Olvasói verdák – Akik valóra váltották álmaikat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.13. 06.00

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az olvasói verdák rovatban.

Világ körüli útra indulunk olvasói verdák rovatunkban, hiszen az Egyesült Államoktól kezdve egészen Japánig terjed a skála ezen a szombaton. Mindhárom autóra igaz, hogy kilógnak a sorból, megjelenésükkel, korukkal, teljesítményükkel. Egy közös jellemzőt viszont garantáltan találunk, ez pedig nem más, mint a tulajdonosok teljes rajongása.

A nagy számok autója – Cadillac

Az autóm egy 1979-es Cadillac Sedan deVille, 425 köbhüvelykes, V8-as motor dolgozik az orrában 180 amerikai lóerőt, és kőkemény 430 Nm nyomatékot termelve. Átlagfogyasztás olyan 18-20 liter között alakul, ahhoz képest, hogy 79-es évjárat, meglepően könnyű hozzá alkatrészeket beszerezni.

Ismerősök, ismeretlenek egyaránt megállítanak, akárcsak rendőrök csak azért, hogy megcsodálhassák az autót. Történt, hogy megállított a rendőr és utasított, “Kérem nyissa ki a csomagtartót, mert általában ilyen autóban hullákat szoktak szállítani.” Persze csak poénból, vicces szituáció volt. Kiskorom óta egy ilyen Cadillac volt az álomautóm és higgyétek el, az álmok néha tényleg valóra válnak!


Japán ralikirály – Subaru

Meghatározhatatlan okokból vesz az ember ilyen, több mint kétszáz lóerős autót! Talán a boxermotor hangja szédíti meg, vagy esetleg a lefújó szelep sziszegése borítja el az agyat. Nem tudni.

De beleültem, elindultam. és meghülyültem :). Addig sosem hittem abban, hogy létezik szerelem első látásra, de ez a japán csoda rámcáfolt. Sokba kerül (sport-turbós kategóriában még mindig a legelérhetőbb élményautó), sokat is fogyaszt, de megbízható, és szeretem.

Szeretem a brutálisan stabil futóművét, mely megfelelő tapadást biztosít, a direkt áttételezésű kormányzását, imádom a menetszélben lobogó WRC motorháztetejét (üvegszálas 4 sarokponton rögzítve+középen elöl), a SKORPIO kipufogó rendszer által biztosított duruzsolását, a sperrdifijét, a 4 dugattyús fékrendszerét, nagyon tetszik benne az STI felszereltség – az ülések, a toronymerevítők, a hűtő, hővédő, a jel.

A karosszériát borító díszítő matricák mindig lenyűgöznek, akárhová megyünk megnéznek. Ő lenne most az én büszkeségem, vigyázok rá, nem bántom, és csakis minőségi olajjal és üzemanyaggal töltöm. A hiedelmekkel ellentétben meglepően olcsón karban lehet tartani. Adottságaiból adódóan az itthoni útviszonyok meg sem kottyannak neki.

Zsiguli öreg bácsitól

2010 nyarán fellángolt az érzés, hogy nekem kell egy 1200-as Zsiguli! Lehetőleg minél régebbi évjárat után böngésztem és rátaláltam a Veteránzsiguli oldalra, ahol teljesen elvesztem. Gyerekkoromban pont egy 1200-as Zsigulink volt, az első emlékeim ehhez az autóhoz kötődnek, talán innen ered ez a ragaszkodás ehhez a típushoz.

Szóval, a lényeg: 

2013 augusztus végén rátaláltam a hirdetésben erre az autóra. Mindössze 84 ezer kilométerrel hirdették, nem túl messze, így döntöttem: meg kellene nézni. Ahogy megláttam a ’73 as évjáratú eredeti szélvédőt és a repedésmentes, sűrű bordás műszerfalat és a makulátlan, hibátlan belsőt, már tudtam, hogy érdemes komolyabb figyelmet szentelni ennek az autónak!


Egy-kép apró horpadástól és néhány mélyebb karctól eltekintve nagyon jó állapotban volt, a karosszéria állapota kifogástalannak tűnt, az eredeti festékréteg még a küszöb alján is sérülésmentes volt, az alján is a gyári alvázvédelemmel. A hihetetlen kondíció annak köszönhető, hogy télen tudatosan, szigorúan soha és esőben is csak 1-2 alkalommal volt használva, ha menet közben elkapta egy kis nyári zápor.

Az idős bácsi elmondása szerint még mosva is nagyon ritkán de volt eset mikor 3 évig(!) egyszer sem volt lemosva a kocsi. Az elmúlt 25 évben kb. 10 ezer kilométert ment az autó. Ez látszik az abban az időben jó minőségű, ’87 es évjáratú csehszlovák gumi állapotán is. Szinte újszerű a futófelülete. Az apró karcok, hibák miatt úgy döntöttem,  üveg alatt körbefényeztetem az autót, aztán nagytakarítás, tisztogatás, szépítgetés majd fél éven keresztül, de mindig vigyázva arra, hogy megőrizzem az autó eredeti állapotát. Ez a veteránvizsgához mindenképp elkerülhetetlen volt.

A belsején csak tisztítást kellet végezni. Az ülések, kárpitok csak a tisztítás végett lettek kivéve, de alapos takarítás után egy az egybe ment minden vissza a helyére. Az autó idős éveit nálam egy kicsempézett, fűtött garázsban fogja tölteni és igyekszem megőrizni az utókornak ebben az állapotában.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szerintem alig találnánk olyan törzsvendéget a fórumon aki legalább egyszer ne vállalt volna be valami korábbi kedvencet…

    Nyilván ha az ember sokáig vágyódik valamire, akkor azért megemeli pulzusát, amikor meglát egyet a keretbe beleférő hirdetések között…

  • geotrinus

    Nagyon szép ez a Zsiga, gratulálok hozzá.

  • kraft

    A subaru megvehető 2 millerért, fenn van a használtautón.

  • Kovijani

    Mind a harom szep! Megerdemelnenek kulon cikkeket, sok-sok keppel! (+ egy video a Subaruval :)

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.