Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

Szeptember 27-én Volkswagen-találkozó!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.09.22. 19.00

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést az idei márkatalálkozó előtt.

Furcsa konvoj haladt végig nemrég az M7-esen Budaörstől a Balatonig, majd onnan Veszprém felé, egészen az eplényi Nordica Síarénáig. Hét darab VW Golf és öt Transporter járta be oda-vissza ezt az utat – de mindegyik Golf és Transporter más-más generációból. A Volkswagenek kormányánál vigyorgó autós újságírók, az anyósülésen a rettegés különböző fokain álló tulajok – az igazán megszállott volkswagenesek még azt is megteszik a Golf és a Transporter kultusza érdekében, hogy legféltettebb kincsüket vadidegen firkászok kezére adják pár órára, ha a Volkswagenek Istene úgy akarja.

Mi ez a furcsa konvoj?

A Porsche Hungária, a Volkswagen magyar importőre tavalyelőtt rendezte meg először a Golf-találkozót Magyarországon. A buli remekül sikerült, a sajtófogadtatás is kiválóan alakult, tavaly is volt Golf-tali. Az még jobban sikerült, még boldogabbak voltak a golfosok – így a cég úgy döntött, idén már kiterjeszti az eseményt a teljes Volkswagen-márkára. Szeptember 27-én tehát nem Golf-, hanem VW-találkozó lesz a Hungaroringen az idén.

Ezt a nagyszabású vállalkozást jelentette be a sajtó számára a Porsche Hungária azon a nem mindennapi módon, hogy elkötelezett márkaklubosokat kért fel arra, engedjék az újságíróknak pár száz kilométer erejéig beleélni magukat abba, milyen is egy hardcore golfos vagy tranyós élete. Így vezethettem én például életemben először T2-es Transportert – de erről picit később.

Hamar szétszakadt a mezőny: az automata váltós I-es Golfot nem volt szabad 3500 fölé pörgetni, a T1-es Transporternek pedig eleve túl nagy kihívás már a 100-as tempó is a sztrádán


Amit az idei VW-találkozóról tudni kell

A szeptember 27-én, a hagyományokhoz hűen ismét a Hungaroringen tartott rendezvényen a korábbi évekhez képest jócskán bővülő program várja az érdeklődőket. A Golf-tulajdonosoknak szervezett események mellett az érintett klubok Transporter, Bogár, Passat, Scirocco és Corrado találkozót is tartanak a helyszínen. Ennek köszönhetően idén tízezernél több látogató, 1500-nál több kiállított autó várható a rendezvényen. 2014-ben a VW Golf 40. születésnapját is együtt ünnepelhetik a márkafanatikusok.

A harmadik Volkswagen-találkozóra a belépőjegy ára 300 forint lesz (tavalyelőtt 100, tavaly 200 forint volt a jelképes díj), és idén sem marad el a tombola, amin a legszerencsésebb játékos a tavalyelőtti I-es és a tavalyi II-es Golf után, naná, idén egy III-as Golfot vihet haza. A számmágia itt még nem ér véget: a tombolajegy ára 40 forint, a Volkswagen Golf 40 éve miatt.

Programok: ki lehet próbálni a vezetéstechnikai pályát, illetve Amarokokkal és Touaregekkel a Hungaroring területén található Off-road-pályát. Lehet majd gokartozni, távirányítású modellautókat és helikoptereket vezetni, a Golf tulajdonosok pedig ingyenesen átvizsgáltathatják autójukat a Volkswagen szakembereivel. ÉS persze gyerekprogramok minden mennyiségben, hogy a pici se unatkozzon, amíg apa műszaki eszmecserét folytat a klubtársakkal.

A Hungaroringen két nagyságrenddel nagyobb lesz a VW-vel lefedett terület

A Volkswagen Haszonjárművek a hippi életérzést is megidézi a helyszínen: egy korhű szekció, a Transporter Hippifalu várja a vadregényesebb kikapcsolódást igénylőket. A vállalkozó kedvűek a rendezvény estjén tábortűz és bográcsozás mellett, Transporterben vagy sátorban alhatnak a helyszínen.

A korábbi évekhez hasonlóan ezen a napon mutatkozik be több új modell a nagyközönség számára: szeptember 27-én lesz először megtekinthető a Golf Sportsvan és a sporthibrid Golf, a GTE hazánkban. Az elektromos VW-k, az E-Up és E-Golf is eljönnek. A Volkswagen Haszonjárművek egy igazi szenzációval is készül a rendezvényre: itt lesz ugyanis az országban egyedül látható az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos  “Last Edition” kiadásának 1200., azaz leges-legutolsó darabja.

Az új autók mellett természetesen idén is a korábbi generációk kapják a főszerepet, a rendezvény központi helyszínét ismét a Paddock rész adja, ahol az ország legszebb Golf modelljei sorakoznak majd. Az idei 1200 pályázó közül a Volkswagen neves szakújságírókból és autós szakembereiből álló, 11 fős zsűrije választotta ki azt a legszebb 300 modellt, melyek a kiemelt helyszínen parkolhatnak. A kiállítónak regisztráltak – függetlenül a zsűri döntésétől – a versenypályára is felhajthatnak majd, az érdeklődők pedig természetesen nem csak Volkswagennel érkezhetnek a Ringre, márkától és típustól függetlenül a szervezők mindenkit örömmel várnak a helyszínen. A Volkswagen-találkozórólA rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu holnapon, a Volkswagen Magyarország Facebook vagy a Volkswagen-találkozó esemény oldalán található.

Alsóindexes T2, az 1972 előtti évjáratok voltak ilyenek


Kóstoló T2-es Transporterből

Van húzása ennek a VW-klubozásnak. Korábban már minden Golf-generációval voltak tapasztalataim, a 4-5-6-7-ről már újságíróként is számos alkalommal beszámoltam az eltelt évek során, a korábbiak pedig civil életemben fordultak meg alattam. Transporterből a 3-4-5 szintén megvolt már jópárszor – egyértelmű volt a sajtótájékoztatóra indulás előtt, hogy a T1 vagy a T2 lesz az én autóm. A T2 mellett döntöttem végül – bár a T1 sokkal ritkább, sokkal egzotikusabb, mégis jobban érdekelt az a kocsi, amit 1967-től egészen tavalyig gyártásban tartott a Volkswagen. Bizony, az utolsó T2-es tavaly gurult le a brazil szalagról, a modellnek szívbe markoló gyári film állít emléket – érdemes megnézni (angol jó, ha van hozzá, de anélkül is érthető), nagyon aranyos:

A T2-est azért nem lehet tovább gyártani, mert már Brazíliában is olyan biztonsági előírásokat kellene tudnia teljesíteni (légzsákok, ABS), amiket végképp nem lehetett gazdaságosan befejleszteni egy 56 évvel korábban tervezett modellbe, pláne beilleszteni a gyártósorba. A Last Edition, az 1200 darabos utolsó széria nyilván még így is sokkal korszerűbb autó volt, mint az a magyar autó, amivel én gurultam el Eplénybe.

A narancs-fehér autó Viktoré, aki bútorasztalos. (Szállításra persze nem ezt a kocsit használja, arra van másik autó, naná, hogy Transporter, egy T3-as.) Nagyon ritka, 1972 előtti, ún. “alsó indexes” széria, ilyenből nagyjából tíz darab lehet az országban (sokkal gyakoribb a felső indexes későbbi változat). Ennek ellenére a kocsi nem egy OT-re pályázó, kínos gyári állapotra törekvő veterán, hanem egy mindennapi, használós autó, számos műszaki és kényelmi átalakítással. T3-as ülések vannak benne, a motor nem az 1,6-os vagy kétliteres gyári boxer, hanem egy 1,8 literesre fúrt, itt-ott okosított egyedi darab. A váltó is egy hosszabb fokozat-kiosztású Transporterből került bele, így kényelmes 100-as utazót tud a kocsi.

A technikai fejlődés elképesztő, de igazi érzelmeket még mindig a gömybölyű ős-Tranyók generálnak

Kívülről persze ettől még ugyanúgy egy kedves, öreg puffasztott Bogár. A többi autós, a járókelők rámosolyognak, utána fordulnak, integetnek neki. Én visszamosolygok, visszaintek, és közben azon gondolkodom, hogy lehet valami, ami ennyire rossz, ennyire jó.

A felfúrva is nagyjából 70-75 lóerős boxermotor 1,3 tonnás tömeg alatt küzd. Üresben olyan élénk gázreakciót mutat, ami a mai agyonfojtott, agyonszabályozott világban tényleg mesés, de minden emelkedőt észrevesz az autó. És nem csak ezért kell vissza-visszaváltani, pörgetni, Viktor gyakran rám szól: forogjon az a motor, léghűtéses boxer, ha csak pötyög, nincs rendes hűtés, nincs kenés. A háromméteres rudazat végén trónoló hosszú váltókarral művészet meglelni az egyes fokozatokat – persze pár nap alatt biztosan megszokja az ember, de nekem nem volt pár napom. A lapos, óriási kormány holtjátéka amerikai klasszikus mozifilmeket juttat eszembe – a fék pedig, hát, olyan.

És mégis. Zörgünk-morgunk, kiabálva beszélgetünk 100-zal az M7-en, próbálok sakkozni a 90-nel guruló kamionok és a 120-140-nel érkező személyautók között a sávváltásokkal, Viktor szörnyűbbnél szörnyűbb rémtörténeteket mesél arról, hogyan indulnak rémálommal a családi kirándulások az utolsó pillanatokban még félrehúzó fékkel, és mégis. Megértem én ezt.

Jönnek a Tranyók

A veteránozás általános örömein és a Volkswagenre jellemző hiperintenzív klubéleten túl is van valami extra vonzerő ezekben a vigyorgós, öreg VW-buszokban. Ahogy körülöleli az embert, ahogy érezni rajta, hogy ő is tudja, hogy gyenge és vacak, de minden porcikájával akar segíteni, ahogy elcsendesedik és együtt piheg velünk, amikor megállunk egy pihenőben: ez nem tárgy, ez élőlény. És a hippibuszos kultuszt is megértem. Ez a kocsi nem boldog az Etap Hotel parkolójában, akkor boldog, ha benne alszik a gazdája, ha nyitott ajtaján száradnak a ruhák, ha bent hűsöl az emberekkel együtt egy nagy fa árnya alatt. Mint egy öreg kutya: haragudni nem lehet rá és mindig együtt örülünk a közös sétáknak.

No, hát ilyenekből és persze bazierős turbó-syncro über-Golfokból, lélegzetelállító tuningszörnyekből, szép Sciroccókból és még mindenféle VW-emblémás csodából lesz egy rakással a Hungaroringen, szeptember 27-én. Szerintem megéri kimenni.

Kommentek

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.