Érdemes BMW-t venni félmillióért?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 15.30

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a kérdésben.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértők!

A leveleket olvasva felbátorodtam, így megkérdezem: érdemes-e használt BMW-t venni? Egy 316-os megtetszett nekem, de 1993-as évjáratú, így több mint 20 éves, és nem tudom mekkora gondot jelent az üzemeltetése. Azt írják a fórumokon, hogy megbízható a motorjuk, viszonylag alacsony a fogyasztásuk.

Ez valóban így van-e, vagy a 15-20 éves gépeknél már ez sem érvényes? A javíttatás, karbantartás, csere milyen alkatrészeket érint ebben a korban, mennyire drága így használni? Szép, de gazdaságos-e? 500 000 Ft körüli összeget szántam rá.
Miket kell még figyelni ennél a típusnál a vásárlás előtt?

Válaszukat köszönöm.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 1
Szakértőnk válasza

Kedves Pál!

Ilyen korú autóknál többet számít az autó előélete, mint a típus konkrét adottságai. Mivel bontottan minden van hozzá, az E36 fenntartásába nem őszül bele, jóllehet a fiatalabb BMW-k szervizelése igen költséges lehet. A négyhengeres motorokra igaz a takarékosság, a 320i-re és onnan felfelé nem. Én a 318i-t venném, amely nem olyan lomha, mint az ezerhatos, és 7-9 literrel beéri. A félmilliós összegből már lehet jót találni. A legfontosabb a rozsdaboglyák és a gányolt, ún. hülyegyerek-autók elkerülése, bár ezt a kifejezést nagyon utálom, mert melyik fiatal ne vágyna hátsókerekes BMW-re, és nem mindenki hülyegyerek, aki ilyet vesz a lakótelepen vagy a faluban.

Nyugaton 1000 euró alatt talál korrekt autókat. Az úttal és a regadóval együtt nem lesz olcsóbb, de több esélye van szépet találni. Figyelem! Svájcból nem tudja behozni az Euro 1-es vagy 2-es, 3-ast, tehát csak Németországban, Ausztriában és más EU-országokban keressen!

Üdvözlettel, 

Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr !

Tanácsot szeretnék kérni,nyári gumi tapadás szempontjából. Első kerék hajtású autóról lenne szó,és 225/45 R17 méretű nyári gumiabroncsokról.

Kérdésem : Van 2 darab Continental Sportcontact 5 típusú gumim, 6 évesek és 4-5 mm-esek, illetve 2 darab Vredestein Ultra Cento 3 éves és 5-6 mm- es gumim.Tapadás szempontjából melyik gumit érdemes a hátsó tengelyre tenni ? Mivel úgy tudom, hogy a hátsó tengelyre kell tenni a jobb tapadású abroncsokat első kerék hajtású autónál. Azért nem tudok mivel a Conti jó tapadásban, de már kopott, és idősebb is, a Vredestein pedig fiatalabb, és mélyebb a profilja, viszont tapadásban annyira meg nem jó mint a Conti.

Válaszát előre köszönöm !

Üdvözlettel. : Horváth József

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 2
Szakértőnk válasza

Tisztelt Horváth Úr!

A 6 éves Conti már megtette, amit lehetett, sokat ne várjon tőle. A 2 Vredestein még bírja elöl majd egy rövid ideig, de hátra mindenképpen két új kellene. Az autó akkor van “egyensúlyban” a tapadást illetően, ha 4 azonos méretű, és mintázatú abronccsal van szerelve. (Tudjuk, hogy létezik olyan jármű ahol hátul a gyár szélesebb abroncsokat használ, mielőtt még valaki elkezdene tudományoskodni.)

Szerintem vegyen 4 új Contit, és adja le a gumisnál a 2 Vredesteint, valamit adnak érte, és Önnek 4-5 évre nem lesz gondja a gumira. Tudom,  hogy nem olcsó, de ha végiggondolja, még mindig olcsóbb, mint mindig azon agyalni szakadó esőben, mikor melyik fog felúszni, vagy hogyan fog viselkedni, ha Önnek vészfékeznie kellene.

A tréningeken naponta találkozom a gumiválasztás – a halogatott gumivásárlás – problémájával, és azzal a vezetői megtapasztalással, hogy “én nem is gondoltam volna, hogy mennyit számít a gumi”.

Üdvözlettel,  

Székely Gyula 

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Nemzetközi gépkocsivezetőként dolgozom 25 éve. Betartom a szabályokat, háromszor büntettek minimális összegre a levezetett 3 000 000 balesetmentes kilométer alatt. Egy hónappal ezelőtt az autópálya rendőrség elkapott, miután kamionommal az előzést csak az előzni tilos tábla kezdete után tudtam befejezni. Három rendőrrel szemben esélyem sem volt, ezért elismertem a szabálysértést.

Kaptam egy 10000ft-os csekket és 6 büntetőpontot.Azt mondták hogy nem mérlegelhetnek,ez az új előírás. Ha nem fogadom így el,akkor feljelentenek és biztos hogy a dupláját kell majd fizetnem. Lényegében sokallom a 6 büntetőpontot,mert közlekedési baleset okozásáért is ugyanennyi jár. Ráadásul annak aki minden nap a munkáját végzi az úton,a három év elévülési idő nagyon sok. Még kétszer lefülelnek hogy megelőzök egy cammogó járművet az autópályán,és ugrik a jogsi 6 hónapra.A kérdésem az,hogy a büntető pontok ellen fellebbezhetek-e? S ha igen,akkor kinek kell címezni a fellebbezést? Köszönettel!

B.Z.

Érdemes BMW-t venni félmillióért? 3
Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Közúti közlekedéssel összefüggő bűncselekmény, továbbá a közúti közlekedés biztonságát fokozottan veszélyeztető szabálysértés és közigazgatási bírsággal sújtandó szabályszegés esetén a kiszabott bírság mellett büntetőpont kiszabására is számítania kell a szabályszegőknek. A büntetőpontok számát egy kormányrendelet határozza meg. Önállóan a büntetőpontokat nem lehet megfellebbezni. Abban az esetben ha a helyszíni bírságot elfogadta, azzal együtt a szabályszegés tényét is elismerte. Ebben az esetben ügyében segíteni nem lehet.

A büntetőpontjainak számát az utánképzésen való önkéntes részvétellel csökkentheti. Az utánképzés igazolásakor nyilvántartott pontok számát 13 pontig 9 ponttal, 14-17 pont között 6 ponttal kell csökkenteni. Az önkéntes utánképzésre évente azonban csak egyszer van lehetőség.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Semmi pénzem, de BMW kell. Mert az a menő. 20 éves, alapmotor, alapfelszereltség, ne egyen, ne romoljon el, mert arra már nincs pénzem. De BMW legyen.

    Rühellem az ilyen embereket.

  • hova

    Sajnos egyet kell értenem, mert értelmetlen bunkóságra vall, hogy szó szerint roncsokat kúrál-keneget, élesztget és a szomszéd faluba sem megy el, mert nem ér haza, de az utcasarkon a haveroknak mutogatja??? Ki érti ezt. Persze kivétel van, autóban is és emberben is. Lehet, ki lehet fogni 20 évesen is klassz kordét, de ahhoz érteni kell már a megvételkor!! Itthon már késő a sírdogálás.

  • Specialized78

    Funkyman!
    Egyet értek veled.Annyiban más a véleményem,hogy én nem utálom őket,csak szánom…

  • Specialized78

    Tisztelt szakértő úr!
    A múltkor olvastam egy cikket a Continental gumiabroncsgyártó egyik képviselőjével!
    Ő azt mondta,hogy gyakorlatilag egy 10 esztendős abroncs/lehet,hogy ezt csak a Continentalra értette/gyakorlatilag még újszerű tulajdonságokat mutat,ha nincsen elkopva.10 év után romlik a teljesítményük…Ön meg már 6 éves gumi esetén újat javasol…Kérem,ezt gondolja végig.

  • grobi74

    Érdemes ám! Az autószerelőknek is kell a munka! Egy fos mind. Sznoboknak jó lesz mert menő mi? Jó választás:-)

  • Merwyl

    Igen; azt is mondhatnád, amit a lázár mondott: akinek nincs pénze … !!!

  • Holiday

    Funkyman! Igazán tahó hozzászólást rettyintettél, de nincs ezzel gond, magadat minősíted vele.

    2006-ban mi is vettünk egy akkor 20 éves, a korához képest igen jó állapotú BMW-t. Itt a vezessen is írtam róla. Talán még pénzünk is volt jobbra,nekünk mégis az kellett. Szó, mi szó, sokat költöttünk rá, sok örömet és persze bosszúságot is okozott. Aztán eladtuk, de nem azért, mert rájöttünk, hogy rühheled a magunkfajtákat!

    Üdv!

  • Holiday

    Kedves Pál!

    Nem, nem éri meg ilyen öreg BMW-t venni, de ha András szavait megfogadod és megkímélt példányt veszel meg, akkor a nyűgjei ellenére sok örömet fog okozni az autó.
    Én még annyit ajánlanék neked, hogy legyen olyan, kimondottan BMW-vel foglalkozó szerelőd, aki jól ismeri és karban tartja az autót, s mindenképpen kéredzkedj be a nívósabb hazai márkafórumokra. Alkatrész, ötlet és erő tekintetében sokat adhatnak ezek a közösségek.

    Sok örömet az autóhoz!

  • ikaroly

    Ilyen korú BMW-t,max. ha ingyen adják!Uraim,ezek már nem ladák,hogy a garázsban megcsináljuk,az alkatrész árakról nem is beszélve,szóval egy marhaság!Valaki kis pénzű,annak suzukit,dácia logant érdemes venni,csodák nincsenek!

  • teso1969

    Milyen könnyű látatlanban ítéletet mondani valakiről. Lebunkózni, rühellni stb. Persze lehet, hogy igazatok van, de a kultúrált kérdés alapján nem feltétlen “menőzni” akar az autóval. Lehet, hogy ez az álma, amit most szeretne valóra váltani. Lehet -én kívánom neki- hogy szerencséje lesz és kifog egy jó példányt. Valószínűleg felnőtt ember, aki körüljárja a témát és az alapján dönt. A vételárat és a későbbi javítási költségeket pedig nem az itt “fikázóktól” kéri, ezért nem értem miért fáj ez a vásárlás nekik.

  • subtotal

    Annyi tanácsot adnék, hogy kerülje el az alapmotorokat, egy 18is már jó lesz. Érdemes az E36-ból a későbbi példányokat (’96-tól) előnyben részesíteni, azoknak jobb minőségű a beltere, sok problémától megkíméli magát az ember.
    Nekem is volt egy ’92-es kupé, tudom ajánlani minden problémájával együtt a típust. Én hoztam be, rendbe tettem rajta amit kellett (kasztni, beltér) és megbízhatóan szolgált 3 évig. Pillanatok alatt el tudtam adni, jó árban.
    A sok tudatlannak itt a hozzászólások között: az igazán “menő” példányok 200eFt körül mozognak, 500eFt-ért már a rendben lévők vannak. Egyetértek Holiday-jel.

  • menőmanó

    Holiday Elővetted a mostanság kulturált szerepben tetszelgő énedet kempelen?

    Mellesleg most egyet kell értsek, hiszen a levélből nem az tűnik ki, hogy a villogás miatt venné a BMW-t.
    Mellesleg elég hülye elenne aki egy “fos” 20 éves 1,6-os Bömössel akarna villogni.

    Máskor meg ne röhögtesd ki magad jobban az eddig megszokottnál, hiszen ügyvéddel fenyegetőzni igen csak szánalmas és lúzer hozzáállás. :)
    Egyébként mi volt márciusban?

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.