Így vernek át egy gyanútlan autóst!

Egy rosszul sikerült használtautó-vásárlás

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 06.00

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

“Csak egyetlen apróság volt gyanús, de ennek akkor nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget. Az autót hirdető cég egy fizetős, nyilvános parkolóba volt bejegyezve” – kezdi átverésének történetét István, amit szeretne megosztani másokkal is. “Az eladó azonban szimpatikusnak tűnt, a kocsi csillogott-villogott, és még vezetett szervizkönyv is járt hozzá, ahogyan azt a hirdetés ígérte.”

Ő nem ad Orbán Viktornak egy fillért sem

István szeptember elején döntött, leváltja új korától szeretettel dédelgetettet, de már lassan öt esztendős autóját (nevezzük a cikk kedvéért E-osztályos Mercedesnek) valami fiatalabbra és kisebbre. Talált is a legnagyobb használt autós oldalon egy roskadásig extrázott, mindössze 3,5 éves másikat. Legyen mondjuk egy S60-as Volvo, így hasonló az arány a történetben eredetileg szereplő autókkal. Feketében, némi ízléses optikai tuninggal. Világéletében német autókat hajtott, de mindig is szimpatizált a svéd márkával, a hirdetés végi “egyéb” rovatban pedig első helyen villódzott az opció: csere érdekel.
 
Ahogy mondani szokták, itt a soha vissza nem térő alkalom, érezte. István felvette a kapcsolatot a hirdetővel.
 
Csütörtök kora este találkozott személyesen Zsolttal a nyilvános parkolóban, ahol István gyorsan kiszúrta: olyan 5-6 magyar rendszám nélküli autó várt körülöttük újabb vevőkre. De hát kereskedő, istenem. Ennél problémásabbnak tűnt, hogy a hirdetésben szereplő “érvényes magyar papírok” ellenére a Volvóról is hiányzott a hazai azonosító, sőt, Zsolt német nyelvű adásvételit rakott elé.
 
Egészen pontosan valami itthon nyomtatott, furcsa hibrid verziót, cirádás betűkkel.
Verkaufer/Eladó:
Kaufer/Vevő:
Folgendes Fahrzeug/A következő jármű… stb. – messziről látszott, hogy nem hivatalos dokumentum.
 
Így, németül és magyarul. Eladóként ráadásul nem is Zsolt volt feltüntetve. Még csak nem is a hirdetésben szereplő magyar cég, hanem a leverkuseni illetőségű Jovan Milosevic.
 
“Mondtam is egyből az úrnak, hogy én a kocsit hirdető magyar cégtől akarok vásárolni” – emlékszik István. A kereskedő erre teljesen korrekt módon elmesélte neki, hogy ő ettől a német kollégától vette a kocsit, és persze megoldható, hogy átíratja a saját vállalkozása nevére, aztán onnan íratja át pár nappal később ez én nevemre, de a köztes akció fölöslegesen kidobott 120 ezer forintba kerül, márpedig ő nem akar Orbán Viktor zsebébe rakni egyetlen fillért sem.”

A fotók illusztrációk, a rajtuk látható tesztautóknak semmi közük a történethez

“Mivel pontosan tudom, hogy a kintről behozott kocsikat nagyrészt így hirdetik, teljesen szokványosnak tűnt minden. Bár én valamivel többre tartottam a Mercimet, a Volvo igencsak gyönyörű volt, tényleg rengeteg extrával, végül egálban megegyeztünk. Lepapíroztuk, hogy a következő szerdán, friss műszakival, természetesen magyar rendszámmal, a nevemre írva megkapom az autót.”

István adott 100 ezer forint foglalót, elégedetten elbúcsúztak.

Első nap, első probléma

Sokan csóválhatják a fejüket, hogy ebbe bizony nem lett volna szabad belemenni. István erre azt mondja most, hogy mindez utólag tűnik gyanúsnak, akkor és ott semmi olyat nem tapasztalt, ami különösebben eltérne a kintről behozott kocsikkal kapcsolatos ügyintézéstől. Szerinte így megy ez ma Magyarországon.  Vegyük sorra:
  – a Németországból behozott kocsin nem volt magyar rendszám, mert a kereskedő nem akarta a nevére venni plusz pénzért
  – István számára ismeretlen eladó szerepelt az adásvételin, német címmel
  – az eladó őszintén elmondta ezeket a háttérinfókat
  – valóban szokatlannak tűnt, hogy a magyar cég címe azonos volt a parkolóéval, de mivel több eladó jármű állt ott, telephelyszerűnek tűnt a parkoló
  – a kocsi gyönyörű volt, a szervizkönyvét pedig a szóbeli ígéretnek megfelelően szakszervizben vezették
 
István nem érezte, hogy bármi probléma lenne, habár szerdán újabb apróságot szúrt ki az öccse, aki aznap elkísérte. A 3,5 éves Volvo szervizkönyvében az utolsó bejegyzés 2012-ben történt, amit Zsolt elintézett egy “lízingből visszaadott autóként sokat állt, ez természetes” félmondattal.

Egymás tenyerébe csaptak.
 
Már majdnem hazaértek a szép új Volvóval Istvánék budai otthonába, amikor a kocsi kompjútere kiírta, hogy valami probléma van a légzsákkal. A házból hívta Zsoltot, aki nem vette fel, az egyből megírt e-mailre viszont az autószerelőkre jellemző szakértelemmel másnap reagált. Hosszan, részletesen elmagyarázta, mindez azért nem vészes, mert…, és különben is mindössze 14 ezer forintért kitörölhető a jármű agyából a hibaüzenet. Tényleg nagyon szakszerűnek tűnt – kár, hogy szavait gyorsan cáfolta az élet.

A fotók illusztrációk, a rajtuk látható tesztautóknak semmi közük a történethez


Támad az átverő, kárt mentene az átvert

Mivel István nem az a mindent a lehető legolcsóbban, a haver hátsó garázsában megbuheráltató típus, elvitte márkaszervizbe a kocsit. Ki lepődik meg azon, hogy rossz hírek sokaságát közölték vele a kocsi átvizsgálása után?
1, A jelzett probléma javítása egy százasba kerül alaphangon.
2, Komolyabb gond, hogy a sérülésmentesnek mondott autót javították, fényezték.
3, A hirdetésben szereplő, és az órában leolvasható 43 ezer kilométer helyett biztosan sokkal több van benne, 69 ezernél járt a kétéves szervizkor, 1,5 évvel ezelőtt.
4, A szervizkönyvből több lapot kitéptek.
 
István átverve érezte magát, hívogatta Zsoltot, de mindhiába, az udvariasnak megismert kereskedő nem vette fel a telefont. Ha akadozva is, de az e-mailes kommunikáció legalább működött, újabb meglepetéssel szolgálva. Zsolt ugyanis a Volvo hibalistájánál sokkal komolyabbal állt elő a Mercedesre vonatkozóan: zúg a futóműve, akadozik a generátora, olykor nem indul az ülésmozgató, és mindezt ő már ki is javíttatta bő félmillióért.
 
“Bármennyire is sajnálja, emiatt nem tudja elfogadni az ajánlatomat, hogy cseréljük vissza a két kocsit. A különbség az volt a két ügyben, hogy míg én a Volvo minden nyűgjét-baját alá tudtam támasztani dokumentumokkal, ő egy darab számlával nem igazolta az állításait. Amúgy a Mercimmel természetesen semmi gond nem volt.”

És ezzel még közel sincs vége a zűrös kavarásnak

Zsolttal gyakorlatilag nem lehetett telefonon beszélni, a levelezésüket pedig szokatlanul csomagolt, fenyegetésszerű pár sorral zárta rövidre. Utolsó e-mailjét bizonyos “Szabovik ezredes”(-ként?) írta alá, aki pár soros levele szerint nem is tudja, hogy ki István, de azért továbbította e-mailjét a “Nemzetbiztonsági Hivatalhoz”.

A fotók illusztrációk, a rajtuk látható tesztautóknak semmi közük a történethez

István ekkor fordult a rendőrséghez, ügyvédet keresett, és szerkesztőségünkkel is megosztotta balszerencsés történetét azzal a magyarázattal, hogy sztoriját olvasva remélhetőleg más óvatosabb lesz nála.
 
Közben tovább figyeli a hirdetős oldalt, ahol megtalálta Zsolt telefonszámát, de ezúttal már másik cégnév alatt. Ügyintézőt, és e-mail címet is váltott, de a régi telephelyen, és a régi telefonszámmal működik tovább, ha még bárki bármit elhisz ebből az egészből.
 
Sőt, újabb érdekes e-mailt kapott, amelynek feladója állítja: valaki visszaélt az István által elsőként megismert cégnévvel, az ugyanis az ő vállalkozása. Mármint az eredetileg a Mercedest megvásárló cég nevével. Az utolsó levél írójának – állítása szerint – semmi köze semmilyen autókereskedelemhez, állítólag általa megvásárolt Mercedesről meg aztán végkép nem hallott. Ő ugyanis a munkatársaival egyetemben klímaszereléssel és karbantartással foglalkozik.
 
A rendőrség csalás gyanújával nyomoz. Zsolt pedig – úgy tűnik – más cégnév alatt változatlanul autókat árul.

Kommentek

  • v_Petya25

    Amíg vannak balekok, addig lesznek jóárasított átverők is.

  • ldaracing

    Ha tudnád mennyi hasonló trükkmester van.
    Ezért veszek csak közvetlenül a tulajdonostól autót. Attól, aki tényleg használta.
    Nem tudom hány olyan ember lehet akit átvertek és még csak nem is tud róla (elnézve az egyre több M-es rendszámú autót).

  • demagóg

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • v_johny

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • DTF

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • DTF

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • kanti

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • demagóg

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • demagóg

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.