Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.16. 16.55

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

Négy sikeres felvonás után immár az ötödik generációs Opel Corsa következik a sorban, hogy folytassa elődei sikereit. A kihívás hatalmas, hiszen 32 év alatt 12,3 millió Corsa talált gazdára. Ezt a számot kellene minél magasabbra tornáznia a világpremier előtt Budapesten vendégeskedő friss típusnak.

Elismerésre méltó sajtóeseményt sikerült összehoznia a hazai Opel-márkaképviseletnek. Sikerült Magyarországra csempészniük, és a sajtónak megmutatniuk egy tökéletesen működő Opel Corsát, még a nemzetközi tesztvezetések, ünnepélyes bemutató előtt.

Így érkezett a bemutatóra a friss Opel Corsa, aminek világpremiere október elején lesz, a Párizsi Autószalonon

Ez is egy előnye annak, hogy Magyarország már hosszú évek óta otthon ad az Opel egyik fontos üzemének Szentgotthárdon, így az ilyen sajtóesemények tető alá hozása is olajozottabban történik.

Magyar leleplezés a világpremier előtt

Az exkluzív bemutatót tegnap este tarttták sor Budapest szívében, a leleplezésnél pedig Carsten Aengenheyster segédkezett, aki az ötödik generációs Opel Corsa formatervezőjeként mindenkinél jobban ismerte már, mi lapul a lepel alatt.

Jó díszvendéghez méltóan Carsten a sajtó számára is elárulta a sikerreceptet. Elmondása szerint a fiatalos dizájn és kompakt méretek ellenére is használható, ötszemélyes belső tér egyvelege adja majd a típus magas eladási mutatóit.

A padlólemez nem változott, de a külső megjelenés jelentősen eltér az elődhöz képest.

Az autó sziluettje hasonló az elődhöz (A padlólemezt ugyanis nem cserélték újra, és a karosszéria vázának egyes elemei is megúszták változtatás nélkül), de a karaktert meghatározó karosszériaelemek mind megváltoztak. Újak a márkaarculathoz igazodó LED-es nappali menetfénnyel szerelt fényszórók, harciasabb a köténylemez, és az oldalsó élek is határozottabbak. Az ajtón alul végigfutó pengeél valóban körülbelül úgy kanyarodik, mint az Opel Insignián.

Adamtól örökölt belső

Beülve már az Opel Adam stílusa köszön vissza. A 7 colos érintőképernyős középkonzol egy az egyben az Adamé, és a műszerfal több pontján is egyezés fedezhető fel. Előbbi üdvözlendő újítás, már az Astra megjelenése óta az egész világsajtó egyöntetűen kritizálta a nehezen kezelhető gombok sokaságát. Szerencsére ez már a múlt, az ujjal böködhető kijelző megüti azt a szintet, amit elvár az okostelefont napi szinten használó vásárlók tömege.

A kormány az Opel Adamból lehet ismerős

Történtek változások a lemezek alatt is, áthangolták a futóművet, valamint számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek újdonságnak számítanak a kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követésitávolság-érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet.

Hazai motorral

De a legfontosabb az Opel Corsa orrában dolgozó, hazai gyártású egyliteres, benzines turbómotor, amely 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető.

A szentgotthárdi üzemben gyártott háromhengeres turbós benzinmotor 95 és 115 lóerős kivitelben lesz elérhető

A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és kiugróan csendes járáskultúrát ígér a többi háromhengeres konkurenshez viszonyítva. A rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel, a zajokat osztott olajteknővel csökkentették, és még egy sor olyan korszerű megoldást vonultat fel, mint a közvetlen befecskendezés, a start-stop rendszer, az elektronikus termosztát, a ki-be kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú és a hengerfejbe öntött kipufogócsonk (gyorsabb felmelegedés = kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás).

Nézze meg mit mond Gajdán Miklós kollégánk, az Év Autója zsűri tagja az új Corsáról!

Az új motorhoz új sebességváltó is jár, egy pontosan kapcsolható hatfokozatú szerkezet, ami újdonság a benzinmotoros Corsákban, mert ilyen eddig csak az OPC-ben volt. Nem jár ilyen az alapmotorhoz, amelynek a szerepére a már ismert, 1,2 literes 70 lóerős négyhengeres benzinmotort jelölték ki, ami mellett megmarad még a kínálatban az 1,4 literes szívómotor is. Dízeles vonalon marad az 1,3 literes CDTI, csakhogy erősen átdolgozott és Euro 6-os károsanyag-kibocsátású változatban.

A rendhagyó, korai magyar bemutató hátránya, hogy semmilyen információnk nincs még az autó hazai forgalmazásával kapcsolatban, de a világpremieren is ott leszünk a Párizsi Autószalonon, ahol célunk újabb információkat megtudni a hamarosan érkező ötödik generációs Opel Corsáról.

Kommentek

  • ACC.600

    Clio facelift.

  • v_johny

    ACC.600:

    Mégis melyik generációs Clio-t látod Te ebben az autóban??? De komolyan, érdekel a dolog.

  • v_Petya25

    Clio a fasorban sincs.
    Nagyon szépen megújult, új motorok, váltó, futómű, belső, külső.

  • oszkopeter

    Megint egy elcseszett facelift. A Peugeot is eljátszotta pár éve ezt a hatalmas tátott szájat, nekik sem jött be. Kár erőltetni.

  • v_johny

    oszkopeter:

    Nos, a Fiesta “szája” rendben? Neked tetszik/nem tetszik? Nekem nem, de ettől még a kategóriája egyik legkeresettebb modellje (ha nem a legkeresettebb).

  • Kempelen

    Oszkopetert ez nem zavarja Johny! Neki a tények mit sem érnek, elképzelte, hogy a francia autók a legjobbak, legszebbek, legkelendőbbek és az, hogy nem ez a valóság, az számára hazugság.
    Ennyi.

  • ACC.600

    aki szerint a fabia 1 még ma is vállalható formailag attól nem sokat vár az ember. javaslom görgess a 87ezres astra cikkhez, ott keresgélj, az a neked való.

    próbálja az opel elsózni ezeket a corsakat 400 ezerrel olcsóbban stb. még így sem megy. ugyanez a technika már csúnyán megbukva kivonult chevrolet néven. az opel 1 szerencséje, hogy sok alulkereső van az országban és csak ezt, illetve a hasonló olcsó autókat tudják megvenni.
    vitatkozni azon, hogy renault, opel, skoda, suzuki stb. meg a prolik szokása.

  • v_johny

    ACC.600:

    Nem válaszoltál a kérdésre? Csak nem azért mert csak jártatni tudod a szád, de mögötte semmi tartalom nincs???
    A Fabia I simán vállalható, a kategóriájában teljesen rendben van…
    Továbbá ijesztő mennyire nem vagy képben, ugyanis a Corsa D igencsak jól fogyó modell (szegmensében), az meg természetes, hogy az új modell megjelenése előtt akciózzák. Gondolom szerinted ez csak az Opel-re jellemző magatartás…
    Most akkor leproliztad magad?! Nem semmi teljesítmény…

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.