Magyarország leggyorsabb autói

Time Attack verseny - Hungaroring

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 15.00

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny – ha nem fértünk be az indulók közé. Képriport

Szombat délután a Hungaroringen jártunk, a Time Attack versenysorozat idei negyedik futamán. Aki nem tudná a Time Attack egy lelkes amatőr versenyzőkből és autóbolondokból álló szerveződés, akikhez bárki csatlakozhat, akinek lapul egy versenypálya-álló vasszekere a garázsban és némi félretett pénze a nevezési díjra. 

Tulajdonképpen egy jól szervezett nyílt naphoz hasonlít a verseny, azzal a különbséggel, hogy itt az utcai autóktól kezdve súly/lóerő arány alapon 5 vagy 6 kategóriában is lehet indulni, valamint, hogy versenyenként és év végén is van díjosztás.

A díjazás a köridők alapján történik, durva test-test elleni küzdelmek nincsenek a biztonság érdekében. Így bőven megférnek egymás mellett a Suzuki Swiftek, a 800 lórős Nissan GT-R-ek, sőt az olyan nyitott, csővázas, sportkocsik is, amelyek két perc alatti köridőkre is képesek – pedig utcai rendszámot is kaphatnak.  Utóbbiból a rendszeresen részt vevő Radical SR5 mellett két igazán ritka BAC Mono is szaladgált szombaton a pályán. Ezen kívül állandó jelleggel látni itt Ferrarit, nem kevés Porschét és számtalan átalakított BMW-t is. 

Nézőként a belépés teljesen ingyenes, így fokozottan ajánlott kilátogatni egy versenyre, ha szeretnénk egy jó hangulatú, barátságos autós buliban részt venni.  A versenyekről, nevezésről a Time Attack Facebook oldalán lehet tájékozódni.

A 265 lóerős Mégane RS csak a parkolóban pihent. Teszt hamarosan!


Nehéz a választás!


Nissan 200SX - stílusosan kicsicsázva

BAC Mono: F1-es technika az utcára. 520 kg, 280 LE


Jól szúrja Karotta a konkurenciától, bár sokat kell babrálni a Hangyászt


Újabb szépség a parkolóban. Az első Focus RS.


Így mutat a Radical belülről


Egy jó gumi a Swifttel is csodát tesz


Élményautózásra bőven jó a széria GT86 is


Turbósított Civic 390 lóerővel


Széria közeli MR2 Roadster semi-slick abroncsokon


Egy több generációval korábbi hathengeres M5-ös motor kompresszorral – mindez egy Hármas BMW-ben


A nehéz gyári műszerfal a kukában landolt


Vannak, akik komolyan veszik a versenyzést


Látszik a beépített pneumatikus emelő is


Az utolsó sorhatos, szívó M3-as BMW. Tökéletes élményautó!


Egy Toyota Celica GT4-es, szintén csak mutatóba


Ez viszont kőkemény versenygép: a mezőny talán legnagyobb meglepetése Szuti Celica GT4-ese


Kamerázni szabad


Ez hajtja Karotta épített Datsun Z-jét

Egyre kapósabb a Toyota MR2 itthon is


Hiába idős, egy BMW-t könnyű izgalmassá tenni


Ügyesen mennek a Subaruk - nem csak sárba való a négykerék-hajtás

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Jó látom hogy ez az ” elöl kaparó Mitsubishi FTO” inkább egy hátul kaparó Nissan 200SX. Pedig az FTO érdekelne, helyes kis UFO volt… :)

  • v_hami

    Szia, abszolút jól látod! Én néztem be piciben, de tényleg van egy igazi FTO is :) – hasonló színben

  • zoldfulu2000

    Képeken nem láttam, pedig biztos aranyos darab lehet. Jobbkormányos?

  • lacibishi

    sziasztok, az fto nincs a képeken és igen jobbkormányos! :)

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.