Mi már ültünk benne: Új MX-5

Megnéztük: Mazda MX-5

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.09.05. 17.00

Kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után itt a legújabb Mazda MX-5-ös.

Már mindenki nagyon várta, hiszen kilenc évvel a legutolsó és negyed évszázaddal az első generáció bemutatása után érkezett meg a legújabb Mazda MX-5-ös. Könnyebb, rövidebb, laposabb és teljesen másként fest, mint a korábbi MX-5-ösök.

Itt még takaró alatt pihen az új MX-5-ös

Barcelonában vagyunk, a Mazda Space névre keresztelt palotában. Ebben az évekig romos épületben alakította ki a Mazda a saját, minden egyedi igényt kielégítő rendezvényközpontját. A jövőben ezen a több ezer négyzetméteres, több szintes, gyorsan átalakítható exkluzív helyszínen fogják levezényelni a márka európai rendezvényeit, céges továbbképzéseit. Az új MX-5-ös bemutatója az első komolyabb program itt. A bemutató elmebeteg időben, hajnali 3-kor zajlott, amikor Európában aludni szokás. 

Az első kép, már ruha nélkül

A világszerte egy időben zajló parádét az amerikai életritmushoz igazították, hiszen a legtöbb Mazda MX5-öst ott adták el – 443 ezret a globálisan értékesített 935 ezerből. Szerencsére a puhányabbak kedvéért van egy pótbemutató is, szerényebb tömeggel, kisebb bulival, de több tapogatási, nyomkodási lehetőséggel.

Külső

Az MX-5 képeit nézegetve a szerkesztőség 9:2 arányban úgy érzi, hogy többet is ki lehetett volna hozni az új formából. Főleg az orr-résszel nem voltak megbarátkozva a kollégák, ők valami olyasmit vártak, mint amit a Mazda3-as és a 6-os nyújt. 
Az Autó Magazinnál korábban valahogy ilyennek képzelték el a jövő MX-5-östét. Nem jött be a tipp.
Mi már ültünk benne: Új MX-5 1
Mentségükre szóljon, hogy egyikük sem látta még élőben az autót, csak fotókon. És fotón közel nem néz ki olyan jól, mint igazi, kézzel fogható autóként. De persze ez erősen szubjektív dolog, majd mindenki eldönti maga, amikor jövőre, az első autók megérkezésekor elballag egy Mazda kereskedésbe nyálat csorgatni.

Formás fenék, olaszos lámpatesttel

Ami nagyon feltűnő, hogy a klasszikus MX-5-ös dizájnelemek, amelyek az első generációs autó bemutatása óta kitartóan minden szérián megjelentek, mára eltűntek. Így a jellegzetes, kerek oldalindex, a motorháztető domborulata, vagy a szintén generációkon keresztül nagyjából ugyanolyan formákból építkező hátsó lámpatest is elveszett. 

A hátsó lámpatest jó bonyolult lett

A legújabb MX-5-ös kissé agresszívabb lett, a jól megszokott gömbölyded, barátságos vonalak helyett egy keményebb kiállású, vagányabb kocsi ácsorgott a frissen elkészült rendezvényközpont porondján.
Míg egy új modell bevezetésekor általában arról hallani, mennyivel nagyobb, tágasabb lett a frissen érkező járgány, addig az MX-5-ös 8 centivel rövidebb, 1 centivel alacsonyabb és a tengelytávja is kurtább lett 15 milliméterrel. Egyedül a szélessége nőtt egyetlen centiméterrel. Azt viszont, hogy a korábbi tömegből hogy tudtak egy mázsát lecsippenteni, el sem tudjuk képzelni. Pedig a sajtóanyag szerint így van.

7500-től kezdődik a fordulatszámmérőn a piros szakasz

Technika

Túl sok információt nem árultak el a részletekről, mindössze annyit lehet sejteni, hogy 1,5 és 2,0 literes, hosszában beépített benzinmotor lesz a kocsiban, amelyhez újonnan fejlesztett hatfokozatú kéziváltó csatlakozik. Lesz belőle automatikus is, szintén 6 fokozattal, de ez nem a Skyactiv sorozatból származik majd. 

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is

A sok kerek szellőző mellé lett egy szögletes is 

Beltér

Az MX-5-ös beltere is teljesen megújult. Jó hír, hogy ebben a generációban már a magasabb emberek is kényelmesen elférnek, legalábbis 190 centiig biztosan nem ér bele a fej a tetőkárpitba. Bár csak az egyetlen kiállított járgányba tudtunk beülni, de az ülés kényelmes, a műszerfal is dögös lett, és a szellős, de gombokkal gazdagon megszórt kormány is klassz darab. Kár, hogy tengelyirányban továbbra sem állítható, csak fel és le. Ránézésre a csomagtartó is nagyobb, mélyebb, jobban használható lett.

Csukott tetővel is remekül fest

Ami kevésbé tetszett, hogy a kiállított autóban néhány helyen könnyen karcolódó műanyagot találtunk – ilyen van az ajtó egy részén és a kormány környékén is – de bízhatunk benne, hogy ez még nem a végleges kivitel. 

Mikor jön?

A negyedik generációs Mazda MX-5 gyártása 2015-ben kezdődik és szerencsétlen módon hozzánk éppen nyár végére fut majd be. Árakról még szó sincs. Addig is számoljuk, mennyit kell még aludni, hogy a sportos, könnyű, évtizedek óta parádés vezetési élményt nyújtó kis sportkocsi legújabb változatát is kipróbálhassuk. 

Szavazás

Neked tetszik? Dögös lett, vagy neked a korábbi stílus jobban bejött?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.