Érdemes BMW-t venni félmillióért?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 15.30

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a kérdésben.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértők!

A leveleket olvasva felbátorodtam, így megkérdezem: érdemes-e használt BMW-t venni? Egy 316-os megtetszett nekem, de 1993-as évjáratú, így több mint 20 éves, és nem tudom mekkora gondot jelent az üzemeltetése. Azt írják a fórumokon, hogy megbízható a motorjuk, viszonylag alacsony a fogyasztásuk.

Ez valóban így van-e, vagy a 15-20 éves gépeknél már ez sem érvényes? A javíttatás, karbantartás, csere milyen alkatrészeket érint ebben a korban, mennyire drága így használni? Szép, de gazdaságos-e? 500 000 Ft körüli összeget szántam rá.
Miket kell még figyelni ennél a típusnál a vásárlás előtt?

Válaszukat köszönöm.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 1
Szakértőnk válasza

Kedves Pál!

Ilyen korú autóknál többet számít az autó előélete, mint a típus konkrét adottságai. Mivel bontottan minden van hozzá, az E36 fenntartásába nem őszül bele, jóllehet a fiatalabb BMW-k szervizelése igen költséges lehet. A négyhengeres motorokra igaz a takarékosság, a 320i-re és onnan felfelé nem. Én a 318i-t venném, amely nem olyan lomha, mint az ezerhatos, és 7-9 literrel beéri. A félmilliós összegből már lehet jót találni. A legfontosabb a rozsdaboglyák és a gányolt, ún. hülyegyerek-autók elkerülése, bár ezt a kifejezést nagyon utálom, mert melyik fiatal ne vágyna hátsókerekes BMW-re, és nem mindenki hülyegyerek, aki ilyet vesz a lakótelepen vagy a faluban.

Nyugaton 1000 euró alatt talál korrekt autókat. Az úttal és a regadóval együtt nem lesz olcsóbb, de több esélye van szépet találni. Figyelem! Svájcból nem tudja behozni az Euro 1-es vagy 2-es, 3-ast, tehát csak Németországban, Ausztriában és más EU-országokban keressen!

Üdvözlettel, 

Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr !

Tanácsot szeretnék kérni,nyári gumi tapadás szempontjából. Első kerék hajtású autóról lenne szó,és 225/45 R17 méretű nyári gumiabroncsokról.

Kérdésem : Van 2 darab Continental Sportcontact 5 típusú gumim, 6 évesek és 4-5 mm-esek, illetve 2 darab Vredestein Ultra Cento 3 éves és 5-6 mm- es gumim.Tapadás szempontjából melyik gumit érdemes a hátsó tengelyre tenni ? Mivel úgy tudom, hogy a hátsó tengelyre kell tenni a jobb tapadású abroncsokat első kerék hajtású autónál. Azért nem tudok mivel a Conti jó tapadásban, de már kopott, és idősebb is, a Vredestein pedig fiatalabb, és mélyebb a profilja, viszont tapadásban annyira meg nem jó mint a Conti.

Válaszát előre köszönöm !

Üdvözlettel. : Horváth József

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 2
Szakértőnk válasza

Tisztelt Horváth Úr!

A 6 éves Conti már megtette, amit lehetett, sokat ne várjon tőle. A 2 Vredestein még bírja elöl majd egy rövid ideig, de hátra mindenképpen két új kellene. Az autó akkor van “egyensúlyban” a tapadást illetően, ha 4 azonos méretű, és mintázatú abronccsal van szerelve. (Tudjuk, hogy létezik olyan jármű ahol hátul a gyár szélesebb abroncsokat használ, mielőtt még valaki elkezdene tudományoskodni.)

Szerintem vegyen 4 új Contit, és adja le a gumisnál a 2 Vredesteint, valamit adnak érte, és Önnek 4-5 évre nem lesz gondja a gumira. Tudom,  hogy nem olcsó, de ha végiggondolja, még mindig olcsóbb, mint mindig azon agyalni szakadó esőben, mikor melyik fog felúszni, vagy hogyan fog viselkedni, ha Önnek vészfékeznie kellene.

A tréningeken naponta találkozom a gumiválasztás – a halogatott gumivásárlás – problémájával, és azzal a vezetői megtapasztalással, hogy “én nem is gondoltam volna, hogy mennyit számít a gumi”.

Üdvözlettel,  

Székely Gyula 

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Nemzetközi gépkocsivezetőként dolgozom 25 éve. Betartom a szabályokat, háromszor büntettek minimális összegre a levezetett 3 000 000 balesetmentes kilométer alatt. Egy hónappal ezelőtt az autópálya rendőrség elkapott, miután kamionommal az előzést csak az előzni tilos tábla kezdete után tudtam befejezni. Három rendőrrel szemben esélyem sem volt, ezért elismertem a szabálysértést.

Kaptam egy 10000ft-os csekket és 6 büntetőpontot.Azt mondták hogy nem mérlegelhetnek,ez az új előírás. Ha nem fogadom így el,akkor feljelentenek és biztos hogy a dupláját kell majd fizetnem. Lényegében sokallom a 6 büntetőpontot,mert közlekedési baleset okozásáért is ugyanennyi jár. Ráadásul annak aki minden nap a munkáját végzi az úton,a három év elévülési idő nagyon sok. Még kétszer lefülelnek hogy megelőzök egy cammogó járművet az autópályán,és ugrik a jogsi 6 hónapra.A kérdésem az,hogy a büntető pontok ellen fellebbezhetek-e? S ha igen,akkor kinek kell címezni a fellebbezést? Köszönettel!

B.Z.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 3
Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Közúti közlekedéssel összefüggő bűncselekmény, továbbá a közúti közlekedés biztonságát fokozottan veszélyeztető szabálysértés és közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegés esetén a kiszabott bírság mellett büntetőpont kiszabására is számítania kell a szabályszegőknek. A büntetőpontok számát egy kormányrendelet határozza meg. Önállóan a büntetőpontokat nem lehet megfellebbezni. Abban az esetben ha a helyszíni bírságot elfogadta, azzal együtt a szabályszegés tényét is elismerte. Ebben az esetben ügyében segíteni nem lehet.

A büntetőpontjainak számát az utánképzésen való önkéntes részvétellel csökkentheti. Az utánképzés igazolásakor nyilvántartott pontok számát 13 pontig 9 ponttal, 14-17 pont között 6 ponttal kell csökkenteni. Az önkéntes utánképzésre évente azonban csak egyszer van lehetőség.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Semmi pénzem, de BMW kell. Mert az a menő. 20 éves, alapmotor, alapfelszereltség, ne egyen, ne romoljon el, mert arra már nincs pénzem. De BMW legyen.

    Rühellem az ilyen embereket.

  • hova

    Sajnos egyet kell értenem, mert értelmetlen bunkóságra vall, hogy szó szerint roncsokat kúrál-keneget, élesztget és a szomszéd faluba sem megy el, mert nem ér haza, de az utcasarkon a haveroknak mutogatja??? Ki érti ezt. Persze kivétel van, autóban is és emberben is. Lehet, ki lehet fogni 20 évesen is klassz kordét, de ahhoz érteni kell már a megvételkor!! Itthon már késő a sírdogálás.

  • Specialized78

    Funkyman!
    Egyet értek veled.Annyiban más a véleményem,hogy én nem utálom őket,csak szánom…

  • Specialized78

    Tisztelt szakértő úr!
    A múltkor olvastam egy cikket a Continental gumiabroncsgyártó egyik képviselőjével!
    Ő azt mondta,hogy gyakorlatilag egy 10 esztendős abroncs/lehet,hogy ezt csak a Continentalra értette/gyakorlatilag még újszerű tulajdonságokat mutat,ha nincsen elkopva.10 év után romlik a teljesítményük…Ön meg már 6 éves gumi esetén újat javasol…Kérem,ezt gondolja végig.

  • grobi74

    Érdemes ám! Az autószerelőknek is kell a munka! Egy fos mind. Sznoboknak jó lesz mert menő mi? Jó választás:-)

  • Merwyl

    Igen; azt is mondhatnád, amit a lázár mondott: akinek nincs pénze … !!!

  • Holiday

    Funkyman! Igazán tahó hozzászólást rettyintettél, de nincs ezzel gond, magadat minősíted vele.

    2006-ban mi is vettünk egy akkor 20 éves, a korához képest igen jó állapotú BMW-t. Itt a vezessen is írtam róla. Talán még pénzünk is volt jobbra,nekünk mégis az kellett. Szó, mi szó, sokat költöttünk rá, sok örömet és persze bosszúságot is okozott. Aztán eladtuk, de nem azért, mert rájöttünk, hogy rühheled a magunkfajtákat!

    Üdv!

  • Holiday

    Kedves Pál!

    Nem, nem éri meg ilyen öreg BMW-t venni, de ha András szavait megfogadod és megkímélt példányt veszel meg, akkor a nyűgjei ellenére sok örömet fog okozni az autó.
    Én még annyit ajánlanék neked, hogy legyen olyan, kimondottan BMW-vel foglalkozó szerelőd, aki jól ismeri és karban tartja az autót, s mindenképpen kéredzkedj be a nívósabb hazai márkafórumokra. Alkatrész, ötlet és erő tekintetében sokat adhatnak ezek a közösségek.

    Sok örömet az autóhoz!

  • ikaroly

    Ilyen korú BMW-t,max. ha ingyen adják!Uraim,ezek már nem ladák,hogy a garázsban megcsináljuk,az alkatrész árakról nem is beszélve,szóval egy marhaság!Valaki kis pénzű,annak suzukit,dácia logant érdemes venni,csodák nincsenek!

  • teso1969

    Milyen könnyű látatlanban ítéletet mondani valakiről. Lebunkózni, rühellni stb. Persze lehet, hogy igazatok van, de a kultúrált kérdés alapján nem feltétlen “menőzni” akar az autóval. Lehet, hogy ez az álma, amit most szeretne valóra váltani. Lehet -én kívánom neki- hogy szerencséje lesz és kifog egy jó példányt. Valószínűleg felnőtt ember, aki körüljárja a témát és az alapján dönt. A vételárat és a későbbi javítási költségeket pedig nem az itt “fikázóktól” kéri, ezért nem értem miért fáj ez a vásárlás nekik.

  • subtotal

    Annyi tanácsot adnék, hogy kerülje el az alapmotorokat, egy 18is már jó lesz. Érdemes az E36-ból a későbbi példányokat (’96-tól) előnyben részesíteni, azoknak jobb minőségű a beltere, sok problémától megkíméli magát az ember.
    Nekem is volt egy ’92-es kupé, tudom ajánlani minden problémájával együtt a típust. Én hoztam be, rendbe tettem rajta amit kellett (kasztni, beltér) és megbízhatóan szolgált 3 évig. Pillanatok alatt el tudtam adni, jó árban.
    A sok tudatlannak itt a hozzászólások között: az igazán “menő” példányok 200eFt körül mozognak, 500eFt-ért már a rendben lévők vannak. Egyetértek Holiday-jel.

  • menőmanó

    Holiday Elővetted a mostanság kulturált szerepben tetszelgő énedet kempelen?

    Mellesleg most egyet kell értsek, hiszen a levélből nem az tűnik ki, hogy a villogás miatt venné a BMW-t.
    Mellesleg elég hülye elenne aki egy “fos” 20 éves 1,6-os Bömössel akarna villogni.

    Máskor meg ne röhögtesd ki magad jobban az eddig megszokottnál, hiszen ügyvéddel fenyegetőzni igen csak szánalmas és lúzer hozzáállás. :)
    Egyébként mi volt márciusban?

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.