Mi már ültünk benne: Új MX-5

Megnéztük: Mazda MX-5

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.09.05. 17.00

Kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után itt a legújabb Mazda MX-5-ös.

Már mindenki nagyon várta, hiszen kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után érkezett meg a legújabb Mazda MX-5-ös. Könnyebb, rövidebb, laposabb és teljesen másként fest, mint a korábbi MX-5-ösök.

Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös

Barcelonában vagyunk, a Mazda Space névre keresztelt palotában. Ebben az évekig romos épületben alakította ki a Mazda a saját, minden egyedi igényt kielégítő rendezvényközpontját. A jövőben ezen a több ezer négyzetméteres, több szintes, gyorsan átalakítható exkluzív helyszínen fogják levezényelni a márka európai rendezvényeit, céges továbbképzéseit. Az új MX-5-ös bemutatója az első komolyabb program itt. A bemutató elmebeteg időben, hajnali 3-kor zajlott, amikor Európában aludni szokás. 

Az első kép, már ruha nélkül

A világszerte egy időben zajló parádét az amerikai életritmushoz igazították, hiszen a legtöbb Mazda MX5-öst ott adták el – 443 ezret a globálisan értékesített 935 ezerből. Szerencsére a puhányabbak kedvéért van egy pótbemutató is, szerényebb tömeggel, kisebb bulival, de több tapogatási, nyomkodási lehetőséggel.

Külső

Az MX-5 képeit nézegetve a szerkesztőség 9:2 arányban úgy érzi, hogy többet is ki lehetett volna hozni az új formából. Főleg az orr-résszel nem voltak megbarátkozva a kollégák, ők valami olyasmit vártak, mint amit a Mazda3-as és a 6-os nyújt. 
Az Autó Magazinnál korábban valahogy ilyennek képzelték el a jövő MX-5-östét. Nem jött be a tipp.
Mi már ültünk benne: Új MX-5 1
Mentségükre szóljon, hogy egyikük sem látta még élőben az autót, csak fotókon. És fotón közel nem néz ki olyan jól, mint igazi, kézzel fogható autóként. De persze ez erősen szubjektív dolog, majd mindenki eldönti maga, amikor jövőre, az első autók megérkezésekor elballag egy Mazda kereskedésbe nyálat csorgatni.

Formás fenék, olaszos lámpatesttel

Ami nagyon feltűnő, hogy a klasszikus MX-5-ös dizájnelemek, amelyek az első generációs autó bemutatása óta kitartóan minden szérián megjelentek, mára eltűntek. Így a jellegzetes, kerek oldalindex, a motorháztető domborulata, vagy a szintén generációkon keresztül nagyjából ugyanolyan formákból építkező hátsó lámpatest is elveszett. 

A hátsó lámpatest jó bonyolult lett

A legújabb MX-5-ös kissé agresszívabb lett, a jól megszokott gömbölyded, barátságos vonalak helyett egy keményebb kiállású, vagányabb kocsi ácsorgott a frissen elkészült rendezvényközpont porondján.
Míg egy új modell bevezetésekor általában arról hallani, mennyivel nagyobb, tágasabb lett a frissen érkező járgány, addig az MX-5-ös 8 centivel rövidebb, 1 centivel alacsonyabb és a tengelytávja is kurtább lett 15 milliméterrel. Egyedül a szélessége nőtt egyetlen centiméterrel. Azt viszont, hogy a korábbi tömegből hogy tudtak egy mázsát lecsippenteni, el sem tudjuk képzelni. Pedig a sajtóanyag szerint így van.

7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz

Technika

Túl sok információt nem árultak el a részletekről, mindössze annyit lehet sejteni, hogy 1,5 és 2,0 literes, hosszában beépített benzinmotor lesz a kocsiban, amelyhez újonnan fejlesztett hatfokozatú kéziváltó csatlakozik. Lesz belőle automatikus is, szintén 6 fokozattal, de ez nem a Skyactiv sorozatból származik majd. 

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is 

Beltér

Az MX-5-ös beltere is teljesen megújult. Jó hír, hogy ebben a generációban már a magasabb emberek is kényelmesen elférnek, legalábbis 190 centiig biztosan nem ér bele a fej a tetőkárpitba. Bár csak az egyetlen kiállított járgányba tudtunk beülni, de az ülés kényelmes, a műszerfal is dögös lett, és a szellős, de gombokkal gazdagon megszórt kormány is klassz darab. Kár, hogy tengelyirányban továbbra sem állítható, csak fel és le. Ránézésre a csomagtartó is nagyobb, mélyebb, jobban használható lett.

Csukott tetővel is remekül fest

Ami kevésbé tetszett, hogy a kiállított autóban néhány helyen könnyen karcolódó műanyagot találtunk – ilyen van az ajtó egy részén és a kormány környékén is – de bízhatunk benne, hogy ez még nem a végleges kivitel. 

Mikor jön?

A negyedik generációs Mazda MX-5 gyártása 2015-ben kezdődik és szerencsétlen módon hozzánk éppen nyár végére fut majd be. Árakról még szó sincs. Addig is számoljuk, mennyit kell még aludni, hogy a sportos, könnyű, évtizedek óta parádés vezetési élményt nyújtó kis sportkocsi legújabb változatát is kipróbálhassuk. 

Szavazás

Neked tetszik? Dögös lett, vagy neked a korábbi stílus jobban bejött?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.