Lehúzás a ferihegyi reptéren

Drága lesz a hatodik perc

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.28. 06.00

Sokba kerül, ha Ferihegyen nem sikerül öt percen belül kitenni vagy felvenni a családot. Több világvárosban is olcsóbb a rövid távú parkolás a reptéren.

Utazni sosincs ingyen, pláne repülővel, de turistaként nagy élmény, számos foglalkozásnál pedig a munkával jár. Mi a Vezessnél többnyire autó-bemutatókra menet fordulunk elő LisztFerihegyen. Ha egymást fuvarozzuk, egyvalamire nagyon figyelünk: ne csússzunk túl az ötperces időkereten, ameddig fizetés nélkül elhagyhatjuk a forgalomcsökkenéstől egyre provinciálisabb hangulatú reptér parkolóját. Ha bármilyen okból túlcsúszunk a limiten, 2000 forinttal válthatjuk meg a kihajtást a legfelső, ún. prémium parkolóból.

Ferihegyen többféle parkoló van, több napra jóval kedvezőbb díjszabással. De mi van azzal, aki csak kitenné vagy felvenné a famíliát?


Csak nálunk megy így?

Ez a rendszer sosem tetszett, de hőbörögni olcsó volna, ezért jártunkba-keltünkbe megnéztünk pár nagyvárost, hogyan oldják meg ezt nyugaton. London (Heathrow), Párizs (Roissy-Charles De Gaulle) és Frankfurt am Main a három legnagyobb utasforgalmú reptér Európában, ezért kerültek bele az összevetésbe. Barcelona a ráadás, mert olyan jó hely.

Mindenütt a magánautósok számára elérhető, a terminálhoz legközelebb eső rövid távú parkolók árával dolgoztam. Ezek a parkolók azonban a légikikötők kialakításától függően közelebb vagy távolabb esnek a csarnokoktól. Barcelonában a legközelebbi terminálparkoló több gyaloglással érhető el, mint a kényelmesen közeli budapesti prémium parkolóból. Párizsban a Roissyn pont ugyanolyan közel esik. Londonban azonban “Magánautóval nem is lehet közvetlenül a terminál elé behajtani. A legolcsóbb pick-up/drop-off parkoló 6 font, ami úgy 2360 forintnak felel meg és 2-5 perc gyalogos sétára van a termináltól” – írta cikkünkre reagálva Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

Rövidtávú, kiemelt parkolók díjai Ferihegyen és nagy európai reptereken

Budapest Barcelona Frankfurt London Párizs
Ingyenes időszak 5 perc (500 Ft)* 14 perc 5 perc (T1 terminál)
10 perc (T2)
Nincs. Közeli kitevős-
felvevős parkoló:
6 font (2360 Ft)
10 perc
15 perc parkolás díja 2000 Ft** 0,68 euró (215 Ft)*** 2,5 euró (785 Ft) 3 font (1180 Ft)
****
3 euró (940 Ft)
30 perc parkolás díja 2000 Ft** 1,37 euró (430 Ft) 5 euró (1565 Ft) 3 font (1180 Ft)
****
10,5 euró
(3290 Ft)
Lehúzás a ferihegyi reptéren 1

*Türelmi idő: öt percen belüli tartózkodás esetén maximum naponta kétszer nem kell befizetni az 500 forintot
**Fix ár 6-30 perces várakozás esetén
*** 313 Ft/euró árfolyammal, kerekítve
****Fix ár az első fél órára

Forrás: saját gyűjtés

Frankfurt népszerűbb terminálján 5 perc, a kevésbé forgalmason 10 percig nem fizetős a parkolás, Párizsban a CDG-n szintén 10 percet maradhatunk ingyen, Barcelonában még egy kicsit többet.

Londonban egyáltalán nincs a terminálok közvetlen közelében ingyenes megállási lehetőség. Aki viszont a termináltól jóval távolabbi parkolóban fél órát marad, mert idős, beteg családtagot kísér be, segít megkeresni az utasfelvételi pultot vagy más okból nem hagyja el pánikszerűen a parkolózónát, kevesebbet fizet, mint ugyanezért itthon.

CDG: 62 millió utas, 10 ingyenes perc

Az ötperces budapesti díjmentes időszakot azért is érezzük indokolatlannak, mert a csekély utasmennyiség nemigen igényli a forgalom pörgetését. Frankfurtban, ahol a 2013-as utasszám 58 millió volt, az 5 perc elfogadhatóbb, mint ugyanez a kicsit szerényebb forgalmú budapesti reptéren. A fényes Párizsban pedig, ahol a tavalyi utastömeg elérte a 62 millió főt, mégis kiszorítanak 10 nem fizetős percet.

10 percig ingyenes - hirdeti a felirat. A Roissy CDG-ből előbbi a kisváros neve, ahol a reptér van, utóbbi Charles De Gaulle államférfi nevének rövidítése

Számunkra különösen ellenszenves megoldás a hatodik percért ugyanúgy 2000 forintot ráverni az utasra az átalánydíjas megoldással, mint a fél órát itt töltőkre. A Roissy Charles De Gaulle légikikötőben az első fizetős perc ára egy euró, utána fél euróval ketyegnek a további percek. Ott a 15 percre nyúló bekísérés-puszilkodás három euróba kerül, Ferihegyen több mint hatba, még a most kiugróan gyenge forinttal szorozva is.

Aki viszont bármilyen okból fél, pláne egy órát marad, az a magyar főváros repterén ússza meg jóval olcsóbban. A terminálhoz legközelebbi parkolóban 60 percet időzni a Roissyn 25,5 euróba kerül, ami 8000 forint, míg itthon csak 3000. Más kérdés, hogy a maroktelefonok és a mobilinternet korában mennyire életszerű egy órát parkolni a kijárattal szemben.

Mindenütt a LisztFeriheggyel összevethető reptér áraival dolgoztunk, nem a világvárosok környékén a fapados légtársaságokat kiszolgáló légikikötőket - pl. Beauvais, Luton, Girona, Hahn - vettük alapul


Nem kérnek belőle

Nemzetközi összevetésben nem egyértelmű, hogy kiugróan magasak a fővárosi díjak. Persze nem az átlagfizetésekhez viszonyítva, hanem nominálisan. Nekünk azonban az a véleményünk, hogy a leggyakoribb esetben az utazókat csúnyán lehúzza a Budapest Airport a csupán ötperces türelmi idővel és a fix kétezres tarifával 6-30 percig.

Miért ennyi az annyi?

Cikkünk megírása előtt telefonon és írásban is felvettük a kapcsolatot a reptér üzemeltetőjével, a következő kérdések kapcsán:
– Min alapul a jelenlegi árképzés?
– Hogyan értelmezzük a türelmi időt ill. miért nem ingyenes egyszerűen az első öt perc?
– Miért csak naponta kétszer élhet az autós a türelmi idővel?
– Mekkora árbevételt hoz a parkoló a jelenlegi kihasználtsággal?

Az alábbi válaszok érkeztek Hardy Mihálytól, a reptér üzemeltetőjének kommunikációs igazgatójától: “A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a terminál közvetlen közelében lévő rövid távú parkoló (az ún. Prémium Parking) csak az utasok ki- és beszállítására szolgál, erre a rendelkezésre álló 5 perc bőségesen elegendő. Az autós, miután kitette az utasait, lehajthat a terminál előtti ún. Terminal Parkingba, ahol lényegesen kedvezőbb áron parkolhat. Még olcsóbb a parkolás, ha valaki on-line foglal, akár hosszabb időre is a Terminál, Holiday vagy Holiday Plus Parkingban.

A repülőtereken is a parkoló árakat a kereslet-kínálat, a forgalomszervezés és még sok egyéb megfontolás szabályozza. Amióta bevezettük a Prémium Parkolóban a sorompós behajtást az 5 perces türelmi idővel, azóta átlátható és biztonságos a forgalom a terminálok előtti útszakaszon, rendezett a forgalom, nem alakulhatnak ki balesetveszélyes helyzetek, az utat és a terminál előtti járdát végre mindenki arra használja, amire való, vagyis az utasok gyors ki- és beszállítására.

Az új parkolási rendszer a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kiállta a gyakorlat próbáját, az idén több, mint 200 %-os növekedést regisztráltunk a parkolók használatában, nagyon sok visszatérő ügyféllel. Ez azt jelzi, hogy a kínált szolgáltatás elnyerte az utasok tetszését, megfelel az elvárásaiknak.”

Sokszor nem önmagában az árat, hanem egy szolgáltatás ár/érték arányát mérlegeljük. A felső parkoló kihasználtságán jól lemérhető az utazóközönség ítélete a díjszabásról. Reptéri viziteink során a Premium Parking többnyire üres. Stabilan csak a nagy autókölcsönzők járművei állnak ott, amelyek után nyilván nem ezeket az összegeket fizeti a bérautós cég. Talán érdemes volna felülvizsgálni a jelenlegi díjrendszert és több embernek kedvet csinálni ahhoz, hogy használja a most néptelen parkolót.

A Heathrow-n is jóval kevésbé költséges negyed órát a reptér rövid távú parkolójában tölteni, mint Budapest repterén


Menjünk busszal?

Szavazás

Mit gondolsz a ferihegyi árképzésről?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Mi a megoldás? Nem tudjuk, de környezetvédelmi szempontból talán a gyors és egész kényelmes 200-as, a Kőbánya-Kispest metróvégállomástól.

A BKK számtalan utasbarát fejlesztésének egyike, hogy a reptéri buszjárat jól szeparált megállóból indul. A táblákat követő turisták könnyen megtalálják és biztosan nem keverik össze a környékbeli kék buszokkal a reptéri járatot.

Busszal kimenni azért is jó, mert ezzel elkerülhető a környezetszennyezés a vezetővel visszatérő autó úthasználatával és kipufogógázával. Lehet, hogy a sajátságos díjszabással a Budapest Airport célja épp a környezetvédelem és dicsérnem illene őket a furfangért? Hát, nem is tudom.

Leírás

Kiegészítés a cikkhez. Levélváltás a Budapest Airport képviselőjével

Tisztelt Szörényi András!
 
A cikk, amit megjelentetett a repülőtéri parkolással kapcsolatban, nem állja ki a szakmaiság próbáját. Egy termék/szolgáltatás összehasonlításánál csak azonos kategóriákat szabad figyelembe venni. Tényszerűen:
 
– Barcelonában a standard parkingot hasonlítja össze a budapesti Prémium Parkinggal, ráadásul Barcelonában csak egy-egy percre lehet megállni a terminál előtt, a rendőr azonnal továbbirányítja az autóst, vagy megbünteti.
– Frankfurtban egy óra parkolás a terminál közvetlen közelében 25 euró.
– Heathrow-n nem is lehet a terminálhoz behajtani, a legolcsóbb pick-up/drop-off parkoló 6 font, ami úgy 7,5 eurónak felel meg és 2-5 perc gyalogos sétára van a termináltól. Lutonban szintén nem lehet behajtani magánautóval közvetlenül a terminál elé, itt is sétálni kell, kb. 2-3 percet.
– Párizsban a Terminál melletti parkolóban egy óra 25.50 euró.
 
A cikk által idézett formában nem lehet összehasonlítgatni a parkolóárakat, hiszen különböző termékekről és különböző forgalmú repülőterekről van szó.
 
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a terminál közvetlen közelében lévő rövid távú parkoló (az ún. Prémium Parking) csak az utasok ki- és beszállítására szolgál, erre a rendelkezésre álló 5 perc bőségesen elegendő. Az autós, miután kitette az utasait, lehajthat a terminál előtti ún. Terminal Parkingba, ahol lényegesen kedvezőbb áron parkolhat. Még olcsóbb a parkolás, ha valaki on-line foglal, akár hosszabb időre is a Terminál, Holiday vagy Holiday Plus Parkingban.
 
A repülőtereken is a parkoló árakat a kereslet-kínálat, a forgalomszervezés és még sok egyéb megfontolás szabályozza. Amióta bevezettük a Prémium Parkolóban a sorompós behajtást az 5 perces türelmi idővel, azóta átlátható és biztonságos a forgalom a terminálok előtti útszakaszon, rendezett a forgalom, nem alakulhatnak ki balesetveszélyes helyzetek, az utat és a terminál előtti járdát végre mindenki arra használja, amire való, vagyis az utasok gyors ki- és beszállítására.
 
Az új parkolási rendszer a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kiállta a gyakorlat próbáját, az idén több, mint 200 %-os növekedést regisztráltunk a parkolók használatában, nagyon sok visszatérő ügyféllel. Ez azt jelzi, hogy a kínált szolgáltatás elnyerte az utasok tetszését, megfelel az elvárásaiknak.
 
Üdvözlettel:
 
Hardy Mihály, kommunikációs igazgató, Budapest Airport

A válasz:

Tisztelt Hardy Úr!
 
Köszönöm a visszajelzést! A cikket, felvetését megköszönve, kiegészítettem azzal az információval, hogy a reptértől függően több gyaloglást igényelhet a terminál megközelítése és kevésbé kényelmes lehet, mint Ferihegyen. Nem mindenütt, de valóban így korrekt.
 
Az összehasonlíthatóság kedvéért minden esetben a magánautósok számára elérhető, a terminálhoz legközelebb eső rövid távú parkolók árával dolgoztam, a repterek honlapján közölt összegeket illetve helyi jegyzeteimet használva. Ezt melyik légikikötő esetében tévesztettem el? Szakmai alapon választottam az első három európai repteret is az összehasonlításhoz. Egytől egyig a szolgáltatások terén jóval magasabb árszintű országok lényegesen nagyobb forgalmú repterei, ami talán kedvez a Budapest Airportnak.
 
– Barcelonában az Ön által említett behajtási szabályozás miatt a magánautósok számára elérhető legközelebbi parkoló messzebb van és olcsóbb, mint a ferihegyi prémiumparking. A távolság immár szerepel a cikkben, ahogy az árkülönbség is.
 
– Frankfurtban drop off-területen a parkolás óránként 25 helyett szerintem inkább 10 euró. Ezzel az adattal dolgoztam: http://www.frankfurt-airport.de/content/frankfurt_airport/de/misc/container/Parken/parkpreisuebersicht/jcr:content.file/parkpreisuebersicht-frankfurt-airport.pdf
 
– A londoni gyakorlattal – Önt idézve – kiegészítettem a cikket. Köszönöm!
 
– A cikk a kitevő-beültető parkolási lehetőségekre koncentrál, ahol az egyórás díjnak csekély a jelentősége. Ennek ellenére az óránként 25,5 eurós összeg Párizzsal kapcsolatban szerepelt az anyagban. Az azonban figyelemreméltó, hogy az összehasonlíthatatlanul nagyobb utasforgalom ellenére is nagyvonalúbb a díjmentes időkeret ott. Ráadásul Ferihegyre menet nagyobb szükség lehet a személyautóra, mint az RER-hálózatra csatlakoztatott párizsi reptéren.
 
Azt írta, “a repterek különböző forgalma miatt sem hasonlíthatók össze az árak”. Nem volna indokolt a kevésbé forgalmas reptéren legalább nem magasabb árakat alkalmazni? Sajnos nem derült ki leveléből, miért ugrik rögtön 2000 forintra a parkolódíj a hatodik perctől illetve mekkora díjbevételt hoz a drop off-pick up kuncsaftoktól a sokszor üresnek tetsző prémium parkoló?
 
Üdvözlettel, Szörényi András

OLVASÓI LEVÉL A TÉMÁBAN

A reptéri cikkhez annyit, hogy a mozgássérülteknek sem biztosítanak ingyenes megállási lehetőséget, pedig ez az egész Unióban egységes. Arra hivatkoznak, hogy ez egy magáncég, de a repülés is a tömegközlekedés része. Egy kerekesszékes kiszállítása, esetleg bekísérése bőven meghaladja az 5 percet. Megérne ez is egy cikket. Üdvözlettel, Alpár Andrea /érintett/

Kommentek

  • szabojgy

    Miért nem adnak öt perc helyett legalább tíz perc benntartózkodási időt? Nincs is akkora forgalom ami a mai szigort indokolná! Beleszakadna ebbe az állam? Nem hiszem!!

  • oszkopeter

    @szabojgy
    De mi köze ennek az államhoz? A reptér tudtommal magántulajdonban van, vagy legalábbis az üzemeltetési jog biztosan. Amúgy tényleg szemétség az 5 perc, főleg hogy a ki-beálló taxisok és minibuszok kerülgetése simán el tud venni 2-3 percet és ha több ember csomagját kell kipakolni akkor tényleg nagyon kell sietni. 10 perc humánusabb lenne.

  • AA2014

    Taxisoknak is 5 perc.
    Kártyás fizetésnek, számlaírásnak is bele kell(ene) férni.

  • Kempelen

    Ahogy a szerző is írja: idős, beteg emberek terminálba kisérése, vagy kisgyermek esetében ugyanez több lehet 5 percnél. Erre talán lehetne valami megoldást találni, de lássuk be, nagyon nehéz.

    Minden más esetben 2 perc alatt elhagyható a zóna, akár utast viszel ki, akár begyűjtöd őt. Kipróbáltam, a legtávolabbi parkolóhely esetén is 2, azaz kettő perc a belépéstől a kilépésig.

  • szabojgy

    Ez igaz! Arra gondoltam én is, mármint a cégre! aztán meg arra hoyg az állam esetleg figyelmeztethetné az illetőt a fennálló problémára, még akkor is ha esetleg stratégiai partner az illető. Aztán ez lett belőle, mármint az előző írás. Bocs!

  • imi001

    Kempelen Igaz annak aki ismeri a járást én amikor először jártam ott annyit kavarogtam fent és lent hogy a végén sikerült otthagynom több mint 5000 ft ot Már azon gondolkodtam hogy leszakítom a sorompót hogy rohadnának meg

  • DTF

    drága, de itthon minden drága (arányaiban is).
    Párizs taxi 7 személyre: 75 EUR (tiszta volkswagen Multivan, Viano wiffi hotspottal, stb.). itthon airport shuttle kb. 42 EUR. mocskos, ócska transitok elég béna és agresszív sofőrökkel, akik pl. nem mehetnek kőrgyűrűn (ezt a baormságot). Párizsban 1,75-ször annyi, de az átlagfizetés nem 1,75-szöröse….
    Boston: fix taxi 44 usd, itthon be a vársoba kb. 35 USD, külső kerületbe pedig 52 USD. kőrgyűrű itt is extra…

    Meg ahgogy kinéz a 2-es terminál fabados részlege… szrönyű. ez európa? bezárták az 1-est, rengeteg pénzt sprólnak mivel ‘áll’. ez a pénz hova is megy? hát nem a 2-re az biztos :)

  • zoldfulu2000

    Lehet hogy magáncég de állami koncessziót üzemeltet. Mellesleg nem csak ők kavarják a trutyit. A legújabb idóxxa taxirendelet óta megizethetetlen az amúgy is drága ferihegyi taxi díj. A múltkor majdnem 8000e ftot fizettem, telfonon hívott Főtaxisnak. Meglepetések helyett… Legszívesebben letéptem volna a szlogenjét a hüxxxe taxisnak.

    Mért van az hogy nyugati országokban olcsóbban és színvonalasabban lehet taxival kijutni a reptérre?

  • cool28

    Nagyon sok mindenben le vagyunk maradva a nyugattól.
    De az áraink már le is hagyta.
    Ha már a nyugattal példálózik minden olyan magas beosztású ember, aki eredményt vár a köznéptől, akkor kezdjék a fizetések felzárkóztatásával.
    Az embereknek újra lenne kedvük dolgozni. ;)

  • DTF

    Mindent meg tudnak magyarázni még a magas árakat is. Sőt azt is belemagyarázzák h ez végül is a legalacsonyabb Európában. Tipikus hozzáállás. Nehéz lenne egyszer azt mondani h “igazuk van, átgondoljuk az egész parkolási rendszert és megpróbáljuk ‘európaibbá’ tenni”.
    A lsizt ferenc úgy szar ahogy van: pl. easyjetnél hiába volt passbook-on az összes belépőkártya, csak azért is nyomtattak (45 percet álltam sorba). bezzeg párizsban 3 perc alatt felvették a csomagjainkat (nem 3 pult van, hanem 8 (liszten egy csomó mindig zárva) és simán mobilról olvastak le mindent…

  • pepax

    Addig rendben hogy egy autó 3-4 utasa kiszáll 5 percen belül.Csak azt mondja már meg ez az okos Hardy,hogy mikor én behajtok a buszommal és van rajta 30-40 utas,arra hogy elég az 5 perc?

  • Kempelen

    Zoldfulu! A taxis rendelet előtt 15 ezerért vitt a város túlvégébe a taxis….az normális mi?
    Nincs az árakkal gond. Nem olcsó a taxi, de ennyiből meg lehet élni.

    Nem jelentheted ki, hogy nyugati országokban olcsóbb, mert Angliában drágább, Hollandiában is drágább, Romániában is (!!!) drágább és Németországban is drágább.

  • DTF

    Kempelen: a Zóna taxi idejében 5-7eFt volt. Most 7eFt helyett 11,5 eFt
    Az igaz h nyugat-európai országokban drágább, de ezt a nettó átlagkeresetekhez kell hasonlítani, ott ugye meg kb. 4-szer kevesebb Magyarországon, mint az általad felsorolt országokban, de a taxi nem 4-szer drágább, hanem ‘csak’ másfélszer/kétszer. Meg ugye az ÁFA kulcs…
    Drága hely ez itten nekünk, csak tudnám, hogy hova tűnik az a rengeteg pénz :)

  • zoldfulu2000

    kempelen: régen kb 1.8 reptéri buszjegy ára volt, így két embernek is megérte. 5000 felett minden szempontból aránytalan. Nem tudom milyen hiéna vitt volna 15ezerért a városban, ennyiből már balatonra is levinnének…

    5000 sem olcsó, de 10.000 felett igenis drágább mint pl Bécs, Brüsszel. Nem ismerem Berlint de az alábbi link szerint a Tegeltől a Bundestagig (8km a maps szerint) 16 eur.

    Szóval akkor miről is beszélünk? Még a régi zónás díj is magasabb volt…

  • Kempelen

    DTF! Hol több az átlagbér? Romániában???
    Elolvasod amit ír az, akivel vitatkozol? Nagy haverja lehetsz Zölfülűnek, ő vitatkozik úgy, hogy fingja nincs a témáról.
    :-DDD

  • zoldfulu2000

    Kempelen: Mivel nem tolják alám, abból veszem amit megtakarítok. Nyilván ha valaki állja az utat és a taxit akkor nem érdekel. De ha saját magam fizetem, akkor azért necces hogy egy árban van a taxi a reptérről BP-re, mint az egész út 1000-1500 kmen, 6-800km/hval….

    Mellesleg, nem látom hogy a taxik itthon annyira csili-vilik lennének, mint az áruk.

    Lehet védeni a mundért de itt most szerintem belenyúltak a trutyiba ezzel.

  • CsabaLondon

    Most hetfon tettem ki Lutonban a rokonomat. A nem letezo terminal elotti kitevos-felvevos helyen. Nemreg ment fel az ara 2 fontra egyrol, 15percet allhatsz ezert. Pont eleg hogy besetalj a 100meterre talalhato terminalhoz becsekkolj felig es visszaerj. A nem letezo ingyenesseg: kb 3-4 perc setaval odaersz a rovid tavu parkoloba ahol 30 perc ingyenes. Evek ota. Vicc hogy miket irkalnak itt.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.