87 ezerért egy Astra?

Olcsó autókat árul az állam

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 06.00

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság, ennek ellenére mégsem mondjuk, hogy kaszát-kapát félrehajítva rohanjon kocsit venni a NAV-hoz. Két okból sem. 

    1, Mivel a maffia egykor rátelepedett a vásárlók jelenlétében szervezett adóhatósági árverésekre, manapság online lehet licitálni a lefoglalt autókra. Ügyfélkapus regisztráció után ide kell látogatni, majd a személyes adatok bepötyögését követően a NAV rendszere egy 5 percig használható 6 számjegyű kódot küld sms-ben.
     2, Meglehetősen vegyes a kínálat, sok a szutyok, bár kétség kívül vonzó áron indul számos licit. Érdemes alaposan elolvasni a járművek jellemzését, szortírozni, majd ha ezt követően is él a szimpátia, kézen fogni az ismerős autószerelőt, és vele megnézetni élőben.
 
Ha eztán is hevesebben ver a szív, lehet kérni azt a bizonyos sms-t, és a fotelből okosan licitálni. Négy napon át várja a NAV a beérkező ajánlatokat, de a vevők elé már egy hónappal korábban kiteríti a kínálatot. A jelenlegi választékból szemezgettünk, szubjektíven.

Opel Astra 1,4 GL, 1996
A licit 87,5 ezer forintról indul

Minden lefoglalt járműről részletes leírást közöl a NAV, és két árat. Elsőként az úgynevezett “becsérték”-et, majd az ennek a felét kitevő “minimál ajánlat”-ot, utóbbitól lehet licitálni a kocsikra. Erre a ’96-os Astrára például igen kedvezőnek tűnő 87,5 ezertől.

Az ígéretesnek tűnő külső ellenére nyilván ne várjon senki csodát ennyi pénzért: 302 ezer km-t mutat az óra, nem csak hogy korrodált a kasztni, de a jobb hátsó sárvédő és ajtó házilag javított, és lóg belül valamelyest a kárpit. Kevésbé finnyásoknak viszont jó ajánlat lehet, hiszen üzemképes (nem minden kocsi az errefelé), alkatrésznek pedig akár javasolható is ennyiért

BMW 530d, 2000
A licit 600 ezer forintról indul

Komolyabb, kivagyibb autóra vágyók is beletúrhatnak a kínálatba, BMW-fanoknak pedig kimondottan ajánlott. Évek óta böngészve az adóhatóság oldalán, kijelenthető, hogy arányaiban valamivel szélesebbnek tűnik a müncheni márka kínálata itt, mint a hagyományos használt-autós oldalakon.

Itt van például ez az alufelnis E –as 2000-ből. Mint sok más járműnél, itt is olvasható, hogy a gépjármű ideiglenes forgalomból történő kivonását adóhatóságunk kezdeményezte az illetékes okmányiroda felé, emellett az derül ki a leírásból, hogy csak kisebb javításokat igényel. Viszont hibás a műszerfal, a km-óra állás nem látszik

Suzuki Swift 1,3 GLX, 2005
A licit 750 ezer forintról indul

Ha már egy BMW sem elég sportos, itt van ez a Swift kockás tetővel, kétszínű tükörrel, egykori gazdája szerint valószínűleg harapós orral. ÉS, az óra szerint mindössze 90 ezer kilométerrel.

Oké, tudjuk, hogy 750 ezerért annyi a Suzuki, hogy hegyet lehet építeni belőlük, meg ez nagyon homeracing, de olyan kevés negatívumot csupán maroknyi autónál olvashatunk, mint ennél. Az első lökhárító a jobb oldalon húzott, a bal hátsó sárvédő enyhén sérült - ennyi

Mercedes-Benz E  290 CDI T, 1998
A licit 368,5 ezer forintról indul

A legendás 124-es után nem erősítette a márka akkori kiváló hírét az utód W210-es, a dupla kör lámpáival azonban bevonult az autódizájn nagykönyvébe. Plusz az E-kombik azért mégiscsak a puttonyosok királyai közé tartoznak, hátsó helyhiányra biztosan nem panaszkodik majd leendő gazdája.

Amúgy üzenjük a típusról rosszakat terjesztőknek: 427 ezer kilométert biztosan kibírt eddig a legrosszabbnak tartott E-osztály eme példánya is - ha nem tekertek már az óráján az elmúlt 16 évben. Az adatokat javasoljuk ellenőrizni - olvasható a kocsiról, de az is, hogy a beszállításkor üzemképes volt

Renault Kangoo 1,5 dCi, 2006
A licit 450 ezer forintról indul

Korrekt ajánlatnak tűnik ez a melósautó, különösen úgy, hogy csak 5 évet futott, ugyanis a NAV szerint három évvel a gyártása után, 2009-ben állították forgalomba (vagy akkor jött be az országba), és még érvényes műszaki van rajta 2015 végéig.

Néhány apróbb esztétikai hibával rendelkezik csupán, ami munkaeszköznél szerintünk nem probléma. A vezetőülést kiégette egykori sofőrje, törött az egyik hátsó lámpaburája, és horpadt némileg a bal oldali csomagtér-ajtó

Iveco 2,5d, 1993
A licit 100 ezer forintról indul

Meglehetősen szép számban találni kisebb és nagyobb teherhordókat a lefoglalt járművek között, az árak is szórnak rendesen, 2-3 millió környékén is kínálnak licitre platósokat és dobozosokat egyaránt, meg 100 ezerért is.

A kínálat aljáról ránézésre ez tűnik ár/érték arányban megfelelőnek, ha beszélhetünk ennyire kis összegnél értékről. Élete eddigi 21 évében az órája szerint 553 ezer kilométert teljesített, felületi sérülései számosak, a platója pedig utángyártott, de legalább olcsó. Ja, a motorját is cserélték, de ennek részletei ismeretlenek a másfél éve beszállított járművel kapcsolatban

Ford Mondeo 2.0, 2001
A licit 300 ezer forintról indul

Benzinesként nyugodtabb szívvel ajánlható ebben a korban a Mondeo, bár ő sem futott keveset, az órája szerint 371 ezret.

CD-játszó, klíma és riasztó is van benne, emellett biztatónak tűnik a leírása. A kasztnin csak apró karcolások találhatók, és - ilyet tényleg nagyon ritkán írnak a vámosok az adatlapokra - ez a Mondeo rendszeresen karbantartott járműként lett elvéve egykori tulajdonosától

Alfa 166 2,4d, 2001
A licit 600 ezer forintról indul

Érdekes, hogy ugyanabból az évből dupla annyiért kínálja a NAV ezt az Alfát – nem, nem fogom most azt írni, hogy hát pedig sokkal megbízhatatlanabb a feleannyiba kerülő Fordnál.

Arra céloztam, amit a kocsiról írnak, betűhíven idézem. Első lökhárító törött, hiányos. Bal első ködlámpa hiányzik. Gépháztető kavicsos, horpadt. Jobb első felniközép hiány. Karosszéria több helyen javítva, javításoknál korrodált. Jobb hátsó küszöb, bal hátsó sárvédő, mindkét hátsó lámpa repedt, törött. Reg. matrica kivágva csomagtartóban. CD tárból CD tartó hiányzik, csak a rádió szól. Centrálzár nem működik. Bal első ablakemelő gomb lötyög. Könyöklő bőrborítása kiszakadva, hiányos. Bal első ülés bőrözése kikopva. Bal oldali "B" oszlop belső burkolat sérült. A jármű alváz-és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal

Skoda Octavia 1,4 16V, 2005
A licit 800 ezer forintról indul

Korának megfelelő állapotúnak mondják ezt a 178 ezret futott benzines Octaviát. Ennek ellenére viszonylag hosszan sorolja a leírás, hogy mely karosszériaelemeken található kisebb-nagyobb karcolás, avagy horpadás.

Van benne riasztó, a farában vonóhorog, és működik a CD-játszó, már ha kap egy új akksit, az ugyanis lemerült az orrában

BMW 320i, 2000
A licit 300 ezer forintról indul

A felületes szemlélőnek is feltűnhet, hogy kissé furcsán áll a bömös motorházfedele, de sajnos az adóhatóság nem klasszikus értelemben vett tulajdonos, így nem szolgál infókkal a kocsik esetleges korábbi sérüléseiről.

Amit viszont közöl, az tulajdonképpen ígéretesnek tűnik, nyilván komolyabb ellenőrzést kíván ez a jármű is. Szóval: 1, 171 ezret futott, 2, kavicsos a szélvédője, 3, koszos a kasztnija. Bármilyen külső vagy ruha alatti sérülésről nem ír a NAV

Suzuki Swift Sedan 1,3, 2000
A licit 125 ezer forintról indul

Végül egy olcsó, korához képest egész korrektnek tűnő mi autónk elektromos ablakokkal, és az órája szerint 14 év alatt mindössze 88 ezer megtett kilométerrel.

Korának megfelelő állapotú – olvashatjuk az adatlapon, ugyanakkor viszonylag kevés hibát sorol a leírás, pedig az adóhatóság emberei elég precízen listázzák a negatívumokat. Matt a fényezés, mondják, és enyhén sérült az első lökhárító, valamint kisebb karcok találhatók itt-ott. Ennyi pénzért nem tűnik olyan rossz vételnek – persze itt is, meg az összes több kocsinál is hangsúlyozzuk: ezek az összegek a licitindító összegek, ki tudja, meddig kúsznak fel

Hogy mindez csak ócskavas, te inkább húszmillióért vennél negyvenmilliós lefoglalt Bentley-t, amit hiányolsz a cikkből? Mi is hiányoltuk az igazán szép és drága autókat, így megkérdeztük a NAV-tól, hogy hát hol vannak a fehérgalléros adócsalók luxusautói?

“A nagy értékű luxusautókat általában a NAV pénzügyi nyomozói foglalják le büntetőeljárások kapcsán (jellemzően költségvetési csalási ügyekben). A büntetőeljárások során lefoglalt autók értékesítését a jogerős elkobzást követően a bíróság (törvényszék) intézi. A NAV az illetékes bíróság gazdasági hivatalának adja át azokat” – így a hivatalos válasz.

Korábban ezeket árulta a NAV, nézze meg!

A képen látható típust nem láttunk a NAV listáján, viszont van róla egy érdekes történetünk. Kattints a képre és olvasd el!

Kommentek

  • haenazttudnam

    almodban ne gondold,hogy ezekhez hozzafersz ….majd ha te is ott vagy a korben !!

  • zole522

    Érdekes,ilyeneket a ” NAV” árverési oldalán nem találtam. Milyen linken van ?

  • Xebulon

    https://arveres.apeh.hu/

    Nincs már maffia, mert online megy a licit, nem tudnak kizárni furkósbottal.

    Még egy előny: a lefoglalt autóknak nem tekeri vissza az óráját sem a tulaj, sem a kereskedő. Sajnos kicsi a választék, sokáig kell várni egy-egy jó autóra, aminek az árát sem verik fel nagyon. Esetleg érdemes kulcs nélküli példányokra vadászni, de csak akkor, ha van otthon bontott zár. Ezek ára viszonylag alacsonyan marad.

  • Vorserie

    Xebulon!

    Nem kell ide furkósbot!
    Elég nagy pénz lehet ebben,és pénzel nagyon sok mindenkit meg lehet venni,többek közt azokat a NAVosokat is akik döntenek egy egy autó sorsáról.

    Nyilván ha azt akarnák,hogy tényleg megvegyék az egyszeri emberek is egy picit könnyebben elérhető lenne és jobban is reklámoznák.

  • Vorserie

    pénzel + z

  • ffff

    A régi Swift-ben 100 000 km-nél átfordul a számláló, tehát az óra szerinti 88e km elég sokféle lehet, kicsi az esély, hogy a 14 éves autónál még ez az első. :-)

  • Xebulon

    Vorserie!

    Akkor ugorj rá, azon hirdetésekre, amelyek mélyen áron aluliak és igérj rá az utolsó 5 percben. Esetleg a nem reklámozott, vagy nagyon leértékelt autókat nézd meg a helyszínen.

  • ldaracing

    Az árazás érdekesen alakul.
    A 96-os Opel még talán jó is, 87.5 ezer indulóról, vegyük ezt alapnak.
    A 2000-es BMW 530d-vel lesz nem kevés munka, dehát a jobbak töbször ennyiért kaphatók.
    Ami érdekes, hogy a használtpiacon népszerűbb és a hasonló korú 5-ösöknél drágábban kapható 2000-es BMW 320i olcsóbb az előbbi 530d-nél. Szerintem vagy valami nagy baj, nagy disznóság van ezzel a 320i-vel, vagy valami ismerős már kinézte magának, utólag. Biztos megtalálják a módját, hogy megkapja aki kinézte, hiába online licitálós.
    Eleve az ilyen licitálásokra már a legmoslékabb állagú autók kerülnek.
    A kb hasonló évjáratú Mondeo dupla km-rel is ugyanannyi, ez csak megerősíti az előbbi állításaimat.
    Az Alfa meg már 600-ról indul, amikor látszik, hogy egy betegágy és harmad annyit sem adnék érte. Bírom az olasz gépeket, de ez a példány így ahogy van egy rom. Javított, ami nem lenne baj, de nem szakszerűen, mert ott rozsdál.
    A két Suzuki az, amire azt mondanám, hogy éppen ok annak, akinek olcsón kell valami közlekedési eszköz.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.