Megérkeztek az elektromos BMW-k Magyarországra

Bmw i-modellek hazai bemutatója

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 15.00

Az eddigi hazai elektromosautó-eladási számok ismeretében ugyancsak optimista a BMW az i3 és i8 modellek tekintetében, de van rá oka, hiszen ő a BMW.

Autószalon nyílt az autószalonban a Könyves Kálmán körúton. A Wallis Duna BMW-márkakereskedésében ugyanis egy száz négyzetméteres, szeparált kis teremben immár magyar földön is teljesen hivatalosan tekinthető meg a BMW i almárkájának egyelőre két létező modellje, az i3 kompakt városi elektromos autó és az i8 szupersportkocsi. A szalonban kifejezetten az i-kkel foglalkozó értékesítő munkakör-megjelölése maga a tipikus német humor két szóban: Product Genius, azaz Termékzseni.

Az i modelleket a nemzetközi kampányelemekkel népszerűsítik itthon is: “born electric”, szólnak oda a Volkswagennek, Mercedesnek (elektromos Golf, elektromos B), vagyis a két i nem egy-egy meglévő modell villanyos változata, hanem eleve elektromosnak (vagy hibridnek) tervezett jövőautó. Ez az “új prémium”, vagyis a fenntarthatóság jegyében készült autók az igazán menők, mondják, amit olyan egzotikus dolgokkal lehet alátámasztani, mint az i modellek olívalevél-kivonatban cserzett bőrkárpitjai. “Sheer driving pleasure”, vagyis a villanyautók semmihez nem hasonlító nagy alapnyomatéka és a váltásmentes gyorsítások nemhogy rombolnák a BMW-s fílinget, inkább még hozzá is tesznek. És ez is jogos: a józan városi autónak szánt i3 0-ról 60-ra jobban gyorsul, mint az M3, tehát hülye mítosz, hogy a villanyautók unalmasak. És így tovább: marketingből elég profi ez a márka.

Magyarul beszél az i8!

Magyarországról némely ügyekben elég távolinak látszik Európa – nincs ez másként ez elektromos mobilitás eddigi terjedésével sem. Az állam totális közönye, a nagyjából évszakonként belengetett, senkiselátta Jedlik Ányos terv lebegtetésével fennálló bizonytalanság és a nagyon lassan épülő töltőhálózat miatt csak pár mindenre elszánt kalandor és persze pár elektromos közműcég merészelt eddig komoly, új, drága villanyautót venni itthon. (Németországban kb. 12 ezer villanyautó van jelenleg, nálunk kevesebb mint 50, mármint ötven darab.)

No de majd most! A kék-fehér embléma vonzerejével a villanyautó intézménye talán ki tud lépni végre abból az általános lesajnáltságból, aminek valamiért nálunk eddig örvendett. A BMW nálunk egyrészt a vágyott jómód egyik szinonimája, másrészt sikeres márka is; októberben átadták az 1608-adik új kocsit is idén itthon, amivel már most éves rekordot döntött a cég a hazai piacon. És egy huszon-milliós X5 mellé második autónak nem szürreális elképzelni egy 12 milliós i3-at.

Elsőre nem tűnik olcsónak, de ha belegondolunk, hogy a karbonkasztnis, irdatlan fejlesztési költséggel készült i3 a prémium-emblémával kábé annyiba kerül, mint az elektromos Golf?

A magyar néplélek szinte dorombol, amikor a BMW vezetői azt is megemlítik, hogy Magyarország azon kevés közép-kelet európai ország egyike, ahova már most behozzák az elektromos kocsikat – hogyan is tehetnének másként, amikor van itt egy “láthatatlan BMW-gyár”. Mármint hogy kábé tízezer ember dolgozik itt 54 cégnél a legkülönbözőbb BMW-alkatrészek gyártásán, mint beszállító, teccikérteni. A lipcsei i-gyár is kap bőven magyar elemeket az autókhoz, tehát jár nekünk, hogy vehessünk, de legalábbis szalonokban nézegethessünk ilyen kocsikat.

A BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el. Ha valaki alkalmanként a tisztán elektromos alapváltozat 130-160 kilométeres hatótávolságát meghaladó utazásokat is tervez egy i30-cal, a REX (azaz Range Extenderes, hatótáv-növelő benzinmotorral kiegészített) verziót veheti meg, 13 470 000 forintért, amivel az akkut menet közben töltő kéthengeres motor kis tankjával együtt már 300 kilométer a hatótávolság.

Megérkeztek az elektromos BMW-k Magyarországra 1
Tesztünk az i3-ról ide vagy a képre kattintva olvasható

Az i8 már nem tisztán villanyautó, tipikus plug-in hibrid, azaz konnektorról is tölthető, 40-50 kilométer erejéig füstmentesen is használható, de azért alapvetően benzines üzemre szánt hibridautó. Az i8 irgalmatlanul drága, 40 775 000 forint az alapára és ezt lehet még megtoldani különböző extrákkal – de hát ez a kocsi, mint a BMW maga is mondja, inkább álomautó, mint racionális hétköznapi közlekedési eszköz.

Megérkeztek az elektromos BMW-k Magyarországra 2
Tesztünk az i8-ról ide vagy a képre kattintva olvasható

A budapesti szalon mellett Budaörsön, Debrecenben és Győrött van olyan szerviz, ahova karbantartásra, javításra el lehet vinni az i modelleket, jövőre egy pécsi és egy szegedi műhely is megkapja majd a felszerelést, képzést és jogot a szervizelésre. A szénszálas műanyag utascellát viszont jövő év végéig még sehol nem tudják javítani – az i-tulajok jól teszik, ha nem törik össze autójukat, mert a javítás körülményes és rohadt drága lesz a törött kocsi külföldi karosszériaműhelybe szállításával.

Az i-kre két év km-korlátozás nélküli általános garancia vonatkozik, az akkura 8 év vagy 100 ezer km a jótállás. Megkérdeztük, vajon milyen gyakran kell majd kötelező szervire menni és milyen összeget jelent egy-egy karbantartás. Nos; ahogy az E30-as óta megszokhattuk, a kocsik a használat függvényében jelzik majd karbantartási igényüket, de öt évig vagy 60 ezer kilométerig minden i karbantartása ingyenes.

A BMW csoport hazai helytartója is bízik a sikerben, jövőre 70-100 i modell eladásával számolnak itthon

Jövőre valahol 70 és 100 darab közötti eladással számolnak. Még a negyvenmilliós i8-ból sem mutatóba lesz pár darab, ha hihetünk a BMW piaci felméréseinek, hanem 20-30 kocsit is láthatunk majd szaladgálni a magyar utakon jövő év végére.

Kommentek

  • hova

    “Az Audi már régen felismerte,hogy Magyarország megszabadulva a kommunizmus láncaitól sokkal többre képes, ezért létesítettek gyárat nálunk”

  • Atex13

    EZAZ!! A legnagyobb álmom mindig is egy BMW Multipla volt :D

  • hova

    Elgondolni is borzongatóan kellemes dolog, hogy hirtelen csak ilyen tip. autókkal közlekedünk, a mocskot, büdöset elhagyva, a levegő tisztább lenne, zajszint közel nulla,csak az erőfeszítés!! az hiányzik, de nagyon!!

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.