Mi már ültünk benne: Új MX-5

Megnéztük: Mazda MX-5

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.09.05. 17.00

Kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után itt a legújabb Mazda MX-5-ös.

Már mindenki nagyon várta, hiszen kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után érkezett meg a legújabb Mazda MX-5-ös. Könnyebb, rövidebb, laposabb és teljesen másként fest, mint a korábbi MX-5-ösök.

Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös

Barcelonában vagyunk, a Mazda Space névre keresztelt palotában. Ebben az évekig romos épületben alakította ki a Mazda a saját, minden egyedi igényt kielégítő rendezvényközpontját. A jövőben ezen a több ezer négyzetméteres, több szintes, gyorsan átalakítható exkluzív helyszínen fogják levezényelni a márka európai rendezvényeit, céges továbbképzéseit. Az új MX-5-ös bemutatója az első komolyabb program itt. A bemutató elmebeteg időben, hajnali 3-kor zajlott, amikor Európában aludni szokás. 

Az első kép, már ruha nélkül

A világszerte egy időben zajló parádét az amerikai életritmushoz igazították, hiszen a legtöbb Mazda MX5-öst ott adták el – 443 ezret a globálisan értékesített 935 ezerből. Szerencsére a puhányabbak kedvéért van egy pótbemutató is, szerényebb tömeggel, kisebb bulival, de több tapogatási, nyomkodási lehetőséggel.

Külső

Az MX-5 képeit nézegetve a szerkesztőség 9:2 arányban úgy érzi, hogy többet is ki lehetett volna hozni az új formából. Főleg az orr-résszel nem voltak megbarátkozva a kollégák, ők valami olyasmit vártak, mint amit a Mazda3-as és a 6-os nyújt. 
Az Autó Magazinnál korábban valahogy ilyennek képzelték el a jövő MX-5-östét. Nem jött be a tipp.
Mi már ültünk benne: Új MX-5 1
Mentségükre szóljon, hogy egyikük sem látta még élőben az autót, csak fotókon. És fotón közel nem néz ki olyan jól, mint igazi, kézzel fogható autóként. De persze ez erősen szubjektív dolog, majd mindenki eldönti maga, amikor jövőre, az első autók megérkezésekor elballag egy Mazda kereskedésbe nyálat csorgatni.

Formás fenék, olaszos lámpatesttel

Ami nagyon feltűnő, hogy a klasszikus MX-5-ös dizájnelemek, amelyek az első generációs autó bemutatása óta kitartóan minden szérián megjelentek, mára eltűntek. Így a jellegzetes, kerek oldalindex, a motorháztető domborulata, vagy a szintén generációkon keresztül nagyjából ugyanolyan formákból építkező hátsó lámpatest is elveszett. 

A hátsó lámpatest jó bonyolult lett

A legújabb MX-5-ös kissé agresszívabb lett, a jól megszokott gömbölyded, barátságos vonalak helyett egy keményebb kiállású, vagányabb kocsi ácsorgott a frissen elkészült rendezvényközpont porondján.
Míg egy új modell bevezetésekor általában arról hallani, mennyivel nagyobb, tágasabb lett a frissen érkező járgány, addig az MX-5-ös 8 centivel rövidebb, 1 centivel alacsonyabb és a tengelytávja is kurtább lett 15 milliméterrel. Egyedül a szélessége nőtt egyetlen centiméterrel. Azt viszont, hogy a korábbi tömegből hogy tudtak egy mázsát lecsippenteni, el sem tudjuk képzelni. Pedig a sajtóanyag szerint így van.

7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz

Technika

Túl sok információt nem árultak el a részletekről, mindössze annyit lehet sejteni, hogy 1,5 és 2,0 literes, hosszában beépített benzinmotor lesz a kocsiban, amelyhez újonnan fejlesztett hatfokozatú kéziváltó csatlakozik. Lesz belőle automatikus is, szintén 6 fokozattal, de ez nem a Skyactiv sorozatból származik majd. 

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is 

Beltér

Az MX-5-ös beltere is teljesen megújult. Jó hír, hogy ebben a generációban már a magasabb emberek is kényelmesen elférnek, legalábbis 190 centiig biztosan nem ér bele a fej a tetőkárpitba. Bár csak az egyetlen kiállított járgányba tudtunk beülni, de az ülés kényelmes, a műszerfal is dögös lett, és a szellős, de gombokkal gazdagon megszórt kormány is klassz darab. Kár, hogy tengelyirányban továbbra sem állítható, csak fel és le. Ránézésre a csomagtartó is nagyobb, mélyebb, jobban használható lett.

Csukott tetővel is remekül fest

Ami kevésbé tetszett, hogy a kiállított autóban néhány helyen könnyen karcolódó műanyagot találtunk – ilyen van az ajtó egy részén és a kormány környékén is – de bízhatunk benne, hogy ez még nem a végleges kivitel. 

Mikor jön?

A negyedik generációs Mazda MX-5 gyártása 2015-ben kezdődik és szerencsétlen módon hozzánk éppen nyár végére fut majd be. Árakról még szó sincs. Addig is számoljuk, mennyit kell még aludni, hogy a sportos, könnyű, évtizedek óta parádés vezetési élményt nyújtó kis sportkocsi legújabb változatát is kipróbálhassuk. 

Szavazás

Neked tetszik? Dögös lett, vagy neked a korábbi stílus jobban bejött?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.