Ugye, az ön autója nem tört össze nyaraláskor?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 06.00

Mindig nyáron van a legtöbb baleset, amit idén tovább növelt a szélsőségesen esős, viharos időjárás. A nyaralók amúgy is őrült dolgokat képesek művelni.

“Ügyfelünk kempingezni indult a családjával, kerékpárokat is szállítottak az autó tetején. Sajnos az egyik alagútba hajtáskor figyelmen kívül hagyta a magasságjelző táblát, a bringák a kocsi tetejéről a mögötte haladó jármű szélvédőjére és motorháztetejére repültek, mire az a kocsi a vele szemben haladónak ütközött. Szerencsére nem sérült meg senki, viszont az anyagi kár jelentős lett” – mondott egy példát a Vezess.hu olvasóinak Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese  a nyaranta történő elképesztő balesetekre.

Hosszú évek statisztikái igazolják: júniustól augusztus végéig van messze a legtöbb baleset, ekkor sérülnek és halnak meg a legtöbben az utakon. Amint a körkérdésünkre adott válaszokból kiderült, ilyenkor találkoznak a biztosítók a legtöbb meghökkentően buta, vagy más okból szélsőséges balesettel is. A helyismeret nélküli autós kolbászolás, a nyaralásra hangoló, de a sofőrt zavaró vidám családtagok, a hosszú vezetés okozta fáradtság, vagy akár egy utastérbe repült rovar üldözése mind-mind tipikus nyári hibaforrás.

Ráadásul idén nyáron sokkal több eső és jég hullott a közlekedő autókra, emiatt újabb balesetek, és számos vízkár keletkezett.

Milyen volt baleseti szempontból a nyár?

Az elmúlt években átlagosan 70-90 százalékkal több ember sérült meg közlekedési balesetben nyáron, mint az általában borongós, vagy akár havas januárban és februárban. Az amúgy is balesetveszélyes június idén még a tavalyit is felülmúlta: több volt a könnyű és a súlyos sérült, és sajnos a halálos tragédia is, míg a július szerencsére valamivel jobban alakult az egy évvel korábbinál.

Mondanánk, sose felejtse, mit rakott a tetőre

Augusztusról még nem közölt adatokat az ORFK, a Genertel becslései e 3 hónapra 5 százalékkal több baleset mutatnak, mint az év első 5 hónapjára. Csak a sok eső és a viharos időjárás miatt az Allianz közlése szerint a 3 nyári hónapban biztosítottaik az éves átlagnál 40 százalékkal több baleset részesei voltak. A Genertelnél viszont dupla annyian.

Milyen őrült balesetek történtek?

Heves jégeső elöl a közelben lévő aluljáróba hajtott be a Genertel egyik ügyfele, ám hiába kerülte el a kocsijával a jégkárt, akkora vízmennyiség zúdult be az aluljáróba, hogy nem bírt lefolyni a csatornába. A kocsija kerekei körül  drasztikusan emelkedett a vízszint miközben a sofőr a kocsijában ült, az ajtók alján befolyt a víz az autóba. A biztosító szerint teljesen elázott a kocsi belseje.

Hasonlóan peches volt az Allianz biztosítottja, aki a hirtelen rákezdett jégeső elöl a legközelebbi benzinkút biztonságosnak gondolt teteje alá akart húzódni. Csakhogy mire odaért, mint az ázott galambok az eresz alatt, úgy álltak egymás mellett szorosan a jég elöl menekülő autósok, szinte teljesen megtelt a védett rész. Kocsijának már csak az orra fért be, a nagy értékű jármű farát a sofőr mellett hullámosra verte a jég.

A kívülálló számára vicces lehet, de sokkolta az eset azt az szerencsétlen motorost, akinek egy kereszteződésben forduló teherautó platójáról a testére zuhant a hibásan rögzített mobil WC.

Az AEGON történetének a biztosító szerint talán a legtragikusabb sérüléses ügye szintén nyáron történt, ebben az ügyben a kártérítés összege a kivételes. A Tisza-parti településen a fiatal, viszonylag tapasztalatlan sofőr lába a fékezéskor lecsúszott a pedálról, és elgázolt egy 7,5 hónapos kismamát. Ő is, valamint a koraszülötten világra segített gyermeke is súlyos, maradandó egészségkárosodást szenvedett, aminek következtében a biztosító az okozó kgfb-jének terhére több százmillió forintot fizetett ki.

Nyáron van szezonja

Ugyanez a biztosító kapott a nyakába pert az egyik autópálya-kezelőtől, mert biztosítottja kocsija a hirtelen lezúduló eső miatt az egyik felhajtó kanyarjában nekicsapódott a szalagkorlátnak. Az AEGON szerint az út, vagyis az útkezelő hibájából történt a baleset, mert a vizet nem nyelte el a kiépített víznyelő rendszer, ezért csúszott meg, és vált irányíthatatlanná az átfolyáson az autó.

“Ezen körülmények között abban az esetben lehetne megosztani a kárt, ha azt tudjuk bizonyítani, hogy az útpálya és annak lejtése, szivárgói, esővíz-elvezetése, burkolata stb. nem olyan kialakítású, amin biztonságosan lehet a pályaszakaszra megadott sebességgel felhajtani” – mondja érveit a biztosító.

Ugye, ön nem László, aki bak, és fehér kocsival jár?

Érdekes összegzést készített több százezer káresetet megnézve a Generali, amely arra az egyszerű kérdésre keresett választ, hogy kiket ért a legtöbb kár 2013-ban.

Abban talán semmi meglepő nincs, hogy Katalin és László keresztnevű autósok szerepeltek a legtöbbet balesetekben, hiszen e két név a legnépszerűbb. Az már érdekesebb, hogy a nők és a férfiak gyakorlatilag azonos mennyiségű kárügyben szerepeltek, és most jön a meglepetés a férfiaknak, ugyanis a biztosítónak több női ügyfele van. Vagyis arányaiban a hölgyek kevesebb baleset részesei voltak.

Ön szerint milyen színű járműből fut a legtöbb? Szürkéből/ezüstből vagy feketéből avagy fehérből? Ezt nem tudjuk, de a Generalinál fehér kocsik dupla olyan számban baleseteztek, mint a második-harmadik helyen álló szürkék és feketék. Érdekes, hogy “L”-betűs rendszámú autó több ütközés részese volt, mint a “K” és az “M”-betűsek együttvéve.

A horoszkópok böngészői kedvéért leríjuk a csillagjegyek veszteseit is, hátha kiolvasnak ebből valamit. Szóval, a bakok a legszerencsétlenebbek, majd a bikák és az ikrek következnek, míg a legkevesebb balesetnek a nyilasok és a skorpiók voltak részesei. Holnap valószínűleg összefut egy kollégájával a munkahelyén, de ne kívánja meg a testvére feleségét, mert az csúnya dolog.

Kommentek

  • menőmanó

    Hát igen. Sok olyan autós van, aki itt is osztja az észt a biztonságos vezetésről, de ő maga elszáll a kanyarban.
    Ugye Vorserie? :)

  • Kempelen

    Te sem úszod meg. A hozzád hasonló tévedhetetlenek szoktak az utakon ölni. Írták egyszer, hogy látunk még a tévében téged. Szerintem is. A Kék Fényben.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Az nagyon régen volt és sokat tanultam belőle,hogy mit kellet volna másképp csinálni.
    Az ember (a normálisabbak) tanul a múltban elkövetett hibájából,hogy ne kövesse el még egyszer.
    Én tudom ,hogy mit éltem túl akkor mert hibáztam ezért azóta arra törekszem,hogy a lehető legbiztonságosabban vezessek és itt is arra buzdítok másokat! (nem az észt osztom veled ellentétben)

    Most is Kempelennel érteke gyet!
    Egyszer elfogy a szerencséd mert hiába vagy tehetséges az nem elég.
    Sajnos ha ez megtörténik már késő lesz vissza venni a tempóból meg az arcodból.

    Egyébként a nagy versenyzők is mind hibáznak,borulnak,elbuknak.
    Akkor azok mind bénák mi?!

    Ideje lenne felnőni.

    Most ki az ovis?Ki nem tud leszakadni a témáról?? :D
    Látod,látod!?

    Na minden jót,jó utat mindenkinek!

  • menőmanó

    Vorserie

    Kölcsön kenyér visszajár. :)
    De ennek viszont van alapja ellentétben a te megjegyzéseiddel, mert nem a múltkori volt az első, ugyebár.
    Szerintem meg ti szoktatok okoskodni kempelennel az élen.
    Őt már gyakran semmibe veszem. Gondolom nem erre hajtsz?
    Az autóversenyzős példa ütött. :D

    Na, szevasz, de azért ne képzeld magad autóversenyzőnek. Mindenki jobban jár. :)

  • menőmanó

    hajtsz=hajtasz

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.