Exkluzív: megvannak az új Mondeo árai

Tízmillió alatt lesz hibridváltozat

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.09. 07.20

Bár majd az idei év végén vagy talán csak 2015 januárjában érkezik meg hazánkba az új Ford Mondeo, az autó árait már most közölni tudjuk.

Jó ideje halasztódik a Mondeo leváltása. Az aktuális modell hirdetéseiben 5 250 000, majd 4,9 millió forintos akciós alapárat olvasva sejthető, hogy az utód bevezetése már nem sokat csúszik az őszre ígérthez képest. A bezárt belgiumi üzem helyett a kölni gyárból érkező típus végül 2014-2015 fordulóján jelenhet meg hazánkban.

160 lóerővel 7 750 000 Ft

Listaára 7 750 000 és 10 205 000 Ft közötti. A kombik 200 000 forinttal kerülnek többe az ötajtós modelleknél, limuzin kizárólag a benzines-elektromos hibrid hajtáslánccal szerepel a lapunk birtokába került árlistán.

Nincs már külön modell Európának és Észak-Amerikának. Csak a Fusion és a Mondeo neve tér el, a technika közös

Térkínálatban és hátsó lábtérben korábbi tapasztalataink alapján a Mondeo ismét a kategória legjobbjai között lesz. A karosszériaváltozatok közül a kombi a legtágasabb hátul, mivel ennek tetőíve lejt a legkevésbé.

Súlycsökkentés magnéziummal

A kombi és az ötajtós csomagtérfedelének váza magnéziumból készült, amivel 17 kilós súlycsökkentést sikerült megvalósítani az ötödik ajtón. Az ajtó felárért villanymotoros mozgatással is rendelhető lesz, de azt egyelőre nem tudjuk, hogy a többek között a Kugában és a Passatban látott, láblendítős ajtónyitás elérhető lesz-e a negyedik generációs Mondeóhoz is.
 

17 kg súlycsökkenést hozott az ötödik ajtó magnézium vázszerkezete. Újdonság a 2,0 TDCi-hez kínált összkerékhajtás

A ferdehátú verzió érdekessége az óriási üvegtető, amely az első szélvédőkerettől az ötödik ajtóig nyújtózik, viszont nem nyitható. A kombi napfényteteje rövidebb, ellenben nagyobbik fele tolótetőként kibuktatható vagy hátratolható.

SYNC2: hangvezérlés a légkondihoz

Fontos tétel a SYNC, amivel hangvezérelhető a rádió, a zenelejátszó és a Bluetooth-kapcsolattal a rendszerhez csatlakoztatott okostelefon is. A SYNC2 meglétével a légkondicionáló és a navigációsrendszer is hangutasításokkal szabályozható. A nagyképernyős változat kijelzőátmérője 8 hüvelyk (20,32 cm).
 

Belül is jól néz ki a Mondeo. Ez a változat inkább a Titanium, semmint a Trend szintje

Várhatóan a Mondeo cégautó marad, a parkot összeállító flottamenedzserek értékelhetik sokra az ismert MyKey funkciót, amivel az autó végsebessége, a zenegép hangereje korlátozható. Ugyanezek a lehetőségek megnyugtathatják a szülőket akkor, ha gyermekeik már önállóan vezetnek és elviszik az autót.

Új az 1,5-ös benzines

Két-két dízel- és benzines motort találtunk az árlistában, többféle teljesítményfokozatban. Az összes motor turbófeltöltéses, kivéve a hibridverziót. A benzinesek közül új az 1,5 EcoBoost motor, amely 160 lóerős (240 Nm nyomatékkal) és a hasonló teljesítményű 1,6 literes négyhengeres helyére érkezik.

160 lóerős az alapváltozat az új motorral, 240 lóerős benzines a csúcsmodell. Elvileg lehet majd belőle 210 lóerős dízel is

203 illetve 240 lóerővel választható a kétliteres SCTi EcoBoost Az SCTi a Sequential Charge Turbo Injection rövidítése. Ezek a motorok hatfokozatú automatikus váltóval rendelhetők, amivel az ezerötös négyhengeres is társítható.

Aktív zajkioltás a 2,0 TDCi-ben

Dízelmotorként az 1,6 TDCi mellett 150 lóerős (340 Nm), 180 lóerős (400 Nm) és 210 lóerős (450 Nm) 2,0 TDCi-ből áll az elméleti választék. Ám ára egyelőre csak a 150 és a 180 lóerősnek van. A kétezres dízelekben aktív zajcsökkentés javítja a kényelmet, a motor kellemetlen frekvenciájú rezgéseit a hangszórókból kibocsátott ellenhangok oltják ki.
 

Vezetni még nem tudtuk az újdonságot, gyártása szeptember első harmadában kezdődik a németországi Kölnben

Jövő év áprilisáig marad kínálatban a 115 lóerős 1,6-os dízelmotor. Mivel ez az összes többi motorral szemben nem teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványt, 2015 tavaszán átadja helyét a B-Maxból ismert 1,5 TDCi-nek, amely szintén négyhengeres.

Itthon nem lesz háromhengeres

A korábbi Go Further rendezvényen belengetett egyliteres, 125 lóerős háromhengeresnek nincs nyoma az árlistában. Ez a motor hazánkban, ahol az adórendszer nem honorálja a csekélyebb széndioxid-emissziójú modelleket, nem lesz kapható.
 

Kizárólag lépcsős háttal kapható a hibrid, más motorváltozat nincs is ehhez a karosszériához

Jön viszont a Mondeo Hybrid, sőt, limuzinként egyedül a hibridváltozat szerepel az árlistán. Ez oda-vissza igaz, tehát a benzines-elektromos hajtásrendszer nem lesz elérhető az ötajtóshoz és a kombihoz.

Szívómotor egyedül a hibridben

Érdekesnek ígérkezik a hibridváltozat. A benzines-elektromos hajtásrendszer összteljesítménye 191 lóerő, önmagában a benzines motor 142 lóerőt ad le. A Ford hajtásrendszere ún. fullhibrid, a villamos gép egyedül is képes mozgatni a lépcsőshátút.
 

191 lóerő a hibridváltozat maximális rendszerteljesítménye. A kétliteres szívómotor 142 lóerős


4×4 és övlégzsák

Számos újítást hoz az autó, többségét nem a középkategórián belül, hanem elődjéhez képest. A legfontosabb a négykerék-hajtás megjelenése 2015 áprilisától. Az elektronikusan vezérelt lamellás kuplunggal a nyomaték egésze kivezérelhető akár az első, akár a hátsó kerekekre, de ez persze elméleti adat. Esetleg akkor fordulhat elő, ha az első vagy a hátsó kerekek levegőben vannak. A nyomatékelosztás automatikus, ez az opció a hatfokozatú automatikus váltóval együtt érhető el az erősebb dízelváltozatokhoz.  

Abszolút újdonság a hátsó szélső üléseken bevetett övlégzsák. A szíjon belül felfúvódó és az öv felfekvési felületét megnövelő légzsákkal a fejet és a nyakat is hatékonyabban védi az autó, mivel nagyobb felületre osztja el ugyanazt a nyomást.

Nagyobb felületen fogja meg a hátsó szélső üléseken ülőket a légzsákos öv. Az újdonsággal jobban eloszlik az öv nyomása balesetkor. Leeresztett légzsákkal a kicsit vastagabb öv nem zavaró


Kamerára épül a vezetőtámogatás

A jelenlegi Mondeo a 2010-es modellfrissítés óta rendkívül sok vezetőtámogató rendszerrel rendelhető, előkelő helyét az utód is minimum megőrzi. Elérhető lesz hozzá az irányjelzés nélküli sávelhagyásra figyelmeztető illetve automatikus kormányzással beavatkozva a sávba való visszatérést segítő rendszer.

Az előző kettőhöz hasonlóan a frontkamera képével dolgozik a táblafelismerő berendezés is, amely a sebességkorlátozásokat és az előzési tilalmat jelzi ki a műszerfalon. Szintén az előrefelé néző optika támogatja az automatikus fényszórótompítást, amennyiben a reflektor elvakítaná a szembejövőket.

200 000 forinttal kerül többe az ötajtósnál a kombiváltozat

Lesz fáradásfigyelés, amely az elpilledő vezetőt értesíti a pihenő szükségességéről és holttérfigyelés is. Okos, ügyes parkolóautomatika is szerepel az opciós listán, amely az útra merőlegesen és a járdával párhuzamos önműködő beállás mellett segít kikanalazni az autót, ha a szűk helyen a gazdi nem akar egyedül vesződni ezzel.

Nem biztos, hogy ez a végleges

Érdekes, hogy a termékinformációs anyag, amelyből dolgoztam, szót sem ejt a távolságtartó tempomatról, jóllehet ez a Kugába vagy a Focushoz is rendelhető. Cikkünk adatai a hivatalos árlistát követik, de a bemutató előzetes adatokra épül. A piaci bevezetésig változhat még ez-az a Mondeo kapcsán, igyekszünk rajta maradni a témán.

Exkluzív: megvannak az új Mondeo árai 1

Kommentek

  • Gil Grissom

    Spanyolországban fogják gyártani nem Kölnben. Azt hiszem Valenciában.

  • bubibeka1.6

    Határozottan szebb lett mint a kissé öreg elődje. Érdekes , hogy még mindig ennyit számít, hogy mekkora a hátsó sorban a lábtér, a szélesség(ebben az előd is végig a legjobb volt, még a méretkategóriájából kilépő Superb-nél is), illetve fejtér.

    Én 10 ből 8 Mondeo-t cégautóként látok, területi képviselők, közép és felsővezetők, polgármesterek szolgálati autójaként szolgálnak. Szóval 1 maximum 2 ember ül benne, tehát pont teljesen mind1, hogy mekkora hátul.

    Örülök az új motoroknak, remélem a dupla turbós 2.0 tdci lesz olyan jó, mint az a motor amit kivált,a 2,2 tdci 200 le. Ugyanis ez különlegessége volt a Fordnak, hiszen a tömeggyártók mind kifulladtak 160-180 lóerőnél és 400 nm-nél.

    Viszont ott az űr benzines fronton a zubáló 2.0 ecoboost, és a 160 lovas 1,5-ös új motor között. A focusban az 1,6 Ecoboost nagyon jól szolgált ( saját tapasztalat). Sztem a 150 lovas kis benzines gyenge lesz a nyomatéka miatt ekkora kasztniba, a 2.0 pedig lóerőben túl sok. Szóval majd megint szinte csakis a gyengébb 2.0 tdci-kel veszik majd. Kár.

    Annak viszont nagyon örülök, hogy pótolták a hiányosságukat: végre van 4×4 ! :)

  • hova

    Eddig is sokra tartottam a fordot, érdekes módon környezetemben három is van, mind 5 év alatti és remekül muzsikálnak. Nenm gondolom, hogy a 150 le kevés, de ezt már ítélje meg, aki hajtja. Nagyon tetszik a belső tér, ezt az összhatást tudja a ford,kissé morcos az arc, de össszhatásban belesímul a képzeletembe.

  • hulyemernok

    Szép lett, különösen az ötajtós. A 160 lóerő egy akkora autóban bőven elég a normális közlekedéshez, akinek nem annak meg van erősebb. Remélem az 1.0 motor tényleg kimarad a kinálatből, az nem egy ilyen autóba való. Kiváncsi lennék még a tényleges súlycsökkentésre és arra, hogy a hybrid milyen fogyasztásra képes.

  • zoldfulu2000

    Bubi: kissé öreg előd? Ez még a Passat 2010es feceliftjénél is kevesebb. Pár apróságot frissítettek néhány karosszériaelemmel és a faceliftnél szokásos új opcióknál egy kicsit többel.

    Majd kiderül hogy a Ford is megjátszhatja ami a VW-nak sikerült…

  • PAlex

    Tehát egy 160LE-s, 240Nm-t leadó benyás kevés bele?
    Értem…
    Amúgy biztos, hogy jön a 125 lovas 1.0T is, csak majd kis késéssel. Ami egyébként alapmotornak elegendő lesz bele. Mert azért 125LE, és 170-200Nm nem olyan kevés.

  • KoboldInside

    Tetszik kívül belül!
    Ez az egyetlen, ami nálam holtversenyben van a Mazda 6-ossal…

  • Sauron

    Ez az új Mondeo tipikusan olyan, hogy csak egy bizonyos szögből néz ki jól. Bamba bálna. A régi fordosok többségének nem tetszik ez az új irányzat.
    A Fiesta meg egyenesen katasztrofális, egy akváriumi halacska-autó, a nőknek és a férfi testbe született női lélekkel rendelkező transzneműeknek biztosan tetszeni fognak ezek az autók. Előre látom, hogy ezekből a legolcsóbb, legkisebb motorúak elözönlik az utakat és az identitászavaros gazdáik padlógázzal próbálják majd bizonyítani mindenki más számára, hogy ők a leggyorsabbak, legjobbak. Mint ahogy az előző robokutyos ökör fistások is tették. Tisztelet a normálisabbja kivételnek.
    Tényleg inkább egy Mazda 6, vagy egy Mazda 3. Mostanában valahogy a japánok térfelén pattog a foci. Technológiailag is, inkább a skyactiv, mint az ecoboost.

  • KoboldInside

    Ez találó megjegyzés volt, hogy csak egy-két szemszögből néz ki jól, mert most nekem is feltűnt! A többi szempontból sem rossz, félreértés ne essék ,de csak 1-2 nézőpontból üt nagyot. Profilból mondjuk semmi. Jah, való igaz, hogy mostanában a japánok kezdenek a formákkal bátrak lenni – pedig eddig ők voltak a visszafogottabbak! Ha végre a belső térben is elrugaszkodnának még egy kicsit a földtől, akkor nagyon szép (kívül-belül) és jó autókat fognak gyártani! Semmi bajom a VW gyár termékeivel, hiszen most is olyat hajtok, csak már unalmasak…

  • bubibeka1.6

    PAlex – 2014.08.11 08:45

    A lóerő lényegtelen, lehetne az 100 is, ha van hozzá legalább 300-350 nm nyomaték.
    Ekkora kasztniba és ekkora súlyhoz, még mindig a 2.0 diesel az ideális a nagy és korán ébredő nyomaték miatt.

    Kit érdekel, hogy a benzinesek 6000 nél 160-200 lovasak, ha senki se pörgeti őket addig ? A dieseleket 2-2500 nél elváltják, a benzineseket pedig 2000-4000 ig. Ez a lényeg, hogy eddig mit produkálnak.

  • toce

    Kár, hogy mire kijön itt lesz az új Passat is, meg a rokonai. 2 éve nagyot ütött volna az új Mondeo, így túl nagy lesz a zaj a kategóriában.

  • Status

    Passat? Hol van az még? Tavaszra ideérnek talán az első autók…

    Ez az új Mondeo presztizsben is felnő a Passat mellé. Már rendeltem is belőle :)
    Mazda 6 szinten fogja vonzani a szemeket. De ez csak másodlagos. Maga az autó is remek, vezettem Floridában a kinti verziót.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.