Németet vagy japánt 4 millióért?

Válogatás szakértői rovatunkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.29. 16.15

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, vagy Mazda3?


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Új alsó középkategóriás autó vásárlása előtt állok. Szeretném, ha segítenének a dilemmámban. Amit rá tudnék szánni, az 4,3 millió forint. Körbenéztem a gyártóknál és a Skoda Octavia tetszik leginkább ezért a pénzért. Viszont fázom az 1.2-es TSI-től.

A Mazda3 lenne a legjobb választás,de az félmillióval drágább sajnos. Van még az Opel Astra 4 millióért, de az a 100 LE-s motor használhatatlan ahhoz a bálna testhez. Hosszú távra tervezek, legalább 10-15 évig szeretném, hogy autó maradjon a gép.

Tehát az lenne a kérdésem, hogy az Octavia 1.2 TSI 86 lovas változata vajon 10 év múlva is autó lesz-e nagyobb motorfelújítás nélkül? Esetleg szorgos hangya módjára gyűjtsem a pénzt még másfél évet és vegyem meg a Mazda 3-ast?

Válaszukat előre is köszönöm.

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Az alapkérdés az, hogy rövid vagy hosszú utakra használja-e a kocsit. Ha többnyire vagy szinte kizárólag városban jár vele, 3-8 kilométeres távokra, akkor a Mazdát vagy a szintén szívó benzinmotoros Peugeot 308 1,2 VTi-t esetleg a Hyundai i30-Kia Cee’d páros egyik tagját ajánljuk szívó benzinmotorral. Ezek bírják a legjobban a nyüstölést, esetleg a Fluence 1,6.

Alternatíva lehet a most négymilliótól kapható és igen kiforrott Mitsubishi Lancer 1,6 is, amely hosszú távon sok jót ígér, de közel sem olyan kifinomult, modern autó, mint pl. a 308. A kettő között van az SX4 S-Cross 1,6, amelyből hiányoznak a modern kor extrái, de igen takarékos (4,4-8,5 l/100 kilométer), tágas, józan, kiszámítható szervizköltségű és NCAP-töréstesztje alapján nagyon biztonságos autó. Az Astra sajnos az 1,4T benzinessel jó, azzal viszont tényleg jó autó, ha belefér a keretbe.

Ha hosszabb távokra használja az autót, akkor biztosan az Octaviát ajánljuk. Amióta a VW lecserélte a korábban sok gondot okozó vezérműláncot szíjra a TSI-k jelenlegi generációjánál (mármint az Octaviában, a Rapidban tudtommal nem), a motor meghibásodásától kevésbé tartanék. 

A turbófeltöltő élettartama a fedélzeti szervizszámítógép által javasoltnál gyakoribb, mondjuk 15 000 kilométeres olajcsere-periódussal és a motor beindítása után 20-30 másodperces, leállítása előtt fél-egy perces alapjárati járatással elég hosszúra nyújtható (200-250 000 kilométerre, ha nem városban fut az autó). Azt azonban nem tudjuk megjósolni, hogy egy nem egészen két éve piacon lévő motorgeneráció tagjával mi történik 10 év múlva. Viszont amíg nincs baja, az Octavia 1,2 TSI-vel várhatóan elégedett lesz.
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Toyota Avensis 1,8, ABS, ASR, ESP-vel ellátva. Ha esőben megyek tempomattal, tócsa, aquaplaning lép fel. Mit tesz ilyenkor az elektronika? Biztonságos esőben a tempomat?
Köszönettel: András

Szakértőnk válasza

Kedves András!

Ha mindezt sorban leírnám, amit a másodperc tört része alatt bevitt információként feldolgoz az autó komputere, eltartana egy darabig.

Maradjunk abban, hogy amikor az első vagy hátsó kerekek felfutnak a vízre, a tapadás hosszabb-rövidebb ideig megszűnik. Ha a robotpilóta vezet, ezt érzékeli, és nyilván ha nincs tapadás, a hajtott kerék legkisebb túlforgatott pillanatában elveszi a gázt, és figyeli, hogy az autó a kívánt irányba halad-e. Ha eltér a kívánt iránytól, amit a kormány állásból, és az addig bevitt információkból számol, egy kerék fékezésével megpróbálja a kívánt irányba visszahozni az autót.

A gond az a történettel, hogy ez az elv. A valóság az, amit pár héttel ezelőtt a hírekben is hallottunk: két autó fényes nappal egy vízátfolyáson történő áthaladást követően egymás után repült le az útról. ESP-vel, tokkal-vonóval.

Van egy hölgy ismerősöm, aki gyanútlanul ment hazafelé 100-as tempóval az M1-es autópályán, felnőtt autójával, bekapcsolt ESP-vel, majd elmesélte, hogy járta be jobb oldaltól bal oldalig a teljes területet, egy-két fordulattal. Igaz, olyan gumi volt az autón, amivel már előtte pályán ment egy pár kört. Mire az elektronika tett volna valamit, már nem volt az úton.

Tudni kell, hogy az elektronika nem lát ki az ablakon, és ha dolgozik is a kerekekre, fékkel vagy gázzal, az attól még nem fog jobban tapadni, hiszen vízen fut. Összefoglalva, az ESP sem mindenható, neki is idő kell mire reagál, és csak tapadó kerekekre vezérelt erőkkel segít megőrizni a stabilitást.

Üdvözlettel,  Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tavaly októberben szenvedtünk közlekedési balesetet egy segédmotor-kerékpárral. Körforgalomban egy autó nem adta meg az elsőbbséget kihajtott elénk és a autó bal hátsó részének ütköztünk. Az autó sofőrje elismerte,hogy nem adta meg az elsőbbséget. A biztosító felvette a kárt majd gazdasági totálkárrá nyilvánította a motort. Idén februárban kaptunk egy levelet a biztosítótól, hogy 30%-ban mi vagyunk a hibásak arra hivatkozva, hogy gyorsan ment a motor a körforgalomba.Ezt nem fogadtuk el és kértük a teljes kárunk megtérítését.

Májusban megint kaptunk levelet abban már 70 százalékban mi voltunk a hibásak mert nem tartottuk be a követési távolságot. Ekkor kértem, hogy az összes iratot a balesettel kapcsolatban küldjenek meg de a mai napig választ nem kaptam. A mai napig nem tudjuk mennyi a roncs érték és mennyit fizetne a biztosító. Telefonon elérni nem lehet őket. A motor céges mivel a napi ügyintézéseket ezzel végeztük így olcsóbb mint szgk-val. A motor használhatatlan. A biztosítót nem köti határidő?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Nyitrai Úr!

A biztosítással kapcsolatos kárrendezési határidőkkel kapcsolatban az alábbi választ adom: 

A biztosító egyösszegű pénzbeli kártérítés esetén köteles a megállapított összeget a kártérítési javaslat elfogadását, vagy a kártérítés jogerős megítélését követő 15 napon belül a károsultnak megfizetni.

A biztosító köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított 3 hónapon belül a károsult részére: kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni (azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás és a kárt a biztosító a vonatkozó rendelkezések alapján összegszerűen megállapította) vagy indokolással ellátott választ adni a kárigényben foglalt egyes követelésekre (azokban az esetekben, amikor a biztosító a felelősséget nem ismeri el, vagy az nem egyértelmű, vagy a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg).

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • DTF

    Nem erdemes uj autot venni 4,3-bol sem. Egy 1-2 eves hasznalt + garanciakiterjesztes a nyero, es lehetoleg szivo motor vagy hybrid

  • subtotal

    “Esetleg szorgos hangya módjára gyűjtsem a pénzt még másfél évet és vegyem meg a Mazda 3-ast? ”
    Ha másfél év kell félmilliót összegyűjteni (tehát 25eFt/hónap), akkor nem ajánlanék, semmilyen új autót.

    Teszteltem már, hogyan kapcsol ki a tempomat vízre felfutás és havas felületen megcsúszásnál egyaránt. Mindkétszer autópályán. Hát nem egy jó érzés, az biztos, de körbepörögni? Milyen tempó kellett ahhoz vagy milyen gumi?

  • bubibeka1.6

    Nem szeretnék kötekedni, de megint nem kapott választ szinte egyik kérdező sem.

    Szóval esőben ESP ? Ajánlott vagy nem ? ( Szerintem nem )

    4,3-ból a felsorolt autókból csakis alapverziók jönnek ki kisméretű gyenge benzinmotorral. Nem ajánlanám egyik se, ebben a formában, Golf, Astra, Focus, Mazda 3 mind-mind 6 millió környékén kezdődnek normális motorral és felszereltséggel.

    Szóval inkább 1-3 éves garantáltan keveset futott, még garanciális újszerű használtat ajánlanék, ezekre köthető + 2-3 év garancia hosszabbítás, így gyakorlatilag azt tudja pár karcolástól eltekintve mint egy új. Én már a 2. ilyen autót vettem meg, igaz nem kis utána járással, de eddig 2-ből 2 telitalálat. A Mazda 6 új korában 8 millió Ft körül volt, 3 évesen 66 ezer km-rel, 3.6 ért. Még most is ér kb 1,8-2,0 milliót, 5 év használat után. A Ford Focusom pedig 2 év 10 hónaposan, 81 ezer km-rel, élő garanciával, 8,2 millió Ft új ár helyett 4,1 millióért. Ezek utólag mind jó választásoknak bizonyultak, és sikerült a Mazdán 4.400.000,- Ft értékvesztést, a Focuson pedig 4.100.000,- Ft értékvesztést megspórolni. Tehát a megspórolt virtuális 8,5 millióból legközelebb már vehetek egy új autót, nem pedig egy alig használtat (ha akarok). Ekkora összegből akár már alsó közép kategória helyett lehet venni közepesen felszerelt középkategóriás autót is, persze nem prémiumot.

  • Kempelen

    A kvázi szokásos 20-23% flotta árengedménnyel ennyiből pl. jó Skodát lehet már venni. Meg bármi mást, ahol van rendes flotta értékesítés.

  • menőmanó

    bubibeka1.6

    Már ne is haragudj, de értelmes ember nem vesz 1,6-os turbó Ford Focust (ha jól tudom ilyened van) 8,2 millióért. Az max. egy irányár, amiből már új korában is azonnal leengednek 1,5 milliót, mert különben a fenének sem kéne. Persze nagyon jól hangzik ez a nagy spórolás, de azért nem árt a földön járni. :)
    Egyébként egy közel 3 éves Focusra milyen élő garancia van és meddig?

  • bubibeka1.6

    Pedig szerencsére az első tulaja megvette ennyiért. Közel fullos az autó. Gyári navi, kanyar követő lámpa, sportfutómű, motoros bőrülés stb.

    Úgy volt meghosszabbítható a garancia, hogy még nem járt le a gyári 3 éves gari.Ha lejárt volna, akkor már ez nem játszik.

    Mazdánál ezt rontottam el, ott ugyanis 120.000,- km-ig bármikor megköthető lett volna a garancia hosszabbítás , 2 évre 80.000,- Ft-ért, szerintem simán megéri. Pontosabban a márkaservice, ahova viszem, elfelejtett szólni… Most így visszanézve kidobott pénz lett volna, de ezt ki tudja előre ? A Casco is ilyen, ha szerencséd van, akkor évtizedekig nem kell, és az idő alatt már egy másik autó árát kifizetted “feleslegesen”, de a biztonság érzése, na az ami nem felesleges.

    Szerintem jó döntést hoztam, még 1,5 évig gondtalanul autózom egy közel fullos 182 lovas, de emellett nyomatékos benzines autóval. Ha majd lesz időm, meg persze ha kíváncsiak lesztek rá, akkor szívesen megosztom a részletes tapasztalataimat a konkrét autóról, a Mazda 6-ról kb mindent megosztottam, félig-meddig a BMW 3-er ről is.

    Gyors info: a Mazda lassan átlépi a 200.000 km-t, és “hihetetlen” eddig egy tipikus dieseles mumus sem jött elő, lendkerék, injektorok,részecskeszűrő, turbó stb. mind-mind gyári. A 3-as BMW-ben viszont 350.000,- km nél is több van már, ott a lendkerék már a végét járja, csörög, a turbó pedig érezhetően veszített az erejéből, viszont az autó még mindig irreálisan alacsonyat fogyaszt.

    Mazda 6, 2006 , 2.0 CD 151 le 395 nm, 6,5 liter/100 km ( 200 ezer km átlaga )
    BMW 318 d, 2007 ,150 le 360 nm, 5,5 liter/ 100 km ( 350 ezer km átlaga)
    Ford Focus 1.6 Ecoboost, 2011, 182 le 240-270 nm, 6,9 liter / 100 km. (14 ezer km átlaga)

  • ACC.600

    8 milliós focus. azért ez már arcpirítóan megmosolyogtató.
    szóval volt egy olyan manus aki egy mondvacsinált 8 milliós fordot megvett 2 évesen 4 millió fölött.
    akkor elmesélem, hogy decemberben voltam focus-t próbálni.
    1,6 dízel, champions limitált széria, park assist, tetőablak, árengedménnyel 5,7 millióért. ÚJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    itt meg vett vki egy 2 éves focust 4 millió fölött?????????????
    azért ez már bakfitty rangot érdemel!!!!!!!!!!!!!

    magyarországon olyan meg nincs h használtautóra garancia.
    pl opel schindler, 2 éves astra, motortérben fémforgács úszik az olajban….
    mindenhol csak hímünek-hámunak :)))))

  • Motoros III

    A kérdésre jött egy nagyon langyos válasz. Aki rendszeresen olvassa ezt az oldalt, az tudja, hogy itt csak a német autó az autó. Véleményem szerint 4 millió forintért már japán autót kell venni, pl. Toyota Corollát, ez a kocsi még 10 éves korában több százezer kilométerrel is autó lesz! A Skoda 1,2 TSI (tapasztalatból beszélek)nem való semmire. Tudom sok embernek nehéz megbarátkozni a gondolattal, de tudomásul kell venni, hogy ma már 10 évre kell kocsit venni, éppen ezért a japán technika mellett kell dönteni. (Beleértve a Suzukit is.)

  • KoboldInside

    bubibeka – Nekem mesélhetnél a Mazdával kapcsolatos tapasztalatokról! Mert az újról még nincs hasztnált-teszt.
    Nekem tetszik a skyactive “dolog”, csak nem tudjuk, még, hogy hogyan válik be sok kilométer után…
    Ha gondolod jöhet emailben is, akkor nem offoljuk tele az oldalt! :)

  • menőmanó

    bubibeka1.6

    Na ja, ha nem kapott nagyon komoly kedvezményt. :)
    Egyébként a bőr nekem csak hátrány lenne a motor benne meg csak a tömeget növeli, de ha neked tetszik, akkor jó. A sportfutómű viszont biztos nagyon jó lehet.
    Én nem terjesztettem ki a garanciát, de a Cascot azt fizetem 9 éve. 3-4 éve már szinte csak babonából. Valóban kifizettem egy autó árát, de most már csak azért sem mondom le. A vezetési stílusom egyébként is elég rizikós. :)
    Nekem is szimpatikus a Focus, de szerintem egy kicsit visszalépés lenne, ezért inkább a Kia Ceed GT lesz a választásom a jelenlegi állapotok szerint. Szerintem szebb, gyorsabb, és remélhetőleg megbízhatóbb lesz. A 7 év garancia bizalomra ad okot. Egyébként ilyen az átlagnál gyorsabb turbós autót szerencsésebb újonnan venni aztán sokáig használni.
    A jelenlegi autómat sem szívesen vettem volna használtan, de így újonnan véve és még 2-3 évig (12-13 éves lesz) használva is autó lesz nálam. Költeni nem igazán kell rá, így maximálisan megéri.
    Sok sikert a Focushoz.

  • Vérmacy

    Nem igazán értem, hogy a kérdező mire is kíváncsi. Van több, mint 4 millió forintja és egy “Golf” kategóriás autót szeretne venni? Miért? Mennyien használják, teherhordásra kell-e, napi “megtett” km?
    Ha van ennyi pénze/d, akkor irány az összes autószalonba, villantsd ki és várd meg, hogy mit ajánlanak!
    “Van még az Opel Astra 4 millióért, de az a 100 LE-s motor használhatatlan ahhoz a bálna testhez.” ? Mire kell? Gyorsulni? Akkor 4 milláért nincs semmi ebben a kategóriában hacsak nem jöhet szóba használt!
    :o) 1,6-os Duster?-)

  • Specialized78

    Vérmacy!
    A kérdezőnek igaza van!A 100 lovas 1.4-es motor tényleg használhatatlan az Astrához.Nem kell ahhoz gyorsulási verseny,hogy ne ezt válasszuk,sajnos a normál közlekedéshez is nagyon szerény ahhoz a nehéz karosszériához!

  • bubibeka1.6

    ACC.600 – 2014.09.29 // 23:27

    A Focus-ból és a Golf-ból, de még az Astrából is létezik nem, hogy 8 milliós, de bőven 10 millió Ft feletti listaárú modell.

    Szóval nem értem a választ.

    Hogy, jön ide, hogy egy szutyok 110 lovas 1,6 diesel egy 182 lovas benzinessel szemben ? Megint nem értem, hogy minek írta. Elképzelhető, hogy ezzel a közepes felszereltséggel most ( mivel most van akció ) 5,7 -ért + üzembe helyezésért oda adják.

    De én nem erről beszéltem megint csak.

    A konkrét autó, aminek 2011-ben 8,2 volt a listaára a következő:

    1,6 turbós benzines, nem a 150 lovas, hanem a 182 lovas, ekkor ez volt a csúcsmodell, még nem volt ST.
    Titanium felszereltség, Bi-xenon fényszóró, kanyarvilágítás, LED-es nappali menetfény, valamint minden beltéri izzója + a hátsó világítás is LED-es. Automata világítás funkció, fényérzékelővel. Esőérzékelős ablaktörlő.

    Nem csak a hátsó szélvédő és a villapillantók fűthetők fűtőszállal, hanem benne van az első szélvédőben is , ami sokkal jobb mint a fűtéssel leolvasztás dolog, ez egy Ford különlegesség a tömegmárkák között. Komoly hifi,cd + mp3, aux bemenet, usb bemenet, bluetooth kihangosító, valamint bluetooth-on keresztül lejátszható benne a zene is telefonról.

    Start-stop.

    Motoros, gerinctámaszos, jó oldaltartású bőrülések.

    Bőr kormány, váltó.

    Kézi váltó.

    Hill-holder = nem gurul vissza emelkedőnek elinduláskor, nem kell kézifékezni.

    LED-es rengeteg színben és fényerőben állítható hangulatvilágítás, mint egy Mustangból (kb. ez sajnos az egyetlen ami azonos a Mustanggal).

    5 fokozatban állítható ülésfűtés.

    Tolatóradar elöl, hátul.

    17-es alufelni, és külön garnitúrán, szinte új gumikkal adta az első tulaj a téli felni szettet is. Már csak ezért is jó vétel volt.

    Gyári Sportfutómű.

    Éves autópálya matrica.

    Létezik használt autóra garancia, amennyiben még nem járt le a gyári garancia, akkor nyilván addig amíg az tartott, de lejárat előtt még meghosszabbítható. Szóval ezt is rosszul írta.

  • bubibeka1.6

    Vérmacy – 2014.09.30 // 12:26

    Az 1,4 Opel szívomotor már a G Astrában is gyenge volt, hétköznapi nyugis közlekedésre volt alkalmas, 7-7,5 literes átlagfogyasztással. Pedig a G Astra 1000-1100 kg körül volt azzal a motorral, képzelje el, hogy milyen lehet 1400-1500 kg-mal !?!?!?!

  • bubibeka1.6

    menőmanó – 2014.09.30 // 10:06

    Persze, ezt nem tudhatom ! :)Valószínűleg kapott valamennyit, de kétlem, hogy jelentőset, mert 2011-ben vezették be az új modellt, és a Ford-nál olyankor nincs jelentős kedvezmény, ellentétben a mostanival, hiszen most ki akarják szórni a készletet, mert jön a facelifetes modell.

    Garanciám 2016 márciusig van, amely a motorral, váltóra, egyéb hajtáslánc elemekre, elektronikára, kormányzásra vonatkozik. Kopó alkatrészekre nyilván nem.

    Azért is választottam ezt a modellt, mert bár szíjas, egy zárt védett házban fut a szíj, és csak 200.000 km-ként (!!!!) kell vezérlést cserélni, nem úgy mint más típusoknál, akol 80-100-120-150 szokott lenni a norma. Féltem a láncos TSI-k től, amik már azóta állítólag jók lettek, vagy szíjasra cserélték őket.
    Az autót vagy a garancia lejártáig, vagy 200.000 km-rig hajtom, utána eladom. Remélem addig szépen kiszolgál, a drága alkatrészek cseréjét meghagyom a következő tulajnak, 1,5-2.0 milliós maradvány értékkel számolok.

    Amúgy diesel-t kerestem, de nem találtam. És ma már nem is bánom. Azért a + 1-1,5 liter üzemanyagért 100 km-ren kapok egy tűrhető hangot a kerregés helyett, szépen behallatszik a turbóhang, csendesen, rezgésmentesen jár, 1500-től 6500 ig tökéletesen használható. Kellemesen nyomatékos, de ha kell simán leforog szabályzásig, ezt nem tudta a diesel, viszont az azért nyomatékosabb volt. Szempont volt, hogy jól is gyorsuljon, a gyári adata 7,9 —> 0-100, és 225 a vége. A sedan és a kombi változat ugyan ezzel a motorral kb 1 másodperccel ( az már érezhető) lassabb.

    Szürreális élmény még a mai napig, hogy egy ilyen kis autó, ilyen pici motorral, mennyire jól gyorsul, mennyire rugalmas, és ehhez képest nagyon kedvező a fogyasztása. Sokszor előfordul, hogy előzés végén ránézek az órára, és basszus, már megint 150, basszus most meg 160, pedig le se forgattam.

    Féltem a kis méretű benzines turbó motortól, eddig minden rendben vele, remélem sokáig megbízhatóan szolgál, ha mégis kijönne drága hiba, akkor az elsőt még elnézem neki, de beírom ide fórumba, és még lelkes maradok, de a 2. után megy a háztól ! :)

    Nyugodt szívvel ajánlom Neked is a típust, a 192 lovas Corolla után, talán kelleni fog bele egy márkás 200.000 Ft körüli “chip”, amivel kb. 210 lovas lenne, lehet, hogy ezt én is bevállalom később. A cég, ahol a Mazdát is csináltattam, vállal 1 év garanciát a motorra mindenre függetlenül, ha nem érte még el a kocsi a 100.000 km-t. A Mazda 4 éve kapta meg, és azóta is rendben van a motorja ! :)

    Köszönöm a jókívánságokat ! :)

  • bubibeka1.6

    KoboldInside – 2014.09.30 // 09:13

    Biztos, hogy jó a kérdés ? Nekem az első generációs Mazda 6-tal van komoly tapasztalatom, amit 2002-2008 ig gyártottak. Az újról, a 3. generációsról nincs, nem is hajtottam még egyáltalán. A technikát a CX-5 ben kipróbáltam 4×4-gyel, kézi váltóval, 150 lovas diesellel, és az is hasonlóan furcsa érzés volt egy hagyományos dieselhez képest, mint a mostani turbó benzinesem a hagyományos benzinesekhez képest.

    A Mazda új motorja azoknak jó akik szeretik ha egy diesel csak fogyasztásában diesel, amúgy olyan mint egy jól hangolt erősebb turbós benzines. Mivel dupla turbósak, így gyakorlatilag nincs turbó lyuk, de nincs is meg az a hátbavágás érzés 2000 rpm környékén, hanem szépen folyamatosan erősödve húz, de már korán megvan a komoly nyomaték. Szinte rezgés mentes, és nagyon csendes, még az egyel korábbi Mazdákhoz képest is, VW dieselhez képest pedig ég és föld ! :)

    Számomra a 150 ló 4×4 hez és CX5-höz gyenge volt, hiányzott “fent” a parádé, talán majd az erősebb jó lesz, de sztem 100-ból 90 embernek bőven elég a 150 lovas változat is. A fogyasztása pedig kitűnő.

  • Vérmacy

    100-150 ló nem elég? Mire? Ez a kérdés, hogy mire kell? Kelle egy szép verda a ház elé, amit megcsodál a szomszéd vagy vmilyen konkrét célra kell?
    Előző esetben egy felpolírozott Alfa Spider lenne a legtökéletesebb választás…
    Egyébként meg a 100 ló is élhető lehet egy Astrában (amúgy rühellem az Opeleket :o)) a kérdés, hogy mire kell? Aki megveszi az ezres Splasht, az elboldogul az 1,4-es Astrával is.
    Nekem amúgy az autógyártás (egyik) legalja az 1,2-es G Astra volt >:-(

  • Vorserie

    “Viszont amíg nincs baja, az Octavia 1,2 TSI-vel várhatóan elégedett lesz.”

    Szörényi féle aranköpések! :D:D:D

    Ilyen alapon bármilyen autot vehetsz mert amíg nem romlik el addig jó! pfff…. :D

  • v_Petya25

    Új autóban gondolkozva a 4 misi pont határeset egy családi autóra. Annyiért az Octávia, Astra, Focus csapat legeleje van csak. És ha ehhez az összeghez sok év spórolgatás kellett, akkor új autót egyáltalán nem javasolnék.
    Ha egy Octáviában a 86 ló elég, akkor egy Astrában a 100 is az lesz, nem félnék tőle. 4 misi körül nem lesz sportautó egyik sem…

  • hova

    Most már ugye a kérdés eldőlt…….

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.