Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

50 éves hölgy vagyok és szeretnék egy megbízható autót venni 2-3 millió között. Nőként fő szempont a forma. Golf Plus, Toyota Auris vagy Mercedes B 150,180-as közül melyiket és milyen motorral javasolja.

Tisztelettel: Nagy Julianna

Szakértőnk válasza

Kedves Julianna!

A VW Golf Plusban a láncos szelepvezérlésű TSI benzines motorok vannak, ezért a másik két típus szívó benzinmotorjaival várhatóan kevesebb gondja lesz. Azért nehéz tanácsot adnom, mert az Auris sem a Golf Plus és a B-osztály átrendezhetőségét, sem pedig térkínálatát nem képes nyújtani. A két kompakt egyterű tágasabb és a hátsó ülésük illetve a csomagtartójuk is jobban variálható.

Amennyiben az Auris belső méretei megfelelnek, a Toyotát választanám, amivel sok hölgy elégedett. A használt Aurisokhoz is igen kedvező fix árú karbantartási csomagokat kínálnak a márkaszervizek és márkaszervizes karbantartását is olcsóbbnak érzem, mint a Volkswagenét. Motorikus és szempontból használtan az 1,6 literes benzinest választanám az Aurisból, mert az 1,4-es gyenge hozzá. A típusról itt olvashat összehasonlító tesztet, amelyben három érdekes és nagyon ésszerű alternatívát is talál, hátha megtetszik valamelyik.

Üdvözlettel, Szörényi András


Olvasónk kérdezi

Autóvásárlás előtt állok, de bizonytalan vagyok. Néztem már nagyon sok típust. Opel Vectra B2 1.8 benzin és Renault Laguna2 1.9 dCi vagy 1.8 benzines között vacillálok most, de nem tudom, mi lenne a jó választás. A Renault mennyire megbízható?

Szakértőnk válasza

Kedves Roland!

Amennyiben a Vectra B2 a Vectra második generációjának modellfrissítés utáni változatára vonatkozik, akkor én nem beszélném le az autóról. Nyúlós, rossz gázreakciójú, de nagyon megbízható, olcsón szervizelhető és takarékos motorok vannak a korabeli Opelekben, az 1,8-as Vectra nem is megy rosszul.

Mindenképpen azt venném a dízel Laguna helyett. Ha azonban szintén 1,8-as benzines Lagunát állítunk szembe vele, akkor abból a 2005 utáni modellek levetkőzték az előd oly sok baját, de a benzinesekkel eleve sokkal kevesebb gond volt, mint a dízelekkel. Mivel a Laguna hátul kevésbé tágas, de egy generációval modernebb, sokkal biztonságosabb és korszerűbb autó, ha ára és az Opelénél magasabb alkatrészköltsége belefér a keretbe, 1,8-as Lagunát vennék.

A modellről itt olvashat tulajdonosi véleményt 210 000 kilométer után. A Vectra B-vel várhatóan kevesebb gondja akad és ha adódik is valami, az olcsóbban orvosolható, míg a Laguna II-vel jobb autóban ül majd, de az autó várhatóan több pénzt visz el.

Üdvözlettel, Szörényi András