríteni. Azért majdnem minden utcában lakik egy Mondeo, de Mazda 6 korántsem…

  • hova

    v_johni.

    A darabszámot illetően igazad van, leírtam, hogy a magyarok 98%-a nem is tudja milyen autó, akkor hogyan dönt? A havertól, a szomszédtól, ettől-attól, mert neki is az van, biztos jó!!?
    1987-ben én is picit remegő hittel vettem meg a 323-t, és láss csodát, 27 évesen hibátlanul muzsikál. A Ford ugyanilyen remek autó és rengeteg van nálunk, több jobb szerelője is akad,a Mazdához viszont szinte alig értenek. De egy jól tervezett, jól sikerült autónak nem kell azért hosszú-hosszú ideig autószerelő: egy csapágyon kivül nem kellett nekem sem alkatrész, ennek ellenére elismerem, hogy a Mazdához drágábbanlehet eredeti alkatrészt beszerezni, ennek hátrányát még a 27 éves kordém sem érezte. Remélem az új legalább ilyen jól viselkedik.

  • tamas74

    szoval lehet én tudom rosszul de én ugy tudom hogy pont a mondeo 2.0-ás dizele psa mert az eredeti ford 2.0 az láncos motor a psa meg szijas a mazda 2.2-es pedig saját fejlesztés semmi köze egyik gyárhoz se

  • tamas74

    ráadásul az 1.6 dizel is psa csak az a nyomorult 1.8 van még ford fejlesztésböl

  • tamas74

    ja és a 2.2 is ford-psa közös plusz a transit 2.2 is azonos a boxer jumper motorral de az már egy másik történet.mellesleg a psa motorok elég jónak tünnek az idö mulásával csak sajna az nem mindegy milyen befecskendezö rendszerrel szerelték mert azonos évjáratban is különböznek sokszor a legrosszabb a ford motoroknál a dephi aztán a psa-nál volt simens az se valami fajan de a bosch már egész jó majdnem ugyan annyit birnak csak a bosch-t legalább tudják gyári technologiával javitani a többit csak berhelni és sose lessz igazán jó csak gyári uj cserével ami egy anyagi dögrovást hoz magával.

  • PDA FAN

    A második szériás mazda6-ban már nem Ford/PSA alapú a dízelmotor. Az első Mazda6-okban még valóban az volt.

    Egyébként annak a “szakértőnek” a véleményére nem biztos, hogy sokat adnék, aki a C5-öt ajánlgatja ezek mellé alternatívának. A minősége egy dolog, de az utastere is szűkebb, hátul kifejzetten szűk. Az agyondicsért légrugózás meg pár év alatt olyan sprőd lesz, ha nem cseréled a gömböket, hogy a vesekövet kirázza.

  • ldaracing

    Az ajtórányitásos kössön casco-t.
    A kárt attól a bunkótól kell kérni, aki rácsapta az ajtót az autójára. Ha nem fizet, akkor választhat egy ugyanolyan horpadást az ő autójára is. Na de ez ugye ez már nem tetszene neki.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.