Olvasói Verdák – A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

Megmutatják magukat az autóőrültek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 08.30

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás!

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásában három Lada bizonyítja, hogy igenis, itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! A cikksorozatot Facebook oldalunkon osztottuk meg, és már az első beküldött autó nem hagyott kétséget afelől, hogy itt a helye a cikkben.

Gábor fehér 2106-osát csak hozzá hasonló érdekes típusok követték, de végül úgy alakult, hogy három különböző Lada is összegyűlt két nap alatt, így most ezekkel indul útjára a sorozat.

Ezeröcsi, némi tuninggal!

Gábor Lada 2106-osáról profi képeket küldött, és az albumot lapozgatva csak nőtt bennünk a kíváncsiság, ezért pár kérdéssel fényt derítettünk az autó háttértörténetére is.

Mikor gyártották, hanyadik tulajdonos vagy?1985-ös az autó, 1992 óta nálunk van. 2. tulajként a Főtaxitól vette meg faterom, aki taxizott is vele.

Csak ízléses kiegészítőket kapott a 2106-os, nincs brutális változtatás a megjelenést illetően

Módosítások, tuning: akad pár árulkodó részlet, kipufogóvég, sötétített ablak, felnik?Rengeteg munka van benne! A motor az majdnem gyári, 1 mm van síkolva a hengerfejből, de kapott programozható gyújtást MAP -szenzorral, elektromos tápszivattyút. Elöl-hátul KONI állítható lengéscsillapítók felelnek az úttartásért és rozsdamentes hátsó dobból szól az igazi Ladákra jellemző karcos motorhang.

A ködlámpák sokat dobnak az összképen, lelki szemeink előtt máris látjuk a Mecsek Rali egy gyorsasági szakaszán, kilinccsel előre csapatva...

Belül elektromos ablakok, riasztó, komfort modul, egyedi kábelezés, növeli a kényelmet és a biztos működést.

Végül, aki fellelkesült a téma iránt megnézheti ezt a videót, ami megmutatja tényleg mekkora meló volt eljutni erre a szintre.


A Gonosz Orosz

Második példánk már a jóval elterjedtebb széria tagja. Zoltán “kockája” még nincs abban a korban, hogy komoly restaurálási alap legyen, inkább csak a mókát szolgálja. De amikor december elején leesik az első hó, garantált a fülig érő vigyor ezzel a Gonosz Orosszal!

“Sziasztok! Az olvasói rovatba szeretnék én is pár fotót küldeni az autómról. 1989-es évjárat, versenyautónak készül. Ami eddig benne van az autóban: r4 (sírós váltó), keményített futómű, sport kipufogórendszer, optikai tuning. A Gonosz Orosz névre hallgat! Remélem tetszik majd mindenkinek, aki szereti a típust. Köszönöm hogy kirakjátok!”

Ennél olcsóbban hátsókerékes, szórakozásra való gépet nem igen találunk. Egyszerű, sokan sok helyen értenek hozzá, nem csoda, hogy népszerű

Gyanítjuk, hogy amint laza talaj kerül a hátsó kerek alá, nem marad egyenesben az autó.


Csábító vörös veterán

A trió végére hagytuk a Róbert által beküldött gyöngyszemet. Ez a Zsiguli bizony OT vizsgával büszkélkedhet! Róbert egy igen korai (1973-as), 85 000 km-t futott Ezerkettessel csatlakozott a Veterán Lada egyesülethez. Karosszériamunka nem volt az autón, csak a 40 év alatt szerzett horpadások, karcok miatt üveg alatt körbe lett fényezve. Nagyon kevés korai piros 1200-es maradt fenn…

Nézzétek végig a képeket, makulátlan az autó, ebben a színben pedig egyenesen csodás, komoly birtoklási vágyat gerjeszt.
(fotók – Hertelendy Tamás)


Az ilyen találatokra le kell csapni, mert már ritkák akár a fehér holló! Korai, keveset futott, kiváló alap arra, hogy ebben a formában maradjon fenn az utókornak

Ez volt a hetvenes évek álom-utastere, és ha tudjuk milyen autókat lehetett még beszerezni a KGST piacon, akkor meg kell hagynunk joggal vágyott erre az autóvásárlásig eljutó átlagember

Az eredeti dokumentumok sokat dobnak az autó hangulatán, és értékén nem mellesleg!

Úgy érzed autódnak helye van heti válogatásunkban? Igazi érdekes, erős, kivételes, ritka, komoly, drága, vagy egyedi vas? Akkor ne habozz, jelentkezz FACEBOOK oldalunkon, küldd el a képeket, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Kommentek

  • hova

    Húsz évig nyúztuk a ladákat a cégnél, jellemtelen, jellegtelen autónak tartottam, ezért a kedvező céges kordét sem vettem meg. Ellenben a négylámpás 110 L-s skodám -itt és akkor- maga volt a csoda és remekül szolgált 36 évig. Hogy elnyűhetetlen a lada? Sokat kibírt, aztán volt egy pont, amikor “összeomlott”-ezeket rugdaltuk ki a civileknek, akik örömtől könnyes arccal vitték-vették-szegények.

  • Kempelen

    Hova! Jellemtelen autó? Az meg milyen?
    Az ótvar Skodád 50 ezret se bírt volna ki ott, ahonnan te mayer!

  • péloday

    Škodát hasonlítani egy Ladához ???????? Azt meg hogyan???????? Csak a motor konstrukció között fényévek vannak a Lada javára Lada öt ,Škoda három helyen csapágyazott főtengellyel .Skoda OHV(nyomórudas 6000 éves technika) Lada OHC motor,kár kakaskodni a Škoda a szarabb autó.

  • péloday

    Nincs az az isten,hogy egy Škoda 240000 km elment volna eredeti motorjával felújítás nélkül……mondjuk a Lada sem…..

  • hova

    péloday! Ezt kikérem magamnak! Ne magadból indulj ki!!

  • péloday

    Kikérheted magadnak,de ettől még így van.Volt Škodám szívtam vele eleget,(4db motor cserélve )volt Lada is a családban különösebb baj nem volt vele…mindegyik közel 50 éves technika …Ámen .

  • hova

    Kedves barátom. Én nem egy pléhgyerek vagyok, aki nyúzza az autóit éjjel-nappal, mutogatja és hajszolja a csajokkal, nem tépem szét az autó motorját, nem vagánykodásra és játékra használom, hanem azzal viszem a családom és az unokáim is. Tehát EMBERI módon használom az autóim és úgy is bánok velük, ellentétben tini korú pici emberkékkel, akik csak hajtogatják a magukét, mert elképzelni sem tudják, hogy nem csak vadállatként lehet élni és autózni, hanem emberi módon is. És most mehetsz a templomba.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.