Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértők!

A leveleket olvasva felbátorodtam, így megkérdezem: érdemes-e használt BMW-t venni? Egy 316-os megtetszett nekem, de 1993-as évjáratú, így több mint 20 éves, és nem tudom mekkora gondot jelent az üzemeltetése. Azt írják a fórumokon, hogy megbízható a motorjuk, viszonylag alacsony a fogyasztásuk.

Ez valóban így van-e, vagy a 15-20 éves gépeknél már ez sem érvényes? A javíttatás, karbantartás, csere milyen alkatrészeket érint ebben a korban, mennyire drága így használni? Szép, de gazdaságos-e? 500 000 Ft körüli összeget szántam rá.
Miket kell még figyelni ennél a típusnál a vásárlás előtt?

Válaszukat köszönöm.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 1
Szakértőnk válasza

Kedves Pál!

Ilyen korú autóknál többet számít az autó előélete, mint a típus konkrét adottságai. Mivel bontottan minden van hozzá, az E36 fenntartásába nem őszül bele, jóllehet a fiatalabb BMW-k szervizelése igen költséges lehet. A négyhengeres motorokra igaz a takarékosság, a 320i-re és onnan felfelé nem. Én a 318i-t venném, amely nem olyan lomha, mint az ezerhatos, és 7-9 literrel beéri. A félmilliós összegből már lehet jót találni. A legfontosabb a rozsdaboglyák és a gányolt, ún. hülyegyerek-autók elkerülése, bár ezt a kifejezést nagyon utálom, mert melyik fiatal ne vágyna hátsókerekes BMW-re, és nem mindenki hülyegyerek, aki ilyet vesz a lakótelepen vagy a faluban.

Nyugaton 1000 euró alatt talál korrekt autókat. Az úttal és a regadóval együtt nem lesz olcsóbb, de több esélye van szépet találni. Figyelem! Svájcból nem tudja behozni az Euro 1-es vagy 2-es, 3-ast, tehát csak Németországban, Ausztriában és más EU-országokban keressen!

Üdvözlettel, 

Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr !

Tanácsot szeretnék kérni,nyári gumi tapadás szempontjából. Első kerék hajtású autóról lenne szó,és 225/45 R17 méretű nyári gumiabroncsokról.

Kérdésem : Van 2 darab Continental Sportcontact 5 típusú gumim, 6 évesek és 4-5 mm-esek, illetve 2 darab Vredestein Ultra Cento 3 éves és 5-6 mm- es gumim.Tapadás szempontjából melyik gumit érdemes a hátsó tengelyre tenni ? Mivel úgy tudom, hogy a hátsó tengelyre kell tenni a jobb tapadású abroncsokat első kerék hajtású autónál. Azért nem tudok mivel a Conti jó tapadásban, de már kopott, és idősebb is, a Vredestein pedig fiatalabb, és mélyebb a profilja, viszont tapadásban annyira meg nem jó mint a Conti.

Válaszát előre köszönöm !

Üdvözlettel. : Horváth József

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 2
Szakértőnk válasza

Tisztelt Horváth Úr!

A 6 éves Conti már megtette, amit lehetett, sokat ne várjon tőle. A 2 Vredestein még bírja elöl majd egy rövid ideig, de hátra mindenképpen két új kellene. Az autó akkor van “egyensúlyban” a tapadást illetően, ha 4 azonos méretű, és mintázatú abronccsal van szerelve. (Tudjuk, hogy létezik olyan jármű ahol hátul a gyár szélesebb abroncsokat használ, mielőtt még valaki elkezdene tudományoskodni.)

Szerintem vegyen 4 új Contit, és adja le a gumisnál a 2 Vredesteint, valamit adnak érte, és Önnek 4-5 évre nem lesz gondja a gumira. Tudom,  hogy nem olcsó, de ha végiggondolja, még mindig olcsóbb, mint mindig azon agyalni szakadó esőben, mikor melyik fog felúszni, vagy hogyan fog viselkedni, ha Önnek vészfékeznie kellene.

A tréningeken naponta találkozom a gumiválasztás – a halogatott gumivásárlás – problémájával, és azzal a vezetői megtapasztalással, hogy “én nem is gondoltam volna, hogy mennyit számít a gumi”.

Üdvözlettel,  

Székely Gyula 

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Nemzetközi gépkocsivezetőként dolgozom 25 éve. Betartom a szabályokat, háromszor büntettek minimális összegre a levezetett 3 000 000 balesetmentes kilométer alatt. Egy hónappal ezelőtt az autópálya rendőrség elkapott, miután kamionommal az előzést csak az előzni tilos tábla kezdete után tudtam befejezni. Három rendőrrel szemben esélyem sem volt, ezért elismertem a szabálysértést.

Kaptam egy 10000ft-os csekket és 6 büntetőpontot.Azt mondták hogy nem mérlegelhetnek,ez az új előírás. Ha nem fogadom így el,akkor feljelentenek és biztos hogy a dupláját kell majd fizetnem. Lényegében sokallom a 6 büntetőpontot,mert közlekedési baleset okozásáért is ugyanennyi jár. Ráadásul annak aki minden nap a munkáját végzi az úton,a három év elévülési idő nagyon sok. Még kétszer lefülelnek hogy megelőzök egy cammogó járművet az autópályán,és ugrik a jogsi 6 hónapra.A kérdésem az,hogy a büntető pontok ellen fellebbezhetek-e? S ha igen,akkor kinek kell címezni a fellebbezést? Köszönettel!

B.Z.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 3
Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Közúti közlekedéssel összefüggő bűncselekmény, továbbá a közúti közlekedés biztonságát fokozottan veszélyeztető szabálysértés és közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegés esetén a kiszabott bírság mellett büntetőpont kiszabására is számítania kell a szabályszegőknek. A büntetőpontok számát egy kormányrendelet határozza meg. Önállóan a büntetőpontokat nem lehet megfellebbezni. Abban az esetben ha a helyszíni bírságot elfogadta, azzal együtt a szabályszegés tényét is elismerte. Ebben az esetben ügyében segíteni nem lehet.

A büntetőpontjainak számát az utánképzésen való önkéntes részvétellel csökkentheti. Az utánképzés igazolásakor nyilvántartott pontok számát 13 pontig 9 ponttal, 14-17 pont között 6 ponttal kell csökkenteni. Az önkéntes utánképzésre évente azonban csak egyszer van lehetőség.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!