Olvasói Verdák – A Lada örök, és elpusztíthatatlan!

Megmutatják magukat az autóőrültek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 08.30

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásába három Lada bizonyítja, hogy igenis itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás!

Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásában három Lada bizonyítja, hogy igenis, itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! A cikksorozatot Facebook oldalunkon osztottuk meg, és már az első beküldött autó nem hagyott kétséget afelől, hogy itt a helye a cikkben.

Gábor fehér 2106-osát csak hozzá hasonló érdekes típusok követték, de végül úgy alakult, hogy három különböző Lada is összegyűlt két nap alatt, így most ezekkel indul útjára a sorozat.

Ezeröcsi, némi tuninggal!

Gábor Lada 2106-osáról profi képeket küldött, és az albumot lapozgatva csak nőtt bennünk a kíváncsiság, ezért pár kérdéssel fényt derítettünk az autó háttértörténetére is.

Mikor gyártották, hanyadik tulajdonos vagy?1985-ös az autó, 1992 óta nálunk van. 2. tulajként a Főtaxitól vette meg faterom, aki taxizott is vele.

Csak ízléses kiegészítőket kapott a 2106-os, nincs brutális változtatás a megjelenést illetően

Módosítások, tuning: akad pár árulkodó részlet, kipufogóvég, sötétített ablak, felnik?Rengeteg munka van benne! A motor az majdnem gyári, 1 mm van síkolva a hengerfejből, de kapott programozható gyújtást MAP -szenzorral, elektromos tápszivattyút. Elöl-hátul KONI állítható lengéscsillapítók felelnek az úttartásért és rozsdamentes hátsó dobból szól az igazi Ladákra jellemző karcos motorhang.

A ködlámpák sokat dobnak az összképen, lelki szemeink előtt máris látjuk a Mecsek Rali egy gyorsasági szakaszán, kilinccsel előre csapatva...

Belül elektromos ablakok, riasztó, komfort modul, egyedi kábelezés, növeli a kényelmet és a biztos működést.

Végül, aki fellelkesült a téma iránt megnézheti ezt a videót, ami megmutatja tényleg mekkora meló volt eljutni erre a szintre.


A Gonosz Orosz

Második példánk már a jóval elterjedtebb széria tagja. Zoltán “kockája” még nincs abban a korban, hogy komoly restaurálási alap legyen, inkább csak a mókát szolgálja. De amikor december elején leesik az első hó, garantált a fülig érő vigyor ezzel a Gonosz Orosszal!

“Sziasztok! Az olvasói rovatba szeretnék én is pár fotót küldeni az autómról. 1989-es évjárat, versenyautónak készül. Ami eddig benne van az autóban: r4 (sírós váltó), keményített futómű, sport kipufogórendszer, optikai tuning. A Gonosz Orosz névre hallgat! Remélem tetszik majd mindenkinek, aki szereti a típust. Köszönöm hogy kirakjátok!”

Ennél olcsóbban hátsókerékes, szórakozásra való gépet nem igen találunk. Egyszerű, sokan sok helyen értenek hozzá, nem csoda, hogy népszerű

Gyanítjuk, hogy amint laza talaj kerül a hátsó kerek alá, nem marad egyenesben az autó.


Csábító vörös veterán

A trió végére hagytuk a Róbert által beküldött gyöngyszemet. Ez a Zsiguli bizony OT vizsgával büszkélkedhet! Róbert egy igen korai (1973-as), 85 000 km-t futott Ezerkettessel csatlakozott a Veterán Lada egyesülethez. Karosszériamunka nem volt az autón, csak a 40 év alatt szerzett horpadások, karcok miatt üveg alatt körbe lett fényezve. Nagyon kevés korai piros 1200-es maradt fenn…

Nézzétek végig a képeket, makulátlan az autó, ebben a színben pedig egyenesen csodás, komoly birtoklási vágyat gerjeszt.
(fotók – Hertelendy Tamás)


Az ilyen találatokra le kell csapni, mert már ritkák akár a fehér holló! Korai, keveset futott, kiváló alap arra, hogy ebben a formában maradjon fenn az utókornak

Ez volt a hetvenes évek álom-utastere, és ha tudjuk milyen autókat lehetett még beszerezni a KGST piacon, akkor meg kell hagynunk joggal vágyott erre az autóvásárlásig eljutó átlagember

Az eredeti dokumentumok sokat dobnak az autó hangulatán, és értékén nem mellesleg!

Úgy érzed autódnak helye van heti válogatásunkban? Igazi érdekes, erős, kivételes, ritka, komoly, drága, vagy egyedi vas? Akkor ne habozz, jelentkezz FACEBOOK oldalunkon, küldd el a képeket, és felvesszük veled a kapcsolatot.

Kommentek

  • hova

    Húsz évig nyúztuk a ladákat a cégnél, jellemtelen, jellegtelen autónak tartottam, ezért a kedvező céges kordét sem vettem meg. Ellenben a négylámpás 110 L-s skodám -itt és akkor- maga volt a csoda és remekül szolgált 36 évig. Hogy elnyűhetetlen a lada? Sokat kibírt, aztán volt egy pont, amikor “összeomlott”-ezeket rugdaltuk ki a civileknek, akik örömtől könnyes arccal vitték-vették-szegények.

  • Kempelen

    Hova! Jellemtelen autó? Az meg milyen?
    Az ótvar Skodád 50 ezret se bírt volna ki ott, ahonnan te mayer!

  • péloday

    Škodát hasonlítani egy Ladához ???????? Azt meg hogyan???????? Csak a motor konstrukció között fényévek vannak a Lada javára Lada öt ,Škoda három helyen csapágyazott főtengellyel .Skoda OHV(nyomórudas 6000 éves technika) Lada OHC motor,kár kakaskodni a Škoda a szarabb autó.

  • péloday

    Nincs az az isten,hogy egy Škoda 240000 km elment volna eredeti motorjával felújítás nélkül……mondjuk a Lada sem…..

  • hova

    péloday! Ezt kikérem magamnak! Ne magadból indulj ki!!

  • péloday

    Kikérheted magadnak,de ettől még így van.Volt Škodám szívtam vele eleget,(4db motor cserélve )volt Lada is a családban különösebb baj nem volt vele…mindegyik közel 50 éves technika …Ámen .

  • hova

    Kedves barátom. Én nem egy pléhgyerek vagyok, aki nyúzza az autóit éjjel-nappal, mutogatja és hajszolja a csajokkal, nem tépem szét az autó motorját, nem vagánykodásra és játékra használom, hanem azzal viszem a családom és az unokáim is. Tehát EMBERI módon használom az autóim és úgy is bánok velük, ellentétben tini korú pici emberkékkel, akik csak hajtogatják a magukét, mert elképzelni sem tudják, hogy nem csak vadállatként lehet élni és autózni, hanem emberi módon is. És most mehetsz a templomba.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.