Olvasói verdák – Akik valóra váltották álmaikat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.13. 06.00

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az olvasói verdák rovatban.

Világ körüli útra indulunk olvasói verdák rovatunkban, hiszen az Egyesült Államoktól kezdve egészen Japánig terjed a skála ezen a szombaton. Mindhárom autóra igaz, hogy kilógnak a sorból, megjelenésükkel, korukkal, teljesítményükkel. Egy közös jellemzőt viszont garantáltan találunk, ez pedig nem más, mint a tulajdonosok teljes rajongása.

A nagy számok autója – Cadillac

Az autóm egy 1979-es Cadillac Sedan deVille, 425 köbhüvelykes, V8-as motor dolgozik az orrában 180 amerikai lóerőt, és kőkemény 430 Nm nyomatékot termelve. Átlagfogyasztás olyan 18-20 liter között alakul, ahhoz képest, hogy 79-es évjárat, meglepően könnyű hozzá alkatrészeket beszerezni.

Ismerősök, ismeretlenek egyaránt megállítanak, akárcsak rendőrök csak azért, hogy megcsodálhassák az autót. Történt, hogy megállított a rendőr és utasított, “Kérem nyissa ki a csomagtartót, mert általában ilyen autóban hullákat szoktak szállítani.” Persze csak poénból, vicces szituáció volt. Kiskorom óta egy ilyen Cadillac volt az álomautóm és higgyétek el, az álmok néha tényleg valóra válnak!


Japán ralikirály – Subaru

Meghatározhatatlan okokból vesz az ember ilyen, több mint kétszáz lóerős autót! Talán a boxermotor hangja szédíti meg, vagy esetleg a lefújó szelep sziszegése borítja el az agyat. Nem tudni.

De beleültem, elindultam. és meghülyültem :). Addig sosem hittem abban, hogy létezik szerelem első látásra, de ez a japán csoda rámcáfolt. Sokba kerül (sport-turbós kategóriában még mindig a legelérhetőbb élményautó), sokat is fogyaszt, de megbízható, és szeretem.

Szeretem a brutálisan stabil futóművét, mely megfelelő tapadást biztosít, a direkt áttételezésű kormányzását, imádom a menetszélben lobogó WRC motorháztetejét (üvegszálas 4 sarokponton rögzítve+középen elöl), a SKORPIO kipufogó rendszer által biztosított duruzsolását, a sperrdifijét, a 4 dugattyús fékrendszerét, nagyon tetszik benne az STI felszereltség – az ülések, a toronymerevítők, a hűtő, hővédő, a jel.

A karosszériát borító díszítő matricák mindig lenyűgöznek, akárhová megyünk megnéznek. Ő lenne most az én büszkeségem, vigyázok rá, nem bántom, és csakis minőségi olajjal és üzemanyaggal töltöm. A hiedelmekkel ellentétben meglepően olcsón karban lehet tartani. Adottságaiból adódóan az itthoni útviszonyok meg sem kottyannak neki.

Zsiguli öreg bácsitól

2010 nyarán fellángolt az érzés, hogy nekem kell egy 1200-as Zsiguli! Lehetőleg minél régebbi évjárat után böngésztem és rátaláltam a Veteránzsiguli oldalra, ahol teljesen elvesztem. Gyerekkoromban pont egy 1200-as Zsigulink volt, az első emlékeim ehhez az autóhoz kötődnek, talán innen ered ez a ragaszkodás ehhez a típushoz.

Szóval, a lényeg: 

2013 augusztus végén rátaláltam a hirdetésben erre az autóra. Mindössze 84 ezer kilométerrel hirdették, nem túl messze, így döntöttem: meg kellene nézni. Ahogy megláttam a ’73 as évjáratú eredeti szélvédőt és a repedésmentes, sűrű bordás műszerfalat és a makulátlan, hibátlan belsőt, már tudtam, hogy érdemes komolyabb figyelmet szentelni ennek az autónak!


Egy-kép apró horpadástól és néhány mélyebb karctól eltekintve nagyon jó állapotban volt, a karosszéria állapota kifogástalannak tűnt, az eredeti festékréteg még a küszöb alján is sérülésmentes volt, az alján is a gyári alvázvédelemmel. A hihetetlen kondíció annak köszönhető, hogy télen tudatosan, szigorúan soha és esőben is csak 1-2 alkalommal volt használva, ha menet közben elkapta egy kis nyári zápor.

Az idős bácsi elmondása szerint még mosva is nagyon ritkán de volt eset mikor 3 évig(!) egyszer sem volt lemosva a kocsi. Az elmúlt 25 évben kb. 10 ezer kilométert ment az autó. Ez látszik az abban az időben jó minőségű, ’87 es évjáratú csehszlovák gumi állapotán is. Szinte újszerű a futófelülete. Az apró karcok, hibák miatt úgy döntöttem,  üveg alatt körbefényeztetem az autót, aztán nagytakarítás, tisztogatás, szépítgetés majd fél éven keresztül, de mindig vigyázva arra, hogy megőrizzem az autó eredeti állapotát. Ez a veteránvizsgához mindenképp elkerülhetetlen volt.

A belsején csak tisztítást kellet végezni. Az ülések, kárpitok csak a tisztítás végett lettek kivéve, de alapos takarítás után egy az egybe ment minden vissza a helyére. Az autó idős éveit nálam egy kicsempézett, fűtött garázsban fogja tölteni és igyekszem megőrizni az utókornak ebben az állapotában.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szerintem alig találnánk olyan törzsvendéget a fórumon aki legalább egyszer ne vállalt volna be valami korábbi kedvencet…

    Nyilván ha az ember sokáig vágyódik valamire, akkor azért megemeli pulzusát, amikor meglát egyet a keretbe beleférő hirdetések között…

  • geotrinus

    Nagyon szép ez a Zsiga, gratulálok hozzá.

  • kraft

    A subaru megvehető 2 millerért, fenn van a használtautón.

  • Kovijani

    Mind a harom szep! Megerdemelnenek kulon cikkeket, sok-sok keppel! (+ egy video a Subaruval :)

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.