Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.16. 16.55

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

Négy sikeres felvonás után immár az ötödik generációs Opel Corsa következik a sorban, hogy folytassa elődei sikereit. A kihívás hatalmas, hiszen 32 év alatt 12,3 millió Corsa talált gazdára. Ezt a számot kellene minél magasabbra tornáznia a világpremier előtt Budapesten vendégeskedő friss típusnak.

Elismerésre méltó sajtóeseményt sikerült összehoznia a hazai Opel-márkaképviseletnek. Sikerült Magyarországra csempészniük, és a sajtónak megmutatniuk egy tökéletesen működő Opel Corsát, még a nemzetközi tesztvezetések, ünnepélyes bemutató előtt.

Így érkezett a bemutatóra a friss Opel Corsa, aminek világpremiere október elején lesz, a Párizsi Autószalonon

Ez is egy előnye annak, hogy Magyarország már hosszú évek óta otthon ad az Opel egyik fontos üzemének Szentgotthárdon, így az ilyen sajtóesemények tető alá hozása is olajozottabban történik.

Magyar leleplezés a világpremier előtt

Az exkluzív bemutatót tegnap este tarttták sor Budapest szívében, a leleplezésnél pedig Carsten Aengenheyster segédkezett, aki az ötödik generációs Opel Corsa formatervezőjeként mindenkinél jobban ismerte már, mi lapul a lepel alatt.

Jó díszvendéghez méltóan Carsten a sajtó számára is elárulta a sikerreceptet. Elmondása szerint a fiatalos dizájn és kompakt méretek ellenére is használható, ötszemélyes belső tér egyvelege adja majd a típus magas eladási mutatóit.

A padlólemez nem változott, de a külső megjelenés jelentősen eltér az elődhöz képest.

Az autó sziluettje hasonló az elődhöz (A padlólemezt ugyanis nem cserélték újra, és a karosszéria vázának egyes elemei is megúszták változtatás nélkül), de a karaktert meghatározó karosszériaelemek mind megváltoztak. Újak a márkaarculathoz igazodó LED-es nappali menetfénnyel szerelt fényszórók, harciasabb a köténylemez, és az oldalsó élek is határozottabbak. Az ajtón alul végigfutó pengeél valóban körülbelül úgy kanyarodik, mint az Opel Insignián.

Adamtól örökölt belső

Beülve már az Opel Adam stílusa köszön vissza. A 7 colos érintőképernyős középkonzol egy az egyben az Adamé, és a műszerfal több pontján is egyezés fedezhető fel. Előbbi üdvözlendő újítás, már az Astra megjelenése óta az egész világsajtó egyöntetűen kritizálta a nehezen kezelhető gombok sokaságát. Szerencsére ez már a múlt, az ujjal böködhető kijelző megüti azt a szintet, amit elvár az okostelefont napi szinten használó vásárlók tömege.

A kormány az Opel Adamból lehet ismerős

Történtek változások a lemezek alatt is, áthangolták a futóművet, valamint számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek újdonságnak számítanak a kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követésitávolság-érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet.

Hazai motorral

De a legfontosabb az Opel Corsa orrában dolgozó, hazai gyártású egyliteres, benzines turbómotor, amely 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető.

A szentgotthárdi üzemben gyártott háromhengeres turbós benzinmotor 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető

A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és kiugróan csendes járáskultúrát ígér a többi háromhengeres konkurenshez viszonyítva. A rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel, a zajokat osztott olajteknővel csökkentették, és még egy sor olyan korszerű megoldást vonultat fel, mint a közvetlen befecskendezés, a start-stop rendszer, az elektronikus termosztát, a ki-be kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú és a hengerfejbe öntött kipufogócsonk (gyorsabb felmelegedés = kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás).

Nézze meg mit mond Gajdán Miklós kollégánk, az Év Autója zsűri tagja az új Corsáról!

Az új motorhoz új sebességváltó is jár, egy pontosan kapcsolható hatfokozatú szerkezet, ami újdonság a benzinmotoros Corsákban, mert ilyen eddig csak az OPC-ben volt. Nem jár ilyen az alapmotorhoz, amelynek a szerepére a már ismert, 1,2 literes 70 lóerős négyhengeres benzinmotort jelölték ki, ami mellett megmarad még a kínálatban az 1,4 literes szívómotor is. Dízeles vonalon marad az 1,3 literes CDTI, csakhogy erősen átdolgozott és Euro 6-os károsanyag-kibocsátású változatban.

A rendhagyó, korai magyar bemutató hátránya, hogy semmilyen információnk nincs még az autó hazai forgalmazásával kapcsolatban, de a világpremieren is ott leszünk a Párizsi Autószalonon, ahol célunk újabb információkat megtudni a hamarosan érkező ötödik generációs Opel Corsáról.

Kommentek

  • ACC.600

    Clio facelift.

  • v_johny

    ACC.600:

    Mégis melyik generációs Clio-t látod Te ebben az autóban??? De komolyan, érdekel a dolog.

  • v_Petya25

    Clio a fasorban sincs.
    Nagyon szépen megújult, új motorok, váltó, futómű, belső, külső.

  • oszkopeter

    Megint egy elcseszett facelift. A Peugeot is eljátszotta pár éve ezt a hatalmas tátott szájat, nekik sem jött be. Kár erőltetni.

  • v_johny

    oszkopeter:

    Nos, a Fiesta “szája” rendben? Neked tetszik/nem tetszik? Nekem nem, de ettől még a kategóriája egyik legkeresettebb modellje (ha nem a legkeresettebb).

  • Kempelen

    Oszkopetert ez nem zavarja Johny! Neki a tények mit sem érnek, elképzelte, hogy a francia autók a legjobbak, legszebbek, legkelendőbbek és az, hogy nem ez a valóság, az számára hazugság.
    Ennyi.

  • ACC.600

    aki szerint a fabia 1 még ma is vállalható formailag attól nem sokat vár az ember. javaslom görgess a 87ezres astra cikkhez, ott keresgélj, az a neked való.

    próbálja az opel elsózni ezeket a corsakat 400 ezerrel olcsóbban stb. még így sem megy. ugyanez a technika már csúnyán megbukva kivonult chevrolet néven. az opel 1 szerencséje, hogy sok alulkereső van az országban és csak ezt, illetve a hasonló olcsó autókat tudják megvenni.
    vitatkozni azon, hogy renault, opel, skoda, suzuki stb. meg a prolik szokása.

  • v_johny

    ACC.600:

    Nem válaszoltál a kérdésre? Csak nem azért mert csak jártatni tudod a szád, de mögötte semmi tartalom nincs???
    A Fabia I simán vállalható, a kategóriájában teljesen rendben van…
    Továbbá ijesztő mennyire nem vagy képben, ugyanis a Corsa D igencsak jól fogyó modell (szegmensében), az meg természetes, hogy az új modell megjelenése előtt akciózzák. Gondolom szerinted ez csak az Opel-re jellemző magatartás…
    Most akkor leproliztad magad?! Nem semmi teljesítmény…

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.