Lehúzás a ferihegyi reptéren

Drága lesz a hatodik perc

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.28. 06.00

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid távú parkolás a reptéren.

Utazni sosincs ingyen, pláne repülővel, de turistaként nagy élmény, számos foglalkozásnál pedig a munkával jár. Mi a Vezessnél többnyire autó-bemutatókra menet fordulunk elő LisztFerihegyen. Ha egymást fuvarozzuk, egyvalamire nagyon figyelünk: ne csússzunk túl az ötperces időkereten, ameddig fizetés nélkül elhagyhatjuk a forgalomcsökkenéstől egyre provinciálisabb hangulatú reptér parkolóját. Ha bármilyen okból túlcsúszunk a limiten, 2000 forinttal válthatjuk meg a kihajtást a legfelső, ún. prémium parkolóból.

Ferihegyen többféle parkoló van, több napra jóval kedvezőbb díjszabással. De mi van azzal, aki csak kitenné vagy felvenné a famíliát?


Csak nálunk megy így?

Ez a rendszer sosem tetszett, de hőbörögni olcsó volna, ezért jártunkba-keltünkbe megnéztünk pár nagyvárost, hogyan oldják meg ezt nyugaton. London (Heathrow), Párizs (Roissy-Charles De Gaulle) és Frankfurt am Main a három legnagyobb utasforgalmú reptér Európában, ezért kerültek bele az összevetésbe. Barcelona a ráadás, mert olyan jó hely.

Mindenütt a magánautósok számára elérhető, a terminálhoz legközelebb eső rövid távú parkolók árával dolgoztam. Ezek a parkolók azonban a légikikötők kialakításától függően közelebb vagy távolabb esnek a csarnokoktól. Barcelonában a legközelebbi terminálparkoló több gyaloglással érhető el, mint a kényelmesen közeli budapesti prémium parkolóból. Párizsban a Roissyn pont ugyanolyan közel esik. Londonban azonban “Magánautóval nem is lehet közvetlenül a terminál elé behajtani. A legolcsóbb pick-up/drop-off parkoló 6 font, ami úgy 2360 forintnak felel meg és 2-5 perc gyalogos sétára van a termináltól” – írta cikkünkre reagálva Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

Rövidtávú, kiemelt parkolók díjai Ferihegyen és nagy európai reptereken

Budapest Barcelona Frankfurt London Párizs
Ingyenes időszak 5 perc (500 Ft)* 14 perc 5 perc (T1 terminál)
10 perc (T2)
Nincs. Közeli kitevős-
felvevős parkoló:
6 font (2360 Ft)
10 perc
15 perc parkolás díja 2000 Ft** 0,68 euró (215 Ft)*** 2,5 euró (785 Ft) 3 font (1180 Ft)
****
3 euró (940 Ft)
30 perc parkolás díja 2000 Ft** 1,37 euró (430 Ft) 5 euró (1565 Ft) 3 font (1180 Ft)
****
10,5 euró
(3290 Ft)
Lehúzás a ferihegyi reptéren 1

*Türelmi idő: öt percen belüli tartózkodás esetén maximum naponta kétszer nem kell befizetni az 500 forintot
**Fix ár 6-30 perces várakozás esetén
*** 313 Ft/euró árfolyammal, kerekítve
****Fix ár az első fél órára

Forrás: saját gyűjtés

Frankfurt népszerűbb terminálján 5 perc, a kevésbé forgalmason 10 percig nem fizetős a parkolás, Párizsban a CDG-n szintén 10 percet maradhatunk ingyen, Barcelonában még egy kicsit többet.

Londonban egyáltalán nincs a terminálok közvetlen közelében ingyenes megállási lehetőség. Aki viszont a termináltól jóval távolabbi parkolóban fél órát marad, mert idős, beteg családtagot kísér be, segít megkeresni az utasfelvételi pultot vagy más okból nem hagyja el pánikszerűen a parkolózónát, kevesebbet fizet, mint ugyanezért itthon.

CDG: 62 millió utas, 10 ingyenes perc

Az ötperces budapesti díjmentes időszakot azért is érezzük indokolatlannak, mert a csekély utasmennyiség nemigen igényli a forgalom pörgetését. Frankfurtban, ahol a 2013-as utasszám 58 millió volt, az 5 perc elfogadhatóbb, mint ugyanez a kicsit szerényebb forgalmú budapesti reptéren. A fényes Párizsban pedig, ahol a tavalyi utastömeg elérte a 62 millió főt, mégis kiszorítanak 10 nem fizetős percet.

10 percig ingyenes - hirdeti a felirat. A Roissy CDG-ből előbbi a kisváros neve, ahol a reptér van, utóbbi Charles De Gaulle államférfi nevének rövidítése

Számunkra különösen ellenszenves megoldás a hatodik percért ugyanúgy 2000 forintot ráverni az utasra az átalánydíjas megoldással, mint a fél órát itt töltőkre. A Roissy Charles De Gaulle légikikötőben az első fizetős perc ára egy euró, utána fél euróval ketyegnek a további percek. Ott a 15 percre nyúló bekísérés-puszilkodás három euróba kerül, Ferihegyen több mint hatba, még a most kiugróan gyenge forinttal szorozva is.

Aki viszont bármilyen okból fél, pláne egy órát marad, az a magyar főváros repterén ússza meg jóval olcsóbban. A terminálhoz legközelebbi parkolóban 60 percet időzni a Roissyn 25,5 euróba kerül, ami 8000 forint, míg itthon csak 3000. Más kérdés, hogy a maroktelefonok és a mobilinternet korában mennyire életszerű egy órát parkolni a kijárattal szemben.

Mindenütt a LisztFeriheggyel összevethető reptér áraival dolgoztunk, nem a világvárosok környékén a fapados légtársaságokat kiszolgáló légikikötőket - pl. Beauvais, Luton, Girona, Hahn - vettük alapul


Nem kérnek belőle

Nemzetközi összevetésben nem egyértelmű, hogy kiugróan magasak a fővárosi díjak. Persze nem az átlagfizetésekhez viszonyítva, hanem nominálisan. Nekünk azonban az a véleményünk, hogy a leggyakoribb esetben az utazókat csúnyán lehúzza a Budapest Airport a csupán ötperces türelmi idővel és a fix kétezres tarifával 6-30 percig.

Miért ennyi az annyi?

Cikkünk megírása előtt telefonon és írásban is felvettük a kapcsolatot a reptér üzemeltetőjével, a következő kérdések kapcsán:
– Min alapul a jelenlegi árképzés?
– Hogyan értelmezzük a türelmi időt ill. miért nem ingyenes egyszerűen az első öt perc?
– Miért csak naponta kétszer élhet az autós a türelmi idővel?
– Mekkora árbevételt hoz a parkoló a jelenlegi kihasználtsággal?

Az alábbi válaszok érkeztek Hardy Mihálytól, a reptér üzemeltetőjének kommunikációs igazgatójától: “A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a terminál közvetlen közelében lévő rövid távú parkoló (az ún. Prémium Parking) csak az utasok ki- és beszállítására szolgál, erre a rendelkezésre álló 5 perc bőségesen elegendő. Az autós, miután kitette az utasait, lehajthat a terminál előtti ún. Terminal Parkingba, ahol lényegesen kedvezőbb áron parkolhat. Még olcsóbb a parkolás, ha valaki on-line foglal, akár hosszabb időre is a Terminál, Holiday vagy Holiday Plus Parkingban.

A repülőtereken is a parkoló árakat a kereslet-kínálat, a forgalomszervezés és még sok egyéb megfontolás szabályozza. Amióta bevezettük a Prémium Parkolóban a sorompós behajtást az 5 perces türelmi idővel, azóta átlátható és biztonságos a forgalom a terminálok előtti útszakaszon, rendezett a forgalom, nem alakulhatnak ki balesetveszélyes helyzetek, az utat és a terminál előtti járdát végre mindenki arra használja, amire való, vagyis az utasok gyors ki- és beszállítására.

Az új parkolási rendszer a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kiállta a gyakorlat próbáját, az idén több, mint 200 %-os növekedést regisztráltunk a parkolók használatában, nagyon sok visszatérő ügyféllel. Ez azt jelzi, hogy a kínált szolgáltatás elnyerte az utasok tetszését, megfelel az elvárásaiknak.”

Sokszor nem önmagában az árat, hanem egy szolgáltatás ár/érték arányát mérlegeljük. A felső parkoló kihasználtságán jól lemérhető az utazóközönség ítélete a díjszabásról. Reptéri viziteink során a Premium Parking többnyire üres. Stabilan csak a nagy autókölcsönzők járművei állnak ott, amelyek után nyilván nem ezeket az összegeket fizeti a bérautós cég. Talán érdemes volna felülvizsgálni a jelenlegi díjrendszert és több embernek kedvet csinálni ahhoz, hogy használja a most néptelen parkolót.

A Heathrow-n is jóval kevésbé költséges negyed órát a reptér rövid távú parkolójában tölteni, mint Budapest repterén


Menjünk busszal?

Szavazás

Mit gondolsz a ferihegyi árképzésről?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Mi a megoldás? Nem tudjuk, de környezetvédelmi szempontból talán a gyors és egész kényelmes 200-as, a Kőbánya-Kispest metróvégállomástól.

A BKK számtalan utasbarát fejlesztésének egyike, hogy a reptéri buszjárat jól szeparált megállóból indul. A táblákat követő turisták könnyen megtalálják és biztosan nem keverik össze a környékbeli kék buszokkal a reptéri járatot.

Busszal kimenni azért is jó, mert ezzel elkerülhető a környezetszennyezés a vezetővel visszatérő autó úthasználatával és kipufogógázával. Lehet, hogy a sajátságos díjszabással a Budapest Airport célja épp a környezetvédelem és dicsérnem illene őket a furfangért? Hát, nem is tudom.

Leírás

Kiegészítés a cikkhez. Levélváltás a Budapest Airport képviselőjével

Tisztelt Szörényi András!
 
A cikk, amit megjelentetett a repülőtéri parkolással kapcsolatban, nem állja ki a szakmaiság próbáját. Egy termék/szolgáltatás összehasonlításánál csak azonos kategóriákat szabad figyelembe venni. Tényszerűen:
 
– Barcelonában a standard parkingot hasonlítja össze a budapesti Prémium Parkinggal, ráadásul Barcelonában csak egy-egy percre lehet megállni a terminál előtt, a rendőr azonnal továbbirányítja az autóst, vagy megbünteti.
– Frankfurtban egy óra parkolás a terminál közvetlen közelében 25 euró.
– Heathrow-n nem is lehet a terminálhoz behajtani, a legolcsóbb pick-up/drop-off parkoló 6 font, ami úgy 7,5 eurónak felel meg és 2-5 perc gyalogos sétára van a termináltól. Lutonban szintén nem lehet behajtani magánautóval közvetlenül a terminál elé, itt is sétálni kell, kb. 2-3 percet.
– Párizsban a Terminál melletti parkolóban egy óra 25.50 euró.
 
A cikk által idézett formában nem lehet összehasonlítgatni a parkolóárakat, hiszen különböző termékekről és különböző forgalmú repülőterekről van szó.
 
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a terminál közvetlen közelében lévő rövid távú parkoló (az ún. Prémium Parking) csak az utasok ki- és beszállítására szolgál, erre a rendelkezésre álló 5 perc bőségesen elegendő. Az autós, miután kitette az utasait, lehajthat a terminál előtti ún. Terminal Parkingba, ahol lényegesen kedvezőbb áron parkolhat. Még olcsóbb a parkolás, ha valaki on-line foglal, akár hosszabb időre is a Terminál, Holiday vagy Holiday Plus Parkingban.
 
A repülőtereken is a parkoló árakat a kereslet-kínálat, a forgalomszervezés és még sok egyéb megfontolás szabályozza. Amióta bevezettük a Prémium Parkolóban a sorompós behajtást az 5 perces türelmi idővel, azóta átlátható és biztonságos a forgalom a terminálok előtti útszakaszon, rendezett a forgalom, nem alakulhatnak ki balesetveszélyes helyzetek, az utat és a terminál előtti járdát végre mindenki arra használja, amire való, vagyis az utasok gyors ki- és beszállítására.
 
Az új parkolási rendszer a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kiállta a gyakorlat próbáját, az idén több, mint 200 %-os növekedést regisztráltunk a parkolók használatában, nagyon sok visszatérő ügyféllel. Ez azt jelzi, hogy a kínált szolgáltatás elnyerte az utasok tetszését, megfelel az elvárásaiknak.
 
Üdvözlettel:
 
Hardy Mihály, kommunikációs igazgató, Budapest Airport

A válasz:

Tisztelt Hardy Úr!
 
Köszönöm a visszajelzést! A cikket, felvetését megköszönve, kiegészítettem azzal az információval, hogy a reptértől függően több gyaloglást igényelhet a terminál megközelítése és kevésbé kényelmes lehet, mint Ferihegyen. Nem mindenütt, de valóban így korrekt.
 
Az összehasonlíthatóság kedvéért minden esetben a magánautósok számára elérhető, a terminálhoz legközelebb eső rövid távú parkolók árával dolgoztam, a repterek honlapján közölt összegeket illetve helyi jegyzeteimet használva. Ezt melyik légikikötő esetében tévesztettem el? Szakmai alapon választottam az első három európai repteret is az összehasonlításhoz. Egytől egyig a szolgáltatások terén jóval magasabb árszintű országok lényegesen nagyobb forgalmú repterei, ami talán kedvez a Budapest Airportnak.
 
– Barcelonában az Ön által említett behajtási szabályozás miatt a magánautósok számára elérhető legközelebbi parkoló messzebb van és olcsóbb, mint a ferihegyi prémiumparking. A távolság immár szerepel a cikkben, ahogy az árkülönbség is.
 
– Frankfurtban drop off-területen a parkolás óránként 25 helyett szerintem inkább 10 euró. Ezzel az adattal dolgoztam: http://www.frankfurt-airport.de/content/frankfurt_airport/de/misc/container/Parken/parkpreisuebersicht/jcr:content.file/parkpreisuebersicht-frankfurt-airport.pdf
 
– A londoni gyakorlattal – Önt idézve – kiegészítettem a cikket. Köszönöm!
 
– A cikk a kitevő-beültető parkolási lehetőségekre koncentrál, ahol az egyórás díjnak csekély a jelentősége. Ennek ellenére az óránként 25,5 eurós összeg Párizzsal kapcsolatban szerepelt az anyagban. Az azonban figyelemreméltó, hogy az összehasonlíthatatlanul nagyobb utasforgalom ellenére is nagyvonalúbb a díjmentes időkeret ott. Ráadásul Ferihegyre menet nagyobb szükség lehet a személyautóra, mint az RER-hálózatra csatlakoztatott párizsi reptéren.
 
Azt írta, “a repterek különböző forgalma miatt sem hasonlíthatók össze az árak”. Nem volna indokolt a kevésbé forgalmas reptéren legalább nem magasabb árakat alkalmazni? Sajnos nem derült ki leveléből, miért ugrik rögtön 2000 forintra a parkolódíj a hatodik perctől illetve mekkora díjbevételt hoz a drop off-pick up kuncsaftoktól a sokszor üresnek tetsző prémium parkoló?
 
Üdvözlettel, Szörényi András

OLVASÓI LEVÉL A TÉMÁBAN

A reptéri cikkhez annyit, hogy a mozgássérülteknek sem biztosítanak ingyenes megállási lehetőséget, pedig ez az egész Unióban egységes. Arra hivatkoznak, hogy ez egy magáncég, de a repülés is a tömegközlekedés része. Egy kerekesszékes kiszállítása, esetleg bekísérése bőven meghaladja az 5 percet. Megérne ez is egy cikket. Üdvözlettel, Alpár Andrea /érintett/

Kommentek

  • szabojgy

    Miért nem adnak öt perc helyett legalább tíz perc benntartózkodási időt? Nincs is akkora forgalom ami a mai szigort indokolná! Beleszakadna ebbe az állam? Nem hiszem!!

  • oszkopeter

    @szabojgy
    De mi köze ennek az államhoz? A reptér tudtommal magántulajdonban van, vagy legalábbis az üzemeltetési jog biztosan. Amúgy tényleg szemétség az 5 perc, főleg hogy a ki-beálló taxisok és minibuszok kerülgetése simán el tud venni 2-3 percet és ha több ember csomagját kell kipakolni akkor tényleg nagyon kell sietni. 10 perc humánusabb lenne.

  • AA2014

    Taxisoknak is 5 perc.
    Kártyás fizetésnek, számlaírásnak is bele kell(ene) férni.

  • Kempelen

    Ahogy a szerző is írja: idős, beteg emberek terminálba kisérése, vagy kisgyermek esetében ugyanez több lehet 5 percnél. Erre talán lehetne valami megoldást találni, de lássuk be, nagyon nehéz.

    Minden más esetben 2 perc alatt elhagyható a zóna, akár utast viszel ki, akár begyűjtöd őt. Kipróbáltam, a legtávolabbi parkolóhely esetén is 2, azaz kettő perc a belépéstől a kilépésig.

  • szabojgy

    Ez igaz! Arra gondoltam én is, mármint a cégre! aztán meg arra hoyg az állam esetleg figyelmeztethetné az illetőt a fennálló problémára, még akkor is ha esetleg stratégiai partner az illető. Aztán ez lett belőle, mármint az előző írás. Bocs!

  • imi001

    Kempelen Igaz annak aki ismeri a járást én amikor először jártam ott annyit kavarogtam fent és lent hogy a végén sikerült otthagynom több mint 5000 ft ot Már azon gondolkodtam hogy leszakítom a sorompót hogy rohadnának meg

  • DTF

    drága, de itthon minden drága (arányaiban is).
    Párizs taxi 7 személyre: 75 EUR (tiszta volkswagen Multivan, Viano wiffi hotspottal, stb.). itthon airport shuttle kb. 42 EUR. mocskos, ócska transitok elég béna és agresszív sofőrökkel, akik pl. nem mehetnek kőrgyűrűn (ezt a baormságot). Párizsban 1,75-ször annyi, de az átlagfizetés nem 1,75-szöröse….
    Boston: fix taxi 44 usd, itthon be a vársoba kb. 35 USD, külső kerületbe pedig 52 USD. kőrgyűrű itt is extra…

    Meg ahgogy kinéz a 2-es terminál fabados részlege… szrönyű. ez európa? bezárták az 1-est, rengeteg pénzt sprólnak mivel ‘áll’. ez a pénz hova is megy? hát nem a 2-re az biztos :)

  • zoldfulu2000

    Lehet hogy magáncég de állami koncessziót üzemeltet. Mellesleg nem csak ők kavarják a trutyit. A legújabb idóxxa taxirendelet óta megizethetetlen az amúgy is drága ferihegyi taxi díj. A múltkor majdnem 8000e ftot fizettem, telfonon hívott Főtaxisnak. Meglepetések helyett… Legszívesebben letéptem volna a szlogenjét a hüxxxe taxisnak.

    Mért van az hogy nyugati országokban olcsóbban és színvonalasabban lehet taxival kijutni a reptérre?

  • cool28

    Nagyon sok mindenben le vagyunk maradva a nyugattól.
    De az áraink már le is hagyta.
    Ha már a nyugattal példálózik minden olyan magas beosztású ember, aki eredményt vár a köznéptől, akkor kezdjék a fizetések felzárkóztatásával.
    Az embereknek újra lenne kedvük dolgozni. ;)

  • DTF

    Mindent meg tudnak magyarázni még a magas árakat is. Sőt azt is belemagyarázzák h ez végül is a legalacsonyabb Európában. Tipikus hozzáállás. Nehéz lenne egyszer azt mondani h “igazuk van, átgondoljuk az egész parkolási rendszert és megpróbáljuk ‘európaibbá’ tenni”.
    A lsizt ferenc úgy szar ahogy van: pl. easyjetnél hiába volt passbook-on az összes belépőkártya, csak azért is nyomtattak (45 percet álltam sorba). bezzeg párizsban 3 perc alatt felvették a csomagjainkat (nem 3 pult van, hanem 8 (liszten egy csomó mindig zárva) és simán mobilról olvastak le mindent…

  • pepax

    Addig rendben hogy egy autó 3-4 utasa kiszáll 5 percen belül.Csak azt mondja már meg ez az okos Hardy,hogy mikor én behajtok a buszommal és van rajta 30-40 utas,arra hogy elég az 5 perc?

  • Kempelen

    Zoldfulu! A taxis rendelet előtt 15 ezerért vitt a város túlvégébe a taxis….az normális mi?
    Nincs az árakkal gond. Nem olcsó a taxi, de ennyiből meg lehet élni.

    Nem jelentheted ki, hogy nyugati országokban olcsóbb, mert Angliában drágább, Hollandiában is drágább, Romániában is (!!!) drágább és Németországban is drágább.

  • DTF

    Kempelen: a Zóna taxi idejében 5-7eFt volt. Most 7eFt helyett 11,5 eFt
    Az igaz h nyugat-európai országokban drágább, de ezt a nettó átlagkeresetekhez kell hasonlítani, ott ugye meg kb. 4-szer kevesebb Magyarországon, mint az általad felsorolt országokban, de a taxi nem 4-szer drágább, hanem ‘csak’ másfélszer/kétszer. Meg ugye az ÁFA kulcs…
    Drága hely ez itten nekünk, csak tudnám, hogy hova tűnik az a rengeteg pénz :)

  • zoldfulu2000

    kempelen: régen kb 1.8 reptéri buszjegy ára volt, így két embernek is megérte. 5000 felett minden szempontból aránytalan. Nem tudom milyen hiéna vitt volna 15ezerért a városban, ennyiből már balatonra is levinnének…

    5000 sem olcsó, de 10.000 felett igenis drágább mint pl Bécs, Brüsszel. Nem ismerem Berlint de az alábbi link szerint a Tegeltől a Bundestagig (8km a maps szerint) 16 eur.

    Szóval akkor miről is beszélünk? Még a régi zónás díj is magasabb volt…

  • Kempelen

    DTF! Hol több az átlagbér? Romániában???
    Elolvasod amit ír az, akivel vitatkozol? Nagy haverja lehetsz Zölfülűnek, ő vitatkozik úgy, hogy fingja nincs a témáról.
    :-DDD

  • zoldfulu2000

    Kempelen: Mivel nem tolják alám, abból veszem amit megtakarítok. Nyilván ha valaki állja az utat és a taxit akkor nem érdekel. De ha saját magam fizetem, akkor azért necces hogy egy árban van a taxi a reptérről BP-re, mint az egész út 1000-1500 kmen, 6-800km/hval….

    Mellesleg, nem látom hogy a taxik itthon annyira csili-vilik lennének, mint az áruk.

    Lehet védeni a mundért de itt most szerintem belenyúltak a trutyiba ezzel.

  • CsabaLondon

    Most hetfon tettem ki Lutonban a rokonomat. A nem letezo terminal elotti kitevos-felvevos helyen. Nemreg ment fel az ara 2 fontra egyrol, 15percet allhatsz ezert. Pont eleg hogy besetalj a 100meterre talalhato terminalhoz becsekkolj felig es visszaerj. A nem letezo ingyenesseg: kb 3-4 perc setaval odaersz a rovid tavu parkoloba ahol 30 perc ingyenes. Evek ota. Vicc hogy miket irkalnak itt.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.