Négy sikeres felvonás után immár az ötödik generációs Opel Corsa következik a sorban, hogy folytassa elődei sikereit. A kihívás hatalmas, hiszen 32 év alatt 12,3 millió Corsa talált gazdára. Ezt a számot kellene minél magasabbra tornáznia a világpremier előtt Budapesten vendégeskedő friss típusnak.

Elismerésre méltó sajtóeseményt sikerült összehoznia a hazai Opel-márkaképviseletnek. Sikerült Magyarországra csempészniük, és a sajtónak megmutatniuk egy tökéletesen működő Opel Corsát, még a nemzetközi tesztvezetések, ünnepélyes bemutató előtt.

Így érkezett a bemutatóra a friss Opel Corsa, aminek világpremiere október elején lesz, a Párizsi Autószalonon

Ez is egy előnye annak, hogy Magyarország már hosszú évek óta otthon ad az Opel egyik fontos üzemének Szentgotthárdon, így az ilyen sajtóesemények tető alá hozása is olajozottabban történik.

Magyar leleplezés a világpremier előtt

Az exkluzív bemutatót tegnap este tarttták sor Budapest szívében, a leleplezésnél pedig Carsten Aengenheyster segédkezett, aki az ötödik generációs Opel Corsa formatervezőjeként mindenkinél jobban ismerte már, mi lapul a lepel alatt.

Jó díszvendéghez méltóan Carsten a sajtó számára is elárulta a sikerreceptet. Elmondása szerint a fiatalos dizájn és kompakt méretek ellenére is használható, ötszemélyes belső tér egyvelege adja majd a típus magas eladási mutatóit.

A padlólemez nem változott, de a külső megjelenés jelentősen eltér az elődhöz képest.

Az autó sziluettje hasonló az elődhöz (A padlólemezt ugyanis nem cserélték újra, és a karosszéria vázának egyes elemei is megúszták változtatás nélkül), de a karaktert meghatározó karosszériaelemek mind megváltoztak. Újak a márkaarculathoz igazodó LED-es nappali menetfénnyel szerelt fényszórók, harciasabb a köténylemez, és az oldalsó élek is határozottabbak. Az ajtón alul végigfutó pengeél valóban körülbelül úgy kanyarodik, mint az Opel Insignián.

Adamtól örökölt belső

Beülve már az Opel Adam stílusa köszön vissza. A 7 colos érintőképernyős középkonzol egy az egyben az Adamé, és a műszerfal több pontján is egyezés fedezhető fel. Előbbi üdvözlendő újítás, már az Astra megjelenése óta az egész világsajtó egyöntetűen kritizálta a nehezen kezelhető gombok sokaságát. Szerencsére ez már a múlt, az ujjal böködhető kijelző megüti azt a szintet, amit elvár az okostelefont napi szinten használó vásárlók tömege.

A kormány az Opel Adamból lehet ismerős

Történtek változások a lemezek alatt is, áthangolták a futóművet, valamint számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek újdonságnak számítanak a kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követésitávolság-érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet.

Hazai motorral

De a legfontosabb az Opel Corsa orrában dolgozó, hazai gyártású egyliteres, benzines turbómotor, amely 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető.

A szentgotthárdi üzemben gyártott háromhengeres turbós benzinmotor 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető

A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és kiugróan csendes járáskultúrát ígér a többi háromhengeres konkurenshez viszonyítva. A rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel, a zajokat osztott olajteknővel csökkentették, és még egy sor olyan korszerű megoldást vonultat fel, mint a közvetlen befecskendezés, a start-stop rendszer, az elektronikus termosztát, a ki-be kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú és a hengerfejbe öntött kipufogócsonk (gyorsabb felmelegedés = kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás).

Nézze meg mit mond Gajdán Miklós kollégánk, az Év Autója zsűri tagja az új Corsáról!

Az új motorhoz új sebességváltó is jár, egy pontosan kapcsolható hatfokozatú szerkezet, ami újdonság a benzinmotoros Corsákban, mert ilyen eddig csak az OPC-ben volt. Nem jár ilyen az alapmotorhoz, amelynek a szerepére a már ismert, 1,2 literes 70 lóerős négyhengeres benzinmotort jelölték ki, ami mellett megmarad még a kínálatban az 1,4 literes szívómotor is. Dízeles vonalon marad az 1,3 literes CDTI, csakhogy erősen átdolgozott és Euro 6-os károsanyag-kibocsátású változatban.

A rendhagyó, korai magyar bemutató hátránya, hogy semmilyen információnk nincs még az autó hazai forgalmazásával kapcsolatban, de a világpremieren is ott leszünk a Párizsi Autószalonon, ahol célunk újabb információkat megtudni a hamarosan érkező ötödik generációs Opel Corsáról.