Olvasói Verdák – A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

Megmutatják magukat az autóőrültek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 08.30

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás!

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásában három Lada bizonyítja, hogy igenis, itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! A cikksorozatot Facebook oldalunkon osztottuk meg, és már az első beküldött autó nem hagyott kétséget afelől, hogy itt a helye a cikkben.

Gábor fehér 2106-osát csak hozzá hasonló érdekes típusok követték, de végül úgy alakult, hogy három különböző Lada is összegyűlt két nap alatt, így most ezekkel indul útjára a sorozat.

Ezeröcsi, némi tuninggal!

Gábor Lada 2106-osáról profi képeket küldött, és az albumot lapozgatva csak nőtt bennünk a kíváncsiság, ezért pár kérdéssel fényt derítettünk az autó háttértörténetére is.

Mikor gyártották, hanyadik tulajdonos vagy?1985-ös az autó, 1992 óta nálunk van. 2. tulajként a Főtaxitól vette meg faterom, aki taxizott is vele.

Csak ízléses kiegészítőket kapott a 2106-os, nincs brutális változtatás a megjelenést illetően

Módosítások, tuning: akad pár árulkodó részlet, kipufogóvég, sötétített ablak, felnik?Rengeteg munka van benne! A motor az majdnem gyári, 1 mm van síkolva a hengerfejből, de kapott programozható gyújtást MAP -szenzorral, elektromos tápszivattyút. Elöl-hátul KONI állítható lengéscsillapítók felelnek az úttartásért és rozsdamentes hátsó dobból szól az igazi Ladákra jellemző karcos motorhang.

A ködlámpák sokat dobnak az összképen, lelki szemeink előtt máris látjuk a Mecsek Rali egy gyorsasági szakaszán, kilinccsel előre csapatva...

Belül elektromos ablakok, riasztó, komfort modul, egyedi kábelezés, növeli a kényelmet és a biztos működést.

Végül, aki fellelkesült a téma iránt megnézheti ezt a videót, ami megmutatja tényleg mekkora meló volt eljutni erre a szintre.


A Gonosz Orosz

Második példánk már a jóval elterjedtebb széria tagja. Zoltán “kockája” még nincs abban a korban, hogy komoly restaurálási alap legyen, inkább csak a mókát szolgálja. De amikor december elején leesik az első hó, garantált a fülig érő vigyor ezzel a Gonosz Orosszal!

“Sziasztok! Az olvasói rovatba szeretnék én is pár fotót küldeni az autómról. 1989-es évjárat, versenyautónak készül. Ami eddig benne van az autóban: r4 (sírós váltó), keményített futómű, sport kipufogórendszer, optikai tuning. A Gonosz Orosz névre hallgat! Remélem tetszik majd mindenkinek, aki szereti a típust. Köszönöm hogy kirakjátok!”

Ennél olcsóbban hátsókerékes, szórakozásra való gépet nem igen találunk. Egyszerű, sokan sok helyen értenek hozzá, nem csoda, hogy népszerű

Gyanítjuk, hogy amint laza talaj kerül a hátsó kerek alá, nem marad egyenesben az autó.


Csábító vörös veterán

A trió végére hagytuk a Róbert által beküldött gyöngyszemet. Ez a Zsiguli bizony OT vizsgával büszkélkedhet! Róbert egy igen korai (1973-as), 85 000 km-t futott Ezerkettessel csatlakozott a Veterán Lada egyesülethez. Karosszériamunka nem volt az autón, csak a 40 év alatt szerzett horpadások, karcok miatt üveg alatt körbe lett fényezve. Nagyon kevés korai piros 1200-es maradt fenn…

Nézzétek végig a képeket, makulátlan az autó, ebben a színben pedig egyenesen csodás, komoly birtoklási vágyat gerjeszt.
(fotók – Hertelendy Tamás)


Az ilyen találatokra le kell csapni, mert már ritkák akár a fehér holló! Korai, keveset futott, kiváló alap arra, hogy ebben a formában maradjon fenn az utókornak

Ez volt a hetvenes évek álom-utastere, és ha tudjuk milyen autókat lehetett még beszerezni a KGST piacon, akkor meg kell hagynunk joggal vágyott erre az autóvásárlásig eljutó átlagember

Az eredeti dokumentumok sokat dobnak az autó hangulatán, és értékén nem mellesleg!

Úgy érzed autódnak helye van heti válogatásunkban? Igazi érdekes, erős, kivételes, ritka, komoly, drága, vagy egyedi vas? Akkor ne habozz, jelentkezz FACEBOOK oldalunkon, küldd el a képeket, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Kommentek

  • hova

    Húsz évig nyúztuk a ladákat a cégnél, jellemtelen, jellegtelen autónak tartottam, ezért a kedvező céges kordét sem vettem meg. Ellenben a négylámpás 110 L-s skodám -itt és akkor- maga volt a csoda és remekül szolgált 36 évig. Hogy elnyűhetetlen a lada? Sokat kibírt, aztán volt egy pont, amikor “összeomlott”-ezeket rugdaltuk ki a civileknek, akik örömtől könnyes arccal vitték-vették-szegények.

  • Kempelen

    Hova! Jellemtelen autó? Az meg milyen?
    Az ótvar Skodád 50 ezret se bírt volna ki ott, ahonnan te mayer!

  • péloday

    Škodát hasonlítani egy Ladához ???????? Azt meg hogyan???????? Csak a motor konstrukció között fényévek vannak a Lada javára Lada öt ,Škoda három helyen csapágyazott főtengellyel .Skoda OHV(nyomórudas 6000 éves technika) Lada OHC motor,kár kakaskodni a Škoda a szarabb autó.

  • péloday

    Nincs az az isten,hogy egy Škoda 240000 km elment volna eredeti motorjával felújítás nélkül……mondjuk a Lada sem…..

  • hova

    péloday! Ezt kikérem magamnak! Ne magadból indulj ki!!

  • péloday

    Kikérheted magadnak,de ettől még így van.Volt Škodám szívtam vele eleget,(4db motor cserélve )volt Lada is a családban különösebb baj nem volt vele…mindegyik közel 50 éves technika …Ámen .

  • hova

    Kedves barátom. Én nem egy pléhgyerek vagyok, aki nyúzza az autóit éjjel-nappal, mutogatja és hajszolja a csajokkal, nem tépem szét az autó motorját, nem vagánykodásra és játékra használom, hanem azzal viszem a családom és az unokáim is. Tehát EMBERI módon használom az autóim és úgy is bánok velük, ellentétben tini korú pici emberkékkel, akik csak hajtogatják a magukét, mert elképzelni sem tudják, hogy nem csak vadállatként lehet élni és autózni, hanem emberi módon is. És most mehetsz a templomba.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.