Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 10.15

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük a japánról?


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi András!

Szeretnék vásárolni egy autót, 4000 euróig átíratással meg egyéb költségekkel. Mivel első autóm lenne, nem sok tapasztalatom van az autókkal. Leginkább Mazda3-ast vennék, de ebben az árban nem igazán lehet találni. Így a Mazda 6(2002-2004) lenne a nyerő.

A kérdésem, hogy vegyek egy 1.8-as benzinest vagy egy 2.0 CD dízelt? Mivel kb. 11-12.000 km-t mennek egy évben, de ennek kb. 90%-a városon kívül lenne (nem autópálya) ennek következtében a dízelt ajánlják.

A dízel előnye, hogy kevesebbet fogyaszt, városon kívül kb. 5-6%, ellenben nagyobbak a szervizköltségek. Állítólag ezek a Mazda 6-ok (kb 200.000 km-rel is) nagyon tartósak, ha rendesen megkapjak amit kérnek, így nem éppen mumusok. Télen szintén hátrányban vannak a benzinesekkel szemben. A benzines mellett szól, hogy talán olcsóbb a szerviz. Olcsóbb üzemanyag-lehetőség a LPG.

Köszönöm!
Dávid

Szakértőnk válasza

Kedves Dávid!

Ehhez képest minden tapasztalat nélkül kiválasztott egy igazán jó autót. Csakis az 1,8-ast venném meg a Mazda6-ból. Várhatóan sokkal kevesebbet futottak, nincs eltömődve olajjáratuk a karterben lévő olajkoksztól, nem lesz turbóhibája, nem robban le benne a kettős tömegű lendkerék, a nagynyomású szivattyú és egy gyújtótrafó ára sem annyi, mint a hengerenként 1-1 injektort kicserélni.

Kockázatkerülési szempontból mindenképp bölcsebb megoldás a benzines. A 6-os egyik típushibája a félrehúzó kormányzás. A szervizek álláspontja nem egyértelmű, de javításkor érdemes a gyárilag hiányzó első toronycsapágyat beszereltetni (szettben kapható). A típus súlyosabb baja a rozsdásodás, akár teherviselő elemeken is előfordulhat, az alvázon simán. Ebben a cikkben részletesen foglalkozunk a gázüzemű használt autók átvizsgálásával. Lehetőleg eleve gázüzemű autót vennék, de az utólagos átépítés 220-250 ezer forintos ára is visszajön 40 000 km megtételével. Most az LPG literje elegáns MOL kúton is 250 Ft alatt van.

Mivel alánézni elég nehéz, javaslom a kinézett autót elvinni állapotfelmérésre egy márkaszervizbe. Előtte azonban egyezzenek meg a vételárról az eladóval, hogy ha nem derül ki semmi vészes, mennyit ad a kocsiért, hogy ne lopják egymás idejét. Olcsóbb és megbízható, kifejezetten jó autó a 2001-től forgalmazott Ford Mondeo. Én ár/érték aránya miatt rendkívül sokra tartom ezt a típust, apósomat sem beszéltem le róla, így már a családban is van egy.

Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Tisztelt uram!

Autó vásárlás előtt állok. 2000-2003-as autó érdekelne leginkább 1.6-os benzines. Japán vagy német autó. Ford Focusra gondoltam elsősorban, de Opel Astra G is szóba jöhet. Esetleg Suzuki Ignis. Kérném a véleményét ezekről az autókról, illetve ha esetleg ajánlana jobbat figyelembe véve a hibalehetőségeket, és a fogyasztást.

Válaszát előre is köszönöm: Richárd

Szakértőnk válasza

Kedves Richárd!

A Suzuki Ignist egyedül gazdaságossági alapon ajánlanám, mert igen strapabíró autó és nem ér le könnyen az alja, de instabil úttartása, szélérzékenysége, kényelmetlensége és jóval szűkebb belső tere miatt használati értékben messze nem éri el azt az árukhoz képest magas nívót, amit egy Focus I vagy G Astra nyújt. Az Ignisről ide kattintva talál használtautótesztet.

Használtautó-tanácsadó rovatunkban többször is foglalkoztunk mindkét típussal. Fenntartási költségben egy egész kicsit az Opelt érzem jobbnak, viszont a Focus jobb autó (váltó, futómű, kormányzás), így mindent összevetve a Ford Focusból keresgélnék egyet gondos gazdától, lehetőleg a 2002-es modellfrissítés utáni modellt. Előnyeit, hátrányait és jellemző hibáit megtalálja ebben a használtautótesztben.

A használt Opel Astra G tulajdonságairól ebben a cikkünkben írtunk, egy másik anyagban pedig egy LPG-üzemű Astra kapcsán foglalkoztunk a gázüzemű használt autók átvizsgálásával.

Üdvözlettel, Szörényi András


Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Az előző autóm 1.4 benzines volt, amiben rendszeresen használtam a motorféket, visszaváltásoknál a jól felpörgő motor komoly fékhatást eredményezett. A kérdésem az lenne, hogy egy dízelautóval érdemes-e motorfékezni, például a következő szituációban: 80 km/h 5.sebesség, 200m-re megpillantom a piros lámpát–> vissza 3-asba és fék, majd megállás. De itt ugye a fordulat kisebbet ugrik, mondjuk 1800-ról 2500-ra.

Érdekelne, hogy érdemes-e spórolni a féktárcsákkal, a kuplungtárcsa rovására, egy ilyen kevésbé hatékony motorfékkel?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

A Diesel motorral szerelt autóknál, a motorfék ugyanúgy használható, sőt még jobban.
Külföldön,és hazánkban is jobb helyen tanítják az ECO tréningek keretében a motorfék helyes használatát, és jelentőségét benzines, és Diesel motorral szerelt járműveknél.

A fent leírt helyzetben váltson vissza, és a motorféket, és az üzemi féket egyidejűleg is használhatja. Sem a motornak, sem a féktárcsának nem okozhat túlzott terhelést ha finoman teszi mindezt,hiszen erre tervezték.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt dr. Janklovics Ádám Úr!

Országúton közlekedve szabályosan megelőztem egy teherautót. Pár száz méterrel később, két (parkoló) motoros rendőr megállított engem is, és a teherautót is, hogy előzés közben átléptem a záróvonalat. Megkérdeztem tőlük, több száz méterről, minden segédeszköz nélkül ezt hogyan állapították meg? Azt a választ kaptam, hogy a megelőzött teherautó vezetője bizonyítja. Mivel a szabálytalanságot nem követtem el, nem fogadtam el a helyszíni birságot, és a rendőrök feljelentettek. Mire számíthatok?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Romhalmi Úr!

Rendőri feljelentés esetén a lakhelye szerint illetékes szabálysértési hatóság az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése szabálysértés miatt szabálysértési eljárást fog lefolytatni Ön ellen. Elsősorban pénzbüntetésre számíthat elmarasztaló határozat esetén.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.