Ezek a legkülönösebb halottaskocsik

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.01. 10.20

Tavaly a világ tipikus halottaskocsijait szedtük egy csokorba, idén pedig az extrémebb darabokat kutattuk fel.

Tavaly a világ tipikus halottaskocsijait szedtük egy csokorba, idén pedig az extrémebb darabokat kutattuk fel. Jöjjenek a leggyorsabb, a legtipikusabb, legolcsóbb, legfurcsább autók, amelyek az élet utolsó útján szállítanak.

Halottaskocsik, ahogy egy temetkezési vállalkozó látja

A képek keresése közben érdekes blogra bukkantam. Ausztráliában akad egy blog, ami a temetkezési vállalkozók világába nyújt betekintést, kíméletlen részletességgel. Természetesen a témák között szerepelnek a halottaskocsik is, ebből a bejegyzésből emeltem ki a leglényegesebb részleteket.

– A gyászolók szempontjából egyáltalán nem fontos a típus, a kivitelezés általában. Csak a szín. Ezért természetes a fekete, fehér, ezüst árnyalatok uralma, de van, aki csak egy kék árnyalattal akar kitűnni, és nem V8-as motorral hajtott izomautóval, vagy tankkal.

– Kialakítás szempontjából lehet dupla-, vagy szimplakabinos a jármű. Előbbi egyszerűbb, olcsóbb, rövidebb, könnyebben manőverezhető. Utóbbiba befér a négyfős személyzet is, vagy pár temetéshez fontos kellék, de sokkal hosszabb, nehezebben fordul, mint a szimplakabinos.

– Fontos még a koszorúk elhelyezését segítő tetősínek helyzete, hogy mekkora a koporsó tere, valamint, hogy felnyitható-e az oldalsó üvegfal.

A képen egy FV432-es páncélozott csapatszállítóból átalakított halottaskocsi látható, a belső pedig egy Ford Granada Cardinal szintén hasonló célokat szolgáló kiviteléből való.

Aki életében környezettudatos, zöld gondolkodású volt, annak az utolsó útján sem kell mindezzel szembefordulni. Több cég kínál már kerékpáros temetkezési lehetőséget.

Akinek a Rolls-Royce valamilyen indokból nem nyeri el a tetszését, annak ez a Maserati Q500 lehet az alternatíva. A 4.2 literes V8-as legnagyobb nyomatéka 451 Nm, teljesítménye pedig kereken 400 lóerő. Olasz elegancia, angyalokhoz szóló motorhang, ez a q500.

Dél-Amerikában tényleg mindent, mindent átalakítanak halottaskocsivá. Ez a Fiat is a példák egyike.

Az amerikai izomautók rajongóinak ennél találóbb megoldás nem létezik. V8-as Mustanggal rotyogni a túlvilágra.

Egy halottaskocsivá átalakított Lada Niva, hogy a nehezen elérhető temetők se maradjanak autós temetés nélkül.

A leggyakoribb szín természetesen a fekete, a szürke, ritkábban a fehér. De vannak temetkezési vállalkozók, akik szakítanak a hagyományokkal, és kék autókat is kínálnak.

Praktikusság szempontjából biztosan kitűnő ötlet egy Ford Transit alkalmazása a feladatra.

Egy lengyel cég olyan olcsó, népszerű alapokból épített halottaskocsikkal találta meg saját közönségét, mint a képen látható Opel Astra F.

Dél-Amerikában még a Renault 19-esből is készült temetésekre szánt kivitel.

A Phantom Hearse B12 néven futó gép érdekessége, hogy nemcsak az első üléssort tartották meg, de a hátsókat is, ahová ráadásul továbbra is előre nyíló ajtókon lehet beszállni. Csak ezt követi a 234 centis koporsórekesz. A kiegészítő részeket az alap autó karosszériájához hasonlóan alumíniumból készítették. Megmaradt az 6,75 literes V12-es benzinmotor és a szintszabályozós légrugózás is. Pontos összeget nem közölt a kocsi áráról az építő, csak annyit hogy körülbelül félmillió euró, azaz 144 millió forint.

Egy angol munkás negyven évig dolgozott JCB munkagépekkel. Utolsó útjára is egy ilyen márkájú homlokrakodó vitte.

Eredeti funkcióját teljesen megőrizve alakították át az 1996-os Chevrolet Caprice-t. A motortérbe 6.0 literes, GM V8-as blokkot raktak, ami 3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kegyeleti járművet, amely simán eléri a bő 250 km/órát. Ezeket az adatokat, és a videót elnézve, valószínűleg a világ leggyorsabb halottaskocsijáról van szó.

Bár van kerékpáros lehetőség is, a környezettudatosság jegyében egy Toyota Prius is jó megoldásnak tűnik.


A cél szentesíti az eszközt, ez a Mazda pickup valahol Dél-Amerikában teljesít szolgálatit. Láthatólag nem emésztett fel komoly összeget az átalakítás.

Ezek a legkülönösebb halottaskocsik 1
A motorosok között népszerű a kétkerekű temetkezési szertartás. Ezeken vagy speciálisan átalakított oldalkocsis típus, vagy egy háromkerekű trike által vontatott utánfutó szállítja a koporsót.

Kommentek

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.