Újrainduló Olvasói Verda rovatunk friss válogatásában három Lada bizonyítja, hogy igenis, itthon él a régi orosz vasak iránti rajongás! A cikksorozatot Facebook oldalunkon osztottuk meg, és már az első beküldött autó nem hagyott kétséget afelől, hogy itt a helye a cikkben.

Gábor fehér 2106-osát csak hozzá hasonló érdekes típusok követték, de végül úgy alakult, hogy három különböző Lada is összegyűlt két nap alatt, így most ezekkel indul útjára a sorozat.

Ezeröcsi, némi tuninggal!

Gábor Lada 2106-osáról profi képeket küldött, és az albumot lapozgatva csak nőtt bennünk a kíváncsiság, ezért pár kérdéssel fényt derítettünk az autó háttértörténetére is.

Mikor gyártották, hanyadik tulajdonos vagy?1985-ös az autó, 1992 óta nálunk van. 2. tulajként a Főtaxitól vette meg faterom, aki taxizott is vele.

Csak ízléses kiegészítőket kapott a 2106-os, nincs brutális változtatás a megjelenést illetően

Módosítások, tuning: akad pár árulkodó részlet, kipufogóvég, sötétített ablak, felnik?Rengeteg munka van benne! A motor az majdnem gyári, 1 mm van síkolva a hengerfejből, de kapott programozható gyújtást MAP -szenzorral, elektromos tápszivattyút. Elöl-hátul KONI állítható lengéscsillapítók felelnek az úttartásért és rozsdamentes hátsó dobból szól az igazi Ladákra jellemző karcos motorhang.

A ködlámpák sokat dobnak az összképen, lelki szemeink előtt máris látjuk a Mecsek Rali egy gyorsasági szakaszán, kilinccsel előre csapatva...

Belül elektromos ablakok, riasztó, komfort modul, egyedi kábelezés, növeli a kényelmet és a biztos működést.

Végül, aki fellelkesült a téma iránt megnézheti ezt a videót, ami megmutatja tényleg mekkora meló volt eljutni erre a szintre.

A Gonosz Orosz

Második példánk már a jóval elterjedtebb széria tagja. Zoltán “kockája” még nincs abban a korban, hogy komoly restaurálási alap legyen, inkább csak a mókát szolgálja. De amikor december elején leesik az első hó, garantált a fülig érő vigyor ezzel a Gonosz Orosszal!

“Sziasztok! Az olvasói rovatba szeretnék én is pár fotót küldeni az autómról. 1989-es évjárat, versenyautónak készül. Ami eddig benne van az autóban: r4 (sírós váltó), keményített futómű, sport kipufogórendszer, optikai tuning. A Gonosz Orosz névre hallgat! Remélem tetszik majd mindenkinek, aki szereti a típust. Köszönöm hogy kirakjátok!”

Ennél olcsóbban hátsókerékes, szórakozásra való gépet nem igen találunk. Egyszerű, sokan sok helyen értenek hozzá, nem csoda, hogy népszerű

Gyanítjuk, hogy amint laza talaj kerül a hátsó kerek alá, nem marad egyenesben az autó.

Csábító vörös veterán

A trió végére hagytuk a Róbert által beküldött gyöngyszemet. Ez a Zsiguli bizony OT vizsgával büszkélkedhet! Róbert egy igen korai (1973-as), 85 000 km-t futott Ezerkettessel csatlakozott a Veterán Lada egyesülethez. Karosszériamunka nem volt az autón, csak a 40 év alatt szerzett horpadások, karcok miatt üveg alatt körbe lett fényezve. Nagyon kevés korai piros 1200-es maradt fenn…

Nézzétek végig a képeket, makulátlan az autó, ebben a színben pedig egyenesen csodás, komoly birtoklási vágyat gerjeszt.
(fotók – Hertelendy Tamás)


Az ilyen találatokra le kell csapni, mert már ritkák akár a fehér holló! Korai, keveset futott, kiváló alap arra, hogy ebben a formában maradjon fenn az utókornak

Ez volt a hetvenes évek álom-utastere, és ha tudjuk milyen autókat lehetett még beszerezni a KGST piacon, akkor meg kell hagynunk joggal vágyott erre az autóvásárlásig eljutó átlagember

Az eredeti dokumentumok sokat dobnak az autó hangulatán, és értékén nem mellesleg!

Úgy érzed autódnak helye van heti válogatásunkban? Igazi érdekes, erős, kivételes, ritka, komoly, drága, vagy egyedi vas? Akkor ne habozz, jelentkezz FACEBOOK oldalunkon, küldd el a képeket, és felvesszük veled a kapcsolatot.