Magyarország leggyorsabb autói

Time Attack verseny - Hungaroring

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 15.00

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny – ha nem fértünk be az indulók közé. Képriport

Szombat délután a Hungaroringen jártunk, a Time Attack versenysorozat idei negyedik futamán. Aki nem tudná a Time Attack egy lelkes amatőr versenyzőkből és autóbolondokból álló szerveződés, akikhez bárki csatlakozhat, akinek lapul egy versenypálya-álló vasszekere a garázsban és némi félretett pénze a nevezési díjra. 

Tulajdonképpen egy jól szervezett nyílt naphoz hasonlít a verseny, azzal a különbséggel, hogy itt az utcai autóktól kezdve súly/lóerő arány alapon 5 vagy 6 kategóriában is lehet indulni, valamint, hogy versenyenként és év végén is van díjosztás.

A díjazás a köridők alapján történik, durva test-test elleni küzdelmek nincsenek a biztonság érdekében. Így bőven megférnek egymás mellett a Suzuki Swiftek, a 800 lórős Nissan GT-R-ek, sőt az olyan nyitott, csővázas, sportkocsik is, amelyek két perc alatti köridőkre is képesek – pedig utcai rendszámot is kaphatnak.  Utóbbiból a rendszeresen részt vevő Radical SR5 mellett két igazán ritka BAC Mono is szaladgált szombaton a pályán. Ezen kívül állandó jelleggel látni itt Ferrarit, nem kevés Porschét és számtalan átalakított BMW-t is. 

Nézőként a belépés teljesen ingyenes, így fokozottan ajánlott kilátogatni egy versenyre, ha szeretnénk egy jó hangulatú, barátságos autós buliban részt venni.  A versenyekről, nevezésről a Time Attack Facebook oldalán lehet tájékozódni.

A 265 lóerős Mégane RS csak a parkolóban pihent. Teszt hamarosan!


Nehéz a választás!


Nissan 200SX - stílusosan kicsicsázva

BAC Mono: F1-es technika az utcára. 520 kg, 280 LE


Jól szúrja Karotta a konkurenciától, bár sokat kell babrálni a Hangyászt


Újabb szépség a parkolóban. Az első Focus RS.


Így mutat a Radical belülről


Egy jó gumi a Swifttel is csodát tesz


Élményautózásra bőven jó a széria GT86 is


Turbósított Civic 390 lóerővel


Széria közeli MR2 Roadster semi-slick abroncsokon


Egy több generációval korábbi hathengeres M5-ös motor kompresszorral – mindez egy Hármas BMW-ben


A nehéz gyári műszerfal a kukában landolt


Vannak, akik komolyan veszik a versenyzést


Látszik a beépített pneumatikus emelő is


Az utolsó sorhatos, szívó M3-as BMW. Tökéletes élményautó!


Egy Toyota Celica GT4-es, szintén csak mutatóba


Ez viszont kőkemény versenygép: a mezőny talán legnagyobb meglepetése Szuti Celica GT4-ese


Kamerázni szabad


Ez hajtja Karotta épített Datsun Z-jét

Egyre kapósabb a Toyota MR2 itthon is


Hiába idős, egy BMW-t könnyű izgalmassá tenni


Ügyesen mennek a Subaruk - nem csak sárba való a négykerék-hajtás

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Jó látom hogy ez az ” elöl kaparó Mitsubishi FTO” inkább egy hátul kaparó Nissan 200SX. Pedig az FTO érdekelne, helyes kis UFO volt… :)

  • v_hami

    Szia, abszolút jól látod! Én néztem be piciben, de tényleg van egy igazi FTO is :) – hasonló színben

  • zoldfulu2000

    Képeken nem láttam, pedig biztos aranyos darab lehet. Jobbkormányos?

  • lacibishi

    sziasztok, az fto nincs a képeken és igen jobbkormányos! :)

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.